RompeRusk Skrevet 22. mai 2016 #21 Skrevet 22. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye klær trenger normalt en baby inne på høsten/vinteren? Blir det ikke varmt med så mye? TS Anonymkode: 382be...144 Inne trengs ikke mer enn body og strømpebukse (og evt sokker)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #22 Skrevet 22. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøper dere inn tøy i ull til høst- og vinterbarn? Eller er det greit med bomull? Tenker da på bodyer og andre inne-klær. Anonymkode: 382be...144 Kommer helt an på hvor varmt du har det inne, og om det er en tidlig eller sen høstbaby du venter. Ja takk, begge deler ville jeg sagt. Ull er temperaturregulerende og absolutt å foretrekke på babyer. Anonymkode: f1d8f...b83 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #23 Skrevet 22. mai 2016 11 minutter siden, RompeRusk skrev: Inne trengs ikke mer enn body og strømpebukse (og evt sokker) Må man bruke strømpebukse? Kan man bruke ullbody, sokker og sparkebukse? Er førstegangs som du sikkert skjønner TS Anonymkode: 382be...144
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #24 Skrevet 22. mai 2016 Og hvor kjøper dere inn ulltøy? Å kjøpe x antall bodyer og strømperbukser i ull på nøstebarn som de vokser ut av på 1-2-3 blir en dyr affære! TS Anonymkode: 382be...144
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #25 Skrevet 22. mai 2016 4 timer siden, Lumos skrev: Jeg liker bambus Mykt stoff, også er tuppa vår varmere i det enn bomull Bambusen er også tynnere og mer stretchy enn bomull. Takk for svar! Anonymkode: fa7f6...8c5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #26 Skrevet 22. mai 2016 Ull er gull, men det trenger absolutt ikke være Nøstebarn. Cubus, Nameit, Tom og Trine, Safa, Joha og Pierre Robert osv er like greit, og kan vaskes i maskin. Nå på våren er det ofte ull på salg, jeg hamstrer alltid da. Jeg synes sparkebukse er upraktisk, men det er meg. Body og strømpebukse/bukse er det som brukes mest her. Anonymkode: 031c0...241
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #27 Skrevet 22. mai 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor kjøper dere inn ulltøy? Å kjøpe x antall bodyer og strømperbukser i ull på nøstebarn som de vokser ut av på 1-2-3 blir en dyr affære! TS Anonymkode: 382be...144 Kjøp Janus på Coop Obs eller sparkjøp. Da støtter du Norske arbeidsplasser og får kvalitetsplagg til en grei pris. De har også bomull. Der finnes ulltøy fra Janus i mange varianter. De første ukene er en hel ulldrakt gull. Anonymkode: f1d8f...b83
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #28 Skrevet 22. mai 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp Janus på Coop Obs eller sparkjøp. Da støtter du Norske arbeidsplasser og får kvalitetsplagg til en grei pris. De har også bomull. Der finnes ulltøy fra Janus i mange varianter. De første ukene er en hel ulldrakt gull. Anonymkode: f1d8f...b83 Takk for svar. Når du sier hel ulldrakt, er det da en drakt man tar på utenpå ullbodyen? TS Anonymkode: 382be...144
RompeRusk Skrevet 22. mai 2016 #29 Skrevet 22. mai 2016 Heldress er heldress, ja. Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøpt mer enn 1 av hvert plagg utenom body, strømpebukse og lue, for da finner du ut av om du vil bruke det eller ikke, og du slipper å.ha 5 stk liggende Nå vet jeg ikke om ab mener heldress til innebruk eller mellomlag, uansett: alt av heldresser bør kjøpes med glidelås, knapper er et ork! Du kan selvfølgelig kjøpe sparkebukse, men min erfaring er at det er upraktisk første tiden! Første tiden er det best med body og strømpis synes jeg gensere, bukser, kjoler etc er bedre å kjøpe etterhvert om du finner ut du vil bruke det 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #30 Skrevet 22. mai 2016 2 timer siden, RompeRusk skrev: Heldress er heldress, ja. Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøpt mer enn 1 av hvert plagg utenom body, strømpebukse og lue, for da finner du ut av om du vil bruke det eller ikke, og du slipper å.ha 5 stk liggende Nå vet jeg ikke om ab mener heldress til innebruk eller mellomlag, uansett: alt av heldresser bør kjøpes med glidelås, knapper er et ork! Du kan selvfølgelig kjøpe sparkebukse, men min erfaring er at det er upraktisk første tiden! Første tiden er det best med body og strømpis synes jeg gensere, bukser, kjoler etc er bedre å kjøpe etterhvert om du finner ut du vil bruke det Tusen takk for svar altså Syns bare det virker så rart å kun bruke body og strømpis Men det høres jo ikke dumt ut Må selvfølgelig være langarmet body da, sant? Og det holder? Ikke nødvendig med genser over det inne? TS Anonymkode: 382be...144
Lumos Skrevet 22. mai 2016 #31 Skrevet 22. mai 2016 Et ullpledd er godt å ha inne, da slipper du evt flere lag utenom body og strømpebukse Ellers utenom det har vi brukt litt joggebukser, strikka shortser/rompere og skjørt, og noen myke kjoler Er jo kjekt å kunne pynte babyen litt, men med praktiske klær 2
RompeRusk Skrevet 22. mai 2016 #32 Skrevet 22. mai 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar altså Syns bare det virker så rart å kun bruke body og strømpis Men det høres jo ikke dumt ut Må selvfølgelig være langarmet body da, sant? Og det holder? Ikke nødvendig med genser over det inne? TS Anonymkode: 382be...144 Langermet body ja avhenger selvfølgelig av temperatur, men det skal holde Som hun over meg foreslår - kjøp et lite teppe! Brukte nesten kun det de første mnd Genser er så forferdelig styrete på slike kropper 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #33 Skrevet 22. mai 2016 Ull trumfer alt. Jeg ville kun kjøpt ull. Eneste jeg brukte til mine barn da de var babyer. Gjerne ull/silke blanding. Bodyer og strømpebukser i ull inne og ulldress i vogna. Ville kjøpt omslagsbodyér i ull til de minste da de er mest praktisk å ta av/på. Babyer gulper, sikkler, tisser og basjer hele tiden og ligger mye på gulvet. Gulvet er ofte kallere en resten av rommet selv om en har varmepumpe.. Ull regulerer temperaturen bedre. Så finnes det utrolig mye myke/gode ullklær i butikkene i norge. Jeg bruker ull året rundt på de minste. Sommerull eller ull/silke blanding. Hadde droppet å kjøpe noe i bomull, spesiellt til høst/vinterbaby. Du får sikkert mye klær i gaver fra bekjente.. Jeg ble litt satt ut av alle klærne vi fikk, hadde aldri forventet det. Men 90% av klærne som var gaver ble ikke brukt desverre fordi det var for upraktiske, virket ukomfortable eller var i bomull.. Bruker bomullsklær når de blir større, springer rundt selv.. Anonymkode: 8cb6c...a34 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #34 Skrevet 22. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvor kjøper dere inn ulltøy? Å kjøpe x antall bodyer og strømperbukser i ull på nøstebarn som de vokser ut av på 1-2-3 blir en dyr affære! TS Anonymkode: 382be...144 Jeg foretrekker strømpebukser fra MP i ull eller bambus. De strekker seg veldig så du kan bruke de veldig lenge. De begynner på str 60, men gjør ikke noe om de er litt store i begynnelsen. Bodyer bruker jeg mye Joha, Lillelam, Lilli & leopold, Hust & clair, nøstebarna. Ull strekker seg ofte ved bruk så det har mye lenger levetid en bomull. Jeg elsker dressene fra Lillelam med glidelås de er utrolig praktiske i vognpose, bilstol osv. Tenk deg selv om du var baby å lå der på gulvet. Ville du hatt på deg stram dongribukse, kjole osv.. Jeg tar gjerne på barna noen fine kjoler på bilder. Men ellers kjører vi comfort. Babyer lekker ofte en del avføring i starten så greit å ha flere strømpebukser/bodyer i ull å skifte. Nå på sommeren er det mye salg på ull, så da lønner det seg å kjøpe. Vær obs på at nøstebarna ikke tåler maskinvask. Veldig gode produkter, men blir fort slitt samenlignet med de andre merkene jeg nevnte fordi det er ubehandlet ull.. Anonymkode: 8cb6c...a34
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #35 Skrevet 22. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ull trumfer alt. Jeg ville kun kjøpt ull. Eneste jeg brukte til mine barn da de var babyer. Gjerne ull/silke blanding. Bodyer og strømpebukser i ull inne og ulldress i vogna. Ville kjøpt omslagsbodyér i ull til de minste da de er mest praktisk å ta av/på. Babyer gulper, sikkler, tisser og basjer hele tiden og ligger mye på gulvet. Gulvet er ofte kallere en resten av rommet selv om en har varmepumpe.. Ull regulerer temperaturen bedre. Så finnes det utrolig mye myke/gode ullklær i butikkene i norge. Jeg bruker ull året rundt på de minste. Sommerull eller ull/silke blanding. Hadde droppet å kjøpe noe i bomull, spesiellt til høst/vinterbaby. Du får sikkert mye klær i gaver fra bekjente.. Jeg ble litt satt ut av alle klærne vi fikk, hadde aldri forventet det. Men 90% av klærne som var gaver ble ikke brukt desverre fordi det var for upraktiske, virket ukomfortable eller var i bomull.. Bruker bomullsklær når de blir større, springer rundt selv.. Anonymkode: 8cb6c...a34 Tusen takk for svar Nå føler jeg at jeg vet hva jeg skal gå til innkjøp av, hurra Et siste spm fra meg ang. dette: pysjamas i ull også? TS Anonymkode: 382be...144
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #36 Skrevet 22. mai 2016 34 minutter siden, RompeRusk skrev: Langermet body ja avhenger selvfølgelig av temperatur, men det skal holde Som hun over meg foreslår - kjøp et lite teppe! Brukte nesten kun det de første mnd Genser er så forferdelig styrete på slike kropper Tusen takk! :D TS Anonymkode: 382be...144
Tingelling Skrevet 23. mai 2016 #37 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har vinterbaby som også fort ble kunsoveutebaby.vi gikk for ull fra innerst til ytterst.vi kjøpte noe,og fikk masse!vi var heldig å kunne bruke de minste str lenge,så klærne ble brukt masse. jeg kjøpte noen ullpysjamaser i store størrelser,fordi jeg tenkte at da har vi det lenge siden de er dyre.det er først nå babyen passer det,og nå er de altfor varm!😂 Så der var de pengene bortkastet🙈 Kan være greit å ha en ullpysjamas. her vi bor kan det være litt surt og kaldt ute,så hun bruker ull når hun skal sove ute.ellers har vi bomull
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #38 Skrevet 23. mai 2016 Våre bruker kun ullpysj, bortsett fra på varmeste sommeren. Anonymkode: 031c0...241
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #39 Skrevet 23. mai 2016 Jeg vil virkelig anbefale å vente med å kjøpe inn store mengder ull (eller klær generelt) før den er født. Jeg gjorde det, og hun reagerte på ull, så vi kunne ikke bruke det. Du har goooood tid til å tusle rundt på kjøpesentere eller nettshoppe til baby når den er født! Anonymkode: 2a9a5...b22
Vattenflaska Skrevet 23. mai 2016 #40 Skrevet 23. mai 2016 Bomull varmer godt så lenge det er tørt. Ull varmer godt uansett tørt eller bløtt. Men ikke alle tåler ull, og noen blir klamme og svett av å bære ull selv om vinteren. Min gutt kan ikke ha ull overhode men det fungerer kanon på tvillingsøstra hans. Kjøp inn litt i ull så ser du an. De som ikke tåler ull bruker oftest bambus. For å være ærlig så syns jeg ull er overrated. Det er ikke mye vanskeligere å holde babyen varme med bomull enn med ull. Det går nok en hel del på preferanse også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå