AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Del Skrevet 26. mai 2016 I dag fikk jeg en telefon fra en venn som lurte på om jeg kunne hjelpe han med å finne frem til et ord. Har tenkt på dette ordet stort sett hele dagen, og det plager meg at jeg ikke finner ut av det. Kvinneguiden pleier å finne svaret på det meste, så here we go. Leter altså etter et ord som beskriver en person som har stor påvirkningskraft. F.eks den kuleste gutten på skolen som har Parajumper-jakke, han påvirker de andre kidsa til å kjøpe lik jakke. Bloggere som reklamerer for tannbleking og barberhøvler. Drikkepress, kjøpspress, merkepress. Påvirkning. Ordet jeg leter etter er altså ordet som beskriver personer eller personen som påvirker, som har stor innflytelse. Leter ikke etter "forbilde", "rollemodell" eller "trendsetter", men det går i de baner. Hjelp. Vi blir gale. Anonymkode: 2002d...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 26. mai 2016 #2 Del Skrevet 26. mai 2016 Innflytelsesrik? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 26. mai 2016 #3 Del Skrevet 26. mai 2016 Kan denne hjelpe?http://www.synonymer.no/index.php (Fant bare treff på "forbilde".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Del Skrevet 26. mai 2016 17 minutter siden, Antlers skrev: Innflytelsesrik? Nei, dessverre. Anonymkode: 2002d...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Del Skrevet 26. mai 2016 15 minutter siden, PaperFlower skrev: Kan denne hjelpe?http://www.synonymer.no/index.php (Fant bare treff på "forbilde".) Har brukt den nettsiden i flere timer, haha. Ikke kommet noe videre. Anonymkode: 2002d...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 26. mai 2016 #6 Del Skrevet 26. mai 2016 Leder? idol? Er det i det hele tatt en norsk betegnelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Del Skrevet 26. mai 2016 4 minutter siden, toothfairy skrev: Leder? idol? Er det i det hele tatt en norsk betegnelse? Mulig vi er helt ute å kjøre og bare blir helt låste på at det finnes et bedre" ord enn idol, rollemodell osv. Men urh, er nesten helt overbevist om at det må være et ord. Har det på tunga, også forsvinner det igjen. Plagsomt! Anonymkode: 2002d...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. mai 2016 #8 Del Skrevet 26. mai 2016 Prominent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. mai 2016 #9 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Agitator, demagog, karismatiker. Endret 26. mai 2016 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 26. mai 2016 #10 Del Skrevet 26. mai 2016 Sofistikert snobb Raffinert elegant Selvsikker urban fancy trendy urban Kultivert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 26. mai 2016 #11 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Pådriver Inspirator Primus motor Ledestjerne (Ikke akkurat ord jeg selv ville valgt for å beskrive fenomenet, men...) Edit: (Mote)ikon Toneangivende Den som setter standarden Endret 26. mai 2016 av Antlers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 26. mai 2016 #12 Del Skrevet 26. mai 2016 Populær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NydeligMann Skrevet 26. mai 2016 #13 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Guru? Endret 26. mai 2016 av NydeligMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken S Skrevet 26. mai 2016 #14 Del Skrevet 26. mai 2016 Innovatør? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #15 Del Skrevet 26. mai 2016 Alfa-hann! Anonymkode: 094a3...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 26. mai 2016 #16 Del Skrevet 26. mai 2016 Blir kanskje litt faglig, men i min bransje bruker vi begrepet opinionsleder. Fra Lazardsfeldts tostegshypotese. Evt innovatør eller tidlig bruker (innovator/early adopter), men det går gjerne mer på å ta i bruk ny teknologi o.l. Fra Rogers' teori om diffusjon. Innen mote/klær kalles det mer trendsetter. Selv ville jeg også sagt trendsetter, eller kanskje ideal. Eller tenker du på it-girl, kanskje? Funker jo bare på jenter da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #17 Del Skrevet 26. mai 2016 Er du melodramatisk nok til å bruke ordet "apologet?" Anonymkode: 4d2d2...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #18 Del Skrevet 26. mai 2016 Demagog Ikon Trend-falangist? Avant-gardist? Anonymkode: 4d2d2...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #19 Del Skrevet 26. mai 2016 6 timer siden, Cuntzilla skrev: Blir kanskje litt faglig, men i min bransje bruker vi begrepet opinionsleder. Fra Lazardsfeldts tostegshypotese. Evt innovatør eller tidlig bruker (innovator/early adopter), men det går gjerne mer på å ta i bruk ny teknologi o.l. Fra Rogers' teori om diffusjon. Innen mote/klær kalles det mer trendsetter. Selv ville jeg også sagt trendsetter, eller kanskje ideal. Eller tenker du på it-girl, kanskje? Funker jo bare på jenter da OPINIONSLEDER! TAKK. Skulle skrive at det var et faguttrykk før jeg sovna i går, men trengte jo ikke det nå du bare serverer svaret :-D Anonymkode: 2002d...abf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå