Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om en person hadde hat flere tusen bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Den 21.5.2016 at 0.46, AnonymBruker skrev:

men han\hun hadde aldri lest noen av dem.

Anonymkode: 180be...679

At det er interessant og jeg lurer på hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergtekjen

Eg hadde nok tenkt at det er litt bortkasta å ha så mange bøker hvis du ikkje har lest dei. Samtidig som eg ville bedt om å få sitte i biblioteket deires og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde synes det var innmari kult, men spurt hvorfor vedkommende ikke har lest dem, eller om vedkommende har planer om å lese dem. Dersom vedkommende ikke har tenkt å lese dem, da hadde jeg spurt om de ikke kan omplasseres til noen som er interessert meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lurt på hvorfor personen, ikke hadde lest en eneste av bøkene. For noen tusen bøker, det er mye. Jeg har vel bare rundt 350 bøker. Og går nå over til e-bøker, for jeg har ikke plass til så mange flere bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner virkelug ikke hvor mange bøker vi har, men det er mange tusen. Vi har ca 260 (!) hyllemetere fullstappede med gamle klassikere og jeg telte en hyllemeter og der var det 34 bøker. Har kanskje lest 25 av de :fnise:. Men dette er jo et gammelt hovedhus  med et ganske stort bibliotek med deilige gamle Chesterfield-møbler. Vi bruker aldri rommet, men har ikke hjerte til å gjøre noe med det. Eller... Får veldig lyst til å hive ut alt en gang i året, når vi har storrengjøringen der inne.

Vi har også mer moderne bøker i dagligstuen og spredt litt utover, kanskje 8-900 stk, og de har vi lest de fleste av. Har også ca 180 kokebøker og de står på kjøkkenet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lurt mest på hvor stort hus denne personen har som får plass til flere tusen bøker :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt: 

WOW! Så spennende. Hadde begynt i ene enden av rommet og jobbet meg videre gjennom biblioteket på jakt etter bokskatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.5.2016 at 1.42, AnonymBruker skrev:

Dersom vedkommende ikke har lest noen av bøkene tenker jeg at han har samlemani og bør søke hjelp. 

Dersom han har lest bøkene tenker jeg at han ikke har oppdaget e-bøker/biblioteket enda (for helt ærlig er de færreste bøker verdt å lese om igjen)

Anonymkode: 75a1e...50f

Det er da mange bøker jeg vil ha i biblioteket og vil ha mulighet for å lese flere ganger.

Har selv noen tusen bøker og har lest de fleste. Leser også ebøker, men mest på reise. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Jeg hadde tenkt at personen skal lese de når personen får tid/ferie/fri til det. Og at personen er glad i bøker og samler på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også flere tusen bøker, jeg har ikke lest alle. Men de fleste har vi kjøpt fordi vi har på et eller annet tidspunkt hatt lyst til å lese de. Nå kjøper jeg romaner nesten utelukkende som e-bøker, med mindre de ikke finnes på ebok. Leselysten kommer også i bølger, i fjor leste jeg ca 1 bok i uken. Litt mindre hittil i år, men merker at leselysten begynner å ta seg opp igjen. Har også flere hundred oppslagsverk/kunstbøker/kokebøker. Elsker bøker! 

Anonymkode: b48cb...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis dette var en ung person ville sagt at vedkommende ikke var særlig miljøbevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...