AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #21 Skrevet 15. mai 2016 9 minutter siden, ops2 skrev: Hvordan mener du at en statsleder ikke har makt til å definere loven i sitt land? "Bare" en ayatollah? Hvordan kan du sammenligne en sektleder i en minoritet med et statsoverhode i et land, og tillegge begge like mye vekt? Kun en islamistforkjemper klarer å trekke slike sammenligninger. Sitatet fra koranen er ikke tolket av Hege Storhaug, men av en av de mest lærde og leste forfattere i den muslimske verden i nyere tid. Skal han ikke med rette tillegges vekt? Betviler du på at muslimer holder Muhammed som det perfekte menneske, et forbilde? Når ble det feil å ikke følge sitt forbilde? Du er rett og slett patetisk. Du er for lat til å finne kilder som viser at sentrale krefter innen islam fordømmer barneekteskap. Mens du har frekkheten av å be om at andre skal finne kilder til deg, som du etterpå kan avvise fordi de ikke passer deg. Poenget er at islam er bygget på koranen som er guds ord, og hadith som forteller hva man skal gjøre. Grunnen til at jeg mener at det du sier er feil, er fordi du sier at en manns i nyere tids mening, er representativ for den opprinnelige islam. Maududi? Han hadde som mål å være en fornyer av islam og finne den "rette islam". Hvor er andre menn som mener det samme som han? Det er en drøss med islamistiske kyndige i verden idag, kan du henvise til andre som mener det samme som han? Altså, om en person har tolket det slik, så må det vel være flere som tolker det slik. Han kan selvfølgelig tillegges vekt, men om han bare er en som mener det, så har det ikke mye vekt. Ja, muslimer følger han som et forbilde. Men da er spørsmålet mitt til deg: hvis menn slavisk følger profeten i hverdagen, hvorfor har vi ikke flere barnebruder? Det er 1.3(?) milliarder muslimer. Hvorfor er ikke så og si alle muslimske menn pedofile om dette er noe som streves etter? I og med at jeg har etterspurt bevis på den ene påstanden om at islam faktisk oppfordrer til pedofili, så syns jeg det er en smule patetisk det du klarer å hoste frem. For du har faktisk ikke klart å finne troverdige og gode kilder, som er støttet av flere kjente islamske lærde, som sier at tolkningen av koranen tilsier at dette er greit. Barneekteskap var faktisk vanlig på den tiden, men er ikke like vanlig som det den gang var. Er det forkastelig? Ja. Det skal jeg si meg enig i. Men å si at islam oppfordrer til pedofili, selv utenfor ekteskapet, er noe jeg sier meg totalt uenig i. Og så er det spørsmålet om dette overholdes idag. Hvis barneekteskap virkelig var viktig for muslimer, hvorfor ser vi ikke flere muslimer i vesten som gjør dette? Kan du svare meg på det ihvertfall? Den eneste grunnen til at jeg avviser kildene du oppgir, er rett og slett at de ikke holder mål, og ikke beviser konkret at islam oppfordrer til pedofili. Anonymkode: da5c6...baa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #22 Skrevet 15. mai 2016 27 minutter siden, ops2 skrev: The Quran in Sura 65:1, 4 says: 65:1 O Prophet, when you (and the believers) divorce women, divorce them for their prescribed waiting-period and count the waiting-period accurately . . . 4 And if you are in doubt about those of your women who have despaired of menstruation, (you should know that) their waiting period is three months, and the same applies to those who have not menstruated as yet. As for pregnant women, their period ends when they have delivered their burden. (Maududi, vol. 5, pp. 599 and 617) Maududi correctly interprets the plain meaning of verse 4, which appears in the context of divorce: Therefore, making mention of the waiting-period for girls who have not yet menstruated, clearly proves that it is not only permissible to give away the girl at this age but it is permissible for the husband to consummate marriage with her. Now, obviously no Muslim has the right to forbid a thing which the Qur'an has held as permissible. (Maududi, vol. 5, p. 620, note) ................................................................................................................................................................................................ Som jeg allerede har sagt, koranen sier at man kan skille seg fra hustruer som ikke har begynt å menstruere. Vil du ha mere primære kilder, hva tusan skal jeg gjøre da? Skaffe et medium og påkalle Muhammeds ånd for å spørre han direkte? Tolkningen av Maududi er ikke gjort av en imam i et bakgård eller en som sitter på gutterommet i Horten, men av en av de mest leste og anerkjente forfattere i den muslimske verden, oversatt til mer enn 20 språk, og en av de som står fremst i utviklingen av islam som politisk ideologi. Hva som står i Koranen er forsåvidt irrelevant. Det står mye sjukt i bibelen også. Det som er relevant er hvis det brukes til å forsvare en praksis i dag, og ja det er det mange som gjør, . Men mange som ikke gjør også. Anonymkode: 126ca...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #23 Skrevet 15. mai 2016 Islam, muslimer, islamisme, imamer. Jeg er så dritt lei. Er ikke mulig å eksistere uten å få dette dyttet opp i trynet overalt. Islam er i ferd nmed å bli det viktigste tema i verden. Anonymkode: 49887...701
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #24 Skrevet 15. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: http://ekstrabladet.dk/folkets-roest/sag/chok-paragraf-islam-maaske-ulovlig-ifoelge-dansk-lov/5813766 Det som kaldes parallelsamfund er i virkeligheden nedbrudte samfundstrukturer, hvor dansk sædvane og den offenlige orden er forkastet. Det er netop en sådan udvikling, Grundlovens § 67 skulle forhindre. Alligevel får islamiske trossamfund uhindret lov at sprede deres samfundsnedbrydende budskab. Islam er formentligt ulovlig ifølge dansk lov. Hvem tør sige det højt? Så kolliderer islam med den danske grunnloven, har vi lignende problemer i Norge? Og siden islam like mye er en ideologi som en religion, er det større mulighet til å forby islam av ideologiske grunner? Anonymkode: 5a974...f30 Staten kan ikke kontrollere om statens borgere kan tenke i religiøse baner, utvøve religiøse aktiviteter eller oppholde seg sammen med andre som deler samme overbevisning. Men det er vel strengt tatt ikke en statlig oppgave å finansiere religøse sammenkomster, aktiviter eller plikter? Jeg lener mot et "ja". Jeg syns religion er en privatsak og dermed ikke et offentlig og et statlig anliggende. Det er med andre ord ingen grunn til at det skal bygges moskeer (eller kirker) på skattebetalernes regning. Når det er sagt har vel Saudi-Arabia uttalt offentlig at de ønsker å finansiere anleggelse av flere moskeer i hele Europa og på den måten "hjelpe til" med flyktningekrisen. Slik sett har vi kanskje to valg: det bygges moskeer/legges det til rette for islams religionsutøvelse innenfor (med statlige innblanding) eller utenfor (ekstern finansiering) vår kontroll. We`re fucked either way. Anonymkode: 150f0...33b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #25 Skrevet 15. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Islam, muslimer, islamisme, imamer. Jeg er så dritt lei. Er ikke mulig å eksistere uten å få dette dyttet opp i trynet overalt. Islam er i ferd nmed å bli det viktigste tema i verden. Anonymkode: 49887...701 Det er ikke så rart. Det er et kulturmøte av dimensjoner vi står midt oppi. Og ingen vet helt hvordan det ender. Eller; den islamske verdenens grenseområder er vel ganske blodige etter hva jeg har forstått. Anonymkode: 150f0...33b 3
hjelpme4 Skrevet 15. mai 2016 #26 Skrevet 15. mai 2016 (endret) 34 minutter siden, ops2 skrev: The Quran in Sura 65:1, 4 says: 65:1 O Prophet, when you (and the believers) divorce women, divorce them for their prescribed waiting-period and count the waiting-period accurately . . . 4 And if you are in doubt about those of your women who have despaired of menstruation, (you should know that) their waiting period is three months, and the same applies to those who have not menstruated as yet. As for pregnant women, their period ends when they have delivered their burden. (Maududi, vol. 5, pp. 599 and 617) Maududi correctly interprets the plain meaning of verse 4, which appears in the context of divorce: Therefore, making mention of the waiting-period for girls who have not yet menstruated, clearly proves that it is not only permissible to give away the girl at this age but it is permissible for the husband to consummate marriage with her. Now, obviously no Muslim has the right to forbid a thing which the Qur'an has held as permissible. (Maududi, vol. 5, p. 620, note) ................................................................................................................................................................................................ Som jeg allerede har sagt, koranen sier at man kan skille seg fra hustruer som ikke har begynt å menstruere. Vil du ha mere primære kilder, hva tusan skal jeg gjøre da? Skaffe et medium og påkalle Muhammeds ånd for å spørre han direkte? Tolkningen av Maududi er ikke gjort av en imam i et bakgård eller en som sitter på gutterommet i Horten, men av en av de mest leste og anerkjente forfattere i den muslimske verden, oversatt til mer enn 20 språk, og en av de som står fremst i utviklingen av islam som politisk ideologi. Det blir meg like lite hvordan prester tolker, som Maududu tolker. Man når ikke noe vei med diskusjonen om argumentene er basert på hvordan enkelte tolker det. Det er bare å komme med motsvar med at andre lærde tolker på helt annet måte og slik kan det fortsette til det uendelige. Jeg gjentar meg selv og dette burde egentlig være en enkelt oppgave for deg: " kilder fra deres primærkilder utenom å dra inn ayatollaer eller hva andre sier". Endret 15. mai 2016 av hjelpme4
Drizzt Skrevet 16. mai 2016 #27 Skrevet 16. mai 2016 Den 15.5.2016 at 9.21, AnonymBruker skrev: http://ekstrabladet.dk/folkets-roest/sag/chok-paragraf-islam-maaske-ulovlig-ifoelge-dansk-lov/5813766 Det som kaldes parallelsamfund er i virkeligheden nedbrudte samfundstrukturer, hvor dansk sædvane og den offenlige orden er forkastet. Det er netop en sådan udvikling, Grundlovens § 67 skulle forhindre. Alligevel får islamiske trossamfund uhindret lov at sprede deres samfundsnedbrydende budskab. Islam er formentligt ulovlig ifølge dansk lov. Hvem tør sige det højt? Så kolliderer islam med den danske grunnloven, har vi lignende problemer i Norge? Og siden islam like mye er en ideologi som en religion, er det større mulighet til å forby islam av ideologiske grunner? Anonymkode: 5a974...f30 Vet ikke om man kan forby selve religionen, men man kan fint gjøre ulovlig alt som er kontroversielt og uspiselig i religionen, innføre strenge straffer og håpe på at folk endrer holdninger og siviliserer seg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #28 Skrevet 16. mai 2016 Den 15.5.2016 at 13.01, AnonymBruker skrev: Slike ting vil du også finne i bibelen. Anonymkode: 15247...71d Har du virkelig ikke fått med deg at kristendommen er reformert? Her kan du lese deg opp: https://snl.no/den_reformerte_kirke Anonymkode: 5a974...f30 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #29 Skrevet 16. mai 2016 Den 15.5.2016 at 10.35, The Architect skrev: Nei Islam kan ikke forbys Man kan ikke forby hva folk tror eller hva folk tenker. Nei, det har vært prøvd før og blir prøvd i flere land den dag i dag, men kan man forby en ideologi? Anonymkode: 5a974...f30
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. mai 2016 #30 Skrevet 16. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har vært prøvd før og blir prøvd i flere land den dag i dag, men kan man forby en ideologi? Anonymkode: 5a974...f30 Nei man kan ikke forby en ideologi. Men man kan forby handlinger som kommer an en ideologi men ideologien i seg selv kan man ikke forby. Siden ideologi er en tanke og en tanke kan man ikke forby.
Far til 2 Skrevet 16. mai 2016 #31 Skrevet 16. mai 2016 Den 15.5.2016 at 9.43, AnonymBruker skrev: Islam bør så absolutt forbys i alle tenkelige former... alt som handler om kvinneundertrykkelse og pedofili bør jo forbys Anonymkode: 2b8e1...f68 Da er du vel inne på jødedomen også ettersom kvinner må sitte bakerst i bussen (om dette ikke er omgjort nå). Og jeg er litt usikker men mulig også katolismen må forbys. Kristendomen sier jo at "Kvinner skal tie i forsamlinger" så da er de også med. Hvordan det er med en del asiatiske religioner er jeg usikker på. Løsningen dere foreslår tilsier med andre ord en kraftig nedskjæring av alle religioner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #32 Skrevet 16. mai 2016 Den 15. mai 2016 at 9.47, Knocks skrev: Det er nok ganske mange andre grunner enn kun religion som ligger til grunn når en slik uheldig utvikling får feste. Fattigdom, arbeidsløshet, helse og identitetskriser. Det er sammensatt. Det er ikke snakk om kun religionen islam, men ideologien som følger med. Fattigdom, arbeidsløshet og helse osv går hånd i hånd med denne berikelsen. Religionen/ideologien ER grunnen til fattigdommen. Det er det somskjer når det er masseproduksjon av unger. Anonymkode: 939b2...8d1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #33 Skrevet 16. mai 2016 Tror ikke det kan forbys.Men det burde vært forbudt.Pedofil leder,voldtekter er ok,tvangsekteskap,drap på de som ikke har samme tankegang (f.eks. homofile,kristne,) Islam står ikke for noe positivt for oss fra vesten. Anonymkode: 3a1d0...d68 4
ninuska_ Skrevet 16. mai 2016 #34 Skrevet 16. mai 2016 Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep og hatefullt innhold, ninuska_, adm 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #35 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om kun religionen islam, men ideologien som følger med. Fattigdom, arbeidsløshet og helse osv går hånd i hånd med denne berikelsen. Religionen/ideologien ER grunnen til fattigdommen. Det er det somskjer når det er masseproduksjon av unger. Anonymkode: 939b2...8d1 ? Anonymkode: da5c6...baa 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 16. mai 2016 #36 Skrevet 16. mai 2016 Den 5/15/2016 at 13.16, AnonymBruker skrev: Islam, muslimer, islamisme, imamer. Jeg er så dritt lei. Er ikke mulig å eksistere uten å få dette dyttet opp i trynet overalt. Islam er i ferd nmed å bli det viktigste tema i verden. Anonymkode: 49887...701 Det er blant de viktigste temaene i verden sammen med blant annet klimaendringer. Viktig å opplyse at Islam er destruktivt for menneskeheten.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #37 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det kan forbys.Men det burde vært forbudt.Pedofil leder,voldtekter er ok,tvangsekteskap,drap på de som ikke har samme tankegang (f.eks. homofile,kristne,) Islam står ikke for noe positivt for oss fra vesten. Anonymkode: 3a1d0...d68 Useriøst Anonymkode: 126ca...4b7
Drizzt Skrevet 17. mai 2016 #38 Skrevet 17. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Useriøst Anonymkode: 126ca...4b7 Javel? Kan du forklare nærmere hvordan tvangsekteskap, omskjæring, intoleranse overfor andre religioner (og ateisme), kvinnediskriminering, mangel på likestilling og grunnleggende vestlige verdier, terroraksjoner og forakt for alt vestlig er positivt for Vesten? Eller kanskje kan du komme med egne eksempler på positiv påvirkning som islam har i Europa? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #39 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 22.58, AnonymBruker skrev: Useriøst Anonymkode: 126ca...4b7 Hva eksakt var useriøst i det innlegget? Fakta? Anonymkode: 3a1d0...d68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå