AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #21 Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var brann der en gang (lenge siden), noen tente på en dør utenfra og den brant i 20 minutter før brannvesenet kom, og brannen hadde fortsatt ikke spredd seg (verken inni leiligheten eller utenfor), kun døren som ble skadet Anonymkode: ae2ad...489 Det lover jo bra. Men ts, ta kontakt med styret i bygget for sikkerhets skyld. Og evt det lokale brannmannskapet. De skal kunne gi svar på om det er tillatt med overnatting på taket. Anonymkode: a432a...0e5 1
Honey Dew Skrevet 8. mai 2016 #22 Skrevet 8. mai 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper dette, dersom dere blir bevisstløse og dør av forgiftning fra røyken fra brannen? Anonymkode: ef341...d35 Dette er krisemaksimering. De vil sove ute og spør om det er trygt i forbindelse med risiko for voldtekt og kidnapping. Til ts: Spør styreleder om det er tillatt. Sier h*n ja, er det bare å sove i vei 5
Million Skrevet 8. mai 2016 #23 Skrevet 8. mai 2016 Hvis du er redd for at noen skal liste seg inn på dere mens dere sover; blokker døra opp til taket med en stor stabel tomme blikkbokser eller stable et tårn med glassflasker foran døren. Da vil dere bli vekket av bråket når de ramler sammen, hvis noen prøver å lukke opp døren til taket. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #24 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Til ts: Spør styreleder om det er tillatt. Sier h*n ja, er det bare å sove i vei Sånn situasjonen er nå er det jo verken lovelig eller ulovelig, spør vi styreleder om lov er sikkert det letteste for han å si nei og da vilndet jo bli helt ulovlig :/ Anonymkode: ae2ad...489 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #25 Skrevet 8. mai 2016 Jeg sover ute hver tredje helg i fjell, skog og vidde. Aldri hatt noen problemer. Å sove på taket av en blokk hadde jeg ikke forbundet med noe farlig. Anonymkode: 58204...827 6
Mynona Skrevet 8. mai 2016 #26 Skrevet 8. mai 2016 Tråden er splittet. Diskusjon vedrørende brannsikkerhet i blokk finnes her. Mynona, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #27 Skrevet 8. mai 2016 18 minutter siden, Million skrev: Hvis du er redd for at noen skal liste seg inn på dere mens dere sover; blokker døra opp til taket med en stor stabel tomme blikkbokser eller stable et tårn med glassflasker foran døren. Da vil dere bli vekket av bråket når de ramler sammen, hvis noen prøver å lukke opp døren til taket. Dette er jo en terrasse som skal være tilgjengelig for hele blokken, da synes jeg det er litt frekt å sette opp et slikt alarmsystem. Anonymkode: a97a7...a12 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #28 Skrevet 8. mai 2016 Burde gå fint, dette. Det du må være mest bekymret for, om noe, måtte være å bli bortført av aliens 😖 Lykke til! Anonymkode: 60311...f01 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #29 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo en terrasse som skal være tilgjengelig for hele blokken, da synes jeg det er litt frekt å sette opp et slikt alarmsystem. Anonymkode: a97a7...a12 Det har du rett i! TS bør uansett snakke med styret og/ eller styremedlemmet for huset for å få vite om de kan få lov til å sove der Anonymkode: ef341...d35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #30 Skrevet 8. mai 2016 Det er jo mulig at TS og venninnen får tillatelse fra styret til å låne takterassen en natt, og levere ut nabovarsel om at terassen er opptatt den natten. Anonymkode: ef341...d35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #31 Skrevet 8. mai 2016 Blir denne takterassen brukt ofte på nattetid av beboere i bygget på denne årstiden? Dette kan dere jo sjekke ut Anonymkode: ef341...d35 1
Million Skrevet 8. mai 2016 #32 Skrevet 8. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo en terrasse som skal være tilgjengelig for hele blokken, da synes jeg det er litt frekt å sette opp et slikt alarmsystem. Anonymkode: a97a7...a12 Frekt eller ikke, de skal sove der og det er en enkel og billig løsning for å bli varslet om noen kommer opp dit etter at de har sovnet. Jeg ville gjort det uten å nøle. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #33 Skrevet 8. mai 2016 Hvor mange beboere er det som deler på denne takterassen? Anonymkode: ef341...d35 1
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #34 Skrevet 8. mai 2016 Mye mas om brann her!!! De er jo tryggere på taket enn inne om det brenner inne! De sier fra til noen som ringer dem om det brenner. Sånn. Problem solved. Blir stadig forundret over hvor redde folk er for å bevege seg utenfor blokkleiligheten sin. 4
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #35 Skrevet 8. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett i! TS bør uansett snakke med styret og/ eller styremedlemmet for huset for å få vite om de kan få lov til å sove der Anonymkode: ef341...d35 WHYYYY? Det er å skape så utrolig mye ute av så veldig lite! TS: Sove der, kos dere!! Her er det mange hysterikere. Ikke lev slik! Lev ordentlig!! 7
Honey Dew Skrevet 8. mai 2016 #36 Skrevet 8. mai 2016 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn situasjonen er nå er det jo verken lovelig eller ulovelig, spør vi styreleder om lov er sikkert det letteste for han å si nei og da vilndet jo bli helt ulovlig :/ Anonymkode: ae2ad...489 Da er det vel en grunn til at han sier nei. Bedre å spørre på forhånd enn å ta seg til rette. Regner med at dere har en altan. Sov heller på den Endret 8. mai 2016 av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #37 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, MapleSirup skrev: WHYYYY? Det er å skape så utrolig mye ute av så veldig lite! TS: Sove der, kos dere!! Her er det mange hysterikere. Ikke lev slik! Lev ordentlig!! Når du sier det, har jeg selv sovet i en trapp. Men det kunne fort ha hendt meg noe Anonymkode: ef341...d35 1
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #38 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når du sier det, har jeg selv sovet i en trapp. Men det kunne fort ha hendt meg noe Anonymkode: ef341...d35 De er tryggere om kun familien vet hvor de er enn om hele blokka skal opplyses! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #39 Skrevet 8. mai 2016 Venninna (som bor der) til TS kan jo få klage fra styret på at de sover der dersom noen vil benytte takterassen den natta og finner de sovende der... Anonymkode: ef341...d35 2
Gjest Juami Skrevet 8. mai 2016 #40 Skrevet 8. mai 2016 6 minutter siden, MapleSirup skrev: Mye mas om brann her!!! De er jo tryggere på taket enn inne om det brenner inne! De sier fra til noen som ringer dem om det brenner. Sånn. Problem solved. Blir stadig forundret over hvor redde folk er for å bevege seg utenfor blokkleiligheten sin. Ja, og tenkt om det ikke skulle brenne akkurat den natten de sover og da. Det er jo tross alt en mulighet det også! Det er tross alt ikke vanskeligere enn å få noen til å ringe om det skulle bli brann. Ser det er noen som frykter droner også. Folk er jo helt hysteriske, sannsynligheten er større for at noe ikke skjer den natten de sover ute, enn at noe merkelig skal skje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå