Gå til innhold

Kjøre bil uten å sikre barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er konsekvensene av å bli stoppet i politikontroll med små barn usikret i bil? For eksempel 3 åring i forsetet med kun vanlig bilbelte?

Anonymkode: bbf28...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bot og prikk, tror jeg. Konsekvensene for barnet som ikke er sikret hvis det skjer en ulykke er jo selvfølgelig mye verre. Håper ikke du spekulerer i om du har råd til å gjøre dette? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra. Jeg kommer ofte i diskusjoner med øvrig familie om det er ok å ha med barn usikret i bil, og skulle gjerne noen gode argumenter og fakta. At barnet kan bli drept er nemlig ikke god nok grunn :roll:

Anonymkode: bbf28...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mindre enn hvis du kræsjer, hvertfall...

Anonymkode: 72a09...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Langt i fra. Jeg kommer ofte i diskusjoner med øvrig familie om det er ok å ha med barn usikret i bil, og skulle gjerne noen gode argumenter og fakta. At barnet kan bli drept er nemlig ikke god nok grunn :roll:

Anonymkode: bbf28...0ad

Uff, hva er det som er galt med familien din? Hadde noen jeg kjenner kjørt med barna sine usikret hadde jeg ringt og anmeldt de.  Det er farlig nok å sitte på i bil når man sikret etter alle kunstens regler. Hvorfor insisterer de på at det er OK? Har du prøvd å vise de bilder fra ulykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i bot i følge denne artikkelen

Anonymkode: 2961d...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigermor har en holdning om at det som gjaldt på 70-tallet gjelder fortsatt, "nå har de bare funnet på så mange nye regler og tull"  :sprettoy: Helt umulig å diskutere med. Håper ikke disse familiemedlemmene dine har barn selv, men at det er den eldre garde? Vi har bare begynt å ignorere det hun sier og bytter tema. Det er som å snakke med en vegg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det gikk jo så bra på 60-70-80-tallet. Vi overlevde jo!" :opplyser:

Verste dritten jeg hører! NEI, det gikk langt fra bra i trafikken i løpet av de tiårene. Tenker man antall dødsulykker og antall biler ifht til i dag, ville det bety at tusenvis av barn i Norge ville bli drept i trafikken hvert år.

Anonymkode: ffb4c...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politet kontakter også bv og sender inn bekymringsmelding.

Anonymkode: c0d88...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Det gikk jo så bra på 60-70-80-tallet. Vi overlevde jo!" :opplyser:

Verste dritten jeg hører! NEI, det gikk langt fra bra i trafikken i løpet av de tiårene. Tenker man antall dødsulykker og antall biler ifht til i dag, ville det bety at tusenvis av barn i Norge ville bli drept i trafikken hvert år.

Anonymkode: ffb4c...536

Jo jo, men det går jo fint med de som ikke er blant de tusenvis. Og det er jo de som er der og kan fortelle hvor bra det gikk i ettertid. ;)

Anonymkode: 6ebe9...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett besteforeldrene som synes vi er helt tullete som spenner fast ungene i bilstoler, og endatil bakovervendt..! :sprettoy:

(Men jeg har faktisk sett min bror og svigerinne kjøre med min niese på fanget, da var hun ca ett år. Idiotisk, men de vet visst selv hva som er greit.)

Svigermor kom i går og fortalte triumferende at kompisen hennes hadde hatt med en 3-åring i bilen sin, hun satt kun med voksenbeltet og det hadde gått SÅ fint! Arrrgh.... Uansett, det skjer ikke med våre barn, men irriterende å alltid få høre hysteriske vi er. 

De blir litt betenkte når de hører at det er straffbart, men barnas liv og helse bekymrer dem ikke, for de skal jo ikke kollidere må vite.

Ts

Anonymkode: bbf28...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser utrolig mange med barn usikret i bil, synes det er så rart jeg trodde vi var så pass opplyst i dag at man vet bedre. Og det er ikke bare besteforeldre, har sett foreldre i barnehagen som kommer med barn som sitter framme uten belte på til og med...

 

Har og hørt at blir du tatt med barn usikret i bil så får du en bekymringsmelding+bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner fort ut av sin egen galskap den dagen de blir stoppa for kontroll av SVV eller politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...