Gå til innhold

Date fyr som spammer selfier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det sier jo noe om personer! Jeg har faktisk ikke slike venner, kanskje ikke så rart, siden det tydeligvis er mennsker som jeg ikke ville trivdes sammen med uansett. Jeg hadde vært skamfull om min kjæreste hadde drevet på slik. Og det er uaktuelt, man skal da kunne være stolt av kjæresten sin! De som driver på på en slik måte anser jeg som mindre oppegående, jeg har ingen interesse av å tilbringe tid med mennesker som er så forskjellig fra meg og mangler grunnleggende folkeskikk.

Ja, det sier at de liker å dele bilder av seg selv. Intet annet. Det er farlig å anta en hel masse om et menneske basert på en enkelt ting, for ikke å snakke om å rett ut erklære at de er dumme og mangler folkeskikk.

Er fyren dum, TS? Klarer han å oppføre seg sammnen med andre mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men folk over 35 har ofte ikke fått med seg de sosiale kodene som gjelder på sosiale medier. Det handler ikke nødvendigvis om bekreftelsesbehov, men mer om mangel på forståelse for hvordan sosiale medier fungerer. Noen anser Facebook/Instagram som sin egen veldig personlige dagbok/fotoalbum, ofte må noen fortelle dem hvordan det faktisk fungerer. 

Anonymkode: d8695...aaf

He he trodde det var de over 50 jeg 😉Har en på vennelista mi som bytter profil bilde kleint ofte, alltid sånne tilgjorte typisk selfies, mangler liksom bare trutmunnen. Men han er ellers en veldig alright type, så akkurat det med de selfiene krasjer med hans personlighet ellers. Så ville ikke droppa en fyr bare pga det der hvis alt annet hadde vært ok.

Endret av Summer lady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Okapi skrev:

Ja, det sier at de liker å dele bilder av seg selv. Intet annet. Det er farlig å anta en hel masse om et menneske basert på en enkelt ting, for ikke å snakke om å rett ut erklære at de er dumme og mangler folkeskikk.

Er fyren dum, TS? Klarer han å oppføre seg sammnen med andre mennesker?

Folk som tenker som deg får seg ofte en på nesa. Ingenting folk gjør betyr noe, ha igjen øynene for alle varsellampene og faresignal på at dere kanskje ikke fungerer sammen, du må gi alle en sjanse og alt det annet tullet.

Så blir du slått på nesen og sier "hvorfor meg?" jo, skal jeg si deg hvorfor? fordi du er naiv - du tror at menneskets HANDLING, deres HØYESTE språk, ikke betyr noe. Eh...

Ingen vil date en johnny bravo, get real Okapi. 

Anonymkode: 86a7c...974

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miklo Velka skrev:

Fyren er bra, men han tar mange selfies ... Jeg blir faktisk litt bekymret for egen fremtid når jeg ser at "alle" sier "glem han", "dump han", "ikke gi han en sjanse" osv. Jeg gjør det ikke selv, men tenker på det at man leter etter, og bruker små ubetydelige ting som unnskyldninger for å ikke gi en fyr sjansen, samtidig som man ikke finner kjærligheten.

Jeg tror det er veldig viktig å påpeke at ting man gjør kan gi ut galt signal til mennesker man egentlig vil nå ut til. Hvis jeg hadde lagt ut mange trutmunnbilder eller lettkledde bilder på Instagram, så hadde jeg signalisert til en annen type gruppe mennesker og menn enn de jeg egentlig vil ha.

Mange av oss kunne lagt ut sånne bilder og fått masse bekreftelse, men gjør det ikke. Forteller ikke det deg noe? Jeg tenker at vi har mange dumme krav, ja. Men jeg tror ikke krav eller slike tanker og bemerkelser er uviktige og uriktige. De fleste av oss godtar mye mer fra en vi er forelsket i og er veldig klar over det, men noen ting er mer viktige enn andre. Det er jo bare et faktum som vi må forholde oss til, at disse personlighetene gir ut forskjellig inntrykk. 

1. En pen jente med bra kropp som har trutmunnbilder, masse selfies, lettkledde bilder. 2. Pen jente med bra kropp som har bilder av noe annet enn selfies, og når det er en selfie så er det ikke trutmunn og nakenhet som er tema... Vi kan ikke la være å få forskjellig inntrykk av disse to jentene. Det er også forskjell på 1. Kjekk fyr med bra kropp som tar masse selfies, viser muskler og søker bekreftelse på Instagram, mot nummer 2. Kjekk mann med bra kropp som tar enkle selfies i ny og ne, men eller en kul Instagram med andre fokusområder.

Anonymkode: 372ea...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Du er helt idiot som henger deg opp i dette :) La fyren få ta selfies! Bra med god selvtillit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Netttroll skrev:

Du er helt idiot som henger deg opp i dette :) La fyren få ta selfies! Bra med god selvtillit! 

Det er fint med selvtillit, men er dette god selvtillit? Og hvis man da har god selvtillit, er dette en fin måte å vise det på? Og hvis man har dårlig selvtillit, er det en god løsning? 

Jeg hadde hatt såpass annerledes tankegang om dette at bare det i seg selv hadde signalisert at vi hadde vært for forskjellige.

Anonymkode: 372ea...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare bli sammen med han da??

Da får han mindre tid til å ta selfier og trenger kanskje ikke lenger konstant bekreftelse fra andre?

Anonymkode: 29593...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en dame som søkte mye bekreftelse via sosiale medier. Tenkte ikke så dypt på dette når vi ble sammen, tenkte at hun hadde fine bilder av seg selv og fokuserte ikke på det i det store og hele. Men etterhvert så kom jo personligheten mer og mer frem, og da var jo hele personen blitt til to forskjellige personer. Som om hun hadde et alterego som levde sitt eget liv der ute med perfekt sminke, masse oppmerksomhet også videre. Husker hvor merkelig det var når vi kunne sitte å kjede oss og slappe av, plutselig la hun ut et skikkelig happy bilde på Instagram. Noe falskt over det.

Nåværende kjæreste søker ikke noe bekreftelse på sin Instagram. Bildene er enklere, smakfulle med mindre sminke og mer ærlige. Hun er mye penere enn eksen og hadde lett kunne fått tusenvis av følgere hvis hun hadde prøvd. 

Så jeg har nok fått sånne sosiale-medie-personligheter litt opp i halsen, hadde vært deal breaker neste gang.

Anonymkode: de841...109

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men folk over 35 har ofte ikke fått med seg de sosiale kodene som gjelder på sosiale medier. Det handler ikke nødvendigvis om bekreftelsesbehov, men mer om mangel på forståelse for hvordan sosiale medier fungerer. Noen anser Facebook/Instagram som sin egen veldig personlige dagbok/fotoalbum, ofte må noen fortelle dem hvordan det faktisk fungerer. 

Anonymkode: d8695...aaf

Eh jo, vi har det. 

Dette går på generelle sosiale antenner.

Den venninna jeg har som er mest aktiv og har mest innsikt er også den som har lagt mest ut, faktisk. Enkelte har reagert på det og tolket det som selvopptatthet. Det er vel mest at man blir vant til en form, og glemmer litt hvordan ting kan se ut utenfra. Og at en søker positiv bekreftelse. 

Jeg hadde sagt ifra på en pen måte til fyren, og lagt det frem litt ydmykt. Jeg hadde vært ærlig på at jeg likte han utrolig godt, og hadde fått en litt "teit" hangup på at han virket å poste mye bilder av seg selv. 

Så kan han synes du er idiot som tar det opp, men det er jo greit nok. Da har han ikke selvironien du kanskje er ute etter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på både Tinder, Instagram, Facebook og Snapchat og har tatt fullstendig avstand fra selfiesdamer fra sosiale medier. Er stuptrøtt på dem og lei av fakeness. Det er mer imponerende og interessant med jenter som får bekreftelse for andre ting enn selfiesene sine på Insta, enkelt og greit.

Anonymkode: 9b78f...2f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.side2.no/aktuelt/ny-studie-de-som-tar-mye-selfie-bilder-overvurderer-eget-utseende/3423226667.html

Selfie-deltakerne ble også rangert å være mer narsissistiske enn de som ikke tok selfies til vanlig.

- Selfie-takere overvurderer generelt sett hvor attraktive de selv er. De tror at selfiene viser dem mer attraktive enn bilder andre tar av dem. I virkeligheten så oppfattes selfier som mindre attraktive og mindre likandes, og også mer narsissistiske. Det samme fant man ikke i så stor grad hos de som ikke vanligvis tar selfies, sier studie-leder Daniel Re, til Telegraph.

 

Anonymkode: 9579e...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var veldig aktiv på sosiale medier. Før den tid hadde jeg bare datet menn som var like lite aktive på den fronten som meg. Ingen regel uten unntak, men inntrykket jeg sitter igjen med i ettertid er at like barn kanskje leker best på dette området. Var veldig uvant for meg å se statuser fra daten min/kjæresten min hver dag, bilder av ting vi gjorde og "ta masse selfies" her og der. Øyeblikkene vi delte sammen ble litt oppspinn og spinnet opp, synes jeg ;) I virkeligheten hadde jo personen ingen omgangskrets, og det bryr jeg meg ikke om så lenge personen selv ikke synes at det er tungt. Men jeg bryr meg nok litt om hvor aktiv han er på sosiale medier.

Anonymkode: 70e34...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://m.side2.no/aktuelt/ny-studie-de-som-tar-mye-selfie-bilder-overvurderer-eget-utseende/3423226667.html

Selfie-deltakerne ble også rangert å være mer narsissistiske enn de som ikke tok selfies til vanlig.

- Selfie-takere overvurderer generelt sett hvor attraktive de selv er. De tror at selfiene viser dem mer attraktive enn bilder andre tar av dem. I virkeligheten så oppfattes selfier som mindre attraktive og mindre likandes, og også mer narsissistiske. Det samme fant man ikke i så stor grad hos de som ikke vanligvis tar selfies, sier studie-leder Daniel Re, til Telegraph.

 

Anonymkode: 9579e...e09

Ja , se der ja. Hvem hadde trodd at handlingene dine viser hvem du er som person ? ikke folk på KG i hvert fall. 

Anonymkode: 86a7c...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 27 år og forstår meg ikke helt på det mange, spesielt folk som er noen år yngre enn meg, driver med.. Føler meg som en gammel oldemor i noen tilfeller..

Tinder og andre sex/datingapper, snapchat, grenseløst utleverende blogger, og massiv eksponering på Facebook og instagram er jo ganske vanlig nå.

Jeg ble overrasket og begynte nesten å le da jeg så at en ny bekjent hadde bilde av seg selv som bakgrunn på mobilen..

For noen er jo drøssevis av selfies hele poenget med instagramprofilen deres, det er dèt som gir følgere og likes.. Vet ikke jeg altså.. Jeg selv vil ha en barsking som gjerne ikke engang er på instagram.

Anonymkode: 498eb...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå glipp av verdens kuleste og flotteste folk, hvis du bedømmer folk ut fra bagateller som dette faktisk er i den store sammenheng.  Ikke dermed sagt at fyren ikke kan være umoden, jeg er enig i at det er spesielt at en voksen mann er så ivrig. Kanskje han generelt er en veldig umoden 39-åring, som er wannabe kul på IG og poster selfies i forsøk på å fremstå som ung og dermed bli attraktiv for mye yngre jenter, hva vet jeg. Poenget er at du muligens føler det er mer som skurrer enn kun antall selfies, TS. Stol på magefølelsen, du.

Anonymkode: 28b64...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gå glipp av verdens kuleste og flotteste folk, hvis du bedømmer folk ut fra bagateller som dette faktisk er i den store sammenheng.  Ikke dermed sagt at fyren ikke kan være umoden, jeg er enig i at det er spesielt at en voksen mann er så ivrig. Kanskje han generelt er en veldig umoden 39-åring, som er wannabe kul på IG og poster selfies i forsøk på å fremstå som ung og dermed bli attraktiv for mye yngre jenter, hva vet jeg. Poenget er at du muligens føler det er mer som skurrer enn kun antall selfies, TS. Stol på magefølelsen, du.

Anonymkode: 28b64...cdb

Spørsmålet er vell om det skal vurderes som en bagatell eller ikke.

Der er vi ulike. For meg ville det IKKE vært en bagatell, men en sykt stor turn off. TS trenger jo ikke være enig i det. Hun får som du skriver gå for magefølelsen.

Anonymkode: 0e33f...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Okapi skrev:

Ja, det sier at de liker å dele bilder av seg selv. Intet annet. Det er farlig å anta en hel masse om et menneske basert på en enkelt ting, for ikke å snakke om å rett ut erklære at de er dumme og mangler folkeskikk.

Jo, en person som gjør slike ting mangler folkeskikk. En person som deltar på en sosial arena uten å lære seg sosiale koder og hva som regnes som vanlig oppførsel er dum. Mulig han er smart på andre områder, men det er han ihvertfall ikke sosialt sett når han oppfører seg på denne måten. Å påstå at det kun forteller at de liker å dele bilder av seg selv er bare naivt. Jeg skjønner at du kanskje ikke er en menneskekjenner når du ikke klarer å dra ut mer info fra en handling enn det der, mens for meg og mange andre viser det mange forskjellige sider av en person. Alle handlinger kan tolkes på mange måter, og det vil gi til sammen mye info om en person. 

Hva er din tolkning av en person  som står i midten av et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg!!" hver eneste dag da? Det er akkurat samme oppførsel. Mener du bare at det tyder på en person som liker å vise seg frem, intet annet? 

Anonymkode: fac51...31b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...