AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #21 Skrevet 9. mai 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan sjefen til typen min tvinge han til å bruke et preparat han ikke vil bruke? Kjæresten er over 18 år og han skal egentlig gå på medisiner, men velger å ikke gjøre det fordi han endrer seg helt som person på denne medisinen. Sjefen hans forslo at han skulle begynne igjen, og da kan han endre seg totalt. Eneste dette preparatet gjør godt for han er at han blir mer effektiv og husker litt bedre. Kan sjefen tvinge han til dette? Jeg sier at han må ingenting, og jeg vet at han ikke vil gå på dem. Anonymkode: e65ae...8bc Skal vi kunne komme med noen vetuge svar her, så må vi nesten vite hvolken medisiner og om han har sluttet i samråd med lege eller på egenhånd. Anonymkode: deb71...428 1
Ananas. Skrevet 9. mai 2016 #22 Skrevet 9. mai 2016 Det kan jeg aldri tenke meg at sjefen kan. Her kan, og bør, nok kjæresten din ta kontakt med fagforening/lærlingombud/fastlegen for å få dette bekreftet. Det spiller ingen rolle hva vi mener om hva han burde, når spørsmålet er juridisk og de rette instansene kan gi et ja/nei-svar. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #23 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal vi kunne komme med noen vetuge svar her, så må vi nesten vite hvolken medisiner og om han har sluttet i samråd med lege eller på egenhånd. Anonymkode: deb71...428 Siden det står at han velger å ikke ta medisinen så ser det jo ut som det er på egenhånd. Anonymkode: a99d5...1d7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #24 Skrevet 9. mai 2016 Hadde jeg blitt mer effektiv og husket bedre så hadde jeg sannelig tatt hva som helst. Hva er de negative bivirkningene? For øvrig hadde han ikke trengt å sitte å fortelle sjefen sin noe som helst om sin helse, dette har han jo fortalt om frivillig og så har vel sjefen bare sagt sin mening ut av det lille han ser. Sjefen vet godt at han ikke kan kreve noe slikt av en ansatt. Anonymkode: bb3ba...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #25 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Siden det står at han velger å ikke ta medisinen så ser det jo ut som det er på egenhånd. Anonymkode: a99d5...1d7 Ja. Og grunnen til at jeg vet at han kan jobben sin er fordi jeg har sett han i aksjon. Han er kjempeflink, gir seg ikke før han får det han vil ha og jobber lenge med det han har gjort, fordi han vil at det skal være så bra som overhode mulig. Han er en liten perfeksjonist. Og dette vet jeg. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #26 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Og grunnen til at jeg vet at han kan jobben sin er fordi jeg har sett han i aksjon. Han er kjempeflink, gir seg ikke før han får det han vil ha og jobber lenge med det han har gjort, fordi han vil at det skal være så bra som overhode mulig. Han er en liten perfeksjonist. Og dette vet jeg. Anonymkode: e65ae...8bc Tviler på at du er helt objektiv. Anonymkode: a99d5...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #27 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg blitt mer effektiv og husket bedre så hadde jeg sannelig tatt hva som helst. Hva er de negative bivirkningene? For øvrig hadde han ikke trengt å sitte å fortelle sjefen sin noe som helst om sin helse, dette har han jo fortalt om frivillig og så har vel sjefen bare sagt sin mening ut av det lille han ser. Sjefen vet godt at han ikke kan kreve noe slikt av en ansatt. Anonymkode: bb3ba...1b2 Han blir mer innesluttet, og snakker lite, skjelver. Dette vet jeg han ikke liker. Han er lærling. Så de må vite sånt. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #28 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du er helt objektiv. Anonymkode: a99d5...1d7 Han skulle gjøre noe mens jeg så på, han brukte bortimot en halvtime før han fikk det han ville ha, og jobbet med det i ettertid. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #29 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han skulle gjøre noe mens jeg så på, han brukte bortimot en halvtime før han fikk det han ville ha, og jobbet med det i ettertid. Anonymkode: e65ae...8bc Hvis det var noe han burde ha gjort på fem minutter så er jo ikke en halvtime så bra da. Men du forteller for lite om arbeidsoppgaver mm. til at du kan få nyttige svar her inne og jeg mener fortsatt at du ikke kan uttale deg objektivt om han gjør en god jobb eller ikke. Anonymkode: a99d5...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #30 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var noe han burde ha gjort på fem minutter så er jo ikke en halvtime så bra da. Men du forteller for lite om arbeidsoppgaver mm. til at du kan få nyttige svar her inne og jeg mener fortsatt at du ikke kan uttale deg objektivt om han gjør en god jobb eller ikke. Anonymkode: a99d5...1d7 Det er ikke noe som er gjort på fem minutter. Vil ikke utbrodere hva hans jobb er, men det er på kontor, og jobben tar tid, de jobber en del overtid for å gjøre ting så bra som mulig, både han og sjefen. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #31 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg blitt mer effektiv og husket bedre så hadde jeg sannelig tatt hva som helst. Hva er de negative bivirkningene? For øvrig hadde han ikke trengt å sitte å fortelle sjefen sin noe som helst om sin helse, dette har han jo fortalt om frivillig og så har vel sjefen bare sagt sin mening ut av det lille han ser. Sjefen vet godt at han ikke kan kreve noe slikt av en ansatt. Anonymkode: bb3ba...1b2 Pillene gjør ikke at man blir mer effekttiv og at man husker bedre, men kan gjøre at man blir roligere og har mer konsentrasjon. Når det gjelder bivirkingene er det vanskelig å svare på, da det er forskjell fra persom til person.Det kan være alt fra at man ikke for sove til at man blir depprimert til null spiselyst osv. For meg ble bivirkingene større enn hva virkiningene på pillene var. Anonymkode: 815da...713
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #32 Skrevet 9. mai 2016 Og derfor TS burde du ikke spørre her inne for folk har ikke aning, jeg har litt aning ang ADHD medisiner,men ikke nok til å svare på dette. Anonymkode: 815da...713
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #33 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pillene gjør ikke at man blir mer effekttiv og at man husker bedre, men kan gjøre at man blir roligere og har mer konsentrasjon. Når det gjelder bivirkingene er det vanskelig å svare på, da det er forskjell fra persom til person.Det kan være alt fra at man ikke for sove til at man blir depprimert til null spiselyst osv. For meg ble bivirkingene større enn hva virkiningene på pillene var. Anonymkode: 815da...713 Det er der han også er. Bivirkningene blir større enn hva virkningen er, han føler seg ikke komfortabel med den personen han er på medisiner og ønsker ikke å gå på disse. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #34 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og derfor TS burde du ikke spørre her inne for folk har ikke aning, jeg har litt aning ang ADHD medisiner,men ikke nok til å svare på dette. Anonymkode: 815da...713 Siste gangen jeg spør vil jeg tro. Anonymkode: e65ae...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #35 Skrevet 9. mai 2016 16 minutter siden, Ananas. skrev: Det kan jeg aldri tenke meg at sjefen kan. Her kan, og bør, nok kjæresten din ta kontakt med fagforening/lærlingombud/fastlegen for å få dette bekreftet. Det spiller ingen rolle hva vi mener om hva han burde, når spørsmålet er juridisk og de rette instansene kan gi et ja/nei-svar. Enig. Anonymkode: 815da...713
Arabella Skrevet 9. mai 2016 #36 Skrevet 9. mai 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ADD, og har fått ritalin på grunn av dette. Jeg vet at han gjør jobben sin, og han gjør den bra. Så jeg ser ikke poenget å sette han på medisiner han ikke vil være på og fungerer optimalt uten. Anonymkode: e65ae...8bc Hvordan vet du at han gjør det han skal? Arbeider du på samme sted?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #37 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Hvordan vet du at han gjør det han skal? Arbeider du på samme sted? Nei, men jeg snakker jo med han! Jeg får jo høre om det er noe han burde gjort eller han ikke gjort det bra nok(dette har ingenting med diagnosen hans å gjøre). Anonymkode: e65ae...8bc
ClosedParadise Skrevet 9. mai 2016 #38 Skrevet 9. mai 2016 Sjefen tvinga jo han ikke, han foreslo! Det er to helt forskjellige ting det.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #39 Skrevet 9. mai 2016 Synes du har fått vel mye pes i tråden her nå, TS. Tror legen hans er den riktige å prate med i dette tilfellet, men skjønner godt at du ønsket å lufte problemstillinger her. Håper dere finner ut av det uansett hva dere kommer fram til Anonymkode: ea83b...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #40 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, ClosedParadise skrev: Sjefen tvinga jo han ikke, han foreslo! Det er to helt forskjellige ting det. Han ønsket. Jeg sa at han ikke kan tvinge han fordi han bestemmer selv. Han visste ikke helt hva han skulle si den situasjonen heller, fordi han er ikke noe glad i å si i fra og han vil ikke på medisiner.. Anonymkode: e65ae...8bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå