ClosedParadise Skrevet 9. mai 2016 #41 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han ønsket. Jeg sa at han ikke kan tvinge han fordi han bestemmer selv. Han visste ikke helt hva han skulle si den situasjonen heller, fordi han er ikke noe glad i å si i fra og han vil ikke på medisiner.. Anonymkode: e65ae...8bc Sjefen har i alle fall ingentig med det å gjøre, det er fastlegen hans. Håper det går i orden for dere. 2
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #42 Skrevet 9. mai 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi han glemmer småting, som ikke er viktig i jobben! Anonymkode: e65ae...8bc Er vel viktig for jobben når sjefen foreslår at han bruker medisin. Din, hans og sjefen sin oppfatning er jo helt forskjellig her. Jeg trur vel heller han bør vurdere en tur til legen for å snakke om dette, evt kan jo faktisk sjefen si han opp fordi han ikke duger nok på jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #43 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du har fått vel mye pes i tråden her nå, TS. Tror legen hans er den riktige å prate med i dette tilfellet, men skjønner godt at du ønsket å lufte problemstillinger her. Håper dere finner ut av det uansett hva dere kommer fram til Anonymkode: ea83b...0a6 Takk.. <3 Jeg ønsker jo heller ikke å se at kjæresten min lider fordi han føler at folk rundt han sier han MÅ gå på dem. Man kjenner seg best selv.. Og det ser ut som det funker for han. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #44 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Er vel viktig for jobben når sjefen foreslår at han bruker medisin. Din, hans og sjefen sin oppfatning er jo helt forskjellig her. Jeg trur vel heller han bør vurdere en tur til legen for å snakke om dette, evt kan jo faktisk sjefen si han opp fordi han ikke duger nok på jobben. Jeg skjønner det, men jeg tror han foreslo det fordi sjefen aldri blir fornøyd. Han kan ikke si opp en lærling uten at han finner en ny læreplass, så det er uaktuelt. 1 minutt siden, ClosedParadise skrev: Sjefen har i alle fall ingentig med det å gjøre, det er fastlegen hans. Håper det går i orden for dere. Takk! Anonymkode: e65ae...8bc
EvaLena Skrevet 9. mai 2016 #45 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner det, men jeg tror han foreslo det fordi sjefen aldri blir fornøyd. Han kan ikke si opp en lærling uten at han finner en ny læreplass, så det er uaktuelt. Takk! Anonymkode: e65ae...8bc Kan fint si opp en lærling uten å finne ny læreplass gitt. Kjenner selv to som opplevde å bli sagt opp som lærlinger fordi di ikke gjorde jobben ordentlig. Så ikke vær så skrå sikker på dette 😊 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #46 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: Kan fint si opp en lærling uten å finne ny læreplass gitt. Kjenner selv to som opplevde å bli sagt opp som lærlinger fordi di ikke gjorde jobben ordentlig. Så ikke vær så skrå sikker på dette 😊 Han gjør den. Det er ikke der problemet ligger. Det er ikke sånn at han sitter på jobb og surfer, eller forsover seg hver dag. Han er oppe og på jobb, til og med på dager han egentlig ikke skal være på jobb + jobber overtid(har tidsfrister). Så sjefen foreslår ikke dette fordi han ikke gjør jobben sin. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #47 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: Kan fint si opp en lærling uten å finne ny læreplass gitt. Kjenner selv to som opplevde å bli sagt opp som lærlinger fordi di ikke gjorde jobben ordentlig. Så ikke vær så skrå sikker på dette 😊 Ganske obvious at vi ikke har fått hele historien her, så synes faktisk ikke du burde å svare så mye mer her, ikke det at jeg kan bestemme over deg Også TS gjør som Ananas. skriver Det kan jeg aldri tenke meg at sjefen kan. Her kan, og bør, nok kjæresten din ta kontakt med fagforening/lærlingombud/fastlegen for å få dette bekreftet. Det spiller ingen rolle hva vi mener om hva han burde, når spørsmålet er juridisk og de rette instansene kan gi et ja/nei-svar. Anonymkode: 815da...713 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #48 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta å drit a. seriøst. Anonymkode: 815da...713 Det hun sier er jo sant. En bedrift er ikke pålagt å ha lærlinger de mener fungerer dårlig, og hvorfor i all verden skal noen skaffe en ny jobb til noen de mener gjør en dårlig jobb? TS: Kanskje sjefen til typen din ser ting på en litt annen måte enn du/typen din gjør. Sjefen har kanskje hatt medisinerte ansatte med ADD før, og tror kanskje at han kan forvente det samme av typen din som av disse. Jeg vet ikke hva typen din har sagt til sjefen sin, men han burde forklare situasjonen skikkelig for sjefen sin, slik at sjefen faktisk forstår hvorfor typen din ikke vil ta medisin, og hva slags effekt han har av medisinen. Typen din burde også ta en tur til legen og diskutere dette skikkelig. Legen kan foreslå andre teknikker for å takle ADDen bedre, eller hjelpe typen din med en annen medisin. Anonymkode: 1c0be...c12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #49 Skrevet 9. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han ønsket. Jeg sa at han ikke kan tvinge han fordi han bestemmer selv. Han visste ikke helt hva han skulle si den situasjonen heller, fordi han er ikke noe glad i å si i fra og han vil ikke på medisiner.. Anonymkode: e65ae...8bc Dette er jo bare tull. Han må ikke fortelle sjefen noe som helst om medisinbruk eller ikke, og sjefen har uttrykt sin helt inkompetente mening om det, ut fra hva kjæresten din selv har sagt, som er helt subjektivt. Ingen av dem har kompetanse på området. Egenerfaring og kompetanse er forskjellig ting, kun legen har kompetanse. Snakk om lage storm i et vannglass. Anonymkode: bb3ba...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #50 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hun sier er jo sant. En bedrift er ikke pålagt å ha lærlinger de mener fungerer dårlig, og hvorfor i all verden skal noen skaffe en ny jobb til noen de mener gjør en dårlig jobb? TS: Kanskje sjefen til typen din ser ting på en litt annen måte enn du/typen din gjør. Sjefen har kanskje hatt medisinerte ansatte med ADD før, og tror kanskje at han kan forvente det samme av typen din som av disse. Jeg vet ikke hva typen din har sagt til sjefen sin, men han burde forklare situasjonen skikkelig for sjefen sin, slik at sjefen faktisk forstår hvorfor typen din ikke vil ta medisin, og hva slags effekt han har av medisinen. Typen din burde også ta en tur til legen og diskutere dette skikkelig. Legen kan foreslå andre teknikker for å takle ADDen bedre, eller hjelpe typen din med en annen medisin. Anonymkode: 1c0be...c12 Takk! Han er ikke så glad i å si i fra, og jeg har sagt til han at han kan bare snakke med han og forklare han hvorfor han ikke vil. Men hvis han ikke vil, skal jeg ikke presse han heller, for jeg kan jo ikke gjøre så mye annet enn å gi gode råd og respektere hans valg. Det vet jeg også! Tusen takk! Anonymkode: e65ae...8bc 1
Norbertine Skrevet 10. mai 2016 #51 Skrevet 10. mai 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå