Gull86 Skrevet 6. september 2016 #381 Del Skrevet 6. september 2016 Den 3. september 2016 at 20.33, Beccy87 skrev: Ja, fødte i slutten av August og det er helt greit at jeg slipper nå. Det var ho helt galematias på sykehusene på den tiden, husker ikke hvilke tall de fortalte meg men det var flere fødsler i timen! Januar/Februar er jo lavsesong sånn sett så nå øyner jeg nesten håp om enerom på barsel! Jeg har gått med gravidbukse en gang hittil og tror jeg blir nødt til å legge de vanlige buksene mine på hylla for godt nå. Som andregangs så er jeg litt mer tilbakeholden og ville egentlig holde på de vanlige klærne lengst mulig men nå både ser og føles det veldig ubehagelig ut. (og den ene buksa mi spjæla i går så jeg anser det som er kraftig hint! ) Ellers er formen her bare fin. Har begynt å snorke igjen til mannens store sorg, forrige gang snorket jeg vist så mye noen netter at mannen var flau på naboens vegne! Er det andre her som sliter med det? Ja, jeg hadde ingen valg lengre. Magen dytta ned buksesmekken, ikke lekkert😳 Så det ble 4 stk på HM, mannen synes det var såååååå billig at det var tull å bare ha 2 som økonomen ville ha😂 Har ikke fått noen klager på snorking, synes mannen min snorker mer😜, men det er vel fordi jeg er mer var for lyder. Formen er upåklagelig og jeg krysser fingrer og tær for at den holder seg sånn de siste 5 mnd og😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hairdo Skrevet 6. september 2016 #382 Del Skrevet 6. september 2016 Her har dessverre bekkenløsninga tatt form! Fy fader så ubehagelig!! Får håpe det går seg til litt, skal følge alle råd og tips jeg får, og passe på meg selv flere med bekkenløsning? 20+5 nå, og har forresten fått flytta termin til 22/1 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 6. september 2016 #383 Del Skrevet 6. september 2016 40 minutter siden, Hairdo skrev: Her har dessverre bekkenløsninga tatt form! Fy fader så ubehagelig!! Får håpe det går seg til litt, skal følge alle råd og tips jeg får, og passe på meg selv flere med bekkenløsning? 20+5 nå, og har forresten fått flytta termin til 22/1 :-) Ja har kjent bekkenløsningen noen uker allerede, men er ikke sånn ekstremt vondt. Så for meg som til vanlig er plaget av mye ryggsmerter så er liksom ikke dette så mye verre. Jeg er 19+2:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #384 Del Skrevet 6. september 2016 9 timer siden, Gull86 skrev: Nei, har ikke det🙈 Vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter så det skal bli godt å se at det er liv der inne(krysser fingrene) har du kjent noen spark? 2 dager igjen til OUL, gleder meg heeelt vilt. Drømte i natt at det var ei jente inni der og at jeg fikk ny dato 01.02. For se om jeg er sanndrømt😜. Når har du OUL denne uka? Jeg kjenner små spark! Var usikker i begynnelsen, men var på ultralyd i dag og fikk bekreftet at det var babyen jeg kjente. Dette er første graviditeten og jordmor sa jeg var 18uker på vei med termin 9. februar. Ellers var alt normalt med utviklingen 😊 Og kjønnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 6. september 2016 Forfatter #385 Del Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, Caramelli skrev: Jeg kjenner små spark! Var usikker i begynnelsen, men var på ultralyd i dag og fikk bekreftet at det var babyen jeg kjente. Dette er første graviditeten og jordmor sa jeg var 18uker på vei med termin 9. februar. Ellers var alt normalt med utviklingen 😊 Og kjønnet? Gratulerer så mye med gutten, både til deg og de andre som har vært på UL i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 6. september 2016 #386 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg har også vært på UL i dag. Termin 1 februar, og helt tydelig en liten gutt som sprella til den store gullmedaljen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #387 Del Skrevet 6. september 2016 3 minutter siden, VirreVapp skrev: Jeg har også vært på UL i dag. Termin 1 februar, og helt tydelig en liten gutt som sprella til den store gullmedaljen Gratulerer 💙 Hvordan er termin i forhold til din egen beregning? Jeg mener min er i hvertfall 2 uker feil - men vet ikke om det har betydning i den store sammenhengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 6. september 2016 #388 Del Skrevet 6. september 2016 Åååå! Så heldige dere er som kjenner spark allerede! Jeg vil også! Utålmodig Fikk vite at morkaken ligger foran hos meg, så det kan visst ta sin tid. Er 19 uker i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hairdo Skrevet 6. september 2016 #389 Del Skrevet 6. september 2016 6 minutter siden, rosenkål skrev: Åååå! Så heldige dere er som kjenner spark allerede! Jeg vil også! Utålmodig Fikk vite at morkaken ligger foran hos meg, så det kan visst ta sin tid. Er 19 uker i morgen. Har også morkaken forran men kjente liv ganske tidlig! :D så det kan skje når som helst! Jordmor forsto godt hvorfor når hun så hvor mye han spreller hehe smør deg med tålmodighet og gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 6. september 2016 #390 Del Skrevet 6. september 2016 20 minutter siden, Hairdo skrev: Har også morkaken forran men kjente liv ganske tidlig! :D så det kan skje når som helst! Jordmor forsto godt hvorfor når hun så hvor mye han spreller hehe smør deg med tålmodighet og gled deg! Jeg har nok ei som liker å ligge på latsiden Akk ja, får smøre meg med enda litt mer tålmodighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #391 Del Skrevet 6. september 2016 55 minutter siden, rosenkål skrev: Åååå! Så heldige dere er som kjenner spark allerede! Jeg vil også! Utålmodig Fikk vite at morkaken ligger foran hos meg, så det kan visst ta sin tid. Er 19 uker i morgen. Morkaken lå bak hos meg og da er det visst lettere å kjenne spark - men tror de fleste kjenner liv fra uke 20 +, så da er det ikke lenge igjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #392 Del Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, Northelia skrev: Gratulerer så mye med gutten, både til deg og de andre som har vært på UL i det siste Takk! Tror jeg må ringe og høre om termin i morgen, for den er ikke riktig i følge min beregning 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hairdo Skrevet 6. september 2016 #393 Del Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, Caramelli skrev: Takk! Tror jeg må ringe og høre om termin i morgen, for den er ikke riktig i følge min beregning 😕 Mener du at de har målt feil på UL eller har du ikke målt enda?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #394 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) 56 minutter siden, Hairdo skrev: Mener du at de har målt feil på UL eller har du ikke målt enda?? I følge målene på UL var jeg 18 uker i dag, det vil si at jeg ble gravid 3.mai. Men jeg hadde mens fra 6.mai og ble tidligst gravid 16 mai - det vet jeg, fordi jeg noterte ned datoene når vi prøvde å bli gravid. Altså er det jo 2 uker forskjell fra 3. mai til 16. mai... og da bør jeg vel få sjekket terminen på nytt, med tanke på beregning av overtid og slikt ved fødsel? Endret 6. september 2016 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. september 2016 #395 Del Skrevet 6. september 2016 Oppdatert terminliste! Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osvmortherese - 06.01 - og - B2ogB3 Northelia - 11.01 - - B2Hegehege - 19.01 - - B1Hairdo - 22.01 - - B1 Imorbør - 22.01 - - B? Chloe_ - 23.01 - og - B1ogB2Beccy87 - 29.01 - - B2 Gulesko 30.01 -? - B1Mrsjsm - 31.01 - ? - B2SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1 emhanse - 01.02 - og - B2ogB3 VirreVapp - 01.02 - - B2 frøkenvims - 02.02 - - B2 rosenkål - 03.02 - - B1 stine889 - 04.02 - - B2 Caramelli - 09.02 - - B1Gull86 - 10.02 - ? - B1Sitronkake - 11.02 - ? - B2 Haley - 27.02 - ? - B3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. september 2016 #396 Del Skrevet 6. september 2016 3 minutter siden, Caramelli skrev: I følge målene på UL var jeg 18 uker i dag, det vil si at jeg ble gravid 3.mai. Men jeg hadde mens fra 6.mai og ble tidligst gravid 16 mai - det vet jeg, fordi jeg noterte ned datoene når vi prøvde å bli gravid. Altså er det jo 2 uker forskjell fra 3. mai til 16. mai... og da bør jeg vel få sjekket terminen på nytt, med tanke på beregning av overtid og slikt ved fødsel? Kan det ha vært festeblødning da og ikke vanlig mens? De måler jo termin ut i fra størrelse og utvikling på barnet hittil så sånn sett så er terminen du får på OUL bedre med tanke på beregning av overtid og fødsel en en eventuell eggløsning og festing osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #397 Del Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, Beccy87 skrev: Kan det ha vært festeblødning da og ikke vanlig mens? De måler jo termin ut i fra størrelse og utvikling på barnet hittil så sånn sett så er terminen du får på OUL bedre med tanke på beregning av overtid og fødsel en en eventuell eggløsning og festing osv. Nei, det var skikkelig mens 😂 Det rare er at om jeg legger inn 16 mai som unnfangelse på terminkalkulatoren på nett, så får jeg termin 9. februar - som er samme dato som terminen på UL. Jeg blir så forrvirret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. september 2016 #398 Del Skrevet 6. september 2016 7 minutter siden, Caramelli skrev: Nei, det var skikkelig mens 😂 Det rare er at om jeg legger inn 16 mai som unnfangelse på terminkalkulatoren på nett, så får jeg termin 9. februar - som er samme dato som terminen på UL. Jeg blir så forrvirret Men det stemmer jo ikke at UL sier du ble gravid 3.mai. UL har sier at syklusen din startet den 3. altså at mens startet da... UL sier jo også at unnfangelsen skjedde rundt 16 mai hvis den mener at du er 18 uker på vei og får termin 9. februar. Terminkalkulator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusanneLorentze Skrevet 6. september 2016 #399 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg skal på OUL i morgen, da er jeg 19+3, gleder meg! Har kjent bevegelse der inne i en ukes tid nå. Startet søndag kveld/natt og det var mye aktivitet! Merker det spesielt på kvelden og når jeg ligger i ro, er fortsatt så svakt at jeg ikke kjenner det om jeg står og går osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. september 2016 #400 Del Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Beccy87 skrev: Men det stemmer jo ikke at UL sier du ble gravid 3.mai. UL har sier at syklusen din startet den 3. altså at mens startet da... UL sier jo også at unnfangelsen skjedde rundt 16 mai hvis den mener at du er 18 uker på vei og får termin 9. februar. Terminkalkulator Mensen startet 6 mai, men har hatt varierende sykluslengder. Jeg spurte jordmor om 18uker betydde at ungen var 16 uker, slik jeg har lest på nett - men hun sa at ungen var 18 uker. Så da regnet jeg 18 uker bakover når jeg kom hjem og havnet på 3.mai. Men da mener du at UL faktisk sier at jeg ble gravid 16 mai? I såfall trenger jeg jo ikke ringe jordmor i morgen likevel 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå