Gå til innhold

Far nekter at barnet skal på besøk til klassevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 8 år, vi har gått fra hverandre og jeg har den daglige omsorgen. Barnet er veldig god venn med en klassekamerat og ønsker å dra dit på besøk etter skolen. 

Denne familien er noe spesiell, har det nokså rotete i hjemmet, barnevernet har vært inni bildet der. Men det er ikke snakk om vold eller misbruk av barnet. 

Jeg har til nå invitert dette barnet hjem til oss men nå er det liksom "på tide" at mitt barn blir med dit(har vært der i bursdager osv før). Flere i klassen har også vært på besøk der utenom. Men far til mitt barn nekter at barnet skal dit pga at han ikke liker dem og at de er skitne og disgusting som han sier. Skal dette barnet aldri få besøk da om alle skal tenke slik?? Og jeg er redd for at han sitter å får barnet til å bli frastøtt av denne ungen slik at h*n ikke vil dra dit. Jeg mener det blir feil for barna sin del.

Vi har vel alle hatt den "skitne" vennen i oppveksten og jeg synes de skal få være sammen om de vil det. Hva mener dere?

Anonymkode: 2232f...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg er enig med barnets far din.

Det er flott at barnet er venner med noen som ikke har det greit hjemme. Men jeg synes ikke noe om at barnet skal inn et sted der det er så uflidd at barnevernet har vært nødt å være inne i bildet. Dette har ingenting med fordommer å gjøre, men alt å gjøre med at eget barn ikke skal lide overlast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal la barnet dra på besøk til vennen sin. Man kan dusje og vaske klær når man kommer hjem. Og spise kan man gjøre hjemme. Er det fint vær er det jo fint å være ute også :) Tenk følelsen barnet sitter igjen med når ingen vil komme hjem til de og barnet selv skjønner sikkert ikke hvorfor selv. Det er synd på sånne barn som vokser opp i sånne miljøer og jeg synes man skal gjøre det beste ut av det :) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn på 8 år, vi har gått fra hverandre og jeg har den daglige omsorgen. Barnet er veldig god venn med en klassekamerat og ønsker å dra dit på besøk etter skolen. 

Denne familien er noe spesiell, har det nokså rotete i hjemmet, barnevernet har vært inni bildet der. Men det er ikke snakk om vold eller misbruk av barnet. 

Jeg har til nå invitert dette barnet hjem til oss men nå er det liksom "på tide" at mitt barn blir med dit(har vært der i bursdager osv før). Flere i klassen har også vært på besøk der utenom. Men far til mitt barn nekter at barnet skal dit pga at han ikke liker dem og at de er skitne og disgusting som han sier. Skal dette barnet aldri få besøk da om alle skal tenke slik?? Og jeg er redd for at han sitter å får barnet til å bli frastøtt av denne ungen slik at h*n ikke vil dra dit. Jeg mener det blir feil for barna sin del.

Vi har vel alle hatt den "skitne" vennen i oppveksten og jeg synes de skal få være sammen om de vil det. Hva mener dere?

Anonymkode: 2232f...cfe

Det virker jo ikke som at barnet deres vil lide noen overlast der akkurat,så et besøk er vel i orden! 

Takk for at ikke alle har fordommer og kan tenke på andre enn seg selv. Det ser ut som det er et bra miljø hos dere. Ble litt glad for innlegget ditt: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det virker jo ikke som at barnet deres vil lide noen overlast der akkurat,så et besøk er vel i orden! 

Takk for at ikke alle har fordommer og kan tenke på andre enn seg selv. Det ser ut som det er et bra miljø hos dere. Ble litt glad for innlegget ditt: -)

Ja vi har et kjempemiljø her vi bor og jeg synes det er viktig at ingen holdes utenfor. Jeg ville nok vært betenkt hvis det va snakk om overnatting, men her er det snakk om et par timer etter skolen. Ts

Anonymkode: 2232f...cfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg er enig med barnets far din.

Det er flott at barnet er venner med noen som ikke har det greit hjemme. Men jeg synes ikke noe om at barnet skal inn et sted der det er så uflidd at barnevernet har vært nødt å være inne i bildet. Dette har ingenting med fordommer å gjøre, men alt å gjøre med at eget barn ikke skal lide overlast.

På hvilken måte lider et barn ved å dra på besøk til noen som har det uflidd og rotete hjemme? Det er snakk om å dra på et lite besøk til en god venn. Nei, det kalles hysteri synes jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
30 minutter siden, Tutte skrev:

På hvilken måte lider et barn ved å dra på besøk til noen som har det uflidd og rotete hjemme? Det er snakk om å dra på et lite besøk til en god venn. Nei, det kalles hysteri synes jeg.

Det kommer vel helt an på hvorfor det er rotete og uflidd? Er det fordi foreldrene er rusmisbrukere? Så lenge man ikke vet hva som er årsaken til at barnevernet har vært inne synes jeg faktisk det er litt naivt å anta at det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes barnet deres kan være med hjem til vennen sin. Slik jeg tolker HI, handler dette om et hjem med lite ressurser og uten kontroll. Er det snakk om rusmissbruk blir det selvfølgelig noe annet. 

Da jeg var barn hadde jeg en venninne fra en regelrett fattig familie, hvor BV var innvolvert gjennom hele oppveksten til min venninne (flere søsken havnet hos avlastingsfamilier). Jeg hadde stort utbytte av å se og oppleve at alle barn i Norge ikke bodde i enebolig og hadde hytte på fjellet, stasjonsvogn, golden retriver, to stabile foreldre med utdannelse og fast inntekt og trygghet i hverdagen. Jeg lærte veldig mye av å kjenne min venninne, møte hennes familie og se hvordan de levde. 

Det er jo én måte å det på. 

Anonymkode: 2da67...ee6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet selv vil og kjenner foreldrene ser jeg ikke noe problem i det. Mitt barn har også hatt en slik venn, og barnet mitt var utrygt med foreldrene til denne vennen. Derfor kun besøk hos oss. I gjengjeld hentet jeg ofte det andre barnet og kjørte det hjem igjen. 

Kjenner dere selv foreldrene da? Jeg bryr meg virkelig ikke om rot og skitt når det gjelder noen timer, det er ingen big deal. Verre hvis det er sinne, krangling e.l. 

Anonymkode: 940f8...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes barnet deres kan være med hjem til vennen sin. Slik jeg tolker HI, handler dette om et hjem med lite ressurser og uten kontroll. Er det snakk om rusmissbruk blir det selvfølgelig noe annet. 

Da jeg var barn hadde jeg en venninne fra en regelrett fattig familie, hvor BV var innvolvert gjennom hele oppveksten til min venninne (flere søsken havnet hos avlastingsfamilier). Jeg hadde stort utbytte av å se og oppleve at alle barn i Norge ikke bodde i enebolig og hadde hytte på fjellet, stasjonsvogn, golden retriver, to stabile foreldre med utdannelse og fast inntekt og trygghet i hverdagen. Jeg lærte veldig mye av å kjenne min venninne, møte hennes familie og se hvordan de levde. 

Det er jo én måte å det på. 

Anonymkode: 2da67...ee6

Oi dette ble anonymt ved et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det kommer vel helt an på hvorfor det er rotete og uflidd? Er det fordi foreldrene er rusmisbrukere? Så lenge man ikke vet hva som er årsaken til at barnevernet har vært inne synes jeg faktisk det er litt naivt å anta at det er trygt.

Er foreldrene rusmisbrukere da er det noe helt annet. Men her var argumentet til faren at han ikke ville at sønnen skulle dra på besøk fordi han ikke likte dem da de var skitne og disgusting. Synes det var veldig sært og spesielt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn på 8 år, vi har gått fra hverandre og jeg har den daglige omsorgen. Barnet er veldig god venn med en klassekamerat og ønsker å dra dit på besøk etter skolen. 

Denne familien er noe spesiell, har det nokså rotete i hjemmet, barnevernet har vært inni bildet der. Men det er ikke snakk om vold eller misbruk av barnet. 

Jeg har til nå invitert dette barnet hjem til oss men nå er det liksom "på tide" at mitt barn blir med dit(har vært der i bursdager osv før). Flere i klassen har også vært på besøk der utenom. Men far til mitt barn nekter at barnet skal dit pga at han ikke liker dem og at de er skitne og disgusting som han sier. Skal dette barnet aldri få besøk da om alle skal tenke slik?? Og jeg er redd for at han sitter å får barnet til å bli frastøtt av denne ungen slik at h*n ikke vil dra dit. Jeg mener det blir feil for barna sin del.

Vi har vel alle hatt den "skitne" vennen i oppveksten og jeg synes de skal få være sammen om de vil det. Hva mener dere?

Anonymkode: 2232f...cfe

Kjenner dere til foreldrene og vet hva som er problemet der da, hvorfor BV har vært i bildet? 

Uff, kjenner jeg får vondt av dette barnet som bor der, at det skal gå utover besøk av gode venner i tillegg. Da bør det virkelig være god grunn til å nekte spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk på barnet. Det er jo ikke barnets feil at omstendighetene er slik du beskriver, men den eneste som eventuelt blir straffet for det er jo barnet hvis ingen lar barna sine dra dit pga noe foreldrene burde ta ansvar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

33 minutter siden, Tutte skrev:

Er foreldrene rusmisbrukere da er det noe helt annet. Men her var argumentet til faren at han ikke ville at sønnen skulle dra på besøk fordi han ikke likte dem da de var skitne og disgusting. Synes det var veldig sært og spesielt.

2 minutter siden, selah skrev:

Ja tenk på barnet. Det er jo ikke barnets feil at omstendighetene er slik du beskriver, men den eneste som eventuelt blir straffet for det er jo barnet hvis ingen lar barna sine dra dit pga noe foreldrene burde ta ansvar. 

Signerer disse to. Ellers syns jeg det er utrolig at voksne folk skal anbefale at barn ikke skal leke sammen fordi de voksne, mener de andre voksne ikke er bra nok? Jøss, så barnslig da. 

Anonymkode: 7a376...93c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Foreldrene er ikke rusmisbrukere, voldelige osv, de er bare litt sære. På en harmløs måte. Grunnen til at BV har vært innom der er at moren var alene med barnet før hun ble gift med denne  mannen, og en del utskifting av menn, samt rot var vel grunnen. Ifølge henne selv. 

De er veldig omtenksomme  overfor barnet sitt, lager fester for barn(halloween, julefest osv). Jeg tror jo ikke at barnet mitt vil ta skade av å være der et par timer. Nå er jo barna så gamle at det er ikke nok å være sammen kun på skolen. Mitt barn er oppdratt(av meg hvertfall) til å ikke dømme andre, leke med de hun vil og passe på at ingen blir  mobbet og utelatt. TS

Anonymkode: 2232f...cfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at en voksen man bruker ordet "disgusting" om et barn og hjemmet hennes. Jeg synes du burde ta en prat med ham om dette, TS, om du ikke allerede har gjort det. Hva slags holdninger kommer barnet ditt til å få fra faren sin? Godt at du er fornuftig, TS :) Jeg ser ingen grunn til at barnet ikke skal kunne komme på besøk til venninnen sin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Harlekin skrev:

Jeg synes det er trist at en voksen man bruker ordet "disgusting" om et barn og hjemmet hennes. Jeg synes du burde ta en prat med ham om dette, TS, om du ikke allerede har gjort det. Hva slags holdninger kommer barnet ditt til å få fra faren sin? Godt at du er fornuftig, TS :) Jeg ser ingen grunn til at barnet ikke skal kunne komme på besøk til venninnen sin. 

Far er en dømmende person som ikke tenker så mye over det han sier. Jeg har tatt det opp med han uttallige ganger og det er en av grunnene til bruddet. Jeg vil ikke at barna skal fores med slikt dag inn og dag ut. Jeg håper og tror at de arver mine holdninger :)

Anonymkode: 2232f...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tutte skrev:

På hvilken måte lider et barn ved å dra på besøk til noen som har det uflidd og rotete hjemme? Det er snakk om å dra på et lite besøk til en god venn. Nei, det kalles hysteri synes jeg.

Jeg er enig med Tutte.

Jeg ser ikke noe annet problem enn fodommer hos eksen din.

Ikke oppdra barnet deres til å "mislike" folk som ikke er som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal stå på ditt og la sønnen din dra på besøk til vennen sin. Det er ikke sikkert han tenker over at det er rotete og skittent engang. Slike holdninger er det vi voksne som gir barna våre.

Det er veldig viktig for dette barnet og ikke bli stengt ute fra å ha kamerater på besøk. DET kan virkelig skade et lite barnesinn. Det for sønnen din å være der noen timer kommer nok ikke til å ha noen påvirkning i det hele tatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...