Gå til innhold

Steril?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og kjæresten min har prøvd nå i 1 år å få barn uten hell. For noen måneder siden mistet jeg mensen, men er ikke gravid. Har tidligere hatt klamydia, men ble kvitt det. Kan det være jeg er steril? 

Har vært hos legen siden jeg ikke får mensen, men han sa ikke noe mer enn at det kan være mange ting som forusakte det, å at han ikke kunne hjelpe. 

Anonymkode: 6dd4a...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos legen siden jeg ikke får mensen, men han sa ikke noe mer enn at det kan være mange ting som forusakte det, å at han ikke kunne hjelpe. 

 

Da bytter du lege. 

Anonymkode: 7ba95...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år med prøving kvalifiserer til nærmere undersøkelse. Be legen henvise til gyn. Manglende menstruasjon er god nok grunn til henvisning, det også. Det bør alltid sjekkes opp i, om det ikke har noen logisk grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts, jeg er i samme situasjon. Fastlegen min gav meg samme melding som din. Jeg har heller ikke blitt undersøkt på noen måte for det. Gått uten menstruasjon siden februar og er bekymret. Så følger tråden din og rådene du får.

Anonymkode: 28e93...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ble du ikke henvist videre? Du må jo til gynekolog! 

Og det er bare tull at det ikke er noe å gjøre hvis man mister mensen. Man kan ta en kur med primolut n eller provera. Hvis du har så kunnskapsløs fastlege ville jeg byttet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisti skrev:

Ble du ikke henvist videre? Du må jo til gynekolog! 

Og det er bare tull at det ikke er noe å gjøre hvis man mister mensen. Man kan ta en kur med primolut n eller provera. Hvis du har så kunnskapsløs fastlege ville jeg byttet... 

Ja, en kur på f.eks. Primolut og man kommer tilbake i rute. Har brukt det selv i forbindelse med uregelmessig/langvarig blødning etter at jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Gynekologen min sa det var merkelig at så få leger skrev ut de tablettene, for det er i mange tilfeller en enkel og grei løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...