Marteet Skrevet 22. mai 2016 #1 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg øvekjører nå og har alt klart nesten, det eneste som mangler er at jeg sliter veldig med nedgiring i bratt oppoverbakke, kommer veldig høy lyd fra motoren når jeg girer, og får det rett og slett ikke til.. Gire før eller i bakke, og hvordan? Noen som vil gi en detaljert beskrivelse til en fortvilt kvinne? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. mai 2016 #2 Del Skrevet 22. mai 2016 Det høres ut for at du girer ned litt for tidlig, vent til hastighet/turtall er lavere før du girer ett trinn ned. Tar du to trinn ned får du lyden fra motoren du beskriver. Eks: Kjører du i 80km/t oppover bakke, og så girer ned fra 4 til 3 gir, vil motor høres litt, men tar du fra 4 til 2 gir, da blir det mye lyd fra motorrommet Med 5-trinns girkasse vil det å gire ned fra 5 til 4, være liten forskjell på lyden fra motor. Håpe dette hjelper deg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Del Skrevet 24. mai 2016 Sannsynligvis kommer lyden du beskriver av at du har tynt motoren på for lavt turtall en stund ved å trykke gassen lengre og lengre inn (samtidig som farten bare minker), så når du tilslutt trykker koplingspedalen inn - for å gå ned i gir, så er gassen så langt inne at du ruser motoren noe helt ekstremt. Ganske vanlig nybegynnerproblem. Så: Ned i gir tidligere, slipp gasspedalen tidligere når du skal gire, og ekstra følsom i venstrefoten ved tilkobling. Anonymkode: a3e2a...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå