Gå til innhold

EL kan man drikke alkohol nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om man faktisk kan drikke et par øl 5 dager etter eggløsning, eller ødelegger man vidre utvikling av et evt foster da?

Anonymkode: bb527...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det riktige svaret er Nei du skal ikke drikke mellom EL og IKM.

Jeg derimot har vært prøver i så lang tid at jeg ikke tenker så mye på det. Dessuten drikker jeg lite og sjeldent uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evalinn skrev:

det riktige svaret er Nei du skal ikke drikke mellom EL og IKM.

 

Det er det vel ikke. :) Kanskje for de mest hysteriske, men det er ingenting som underbygger dette på noen måte. 

Anonymkode: 741d2...c3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på om man faktisk kan drikke et par øl 5 dager etter eggløsning, eller ødelegger man vidre utvikling av et evt foster da?

 

Svaret er ja, selvsagt. 

Anonymkode: 741d2...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ikke. :) Kanskje for de mest hysteriske, men det er ingenting som underbygger dette på noen måte. 

Anonymkode: 741d2...c3f

Er du ikke enig i når du har gått inn for å prøve så er det riktige å avstå mellom EL og IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evalinn skrev:

Er du ikke enig i når du har gått inn for å prøve så er det riktige å avstå mellom EL og IKM? 

Det er det absolutt ingen grunn, nei. 

Anonymkode: 741d2...c3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er det absolutt ingen grunn, nei. 

Anonymkode: 741d2...c3f

Da er vi nok uenige der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evalinn skrev:

Da er vi nok uenige der.  

Ja, som jeg skrev. Noen er mer hysteriske enn andre, men det er ingenting i medisinsk faglitteratur som tilsier at man ikke skal drikke litt mellom EL og positiv test.

Anonymkode: 741d2...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kalle meg hysterisk, jeg kan kalle deg egoistisk og tankeløs, men tror det er best vi dropper navnkalling og holder dette på en hyggelig tone.. eller hva Anonym? La oss være uenige, og la det være med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du. Det tar 6-7 dager før egget overhodet fester seg til livmorslimhinnen etter EL. Sakte men sikkert etter det, vil placenta og navlestreng dannes. Er egget befruktet er det i fritt driv som en egen enhet akkurat nå. Så det blir ikke forgiftet for deg henger ikke fast noe sted enda.

Anonymkode: d8d59...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evalinn skrev:

Du kan kalle meg hysterisk, jeg kan kalle deg egoistisk og tankeløs, men tror det er best vi dropper navnkalling og holder dette på en hyggelig tone.. eller hva Anonym?

Vi er begge like anonyme, ingen av oss skriver under fullt navn.

Utover det kaller jeg en spade for en spade. Det ER hysterisk å hevde at man ikke kan drikke alkohol mellom EL og positiv test. 

Anonymkode: 741d2...c3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min rådet meg til å leve som normalt inntil jeg står der med positiv test. Så da gjør jeg det. Dere som mener det ikke er ok å drikke før man vet at man er gravid, spiser dere ikke upastorisert ost heller? Spekemat? blodig biff? Lever dere som om dere er gravide i påvente av et resultat? 

Anonymkode: b0539...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...