Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)

elvital

Anbefalte innlegg

Ææ, jeg har aldri skjønt hvordan noen klarer å spise kiwi med skall:fnise: Lunsjen din så innmari digg ut! Håper formen er blitt bedre, og at det hjalp med sofa og alt som er digg for å slappe av litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Diis skrev:

Ææ, jeg har aldri skjønt hvordan noen klarer å spise kiwi med skall:fnise: Lunsjen din så innmari digg ut! Håper formen er blitt bedre, og at det hjalp med sofa og alt som er digg for å slappe av litt! 

Hehe, nei jeg begynte akkurat med det etter å ha blitt påvirket av samboeren. Blir jo mye gris om man skal dele opp og spise med skje osv. Også blir den surere med skall - og jeg elsker ting som er surt ;) Tror det hjalp, er bedre i dag, men hadde dundrende hodepine til morningen (bedret seg utover dagen), også ble jeg akutt skikkelig kvalm da jeg leste avisa. Trodde jeg skulle spy. Gjorde heldigvis ikke det, men er litt uggen. Rart. Matmessig har det heldigvis vært bedre i dag tror jeg. Setter opp en oversikt:

Frokost: 1/2 liten avokado, bananis av ca 1 banan og litt melk.

Mellom: kaki

Lønsj: liten tacolefse, 125 gr laks, salat, 1/4 brødskive, kiwi med skall til dessert

Mellom/etter-jobb: tacolefse med lett gulost og 5 skinkeskiver

Usikker på hva det blir til "middag"/kvelds. Tenkte kanskje lage suppe av resten av gresskarene? Og koke egg? Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på trening i dag. Motivasjonen var ikke der, og viljen var litt fraværende. Men fikk tatt litt bein og rygg. Og bittelitt skuldre. Så er fornøyd med det - bedre enn ingenting ;) 

Var hos tannlegen også - Null hull og perfekte tenner. Visstnok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en skikkelig lat dag. Våknet, bakte kanelboller (måtte prøve ut nye Kenwooden min :rosaengel:) og så skulle bare slappe av litt før trening. Endte opp med youtube stand up i et par timer, og da var det bare å dusje før vi skulle på middag.

I dag derimot har jeg fått trent på praksis igjen. Fantastisk. Ble bryst og litt triceps i dag da. Var så kjedelig å løpe så ble ikke noen intervaller, bare litt oppvarming. Var dessverre ikke så sterk som jeg håpet, men det bygges jo fort opp igjen - har hatt styrken før.

Dagens mat: 

frokost: 2 husmann med skinke, lettost og agurk, en skive ananas

Lønsj; 2 proteinbrødskiver (NAM og bra næringsinnhold!) med lett gulost og agurk, 1 havreknekkebrød med lett gulost og agurk. Kaffe med litt ekstra lettmelk.

Mellom: banan

Middag: Ris og bali kyllinggryte laget på ekstra lettmelk med sopp (omtrent 1 kyllingfilet), en skive ananas. Litt tørket frukt. 

Mulig det blir bananis senere. Eller knekkebrød. Eller litt havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag. hadde ikke planlagt det heller da,dro tidlig fra skolen,fikk begynt på oppgave og sovet 30 min før jobb. på jobb følte jeg meg hanglete så det var kjipt,men tvang meg til å møte søstrene og mamsen på restaurant etterpå og da ble formen bedre igjen. nå er magen mett og oppblåst (hurra for pizza ) og kroppen nybadet i nytt sengetøy hos mamma. Satser på en god natts søvn, selv uten mannen ved min side. 

Dagens mat:

FRokost : is av ca 1 banan. en halv avokado og melk. Litt Ananas . 

Mellom: 2 dadler,litt tørket frukt

Lønsj: havregrøt av vann og litt melk med rosiner og kanel. espresso med melk. en liten rute sjokolade. pærekvarg. 

Mellom:100gr røkt kalkunfilet 

Middag: Pollo biancho pizza.

I morgen hååååper jeg på å få til to treninger,men ikke sikkert det  går da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen av treningene jeg håpet på, men fikk til en liten beinøkt på kvelden. Hadde dessverre spist alt for mye og for fort, så var ganske... stinn i magen. Men men, alt er bedre enn ingenting ;)

Dagens mat:

Snack: røkelaks+x antall cherrytomater, 1rugsprø med brunost

Frokost: to husmann med gulost, agurk, paprika. Kaffe med melk

Middag: 1 lønsjkake+ en minipotet+rødkål. 1 porsjon havregrøt med kanel og rosiner

Kvelds: Kiwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rygg og biceps i dag. Nå må jeg snart til ei intervalløkt altså. 1,5uke siden sist. Ikke bra, målet er vel egentlig intervaller 2-3 ganger per uke.

Dagens mat:

Snack: liten overmoden kaki, litt skinke

Frokost: to husmann med skinke og agurk

Lønsj: 1,5 kyllingfilet, salat, appelsin

Middag: biff grillspyd, en grilla tomat og ris (spiste ute så det var passelig mye olje/smør på det). 

Mulig det blir kiwi og klementin nå senere i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist mandag (2 uker siden) gikk løpinga som en lek. Etter det går det virkelig ikke. Får ikke til å løpe 5 min til oppvarming en gang. Og det er kjipt, for jeg trener så mye bedre/mer effektivt hvis jeg blir godvarm og svett først. Oh well. Det ordner seg vel etter hvert :) I dag ble det bryst, bittelitt skuldre, og triceps.

Dagens mat so far:

Snack: 1/2 avokado+kiwi

Frokost: 2 husmann med skinke, 2 små klementiner

Lønsj: en porsjon havregrøt med kanel og rosiner, et par druer

Snack: kaffe med lettmelk og en kaki

Middag: havregrøt med kanel og rosiner- enkelt og greit orket ikke lage noe annet, og litt skinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var planlagt treningsfri da jeg lagde mat og ordnet til selskap/fest hele dagen. Ble dermed dårlig matmessig utover dagen (blir ikke sulten når jeg står over grytene, så spiste nesten ingen ting etter sen frokost). Utgang ble det også, ikke særlig mye dansing da jeg ikke driver med slikt (skulle gjerne lære da...:sjenert: Mannen er en danseløve av dimensjoner), men sent i seng og dårlig søvn. Så spørs om det blir trening i dag heller. Satser på i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en skikkelig god beinøkt i dag! (men kjenner jeg lurer på hvordan ryggen blir i mårra..). Maten har derimot vært litt verre...

Frokost: ananas

Lønsj: to husmann med skinke+ruccola

Før trening: kaki

Etter trening: kiwi

Middag: "hjemmelaget" urtesalt knekkebrød med skinke og ruccola, stekt ris (uten olje) med bønner og to egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens: ryggøkt med litt skuldre og bittelitt biceps. Trente med mannen. Det var fint :) Følte kanskje ikke så god kontakt med ryggen... Men men.

Dagens: Bryst og triceps. Kjente at kroppen trenger en fridag nå. Var ikke så mye futt. Men deilig når det var gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du har hatt noen veldig bra treningsdager i det siste! :) Jeg er også sånn at jeg presterer mye bedre hvis jeg er skikkelig gjennomvarm og helst har bikket 190 i puls, men noen ganger frister det så innmari lite å starte alt med det...:fnise: Kanskje et dumt spørsmål, men ser du spiser mye kaki - hva er det for noe egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Diis skrev:

Virker som om du har hatt noen veldig bra treningsdager i det siste! :) Jeg er også sånn at jeg presterer mye bedre hvis jeg er skikkelig gjennomvarm og helst har bikket 190 i puls, men noen ganger frister det så innmari lite å starte alt med det...:fnise: Kanskje et dumt spørsmål, men ser du spiser mye kaki - hva er det for noe egentlig? 

Åh, kjenner det så utrolig godt, det frister ofte lite å løpe skikkelig til oppvarming, men jeg prøver å presse meg til 5 min gange i økende tempo+5 løping. Da får jeg opp pulsen litt i hvert fall (til ca 170).

Kaki - persimon - sharon. Sånn orange søt frukt som er blitt mer og mer vanlig de siste årene. Kommer i butikk sånn i oktober til... mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk trent på mandag, men følte meg dårlig på tirsdag. Heldigvis føler jeg meg fin i dag - bare sliten (vært på kurs/seminar med praksisstedet fra i går til i dag). Nå har jeg sovet 30 min og skal bare slappe av resten av dagen. Satser på en dusj og litt opprydning/husvask senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å gå - i ganske greit tempo - hjemmefra til tveita med omveier. Endte på ca 7 km i følge google maps, og ca 1 time og 20 minutter. Syns ikke det var så verst. Var en tur innom Rema også - ble så tørst. Den siste bakken var seig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, føler alle går og hangler og er småsyke om dagen! Håper formen er bedre nå i alle fall :) Godt å gå litt egentlig, selv om jeg tror jeg hadde sett litt svart på  7 kilometer hjem etter endt dag - kudos! Nå fikk jeg faktisk litt lyst til å gå hjem fra skolen i dag selv :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Livet er snudd på hodet. Bokstavlig talt. Noen dører lukkes og andre åpnes forhåpentligvis etter hvert. Akkurat nå er livet dritt, men litt bedre enn i går. Håper på å komme i gang med trening igjen snart. Det er nok bra for psyken. :cry3::tristbla::sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som skjer, men stor klem fra meg!! Noen ganger er alt bare grusomt, men jeg siterer Kimmy Schmidt-karakteren fra en passe middelmådig netflix-serie: “You can stand anything for 10 seconds,” says Kimmy Schmidt. “Then you just start on a new 10 seconds.”. 

Håper du kommer deg på trening etterhvert, hvis det gjør ting bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant :) Det går nok over sakte, men sikkert. Men det er ikke til å komme unna at samlivsbrudd er vondt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...