AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Synes dere det passer seg? Hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 6df5f...d1c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Klart det passer seg. Babyen må da få mat, også når de befinner seg i offentligheten. Mor kan ikke isoleres i omtrent ett år bare for at hun ammer sitt barn. Prøver dog å være diskre, trenger ikke vise mer en nødvendig Anonymkode: cebe3...079 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Hvorfor skulle ikke det passe seg? Babyene må jo ha mat, og det er ikke alle som tar flaske før de er ganske gamle. Så jeg syns det er helt greit. Puppene er lagd for å mate babyer, og det er jo litt kjett å måtte holde seg hjemme så lenge man ammer. Tåler man ikke å se litt pupp(er jo begrensa hvor mye man ser av puppen om man bruker ammetopp og babyen ligger der) så får man se bort tenker jg Anonymkode: 334b8...63b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Det passer seg for de som er ute etter å amme, og ikke flashe pupp. Dessverre er det mange damer som bare velter ut hele stellet uten tanke for å være diskre. Akkurat som at de skal demonstrere at dette har de rett til. For å ta en sammenligning: Jeg har lov til å bruke esigarett på de aller fleste steder jeg ferdes. Men nå jeg da gjør det, så sitter jeg ikke og blåser ut gigantiske dampskyer likevel, jeg forsøker å være diskre, da jeg vet at noen kan støtes av det. Selv om jeg egentlig er i min fulle rett til å blåse ut så mye jeg vil. Det er så ekstremt enkelt å amme på en ok måte ovenfor alle andre mennesker. Bare å legge gulpekluten over brystet, løfte genseren opp istedet for å dra genseren ned etc. Skjønner ikke hvorfor ammende damer skal mene at de er fritatt å vise hensyn. Anonymkode: b9a54...332 17
Mearrasámi Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Er enig med AB over at det går fint an å vise litt hensyn når man ammer i offentligheten. Når det gjelder amming av barn derimot sånn fra 2 års alderen og oppover synes jeg dette burde bli gjort hjemme og ikke ute. 2-åringen kan fint spise noe annet om han/hun er sulten. 6
Gjest Netttroll Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det passer seg for de som er ute etter å amme, og ikke flashe pupp. Dessverre er det mange damer som bare velter ut hele stellet uten tanke for å være diskre. Akkurat som at de skal demonstrere at dette har de rett til. For å ta en sammenligning: Jeg har lov til å bruke esigarett på de aller fleste steder jeg ferdes. Men nå jeg da gjør det, så sitter jeg ikke og blåser ut gigantiske dampskyer likevel, jeg forsøker å være diskre, da jeg vet at noen kan støtes av det. Selv om jeg egentlig er i min fulle rett til å blåse ut så mye jeg vil. Det er så ekstremt enkelt å amme på en ok måte ovenfor alle andre mennesker. Bare å legge gulpekluten over brystet, løfte genseren opp istedet for å dra genseren ned etc. Skjønner ikke hvorfor ammende damer skal mene at de er fritatt å vise hensyn. Anonymkode: b9a54...332 Haha! Du kan ikke sammenligne dette med dine idiotiske e-sigaretter. For noe tull, du er voksen og VET at ikke MÅ ha nikotin akkurat der og da. Et lite barn MÅ ha mat når det er sulten. Det er da for faen vanlig bryst! Trenger da ikke å noen gulpeklut over! For noen damer er det også enklere å amme enn andre, kanskje noen ikke klarer å "skjule det godt nok". Utrolig hvorfor dette ikke skal være greit, mens fjortiser som springer halv naken gjennom senteret, det er Ok. Amming er det kvinnene har pupper til - Det er naturlig, om de så viser hele brystet, snu deg og ikke se på.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Jeg synes det er en helt naturlig greie å gjøre, å mate sitt barn er da bare en fin ting. Når det er sagt, så reagerte jeg litt da jeg var på et stort kjøpesenter i helgen. Midt i senteret ligger en travel kafe, og der var det en dame som skulle amme barnet sitt samtidig som hun skulle skravle med en venninne, og puppen den var stooooor, og lå og hang og slang helt ute i det fri, selv om barnet tok pauser, så lå puppen der "ute" okke som. Hun skravlet bare videre. Ut over det, synes jeg som sagt at offentlig amming bare er en fin ting! Anonymkode: a8a96...61f 3
Gjest Netttroll Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 7 minutter siden, Mearrasámi skrev: Er enig med AB over at det går fint an å vise litt hensyn når man ammer i offentligheten. Når det gjelder amming av barn derimot sånn fra 2 års alderen og oppover synes jeg dette burde bli gjort hjemme og ikke ute. 2-åringen kan fint spise noe annet om han/hun er sulten. Amming har ingen aldersgrenser Barnet skal selv få bestemme når det vil ha morsmelk.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Amming= absolutt, men det går ann å gjøre det på en diskret, classy måte Anonymkode: 0319b...33d 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, Netttroll skrev: Amming har ingen aldersgrenser Barnet skal selv få bestemme når det vil ha morsmelk. Synes du ikke det er litt rart hvis du sitter på cafe, og ved nabobordet er det en 3-åring som løper rundt og leker og innimellom går og patter litt på mors pupp, "mamma, jeg vil ha pupp, NÅ"!!? Anonymkode: a8a96...61f 8
Gjest Birti Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Jeg får jo spise i det offentlige rom - hvorfor skulle jeg nekte en liten baby samme privilegiet? Dessuten; pupper = naturlig. 50 % av verdens befolkning har dem. Jeg forstår ikke alt oppstyret rundt dem..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, Netttroll skrev: Haha! Du kan ikke sammenligne dette med dine idiotiske e-sigaretter. For noe tull, du er voksen og VET at ikke MÅ ha nikotin akkurat der og da. Et lite barn MÅ ha mat når det er sulten. Det er da for faen vanlig bryst! Trenger da ikke å noen gulpeklut over! For noen damer er det også enklere å amme enn andre, kanskje noen ikke klarer å "skjule det godt nok". Utrolig hvorfor dette ikke skal være greit, mens fjortiser som springer halv naken gjennom senteret, det er Ok. Amming er det kvinnene har pupper til - Det er naturlig, om de så viser hele brystet, snu deg og ikke se på. Mødre som tenker som deg er de som gjør at flere blir imot amming i offentlighet. Så velbekomme, jeg ammet offentlig og tok samtidig hensyn til andre. Ser på det som en selvfølge når det gjelder høflighet. Andre er som deg, og driter i at det finnes mennesker som ikke vil ha en pupp trykket opp i synsfeltet. Ikke rart mange er kritiske til amming i offentlighet når det tydeligvis finnes slik som deg. Anonymkode: b9a54...332 16
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Synes ikke det er passende i offentligheten. Det er naturlig å urinere også, men det betyr ikke at jeg gjør det hvor som helst! Anonymkode: a6288...f16 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er passende i offentligheten. Det er naturlig å urinere også, men det betyr ikke at jeg gjør det hvor som helst! Anonymkode: a6288...f16 Tåpelig sammenlikning. Anonymkode: 354bf...386 7
Gjest Netttroll Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes du ikke det er litt rart hvis du sitter på cafe, og ved nabobordet er det en 3-åring som løper rundt og leker og innimellom går og patter litt på mors pupp, "mamma, jeg vil ha pupp, NÅ"!!? Anonymkode: a8a96...61f Nei, faktisk ikke.
Gjest Juami Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det passer seg for de som er ute etter å amme, og ikke flashe pupp. Dessverre er det mange damer som bare velter ut hele stellet uten tanke for å være diskre. Akkurat som at de skal demonstrere at dette har de rett til. For å ta en sammenligning: Jeg har lov til å bruke esigarett på de aller fleste steder jeg ferdes. Men nå jeg da gjør det, så sitter jeg ikke og blåser ut gigantiske dampskyer likevel, jeg forsøker å være diskre, da jeg vet at noen kan støtes av det. Selv om jeg egentlig er i min fulle rett til å blåse ut så mye jeg vil. Det er så ekstremt enkelt å amme på en ok måte ovenfor alle andre mennesker. Bare å legge gulpekluten over brystet, løfte genseren opp istedet for å dra genseren ned etc. Skjønner ikke hvorfor ammende damer skal mene at de er fritatt å vise hensyn. Anonymkode: b9a54...332 Til sammenligning møter jeg mange menn i bar overkropp nå når det blir varmere i været. Hvorfor skal menn være fritatt å vise hensyn, mens kvinner -som faktisk gjør noe nyttig når de viser litt hud på overkroppen, blir sett negativt på? Kan jo ikke sammenligne amming med røyking, det skjønner du vel?
Arth88 Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 1 time siden, Netttroll skrev: Amming har ingen aldersgrenser Barnet skal selv få bestemme når det vil ha morsmelk. Jo, det har det definitivt, og spesielt i offentlighet. Det er en skjor grense som gaar ved hva som er naturlig, og hva som er unaturlig/skadelig adferd. Litt som det er en umerkbar "aldersgrense" paa naar det ikke lenger er greit at foreldre hjelper til med med intimstell f.eks. Kvinnelige bryst, er av begge kjonn oppfattet som en erogen sone. At deres hovedfunksjon er aa mate smaa babyer, fjerner ikke denne oppfattelsen. Men man "glemmer" det litt naar man ser smaa babyer bli matet, i allefall gjor jeg det. Kommer fort paa det igjen naar kidsa bikker 2. 2
Gjest Netttroll Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 57 minutter siden, Arth88 skrev: Jo, det har det definitivt, og spesielt i offentlighet. Det er en skjor grense som gaar ved hva som er naturlig, og hva som er unaturlig/skadelig adferd. Litt som det er en umerkbar "aldersgrense" paa naar det ikke lenger er greit at foreldre hjelper til med med intimstell f.eks. Kvinnelige bryst, er av begge kjonn oppfattet som en erogen sone. At deres hovedfunksjon er aa mate smaa babyer, fjerner ikke denne oppfattelsen. Men man "glemmer" det litt naar man ser smaa babyer bli matet, i allefall gjor jeg det. Kommer fort paa det igjen naar kidsa bikker 2. Dummeste jeg har hørdt på lenge. Kona ammet eldste til hen var 3,5år, noe av det mest naturligste og nydeligste som finnes. Men du om det, for deg for det være unaturlig, for meg er det naturlig.
Gjest Netttroll Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mødre som tenker som deg er de som gjør at flere blir imot amming i offentlighet. Så velbekomme, jeg ammet offentlig og tok samtidig hensyn til andre. Ser på det som en selvfølge når det gjelder høflighet. Andre er som deg, og driter i at det finnes mennesker som ikke vil ha en pupp trykket opp i synsfeltet. Ikke rart mange er kritiske til amming i offentlighet når det tydeligvis finnes slik som deg. Anonymkode: b9a54...332 Mødre? Jeg er far
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå