Gå til innhold

PCO(S)- hva nå??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog i dag, egentlig bare for å sjekke at alt så greit ut nå som vi er blitt prøvere. 
Der fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde pco(s), han ville ikke stille diagnosen før jeg hadde tatt blodprøver under
neste menstruasjon. Jeg har hatt litt uregelmessige sykluser, men jeg trodde det var fordi jeg hadde gått så lenge på p-piller. 
Han skulle skrive ut Pergotime til meg neste gang jeg fikk mensen. Har lest såvidt om det..

Jeg er så lei meg og oppgitt nå.. Er det noen som har noen solskinnshistorier å komme med?Jeg som var SÅ klar for å bli gravid nå!!


 

Anonymkode: f4006...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos gynekolog i dag, egentlig bare for å sjekke at alt så greit ut nå som vi er blitt prøvere. 
Der fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde pco(s), han ville ikke stille diagnosen før jeg hadde tatt blodprøver under
neste menstruasjon. Jeg har hatt litt uregelmessige sykluser, men jeg trodde det var fordi jeg hadde gått så lenge på p-piller. 
Han skulle skrive ut Pergotime til meg neste gang jeg fikk mensen. Har lest såvidt om det..

Jeg er så lei meg og oppgitt nå.. Er det noen som har noen solskinnshistorier å komme med?Jeg som var SÅ klar for å bli gravid nå!!


 

Anonymkode: f4006...ce1

Jeg har PCO. Med barn nr 1 prøvde vi i ett år før jeg gikk til gynekolog. Fikk utskrevet pergotime og ble gravid på første forsøk. Gutten er idag straks 6 år. I høst gikk jeg på ny til gynekolog fordi vi ønsket prøve på nr 2. Fikk utskrevet pergotime på nytt og ble også denne gangen gravid på 1.forsøk. Begge disse kurene var enkle. Mistet dessverre i januar, og nå er det min andre PP etter MA'en med pergo. Forrige mnd på dobbel kur funket det ikke. Så håper det funker denne mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg trodde også at jeg aldri skulle få barn da jeg fikk beskjed om at jeg hadde pcos som 16-åring. Noen leger er gode til å fremstille det sånn. 

Men så lenge du har egg, er det håp! Så du har absolutt ingen grunn til å være pessimistisk allerede nå. Mange med pcos blir gravide, på den ene eller andre måten :) 

Jeg ble plutselig gravid på "egen hånd" (jeg og samboer, selvfølgelig), og ble mildt sagt overrasket. Har alltid trodd at det kom til å bli en lang prosess, men det trenger det altså ikke bli. Problemet for oss med pcos er jo i hovedsak at vi har færra sjanser pr år på å få det til, fordi vi gjerne har lange sykluser, og ikke alltid eggløsning. 

Men ikke gi opp håpet, kjære deg! Skjønner at en sånn beskjed er tøff, men det betyr ikke at barnedrømmen knuses :) 

Masse lykke til fremover! :) 

Anonymkode: e1120...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne skrevet hvert eneste ord du skriver for ett par år siden :) så vi hadde det helt likt! Da jeg fikk resept på Pergo ble jeg gravid så det kan gå ann uten hjelp også! 

Anonymkode: afcd7...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne med din diagnose. 

Hun ble gravid på første forsøk. Det er altså gode sjanser for å klare det på egenhånd, men om det ikke går, så kan dere få hjelp. Den hjelpen føles kanskje som et nederlag i starten, men hvis det da klaffer vil det være lykke likevel😊

Anonymkode: dc621...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også nylig vite at jeg hadde pcos tross at jeg alltid har hatt regelmessig menstruasjon og trent flere dager ukentlig. Han stilte diagnosen på grunnlag av behåring  og cyster.  Har vært veldig engstelig siden det. Jeg hadde 8-12 cyster på hver eggstokk. Jeg ble så opprørt at jeg glemte å spørre om de cystene er forstadier til egg som går av "eggbanken" man er født med. Noen her som vet om cystene er egg?  Isåfall kan jeg bli tidligere tom for egg permanent? Altså bør stresse med å få barn? Min mor fikk meg når hun var 41 år og jeg er yngst av 7, henne enegget tvilling fikk 10 barn. Så morssiden av slekten min har ingen problem. Jeg er utsendemessig mest lik mamma, men må jo likevel ha arvet farssiden av slekta med fertilitetsproblemer 😢

Anonymkode: 6bb9e...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har PCOS og ble gravid :)

Anonymkode: 1f4fa...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pcos og har fått flotte barn vha prøverør:)

Anonymkode: 1cfb3...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil tørre å påstå at jeg har en solskinnshistorie. Jeg har vært gravid 6 ganger hvorav 4 har resultert i et nydelig barn. Jeg har også pcos og er veldig plaget med symptomer som smertefull el, ekstreme blødninger, akne, psykiske svingninger og vekt som står bom stille. Ingen av mine 6 graviditeter har vært planlagte så pcos er ikke ensbetydende med å ha vansker med å bli gravid.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mai 2016 at 11.41, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også nylig vite at jeg hadde pcos tross at jeg alltid har hatt regelmessig menstruasjon og trent flere dager ukentlig. Han stilte diagnosen på grunnlag av behåring  og cyster.  Har vært veldig engstelig siden det. Jeg hadde 8-12 cyster på hver eggstokk. Jeg ble så opprørt at jeg glemte å spørre om de cystene er forstadier til egg som går av "eggbanken" man er født med. Noen her som vet om cystene er egg?  Isåfall kan jeg bli tidligere tom for egg permanent? Altså bør stresse med å få barn? Min mor fikk meg når hun var 41 år og jeg er yngst av 7, henne enegget tvilling fikk 10 barn. Så morssiden av slekten min har ingen problem. Jeg er utsendemessig mest lik mamma, men må jo likevel ha arvet farssiden av slekta med fertilitetsproblemer 😢

Anonymkode: 6bb9e...3c4

Ingen i min familie har pcos, men begge foreldrene mine har andre hormonsykdommer. Jeg tror det kan være en sammenheng der.

Du trenger ikke å stresse med å få barn, cystene er ikke de siste eggene du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...