Gå til innhold

Å gå uten bh, er det innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Jeg synes ikke det er innafor, nei, fordi samfunnet har lært meg at den minste antydning til brystvorte er :ohmy: "wæmagad!! Så du hu der eller?". Hjernen min er til og med tilbøyelig til å tenke "æsj", selv om jeg sitter der inne i hodet mitt og lurer på hva som liksom skulle være ekkelt med det. Vi vet at alle har dem, men å se antydning til at kvinner har dem er direkte "uttafor" i sosial kontekst. Faktisk til og med når menn får stive brystvorter og de syner igjennom t-skjorta så sier hjernen min "wopsi, flaut! :rodme:".

Dette synes jeg er fullstendig bak mål. Idioti synes jeg rett og slett. Det er en BRYSTVORTE. En del av kroppen som finnes på ALLE! Hvorfor lager vi sånne sosiale konstruksjoner som ikke har noen funksjon?

Jeg har noen BHer som er kun et tynt tøylag i stedet for det der "padda" greiene. Ikke at det er innlegg i, men dere vet hvordan de er, litt tjukkere lag, helt sikker for å skjule brystvorta. De som kun har et tynt tøylag er definitivt mine favoritter, de puster mer, de klør mindre, de føles mye bedre. Men går jeg med dem på jobb og blir kald: :ohmy: Så det gjør jeg ikke. Det er en sosial kontruksjon uten funksjon men som begrenser mennesker. Idioti.

Så hei, ikke innafor, men gjør det! For alles skyld GJØR DET! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Går selv ofte uten BH, har små/ikke hengende pupper, og syns det er rart at noen mener at det er tacky å gå uten BH. En stram singlet og en baggy genser, gjør jo at det ikke er spesielt synlig, faktisk er det ikke mulig å se at en går uten BH.

Anonymkode: a7fad...150

Sant! Altså så lenge nipplene ikke syntes, må da alt være ok? Tror jeg ikke noen legger merke til at mine små bølleførø ikke har en BH rundt seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg synes ikke det er innafor, nei, fordi samfunnet har lært meg at den minste antydning til brystvorte er :ohmy: "wæmagad!! Så du hu der eller?". Hjernen min er til og med tilbøyelig til å tenke "æsj", selv om jeg sitter der inne i hodet mitt og lurer på hva som liksom skulle være ekkelt med det. Vi vet at alle har dem, men å se antydning til at kvinner har dem er direkte "uttafor" i sosial kontekst. Faktisk til og med når menn får stive brystvorter og de syner igjennom t-skjorta så sier hjernen min "wopsi, flaut! :rodme:".

Dette synes jeg er fullstendig bak mål. Idioti synes jeg rett og slett. Det er en BRYSTVORTE. En del av kroppen som finnes på ALLE! Hvorfor lager vi sånne sosiale konstruksjoner som ikke har noen funksjon?

Jeg har noen BHer som er kun et tynt tøylag i stedet for det der "padda" greiene. Ikke at det er innlegg i, men dere vet hvordan de er, litt tjukkere lag, helt sikker for å skjule brystvorta. De som kun har et tynt tøylag er definitivt mine favoritter, de puster mer, de klør mindre, de føles mye bedre. Men går jeg med dem på jobb og blir kald: :ohmy: Så det gjør jeg ikke. Det er en sosial kontruksjon uten funksjon men som begrenser mennesker. Idioti.

Så hei, ikke innafor, men gjør det! For alles skyld GJØR DET! :biggrin:

men å gå uten BH er da langt fra synonymt med at nippler syntes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall hvorfor/hvorfor ikke?

 

jeg blir 27 nå og synes mildt sagt det er befriende å gå uten bh, på en måte driter jeg i hva andre tenker om det, men samtidig vil jeg ikke være til sjenanse heller :P Så, hva mener dere? Skriv gjerne alder og kjønn.

Anonymkode: 7db5c...f39

Jeg er mann på 40. For meg er det bare greit. Jeg er interessert i pupper uansett om de er i bh eller ei... tenker at kvinner må få gjøre det dere er komfortable med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hvordan du går kledd og hvordan puppene dine ser ut. 

Anonymkode: 8e46a...6d5

Er det en utseendegreie altså? Beskriv hvordan puppen skal se ut for å kunne gå uten bh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Et øyeblikk siden, Puny skrev:

men å gå uten BH er da langt fra synonymt med at nippler syntes?

(Skjønner ikke at innlegget mitt kunne misforstås til at jeg sier det.) :klo:
Selvsagt ikke, men for de fleste vil det å ikke bruke BH gjøre at en stiv brystvorte viser selv igjennom trang singlett og løs genser som eksempel. Og for det fleste skjer vel dette en gang i blant (eller støtt og stadig)? Hvis man antar at den gjennomsnittlige kvinnen har stive brystvorter i løpet av en gjennomsnittsdag kan man nesten påstå at utsagnet ditt er feil. Ikke som at man ser huden eller noe sånt, men at man ser konturen. Det kan umulig være bare hos meg stive brystvorter borrer seg igjennom både en singlett og gjerne to, og det meste annet av vanlig tjukkelse klær? :fnise:
På mange kvinner vil fraværet av BH kun være tydelig ved stive brystvorter.

Den eneste grunnen jeg ser til at det skal være sosialt uakseptert å gå uten BH er nettopp brystvortene. Som beskrevet, synes jeg fremdeles det er en idiotisk sosial konstruksjon. (Er mulig jeg misser flere komponenter til hvorfor mangel på BH er sosialt uakseptabelt, hvorvidt andres (store eller hengende) pupper faller ut mot siden eller ned mot navlen tror jeg er mindre iøyenfallende eller "bekymringsverdig" enn brystvortene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rainstorm skrev:

(Skjønner ikke at innlegget mitt kunne misforstås til at jeg sier det.) :klo:
Selvsagt ikke, men for de fleste vil det å ikke bruke BH gjøre at en stiv brystvorte viser selv igjennom trang singlett og løs genser som eksempel. Og for det fleste skjer vel dette en gang i blant (eller støtt og stadig)? Hvis man antar at den gjennomsnittlige kvinnen har stive brystvorter i løpet av en gjennomsnittsdag kan man nesten påstå at utsagnet ditt er feil. Ikke som at man ser huden eller noe sånt, men at man ser konturen. Det kan umulig være bare hos meg stive brystvorter borrer seg igjennom både en singlett og gjerne to, og det meste annet av vanlig tjukkelse klær? :fnise:
På mange kvinner vil fraværet av BH kun være tydelig ved stive brystvorter.

Den eneste grunnen jeg ser til at det skal være sosialt uakseptert å gå uten BH er nettopp brystvortene. Som beskrevet, synes jeg fremdeles det er en idiotisk sosial konstruksjon. (Er mulig jeg misser flere komponenter til hvorfor mangel på BH er sosialt uakseptabelt, hvorvidt andres (store eller hengende) pupper faller ut mot siden eller ned mot navlen tror jeg er mindre iøyenfallende eller "bekymringsverdig" enn brystvortene.)

Nei jeg skjønte hva du sa, men første del at innlegget argumenterer du for hvorfor samfunnet ikke syntes at å gå uten BH er greit med at det ikke er greit å vise nippler. Det mener jeg er to helt forskjellige ting. Nipplene mine vises aldri med en trang litt tykk singlet og så en tykk løs genser over. Se for deg en strikket ullgenser liksom, du skal ha ganske ivrige nippler, hvis de skal syntes igjennom da...

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå uten bh, hjemme. Hadde jeg gjort det ute hadde jeg nok fått for mye uønsket oppmerksomhet da de er relativt store og jeg synes det er ubehagelig å løpe rundt med de fri, så jeg hadde aldri gått ut uten bh. Men for meg må jo folk gjøre som de vil, plager ikke meg om noen går med puppene fri. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du små pupper=helt greit
Har du store pupper=ser det bare rart ut, dessuten vil det sørge for at de får mer heng.

En annen ting, dersom man føler at en bh er en tvangstrøye, er sannsynligheten stor for at man ikke bruker riktig størrelse på bhen. En bh skal ikke merkes at man har den på seg. Er den ubehagelig=ikke riktig størrelse.

- Kvinne i slutten av 20-årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig, for jeg har ikke gått med bh på snart et år :ler: Kvinne, 21 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan gå uten bh uansett hvordan man ser ut. Det er helt borti veggene hvordan samfunnet på den ene siden blir überseksualisert og på den andre siden så tragisk prippent! Måtte skjule brystvorter? Seriøst? Er det Barbiedokkeidealet vi vil ha, altså - "fine" pupper kan vises fram, men de skal ikkeha brystvorter? Jeg teiper mine den dagen menn gjør det. Ellers får de som støtes bare støte på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dere som mener dere klarer å se det med en gang om en person går uten BH jeg. Selv legger jeg ikke merke til sånt, og forstår virkelig ikke hvorfor det ikke er innafor å droppe BH'n om man ønsker det. Så jeg synes det er null problem å gå uten BH om det er hva man selv ønsker :)

Jente, 23 år

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall hvorfor/hvorfor ikke?

 

jeg blir 27 nå og synes mildt sagt det er befriende å gå uten bh, på en måte driter jeg i hva andre tenker om det, men samtidig vil jeg ikke være til sjenanse heller :P Så, hva mener dere? Skriv gjerne alder og kjønn.

Anonymkode: 7db5c...f39

Jeg eeeelsker å gå "fritt"   ...men om jeg skal noe spesielt bruker jeg BH for anstendighetens skyld. Også ser det så klart bedre ut... kvinne 25+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Puny skrev:

Nei jeg skjønte hva du sa, men første del at innlegget argumenterer du for hvorfor samfunnet ikke syntes at å gå uten BH er greit med at det ikke er greit å vise nippler. Det mener jeg er to helt forskjellige ting. Nipplene mine vises aldri med en trang litt tykk singlet og så en tykk løs genser over. Se for deg en strikket ullgenser liksom, du skal ha ganske ivrige nippler, hvis de skal syntes igjennom da...

Takk for den. Som om jeg ikke har kompleks nok over hvor lett det syntes gjennom flere lag med klær

Anonymkode: 28ab3...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for den. Som om jeg ikke har kompleks nok over hvor lett det syntes gjennom flere lag med klær

Anonymkode: 28ab3...35f

Var ikke meningen å være krass altså. Men sikker på du ikke bare er litt "paranoid" da? I en ribbet strikkegenser f. eks. kan den jo ikke syntes igjennom?

Endret av Puny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er kvinners brystvorter såpass mye mer spesielle enn menns? Hvorfor blir dere støtt av å se konturene av en brystvorte gjennom en t-skjorte? Hvorfor plager det deg at mine bryster henger litt lenger ned enn en femtenårings bryster? Bryr dere dere like mye hva slags truser, trøyer eller sokker andre kvinner bruker?

Anonymkode: 8f3b5...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Jolene skrev:

Har du små pupper=helt greit
Har du store pupper=ser det bare rart ut, dessuten vil det sørge for at de får mer heng.

En annen ting, dersom man føler at en bh er en tvangstrøye, er sannsynligheten stor for at man ikke bruker riktig størrelse på bhen. En bh skal ikke merkes at man har den på seg. Er den ubehagelig=ikke riktig størrelse.

- Kvinne i slutten av 20-årene.

Skal den ikke sitte stramt rundt da? For å holde det oppe? Det synes jeg er ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og går som regel uten BH hjemme i jentekollektivet. Jeg har en 70D cup, de ser ikke ut som de er fylt med silikon, men de henger ikke heller. Jeg bryr meg ikke rundt venner av meg og kan fint ta meg en tur ut av huset uten BH. Det gjør ikke meg noe at noen ser brystvortene mine, jeg gjetter på at de allerede ved at jeg har de. Jeg bruker alltid BH på jobb fordi jeg er i nærkontakt med andre mennesker. I dag gikk jeg uten BH helt til jeg fikk besøk av en kompis, fordi jeg føler ikke for at han skal se konturene brystvortene mine når vi sitter alene sammen. Jeg føler at det sender et signal jeg ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pupper til å fint gå uten og jeg gjør det ofte, men hvis jeg går i f.eks en tynn genser, t-skjorte ser man lett konturene av vortene.  De er stort sett alltid stive. Da må man også finne seg i at menn fra 15-89 glor.  Blikket bare dras mot de, de kan nok ikke hjelpe for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, puffy123 skrev:

Skal den ikke sitte stramt rundt da? For å holde det oppe? Det synes jeg er ubehagelig. 

Nei, det skal den ikke. Den skal følge ryggen naturlig, men absolutt ikke stramt! En bh som er ubehagelig, er ikke i riktig størrelse til bæreren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...