Gå til innhold

Halloween igjen må jeg har godterier?


kitty

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en pose Dumle-karameller sånn i tilfelle det kommer noen. Ut fra tidligere erfaring er det imidlertid fare for at jeg blir nødt til å spise de selv. Huff og huff. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i gården er det gresskar med lys på trappa, stor kurv med snop er klar og dørvakten er parat. Selv skal jeg bli med mine håpefulle og se hvor mange voksne jeg kan skremme.... Det å feire halloween er en utmerket unnskyldning til å samle gode venner til en bedre middag ( i morgen blir det kalkun og alt som hører med) og til å ha det gøy sammen ungene. Driter i at det ikke er en norsk tradisjon og at det egentlig er handelsstanden som pusher dette, synes det er artig! Vi har årlig hekse -fest samt haloween.Er ikke så farlig å leke litt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula
Til dere som har så mye i mot det, slå av utelyset. Da vet de at dere ikke feirer Haloween.

Niks, det hjelper ikke. Dessuten kom det masse unger hit ikveld, enda det ikke er halloween før i morgen. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Fordi om din unge ikke er noen drittunge så betyr jo ikke det at de ikke finnes, gjør det?

I fjor var det flere hus her i nabolaget tilgriset med egg, mel, snøspray og sprittusj...

Drittunger finnes nok de lille mor!

Ja og dra alle over en kam. :roll:

Det er tross alt snakk om unger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ofte de ungene med mødre som tror så jævlig godt om ungene sine som ofte er drittunger...

Og jeg tror selvsagt at mitt barn aldri gjør noe galt. :roll:

Selfølgelig kan mitt barn og så være en pøbel, men at han er det fordi han kler seg ut og tigger litt goderi en gang i året det kan jeg ikke helt forstå.

Det er da tusen andre ting som unger gjør som er mere irriterende en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kan mitt barn og så være en pøbel, men at han er det fordi han kler seg ut og tigger litt goderi en gang i året det kan jeg ikke helt forstå.

Det kan vel godt hende at han blir en liten pøbel når han er ute å tigger godteri, utkledd som en eller anna j***** skapning.

Det skjer gjerne noe med utkledde barn i flokk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan heller ikke se at det er noen som drar alle over en kam her, men at det finnes endel rampete unger rundt omkring, er det vel ingen som kan nekte for.

Når barna har sett på TV at det er helt i orden å kaste råtne egg på husene til folk som ikke gir godterier på Halloween, er det kanskje ikke så rart at selv de mest veloppdragne barn blir påvirket. Jeg synes derfor foreldre bør ta seg en liten prat med barna om akkurat dette, selvom barnet vanligvis er en liten engel.

Selv har jeg kjøpt inn masse godteri til ikveld. Jeg synes det er koselig å gi, og venter mange små besøkende. MEN - Det er ikke ok at de tilgriser nabohuset med egg! (Selvom 80 år gamle fru Larsen sikkert ikke har brukt halve minstepensjonen sin på godis iår heller.) Det skjedde nemlig ifjor. Om det var rampunger eller engler som utførte handlingen vites ikke..

T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt uakseptabelt at unger gjør herverk på andres eiendommer - har heldigvis ikke opplevd noe sånt her hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke godteri klart.

Jeg pleier ikke ha godteri i huset.

Jeg feirer ikke Halloween.

De som feirer, bør i det MINSTE få med seg hvilken dag det er, og hva man feirer.

Julebukker får godteri i romjulen,

men bare om de synger en julesang.

Ingen sang - ingen godter.

Slik er det hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine unger får en formaningstale hvert år når de skal gå halloween, og i fjor sang de også en sang for de som åpnet.... og det var veldig populært.

og jeg synes at de som ikke ønsker å gi kan gi uttrykk for dette på en høflig måte og ikke skjelle ut barna, for iallfall mine barn har fått forklart at ikke alle vet hva halloween er og derved ikke har noe å gi, og at ikke alle ønsker å gi.......... og da skal de bare si hadet og gå derfra til noen andre. Etter hvert har de lært seg hvem de skal gå til. Jeg går også diskre bak de minste for de liker ikke å gå alene, så jeg har sett ymse oppførsler av de voksne som åpner. Og jeg har også sett rampungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja og dra alle over en kam. :roll:

Det er tross alt snakk om unger her.

Hallo!!! Det var jo nettopp å IKKE dra alle over en kam det var oppfordre til her..!! At selv om ikke alle er ille, er det definitivt drittunger der ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...