Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Farlig, nei. Sov på taket, sov i hagan, sov i trærne, sov i skau, fjell og i fjord/sjø/elvekanten. 😀

Vært hyggelig å lære ungjenter friluftsliv. 

Hadde jeg fått den dattera jeg ønsket meg, hadde dette vært en viktig del av far/dattergreia.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe helt utrolig at du og flere her oppmuntrer til mulig lovbrudd, brudd på ordensregler og samtidig ikke evner å se hva som kan bli resultatet om det verste skulle skje. Men greit nok, dere vil sikkert ha alt dette på samvittigheten om uhellet er ute.

Ikke rart det foregår så mye dritt med en så liten evne til å ta ansvar og følge regler som er der av bestemte årsaker.

Anonymkode: a432a...0e5

Ang. husordensregler skrev jeg jo ordrett at de skal la være, eller spørre om dispensasjon, hvis dette ikke er tillatt etter dem. Jeg sa jo rett frem at de skal la være å bryte ordensreglene. Jeg tviler også sterkt på at politivedetkter e.l. forbyr to venninner å sove på en privat takterrasse, og det er definitivt ingen lov som gjør det. Jeg har nå engang studert jus, så det er jeg rimelig trygg på.

Jeg evner å se hva som kan bli resultatet om det verste skulle skje. De kan dø. Men det handler om forholdsmessighet. Jeg kan dø på en flytur også, selv om bil er farligere, men jeg vurderer nytten av reising som større enn risikoen. Alt slikt handler om forholdsmessighetsvurderinger. De aller enkleste tiltakene, som å sjekke husordensreglene og å gi beskjed til foreldre, bør de selvsagt foreta seg. Så er spørsmålet hvor mye lengre enn det man trenger å gå. Det er utrolig mange barn og unge som sover ute en gang iblant for kosens skyld, og jeg kan fra toppen av huet ikke komme på en eneste sak der det har tilstøtt dem noe som kunne vært avverget med enkelte av forslagene de har fått her.

Men det er helt sikkert velment, og de får vel selv vurdere om den siste oppkonstruerte og teoretiske risikoen er så stor at den er verdt å bruke tid og krefter på eliminere. På et eller annet tidspunkt går tross alt alle sikkerhetsmekanismene utover kosen i det hele også, i hvert fall for de fleste av oss. Det er en grunn til at jeg ikke tar på meg rustning for å gå meg en tur her i Oslo selv om det antagelig hadde vært tryggere.

Det foregår mye dritt, det har du rett i, men statistisk foregår det i hvert fall mindre alvorlig kriminalitet enn før samme hva avisforsidene måtte lede folk til å tro. De fleste tror det drepes som aldri før her til lands, selv om antallet drap sank med 60 % fra 1991 til i fjor. Selv følger jeg forøvrig de aller fleste regler, selv om det hender jeg tar meg en øl i en park med gode venner eller kjører litt for fort. Jeg er en av de minst rebelske jeg kjenner til. Men at to jenter sover på en takterrasse en gang har jeg ingen problemer med.

Anonymkode: e386e...8d5

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe helt utrolig at du og flere her oppmuntrer til mulig lovbrudd, brudd på ordensregler og samtidig ikke evner å se hva som kan bli resultatet om det verste skulle skje. Men greit nok, dere vil sikkert ha alt dette på samvittigheten om uhellet er ute.

Ikke rart det foregår så mye dritt med en så liten evne til å ta ansvar og følge regler som er der av bestemte årsaker.

Du høres ut som en som lever av å selge sikkerhetstjenester og sikkerhetsutstyr.
(se problemer med alt, frykt alltid det verste, tenk om noen mister en veivalse i hodet ditt når du går i parken).
Det er en risk å eksistere. Så fort man er født har man sjansen for å dø. Mange har gjort det før oss. Så pass på.
Man går da ikke i frysedisken i butikken på hjørnet uten hjelm, makan.

• Liker 2
Skrevet

Ja, livsfarlig esse. Kan komme en ulv å spise dere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så hysteriske alle er! Er helt sjokkert her over at noen snakker om tillatelse og greier. Kjære vene, sov ute! Hadde dere fått beskjed om at dere ikke fikk lov kunne dere gjort det likevel, det er ingen big deal. Nå må folk virkelig roe ned litt her altså. Det er bare en natt, under åpen himmel. 

Anonymkode: 6d00a...db9

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep. 

Mynona, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...