Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper dere inn tøy i ull til høst- og vinterbarn? Eller er det greit med bomull? Tenker da på bodyer og andre inne-klær. 

Anonymkode: 382be...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull er gull, året rundt :) 

Ville definitivt gått for ull til høstbarn. 

Jeg har vår og vinterbarn, brukte ull til begge. Ull puster, så det varmer når det er kaldt og kjøler når det er varmt, forhindrer at ungen blir klam og svett. 

• Liker 3
Skrevet

Begge deler vil nå jeg si☺ de tynneste ullplaggene våre brukes når det er 15++ grader ute så de er ikke nødvendigvis veldig varme 😄

• Liker 1
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor i landet du bor? Vi har snø fra oktober, så jeg kjøpte ull til andremann. Hadde termin i oktober. Men når temperaturen stiger til 5 varmegrader og varmere, så bruker jeg bomull på mine. Dem er veldig varme av seg, og blir faktisk klam og svett av ull når det er varmegrader. 

Skrevet

Vi fikk baby i september og hadde både ull og bomull. Brukte alltid ull ute, men inne brukte vi stort sett bomull. Vannbåren varme og varm baby. :)

Skrevet

Mine barn har blitt klam av ull som baby, så brukte mest bomull på dem. Født i september og desember. Får nå en til i september, og blir nok mest bomull der og. Bruker heller ulltøy utenpå når vi skal ut. Etter de begynte i bhg har vi brukt mye ull.

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Men alltid ull på trilletur.

Anonymkode: c75f3...64e

Skrevet (endret)

Vi har vinterbaby og brukte nesten kun ull. Fra str 62  (mars/april for oss) bruker vi en del bomull, men jeg foretrekker fortsatt ull. Lune, myke og stretchy i stoffet. Tøyet i bomull ble fortere kjipt i stoffet ved vask, og størrelsene er mindre fleksible. Mesteparten av tiden brukte vi kun body og strømpebukse eller stillongs/bukse og sokker.

Endret av Biloba
AnonymBruker
Skrevet

Fikk i oktober, og brukte nesten bare ull frem til mai. Føltes så bortkastet med alle klær jeg fikk i annet materiale!

Anonymkode: b5cfb...091

• Liker 1
Skrevet

Bruker tynne ullplagg nå også vi, samt ullfleece når det er oppholdsvær, men ikke varmt 😉 

Ull for alle penga!

• Liker 1
Skrevet

Ull er gull <3 

Vi bruker begge deler, og bruker ull nå også, pluss litt bambus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, RompeRusk skrev:

Bruker tynne ullplagg nå også vi, samt ullfleece når det er oppholdsvær, men ikke varmt 😉 

Ull for alle penga!

Hvor gammel er din da? Jeg har en på 6,5 mnd og vi bruker ikke ull nå..

Skrevet

Har en født på høsten og en på vinteren, og jeg brukte omtrent bare ull til begge to til ca mai.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lumos skrev:

Ull er gull <3 

Vi bruker begge deler, og bruker ull nå også, pluss litt bambus. 

Hva synes du om bambusklærne? Minner det mest om ull eller bomull?

Anonymkode: fa7f6...8c5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er din da? Jeg har en på 6,5 mnd og vi bruker ikke ull nå..

2.5 år. Bruker tynne ullplagg fra pierce Robert :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om bambusklærne? Minner det mest om ull eller bomull?

Anonymkode: fa7f6...8c5

Bambus = viskose

Skrevet

Jeg liker bambus :) Mykt stoff, også er tuppa vår varmere i det enn bomull :) Bambusen er også tynnere og mer stretchy enn bomull. 

AnonymBruker
Skrevet

Men dere som velger ull, bruker dere BARE ull? Ullbody, ullbukse, ulljakke osv. Eller holder det feks med en ullbody, og resten i bomull?

TS

Skrevet

Jeg foretrekker ull underst. Strømpebukse og body/tynn langermet genser. Mellomlag blir vanlig bomull, fleece eller ullfleece

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, RompeRusk skrev:

Jeg foretrekker ull underst. Strømpebukse og body/tynn langermet genser. Mellomlag blir vanlig bomull, fleece eller ullfleece

Hvor mye klær trenger normalt en baby inne på høsten/vinteren? Blir det ikke varmt med så mye? :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...