Gå til innhold

Når var barnet på overnatting hos andre for første gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samlivsbrudd da barnet var 8 mnd, sov deretter to netter annenhver uke hos far. Var 10 mnd da barnet sov hos farmor for første gang, dette fordi jeg var bedd bort til sent på kvelden og far var opptatt. Også passet det dårlig for farmoren å passe hjemme hos meg. Gikk over all forventning, sov bedre hos farmor enn hjemme☺️ Og jeg fikk sovet flere timer enn på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 mnd, hva er det som kan skje? Ting kan jo skje når du er der også? Regner med barnevakten er oppegående til å ta kloke valg?:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har under ett år husker jeg...!
Har alltid vært opptatt av at jeg ikke ønsker å være eneste trygge i livet til barnet mitt, og det er en beslutning jeg ALDRI har angret på i ettertid. Skulle ønske jeg hadde like godt forhold til mine bestemødre som det min datter har.
Det var ikke slik at jeg hadde et behov for å ha barnevakt jeg heller, men jeg har aldri følt mitt barn har vært utrygt slik som du TS. Både mine foreldre og pappaens foreldre klarte å få 4 friske unger hver, hadde stor tiltro til at de også klarte å holde et barnebarn i live.

Anonymkode: a239d...d23

De 2 eldste var ca 6 måneder. Er jo ikke bødvendigvis fordi vi foreldre trenger det, men besteforeldrene som gjerne ville.

de gangene de har overnattet er det nok i 80% av tilfelle e besteforeldrene som har spurt om de vil komme. De treffes ofte og er trygge på hverandre.

 

da mellomste var litt over året måtte mannen min på legevakten, va da om mellomste aldri hadde overnattet borte eller fått muligjeten til å få bli ordentlig trygg på å være alene med besteforeldrene? Det kunne blitt en negaov opplevelse siden han da MÅTTE være der alene å overnatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Vi hadde ikke barnefri før eldste var 4 år :) Yngste har vi ikke hadd barnefri med enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 mnd sov hos mormor og morfar. Minste var kolikk-unge, og da mente mamma at jeg og mannen kunne få en hel natt søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

4, og 5mnd.

Ikke nødvendigvis for at vi ønsket fra fra barnet (som flere påpeker), men av andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun var rundt ett år gammel, overnatting hos besteforeldre. Hun var ca. 5 år da hun overnattet hos en venn for første gang.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er artig at så mange er så nervøse for at de skal sove hos besteforeldre etc. For all del, trygghet og nærhet og sånt er absolutt viktig, men foreldrene deres har jo klart å holde dere i live gjennom hele barndommen, med mye mindre sikrende saker i hus. I dag er jo alt kjappere og mer effektivt og ikke minst tilrettelagt. 

Anonymkode: a6240...8e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 15 mnd. Det var det kun én natt, vi feiret bursdagen til mannen. Sov to netter hos besteforeldrene sine da han var nesten 21 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det enda - barnet er snart 4 år. Vi har ikke hatt behov😆

Anonymkode: 3123b...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. mai 2016 at 22.41, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var deres barn når det sov borte for første gang? Min er 1 år, og vi har aldri hatt barnevakt over natten enda. Jeg kjenner at jeg ikke føler behovet, og trur ikke jeg villa klart å slappet av og kost meg med barnefri uansett. Er det vanlig å tenke sånn? Føler alle har barnefri, og moren min har spurt flere ganger, men jeg tenker altfor mye på ting som evt kan skje:/ 

Anonymkode: 1e78d...cf2

Hva er du redd for at skal skje da? Deres foreldre har jo klart å oppdra og passe barn, sånne klarer nok det fint med barnebarn også. Dette var en tante og onkel av barnefar som vi stolte på.

Vi hadde første vår borte over natta allerede 3 uker gammel og det gikk strålende. Min mor passet barna mine ofte helt fra de var bare mnd gamle. 

Vi var restriktive til hvem som fikk passe barna våre, noen fikk ALDRI lov å passe de en time engang.

Bruk de du stoler på, så skal du se der går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder. Vi ville ut på nyttårsaften, dette er 7 år siden nå og vi har ikke vært ute siden det på en slik dag fordi vi visste vi kom til å feire med barnefamilier fremover så det ble liksom den siste. Da dro vi inn på ei hytte sammen med noen venner som ikke har barn. Jeg drakk ikke og var tilbake neste dag. Etter det var barnet over 1 år.

Anonymkode: f6eb6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...