AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #141 Skrevet 12. mai 2016 6 timer siden, Maleficenta skrev: Ja du sa du er fornøyd med garderoben du har nå. Blir man feavid så dorandrer kroppen seg og mange jeg vet om som har fått barn sier at dersom jeg dår barn må jeg belage meg på å bytte ut hele garderoben. Poenget mitt da er at siden man allerede må kjøpe nye klær så kan man like godt kjøpe et par ammetopper Nettopp så slutt å fremstill som ditt eget som den store sannheten Anonymkode: 341aa...d3f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #142 Skrevet 12. mai 2016 21 minutter siden, Maleficenta skrev: Herregud selvsagt kan man kreve at folk kler seg tekkelig. Det er en grunn for at det fins tid og sted hvor det er ok å være naken. Det er fullt mulig å amme uten å vise for mye. Ingen har nektet babyer å få mat eller bli ammet hvor som helst. Det har ingenting med saken å gjøre hvor mye man dekker til puppene. Skulle tro barn ikke kunne ammes uten at mora må vise hele overkroppen. Fatter ikke at folk blir såå sinte fordi de blir bedt om å værr diskret noe som overhode ikke hverken er stress, vanskelig eller skaper ubehag for babyen. Det er ikke slik at så snart du blir mor så er du fritatt for å bli stilt krav til. Alle driter i deg som er voksen. Barnet som betyr noe. Du får værsågod som voksen ta hensyn både til din baby og andre Hva annet er du misfornøyd med? Burde det være klokkeslett barn ikke får gå ut døren? Burde funksjonshemmet dekke seg til? Burde eldre bli innesperret på gamlehjem? Hvor går grensen for hva slags hensyn du mener at folk skal ta til deg? Blir du fornærmet om jeg hadde kledd meg i rosa en dag? Om skjørtet er noen millimeter for kort? Om jeg går i høye hæler istedenfor joggesko? Om jeg har på meg lille leppestift? Om jeg har en tatovering? Om jeg soler meg toppløs på stranden? Heia Norge. Vi skal ikke være høflig mot hverandre, vi skal bare bli så jævlig fornærmet fordi at jorden ikke kretser rundt oss selv. Hyll dronning Maleficenta!!!!!!!!!!! Anonymkode: 341aa...d3f 1
Jolene Skrevet 12. mai 2016 #143 Skrevet 12. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva annet er du misfornøyd med? Burde det være klokkeslett barn ikke får gå ut døren? Burde funksjonshemmet dekke seg til? Burde eldre bli innesperret på gamlehjem? Hvor går grensen for hva slags hensyn du mener at folk skal ta til deg? Blir du fornærmet om jeg hadde kledd meg i rosa en dag? Om skjørtet er noen millimeter for kort? Om jeg går i høye hæler istedenfor joggesko? Om jeg har på meg lille leppestift? Om jeg har en tatovering? Om jeg soler meg toppløs på stranden? Heia Norge. Vi skal ikke være høflig mot hverandre, vi skal bare bli så jævlig fornærmet fordi at jorden ikke kretser rundt oss selv. Hyll dronning Maleficenta!!!!!!!!!!! Anonymkode: 341aa...d3f Hva i alle dager har det uthevede med saken å gjøre? Ingen som nekter en mor å amme sitt barn, men litt diskresjon synes jeg ikke er mye å fremme. Det skader verken mor eller baby å amme diskret. Personangrep er heller ikke særlig fint 2
Maleficenta Skrevet 12. mai 2016 #144 Skrevet 12. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva annet er du misfornøyd med? Burde det være klokkeslett barn ikke får gå ut døren? Burde funksjonshemmet dekke seg til? Burde eldre bli innesperret på gamlehjem? Hvor går grensen for hva slags hensyn du mener at folk skal ta til deg? Blir du fornærmet om jeg hadde kledd meg i rosa en dag? Om skjørtet er noen millimeter for kort? Om jeg går i høye hæler istedenfor joggesko? Om jeg har på meg lille leppestift? Om jeg har en tatovering? Om jeg soler meg toppløs på stranden? Heia Norge. Vi skal ikke være høflig mot hverandre, vi skal bare bli så jævlig fornærmet fordi at jorden ikke kretser rundt oss selv. Hyll dronning Maleficenta!!!!!!!!!!! Anonymkode: 341aa...d3f Dette er det mest usaklige innlegget jeg noen gang har lest. Tydelig at du ikke har flere argumenter igjen. 2
Tanuki Skrevet 12. mai 2016 #145 Skrevet 12. mai 2016 4 timer siden, Maleficenta skrev: Herregud selvsagt kan man kreve at folk kler seg tekkelig. Det er en grunn for at det fins tid og sted hvor det er ok å være naken. Det er fullt mulig å amme uten å vise for mye. Ingen har nektet babyer å få mat eller bli ammet hvor som helst. Det har ingenting med saken å gjøre hvor mye man dekker til puppene. Skulle tro barn ikke kunne ammes uten at mora må vise hele overkroppen. Fatter ikke at folk blir såå sinte fordi de blir bedt om å værr diskret noe som overhode ikke hverken er stress, vanskelig eller skaper ubehag for babyen. Det er ikke slik at så snart du blir mor så er du fritatt for å bli stilt krav til. Alle driter i deg som er voksen. Barnet som betyr noe. Du får værsågod som voksen ta hensyn både til din baby og andre Ja generelt krever man at folk kler seg tekkelig, og de aller aller fleste som ammer gjør jo nettopp det! jeg lurer på hvor du ser disse mødrene som kler seg så uanstending? hvorfor plager det deg så mye om dama drar toppen opp eller ned? Uansett har hun en baby i fanget som skjuler det meste. Ingen er sinte her, jeg blir bare trist og bekymret over holdningene dine. Blir du like brydd av jenter/damer som går med dyp utringning? Ber du dem om å ta på seg en genser? haha ,,,,,,
Maleficenta Skrevet 13. mai 2016 #147 Skrevet 13. mai 2016 (endret) 27 minutter siden, Tanuki skrev: Ja generelt krever man at folk kler seg tekkelig, og de aller aller fleste som ammer gjør jo nettopp det! jeg lurer på hvor du ser disse mødrene som kler seg så uanstending? hvorfor plager det deg så mye om dama drar toppen opp eller ned? Uansett har hun en baby i fanget som skjuler det meste. Ingen er sinte her, jeg blir bare trist og bekymret over holdningene dine. Blir du like brydd av jenter/damer som går med dyp utringning? Ber du dem om å ta på seg en genser? haha ,,,,,, Ja men jeg sier jo for hundrede gang at det er HELT OK å amme offentlig så lenge det er DISKRET noe de aller fleste gjør. Det er de unntakene som driter i det jeg snakker om og da blir jeg faen med hengt her inne og anklaget for å be ammende mødre gå hjemme eller gå i burka eller whatnot. Og folk klikker totalt i vinkel og kommer med helt surrealistiske argumenter. Og dyp utrigning på store pupper er stygt og ukledelig så det er sagt Endret 13. mai 2016 av Maleficenta
sonush Skrevet 13. mai 2016 #148 Skrevet 13. mai 2016 Er dere ennå ikke ferdige med å diskutere? Har fulgt med nå i flere dager. Jeg kan med sikkerhet si ( med mindre jeg har oversett noe) at 99% av de som har kommentert i tråden her er enig i at babyer har rett på å bli mett når behovet melder seg, og når babyen er sulten, så skal den ha mat, ferdig diskutert. Noen av de mener dog at det går an å ta litt hensyn, ikke mye. Det betyr ikke at du skal gjemme deg vekk fordi de ikke tåler å se puppene, drit i de som mener det. Jeg er 100% for å vise hensyn, og 0 % av dette er ift hva andre syns det. Det er 100% for barnets skyld. I motsetning til voksne som kan ha sosialt samvær med andre, samtidig som de spiser, så har ikke babyen samme behov. De trenger ro rundt måltidene, med minst mulig stimuli og ha hele fokuset på selve ammingen. Det er hardt å die og koster en masse energi, og litt av den energien bruker de nå til å fokusere på det som skjer rundt de. Enkelte har kanskje ammeproblemer i tillegg, eks grunnet prematuritet. De slipper taket hele tiden. Det vil nok de aller fleste mødrene ha erfart. Husker selv da minstemann ble født for 9 år siden. Husker fortsatt irritasjonen over når enkelte av shoppesentrene jeg besøkte, ikke hadde egne ammerom (noen hadde faktisk), fordi jeg følte at JEG hadde behov for å sitte et sted og amme barnet mitt i ro og mak. Sitter man på kafé så ammer man ved bordet, er man på shopping, så finn deg et rolig område/ammerom og gi mat. Det har du selv godt av og, for samspillet mellom dere og den nærheten og kosen som ammingen gir. Så ja- vis hensyn, til ditt eget barn. I Norge er det åpent for å amme offentlig, men det er ikke behov for å demonstrere sin rett. Da gjør du det ikke for barnet, selv om barnet holder opp og skrike, da gjør du det kun for å demonstrere din rett. Slik som denne damen her finner: http://m.side2.no/helse/--du-kan-stirre-jeg-bryr-meg-ikke/3423222098.html. Og dette gjør hun med stolthet. Hadde jeg møtt henne så ville jeg garantert ristet på hodet. Ikke fordi jeg ikke tåler å se henne amme babyen sin, men fordi jeg ville tenkt at hun prioriterer ikke barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #149 Skrevet 13. mai 2016 18 minutter siden, sonush skrev: Er dere ennå ikke ferdige med å diskutere? Har fulgt med nå i flere dager. Jeg kan med sikkerhet si ( med mindre jeg har oversett noe) at 99% av de som har kommentert i tråden her er enig i at babyer har rett på å bli mett når behovet melder seg, og når babyen er sulten, så skal den ha mat, ferdig diskutert. Noen av de mener dog at det går an å ta litt hensyn, ikke mye. Det betyr ikke at du skal gjemme deg vekk fordi de ikke tåler å se puppene, drit i de som mener det. Jeg er 100% for å vise hensyn, og 0 % av dette er ift hva andre syns det. Det er 100% for barnets skyld. I motsetning til voksne som kan ha sosialt samvær med andre, samtidig som de spiser, så har ikke babyen samme behov. De trenger ro rundt måltidene, med minst mulig stimuli og ha hele fokuset på selve ammingen. Det er hardt å die og koster en masse energi, og litt av den energien bruker de nå til å fokusere på det som skjer rundt de. Enkelte har kanskje ammeproblemer i tillegg, eks grunnet prematuritet. De slipper taket hele tiden. Det vil nok de aller fleste mødrene ha erfart. Husker selv da minstemann ble født for 9 år siden. Husker fortsatt irritasjonen over når enkelte av shoppesentrene jeg besøkte, ikke hadde egne ammerom (noen hadde faktisk), fordi jeg følte at JEG hadde behov for å sitte et sted og amme barnet mitt i ro og mak. Sitter man på kafé så ammer man ved bordet, er man på shopping, så finn deg et rolig område/ammerom og gi mat. Det har du selv godt av og, for samspillet mellom dere og den nærheten og kosen som ammingen gir. Så ja- vis hensyn, til ditt eget barn. I Norge er det åpent for å amme offentlig, men det er ikke behov for å demonstrere sin rett. Da gjør du det ikke for barnet, selv om barnet holder opp og skrike, da gjør du det kun for å demonstrere din rett. Slik som denne damen her finner: http://m.side2.no/helse/--du-kan-stirre-jeg-bryr-meg-ikke/3423222098.html. Og dette gjør hun med stolthet. Hadde jeg møtt henne så ville jeg garantert ristet på hodet. Ikke fordi jeg ikke tåler å se henne amme babyen sin, men fordi jeg ville tenkt at hun prioriterer ikke barnet. Enig i mye her, men det er ikke alltid man har mulighet til å ikke gjøre noenting annet enn å amme når man ammer. Mitt barn spiste nærmest konstant de første 4 månedene. Når han endelig var ferdig gikk det som regel mellom 5 og 30 minutter til neste gang. Jeg løste det ved å stort sett være hjemme, men jeg hadde en mann som tok seg av alt annet. Hvis jeg hadde vært alene hadde jeg vært helt avhengig av å gjøre andre ting, også ute blant folk (noen ganger må man ha tak i ting på butikken osv) samtidig som jeg ammet barnet. Når de blir så store som på dette bildet blir det vel som regel annerledes. Da spiser de sjeldnere, blir fortere ferdig og lar seg lettere forstyrre av ting rundt, så da måtte i alle fall jeg være alene med barnet for at det skulle fungere. Men jeg tror nok de fleste vet best selv hva som fungerer for dem og deres barn. Anonymkode: 9f2ba...1aa
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #150 Skrevet 13. mai 2016 Diskret amming synes jeg er helt greit. Om jeg ser litt av puppen nå og da ved et uhell, så er det ikke krise, så lenge mor er hensynsfull, prøver å dekke seg til så godt hun kan og ikke velter ut begge brystene sine og forventer at hele verden skal tåle at ammende kvinner ikke tar hensyn. Den 10.5.2016 at 14.58, Tanuki skrev: A) Er du seriøs? selv om klærne er tilpasset kan det fint skje at man viser hud og pupp, har du ammet noen gang?? Det er forskjell på å vise pupp ved et uhell, og å bare gi blaffen i å dekke seg til Den 10.5.2016 at 23.51, Snigen skrev: Jeg har ikke tenkt til å velge overdel utifra hvor lett det er å amme i enkelte klær - det kan du ærlig talt ikke mene? Det er anti-ammerene som lager problemer utav ingenting. La kvinnene få mate ungene sine når de er sultne. Liker du det ikke, se bort. SÅ lett er det faktisk! Når man blir en ammende kvinne, så er det en selv som må tilpasse seg situasjonen, ikke andre. Akkurat som at man velger andre klær når man er gravid osv, så må man tilpasse antrekket slik at det blir praktisk å amme. Den 11.5.2016 at 13.42, AnonymBruker skrev: Ok. Så hvis jeg har forstått dette skal kvinner kun kle seg i styggr ammeklære for å unngå at noen gud forby skulle se en nippel. Samtidig blir kvinner kritisert for å se ut som dassen yter fødsel? HAHAHA! Voks opp, la nå mødre få mate barna sine. Og til @Jolene og @Maleficenta, håper dere er like påståelig når dere får barn dere vil få dere et sjokk Anonymkode: e62ee...ca3 Det finnes mange fine klær som er egnet å amme i. Den 11.5.2016 at 21.51, Pearl2.0 skrev: Syns ikke den kjolen var fin i det hele tatt. Den (som i likhet med alle andre ammeplagg jeg har prøvd) kommer også til å sitte veldig posete på meg. Av en eller annen grunn tror visst de som lager ammeklær at man fortsatt er gravid. Du kan da ikke forvente at et eksempel skal være en kjole som absolutt alle ammende mødre synes er fin? Hvis du vil gå med fine ammeklær så let da. Hvis du ikke finner det, så dekk deg til med et sjal eller teppe, eller finn et rolig sted for deg selv. Det er ikke sikkert at babyen har lyst til å bli ammen midt i en bråkete kafé eller i en handlevogn på Rema heller! Anonymkode: 8ccc9...bfe 2
Gabriel Skrevet 13. mai 2016 #151 Skrevet 13. mai 2016 Debatten om at kvinner må dekke seg til er ikke ny. Man hadde samme debatten på 20-30 tallet da kvinner begynte med badedrakter med dyp utringning på ryggen. Samme når bikinien kom på slutten av 40-tallet. Igjen på nytt når toppløsheten kom på 70-80 tallet. Hvis kvinner slutter å dekke seg til av hensyn til andre når de ammer så tar det ikke lang tid før vi venner oss til noen nakne bryst når mødre ammer. Hvis kvinner dekker seg til og gjemmer seg vekk tar det ikke lang tid før vi krever at alle kvinner skal gjemme seg unna når de ammer. Se på hvordan det er med toppløsheten. På 70-80 tallet tilkjempet kvinnene seg rettigheten å kunne være toppløse på strendene uten å bli sett ned på av den grunn. Den rettigheten har de i dag nesten mistet kun fordi de ikke har fortsatt å bruke denne rettigheten.
Maleficenta Skrevet 13. mai 2016 #152 Skrevet 13. mai 2016 7 timer siden, Gabriel skrev: Debatten om at kvinner må dekke seg til er ikke ny. Man hadde samme debatten på 20-30 tallet da kvinner begynte med badedrakter med dyp utringning på ryggen. Samme når bikinien kom på slutten av 40-tallet. Igjen på nytt når toppløsheten kom på 70-80 tallet. Hvis kvinner slutter å dekke seg til av hensyn til andre når de ammer så tar det ikke lang tid før vi venner oss til noen nakne bryst når mødre ammer. Hvis kvinner dekker seg til og gjemmer seg vekk tar det ikke lang tid før vi krever at alle kvinner skal gjemme seg unna når de ammer. Se på hvordan det er med toppløsheten. På 70-80 tallet tilkjempet kvinnene seg rettigheten å kunne være toppløse på strendene uten å bli sett ned på av den grunn. Den rettigheten har de i dag nesten mistet kun fordi de ikke har fortsatt å bruke denne rettigheten. Nå skal jeg bruke samme hersketekninnken som andre. Hva har dette med amming å gjøre? 😛 1
Tanuki Skrevet 14. mai 2016 #153 Skrevet 14. mai 2016 11 timer siden, Maleficenta skrev: Nå skal jeg bruke samme hersketekninnken som andre. Hva har dette med amming å gjøre? 😛 skjonner du virkelig ikke det? 1
Maleficenta Skrevet 14. mai 2016 #154 Skrevet 14. mai 2016 16 timer siden, Tanuki skrev: skjonner du virkelig ikke det? Dessuten ingen sier at ammende skal gjemme seg vekk. Bare kle seg sømmelig å amme diskret. Det er tid og sted for nakenhet. Nakenhet er mer akseptert på stranden 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå