Gå til innhold

Hva tror dere er grunnen til at noen mennesker....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere er grunnen til at noen mennesker elsker å være alene mens andre nesten går i oppøsing av å være for mye alene ?

Hva er det som gjør at noen mennesker elsker å være sosiale og sammen med andre. Mens andre mennesker heller vil oppholde seg alene størstedelen av tiden ?

 

Anonymkode: e3ec8...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer ikke det du mener nå heller.... du er så fordomsfull. Jeg har (med hånden på mitt hjerte) aldri møtt en som er så fordomsfull, nysgjerrig og en så lite snill person som deg. Så når man trygler deg om å få slippe å være venn med deg, så syntes jeg man skal få slippe det. Jeg tror ikke du ser deg selv altså. 

Anonymkode: 42ed2...9aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke det du mener nå heller.... du er så fordomsfull. Jeg har (med hånden på mitt hjerte) aldri møtt en som er så fordomsfull, nysgjerrig og en så lite snill person som deg. Så når man trygler deg om å få slippe å være venn med deg, så syntes jeg man skal få slippe det. Jeg tror ikke du ser deg selv altså. 

Anonymkode: 42ed2...9aa

Hva er det du babler om?

Anonymkode: 422a3...56e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke det du mener nå heller.... du er så fordomsfull. Jeg har (med hånden på mitt hjerte) aldri møtt en som er så fordomsfull, nysgjerrig og en så lite snill person som deg. Så når man trygler deg om å få slippe å være venn med deg, så syntes jeg man skal få slippe det. Jeg tror ikke du ser deg selv altså. 

Anonymkode: 42ed2...9aa

:blink:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette interesserer meg! Veldig spennende tema du tar opp her. Jeg følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke det du mener nå heller.... du er så fordomsfull. Jeg har (med hånden på mitt hjerte) aldri møtt en som er så fordomsfull, nysgjerrig og en så lite snill person som deg. Så når man trygler deg om å få slippe å være venn med deg, så syntes jeg man skal få slippe det. Jeg tror ikke du ser deg selv altså. 

Anonymkode: 42ed2...9aa

:fnise: Er det en måte å utrykke at man trenger MYE alenetid, eller?

Anonymkode: d9d09...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg liker å være alene, samtidig som jeg liker å være sosial. En god balanse :)

Introvert og ekstrovert er det også noe som heter.

 

Kanskje de som liker å være alene er tryggere på seg selv, liker å være i eget selskap?

Kanskje de som går i oppløsning når de er alene egentlig er veldig ensomme? Ikke vant til å være alene?

Kanskje de som bare vil være alene, også er veldig ensomme, og kanskje deprimerte?

Anonymkode: e2a92...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke det du mener nå heller.... du er så fordomsfull. Jeg har (med hånden på mitt hjerte) aldri møtt en som er så fordomsfull, nysgjerrig og en så lite snill person som deg. Så når man trygler deg om å få slippe å være venn med deg, så syntes jeg man skal få slippe det. Jeg tror ikke du ser deg selv altså. 

Anonymkode: 42ed2...9aa

Unnskyld, men hva faen er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, forsøk heller å løse poblemer andre steder enn å ta de inn i en tråd. 

Anonymkode: 0af83...bae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mennesker som liker å være alene er mer selvstendige mennesker enn de som alltid må være sosiale.

Kanskje det har med hvordan man har vokst opp, har man vokst opp i den nære, varme familien, som alltid gjør ting sammen, gjerne sammen med storfamilein i de større anledningene etc, så lærer man å bli sosial, lærer å lene seg på andre/ støtte seg på andre. Har man vokst opp i den familien der alle er opptatt med sitt, har ikke noen nære/kjære bånd innad i familien, så blir man fort selvstendig, og har nok tilbringet mye tid alene, så er man vant med det og trives med det. + at man har kanskje ikke har knekket koden på det sosiale.

 

 

Anonymkode: f05eb...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, forsøk heller å løse poblemer andre steder enn å ta de inn i en tråd. 

Anonymkode: 0af83...bae

Hvorfor skal jeg løse noe som ikke er et problem ?

Anonymkode: e3ec8...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, forsøk heller å løse poblemer andre steder enn å ta de inn i en tråd. 

Anonymkode: 0af83...bae

Hva skjer med rare anonyme i denne tråden? :ler: 

Anonymkode: 2d146...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med rare anonyme i denne tråden? :ler: 

Anonymkode: 2d146...52c

Det lurer jeg også på. Tror aldri jeg har sett en tilsynelatende så uskyldig tråd bli så rar så raskt. 

Anonymkode: 384a3...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste spørsmålet har jo med om man er introvert eller ekstrovert å gjøre vil jeg tro. Altså, ekstroverte personer får energi av å være med andre - og dermed trives de best sosialt (det er jo da de vil ha mest energi). Introverte derimot blir tappet av energi i sosiale settinger og trenger derfor mye tid for seg selv for å lade opp.

Dog - man kan være veldig glad i å være sosial selvom man er introvert.

Det første spørsmålet er jo litt mer interessant da. Selv elsker jeg å være alene, mitt eget selskap er det beste selskapet. :nigo: Å ha den friheten til å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil, uten å ta hensyn til andre er himmelsk. Det er jo såklart noen man kan oppføre seg sånn rundt, jeg har heldigvis ei venninne som det, slik at det er mulig å ha hun over flere dager i strekk i stedet for kun noen timer her og noen timer der. :P Jeg tenker også at det kan være flere årsaker til forskjeller her, f.eks. at noen rett og slett bare elsker selskap og derfor kjeder seg for mye alene, det kan være dårlig selvfølelse og man vil derfor ikke være overlatt til seg selv, man har mye på tallerknen så når man er alene har man tid til alt man egentlig må tenke på men ikke orker osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hjernen oppfatter og behandler informasjon

Anonymkode: d4bf9...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...