Gå til innhold

Date fyr som spammer selfier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en fyr som er veldig kjekk, i tillegg til at han faktisk virker sykt ålreit.. "Problemet" er at han virker en smule selvopptatt. Vi er venner på Face og Insta + snap og jeg blir nesten flau over hvor mye selfier han tar. Han legger stadigvekk ut selfier på Face og instagrammen hans består av ca 95% selfier:o og han legger ut bilder av seg selv på mystory på snap hver eneste dag. 

Syntes det er litt småkleint.. tør ikke ta det opp med han heller. Vet ikke om jeg vil fortsette å date han pga dette, fordi jeg syntes det er en litt turnoff..🙈🙈 eller er jeg helt idiot som henger meg opp i dette??

Anonymkode: a817a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at han er 39 år gammel:s

Ts

Anonymkode: a817a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han tar selfies konstant så kan det naturligvis være at han er en smule selvopptatt, men jeg synes nå uansett at det blir litt voldsomt at det skal være en dealbreaker hvis fyren er bra ellers. Gi han en sjanse, så får du ta en vurdering etter en stund, når du får se litt mere av han.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til magefølelsen din :)

Jeg ville ikke satset på han der

Anonymkode: 299b8...7cf

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja, det syns jeg er egentlig ganske kleint ja. Tror jeg hadde sett det i lys av hele personligheten, men hvis han gjør det såpass mye som det du sier han gjør, så syns jeg det er litt merkelig. Det er litt sånn smålig selvopptatt å tro at alle har interesse av å se ansiktet ditt hver eneste dag..Spesielt med tanken på alderen. 

Hadde kanskje følt det var litt krasj mellom våres interesser på grunn av det,men hadde faktisk ikke sagt at jeg avbryter datingen med han på grunn av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..hadde ikke funket for min del. Men nå er jeg en sånn som egentlig ikke er så keen på folk med stor aktivitet på Instagram, Twitter, Face, Snapchat, BLOGG og lignende i det store og hele. Altså, helt greit å ha Facebook/Instagram men jeg er kresen på bruken av det og synes fort at sånt blir flaut og trasig....Så jeg er litt spesi på det. Generelt ikke så glad i det mennesker gjør av sånt på de fleste plan ;) Men du må nesten se hva du godtar selv.

Anonymkode: 372ea...4c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som han er usikker og har stort bekreftelsesbehov.

Anonymkode: 47411...c54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Om han tar selfies konstant så kan det naturligvis være at han er en smule selvopptatt, men jeg synes nå uansett at det blir litt voldsomt at det skal være en dealbreaker hvis fyren er bra ellers. Gi han en sjanse, så får du ta en vurdering etter en stund, når du får se litt mere av han.

Jeg syns egentlig det sier mye om en person, jeg hadde vært flau av å være sammen med en mann som tar masse seflies som han legger ut på sosiale medier. Det blir krampaktig og patetisk, og jeg hadde nok droppet fyren. Å "tvinge" seg selv til å være med en person for å gi vedkommende en sjanse, vil jeg si er en dårlig ide.

Anonymkode: 35866...214

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lytt til magefølelsen din :)

Jeg ville ikke satset på han der

Anonymkode: 299b8...7cf

2 timer siden, HomelessIcecream skrev:

haha, ja, det syns jeg er egentlig ganske kleint ja. Tror jeg hadde sett det i lys av hele personligheten, men hvis han gjør det såpass mye som det du sier han gjør, så syns jeg det er litt merkelig. Det er litt sånn smålig selvopptatt å tro at alle har interesse av å se ansiktet ditt hver eneste dag..Spesielt med tanken på alderen. 

Hadde kanskje følt det var litt krasj mellom våres interesser på grunn av det,men hadde faktisk ikke sagt at jeg avbryter datingen med han på grunn av det

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha..hadde ikke funket for min del. Men nå er jeg en sånn som egentlig ikke er så keen på folk med stor aktivitet på Instagram, Twitter, Face, Snapchat, BLOGG og lignende i det store og hele. Altså, helt greit å ha Facebook/Instagram men jeg er kresen på bruken av det og synes fort at sånt blir flaut og trasig....Så jeg er litt spesi på det. Generelt ikke så glad i det mennesker gjør av sånt på de fleste plan ;) Men du må nesten se hva du godtar selv.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som han er usikker og har stort bekreftelsesbehov.

Anonymkode: 47411...c54

Ja, det sier jo faktisk en del om en person. Jeg er ikke så pirkete sånn egentlig, men sånn oppførsel hadde jeg ikke giddet. Det hadde vært flaut for min del. Det sier jo noe ganske vesentlig om en person som legger ut masse selfies.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er bra, men han tar mange selfies ... Jeg blir faktisk litt bekymret for egen fremtid når jeg ser at "alle" sier "glem han", "dump han", "ikke gi han en sjanse" osv. Jeg gjør det ikke selv, men tenker på det at man leter etter, og bruker små ubetydelige ting som unnskyldninger for å ikke gi en fyr sjansen, samtidig som man ikke finner kjærligheten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett det i totalen - dvs. det er ingen dealbreaker i seg selv. Men det er sjelden folk har et stort bekreftelsesbehov på et lite område, men ingen andre steder.

Jeg datet en slik fyr og det viste seg etterhvert at han hadde et stort behov for bekreftelse fra andre jenter. Han hadde også fått mye oppmerksomhet fra utseende (som jeg ironisk nok ikke bryr meg så veldig mye om hos menn...) og det hadde tatt over en del for ham. Endte opp med å bryte av. 

Anonymkode: 1076a...333

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, det er ikke sikkert at han er helt "klar over" at han legger ut SÅ mange selfies... Høres ut som en som har kommet inn i et mønster, og så er han kanskje ikke klar over hvordan det fremstår for andre? Hva med å ta det opp? "Ser at du legger ut en del selfies, hva er greia med det? " :-) om han har hobbies som han driver med alene og det er da han tar disse selfiene eller om det kun er fra sofakroken hjemme teller også tenker jeg.... Rarere med sånn: ørti selfies fra samme sofakrok med gåtefullt blikk, evt foran speilet....

Anonymkode: 35a9d...1ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Fyren er bra, men han tar mange selfies ... Jeg blir faktisk litt bekymret for egen fremtid når jeg ser at "alle" sier "glem han", "dump han", "ikke gi han en sjanse" osv. Jeg gjør det ikke selv, men tenker på det at man leter etter, og bruker små ubetydelige ting som unnskyldninger for å ikke gi en fyr sjansen, samtidig som man ikke finner kjærligheten.

Det er ingen som har sagt «dump ham», det er heller ikke mulig å dumpe en fyr en ikke er sammen med, og enten du liker det eller ikke, å ta masse bilder av seg selv og legge de ut på sosiale medier sier noe om en person, og det sier ikke noe positivt. 

Hvis det er noe «off» med en fyr i begynnelsesstadiet, vil jeg ikke gå videre med fyren - og det er jo egentlig ganske bra, da ender en ikke opp med å bli såret. For akkurat det her med å legge ut masse bilder av seg selv vitner om et stort bekreftelsesbehov og er bare rett og slett idiotisk, og det gjør at jeg har problemer med å ta fyren seriøst, og hvorfor skal han bli sammen med en dame som ikke klarer å ta ham seriøst? Vinn/vinn-situasjon! 

«Ikke finner kjærligheten»? Er det kjærlighet når en ikke klarer å respektere fyren og valgene hans? Å finne kjærligheten kan være vanskelig, men det betyr dermed ikke at du bare skal bli sammen med en fyr (eller dame) som du egentlig ikke har sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med Miklo Velka. Alt er bra og dette er det eneste du har å pirke på. Det er litt skummelt om man gir opp folk over noe så lite. Du sier fyren er sykt alright og kjekk, det eneste poblemet er at han tar litt mye bilder av seg selv. Det er liksom ingenting. Kanskje han er litt selvopptatt, kanskje ikke. Ville det uansett vært et stort problem? Hvis måten han løser det på er å ta bilder av seg selv. Det er jo helt harmløst.

Anonymkode: 1f0bc...03d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Miklo Velka skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med Miklo Velka. Alt er bra og dette er det eneste du har å pirke på. Det er litt skummelt om man gir opp folk over noe så lite. Du sier fyren er sykt alright og kjekk, det eneste poblemet er at han tar litt mye bilder av seg selv. Det er liksom ingenting. Kanskje han er litt selvopptatt, kanskje ikke. Ville det uansett vært et stort problem? Hvis måten han løser det på er å ta bilder av seg selv. Det er jo helt harmløst.

Til dere begge to her: Sosiale medier er ikke ulikt den vanlige verden, og det finnes sosiale koder der som alle andre steder. Jeg hadde dumpet han tvert, da slikt viser mangel på folkeskikk og sosial intelligens. Ingen står på torget eller i et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg" hver eneste dag. Jeg hadde vært for flau til å være sammen med en sånn fyr. Det han gjør på nett med selfier er akkurat det samme, det er å stå og rope daglig "se på meg, se på meg!". Å ikke forstå at man ikke oppfører seg slik på nett er en dealbreaker, for dette burde til og med de som ikke er så oppegående forstå. Jeg er ihvertfall ikke interessert i en fyr som tydeligvis mener seg berettiget å spamme alle andres sosiale media med bilder av seg selv. 

Anonymkode: fac51...31b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dere. Det kan selvsagt være fyren er slitsomt selvopptatt, men det kan vi ærlig talt ikke vite. Samtidig impliserer trådstarter at han ellers er ålreit, og sier ingenting om at han har møtt denne voldsomme selvopptattheten i det virkelige liv.

Jeg er ihvertfall ikke interessert i en fyr som tydeligvis mener seg berettiget å spamme alle andres sosiale media med bilder av seg selv. 

Men er du selv oppegående så vet du jo at du ikke trenger å følge ham, verken på Facebook eller Instagram. Jeg har selv valgt bort en del på disse plattformene, litt på grunn av det fyren til trådstarter gjør, litt på grunn av konstante "morsomme" bilder, og litt på grunn av uendelige oppdateringer om hva småbarna gjør. Kunne ikke ramle meg inn å si "dette sier noe om dere som personer" og kutte dem som venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere begge to her: Sosiale medier er ikke ulikt den vanlige verden, og det finnes sosiale koder der som alle andre steder. Jeg hadde dumpet han tvert, da slikt viser mangel på folkeskikk og sosial intelligens. Ingen står på torget eller i et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg" hver eneste dag. Jeg hadde vært for flau til å være sammen med en sånn fyr. Det han gjør på nett med selfier er akkurat det samme, det er å stå og rope daglig "se på meg, se på meg!". Å ikke forstå at man ikke oppfører seg slik på nett er en dealbreaker, for dette burde til og med de som ikke er så oppegående forstå. Jeg er ihvertfall ikke interessert i en fyr som tydeligvis mener seg berettiget å spamme alle andres sosiale media med bilder av seg selv. 

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men folk over 35 har ofte ikke fått med seg de sosiale kodene som gjelder på sosiale medier. Det handler ikke nødvendigvis om bekreftelsesbehov, men mer om mangel på forståelse for hvordan sosiale medier fungerer. Noen anser Facebook/Instagram som sin egen veldig personlige dagbok/fotoalbum, ofte må noen fortelle dem hvordan det faktisk fungerer. 

Anonymkode: d8695...aaf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Okapi skrev:

Enig med dere. Det kan selvsagt være fyren er slitsomt selvopptatt, men det kan vi ærlig talt ikke vite. Samtidig impliserer trådstarter at han ellers er ålreit, og sier ingenting om at han har møtt denne voldsomme selvopptattheten i det virkelige liv.

Men er du selv oppegående så vet du jo at du ikke trenger å følge ham, verken på Facebook eller Instagram. Jeg har selv valgt bort en del på disse plattformene, litt på grunn av det fyren til trådstarter gjør, litt på grunn av konstante "morsomme" bilder, og litt på grunn av uendelige oppdateringer om hva småbarna gjør. Kunne ikke ramle meg inn å si "dette sier noe om dere som personer" og kutte dem som venner.

Men det sier jo noe om personer! Jeg har faktisk ikke slike venner, kanskje ikke så rart, siden det tydeligvis er mennsker som jeg ikke ville trivdes sammen med uansett. Jeg hadde vært skamfull om min kjæreste hadde drevet på slik. Og det er uaktuelt, man skal da kunne være stolt av kjæresten sin! De som driver på på en slik måte anser jeg som mindre oppegående, jeg har ingen interesse av å tilbringe tid med mennesker som er så forskjellig fra meg og mangler grunnleggende folkeskikk.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men folk over 35 har ofte ikke fått med seg de sosiale kodene som gjelder på sosiale medier. Det handler ikke nødvendigvis om bekreftelsesbehov, men mer om mangel på forståelse for hvordan sosiale medier fungerer. Noen anser Facebook/Instagram som sin egen veldig personlige dagbok/fotoalbum, ofte må noen fortelle dem hvordan det faktisk fungerer. 

Anonymkode: d8695...aaf

Jeg er fullt klar over det, og det er et bevis at fyren ikke hadde passet sammen med meg, siden det for meg er en selvfølge å oppsøke kunnskap om sosiale koder hvor enn jeg ferdes, om det er på nett eller irl. Jeg er rett under 35 selv, og hadde ikke pc før jeg var voksen. Likevel har jeg uten noe problem klart å lære meg hvordan ting fungerer på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det der hadde ikke funket for meg!

Ja, det er kleint!

Ja, det er turn off! Ikke bare litt, men en gedigen turn off.

Han er sikkert en veldig hyggelig mann, og sikkert en bra venn, men som date/ potensiell kjæreste, så hadde jeg løpt for livet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...