AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #41 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: De er tryggere om kun familien vet hvor de er enn om hele blokka skal opplyses! Hvorfor? I tilfelle noen i blokka kan finne på å gjøre de noe? Anonymkode: ef341...d35
Gjest Linaria Skrevet 8. mai 2016 #42 Skrevet 8. mai 2016 Jeg hadde bare sovet der, ikke giddet å lage masse styr og kontakte brannvesen og styre osv. Står det en lapp om at det ikke er tillatt å oppholde seg på takterrasen på nattestid? Hvis ikke, bare sov der. Vi gjorde sånne ting som barn hele tiden uten å en gang tenke på alt som blir nevnt i tråden her
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #43 Skrevet 8. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? I tilfelle noen i blokka kan finne på å gjøre de noe? Anonymkode: ef341...d35 Nei, jeg ville ikke vært bekymret for det uansett, men jeg skjønner ikke hvorfor noen insisterer på å lage masse styr av at 2 ungdommer skal sove ute.Dette er en ting man bare gjør uten å varsle halve verden. Men skal man først foreta risikoanalyser så er de jo tryggere med færre som vet dette. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #44 Skrevet 8. mai 2016 Det er ingen av dere som har hund da, som kan holde vakt? Anonymkode: ef341...d35 1
applestories Skrevet 8. mai 2016 #45 Skrevet 8. mai 2016 Må si jeg er spent på hva TS kommer frem til her, dette prosjektet blir jo bare farligere og farligere! Jeg har sovet i hengekøy utenfor huset her, lite sted men masse turister og hverken hekk eller gjerde rundt plenen. Har gått veldig fint, bortsett fra første gangen da tåken kom rullende inn og jeg våknet med forkjølelse.. I Bergen sov jeg på fellesverandaen i femte etasje. Litt hardt, men så ingen voldtektsmenn, droner, brannmenn eller andre styggedom. Jeg ville nok ikke lagt meg til å sove på en fellesveranda nå, er ferdig med studietiden, men en hengekøye i en hage kan det nok bli igjen. 4
applestories Skrevet 8. mai 2016 #46 Skrevet 8. mai 2016 31 minutter siden, MapleSirup skrev: Her er det mange hysterikere. Ikke lev slik! Lev ordentlig!! 1
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #47 Skrevet 8. mai 2016 9 minutter siden, applestories skrev: Latterliggjøringen stemmer jo dårlig med ditt eget innlegg om at man bør tørre litt.
applestories Skrevet 8. mai 2016 #48 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Latterliggjøringen stemmer jo dårlig med ditt eget innlegg om at man bør tørre litt. ?
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #49 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: ? Jeg oppfattet emojien som at du gjorde narr av setningen min. Mulig jeg tok feil! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #50 Skrevet 8. mai 2016 Her tror jeg noen har misforstått hverandre el.l. Anonymkode: ef341...d35 2
applestories Skrevet 8. mai 2016 #51 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Jeg oppfattet emojien som at du gjorde narr av setningen min. Mulig jeg tok feil! Du gjorde nok det.. Jeg syntes det var så bra skrevet, lo høyt her jeg satt for jeg er så enig! 2
MapleSirup Skrevet 8. mai 2016 #52 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: Du gjorde nok det.. Jeg syntes det var så bra skrevet, lo høyt her jeg satt for jeg er så enig! Ok, så bra 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #53 Skrevet 8. mai 2016 La meg bare få påpeke noe før jeg forlater tråden. Om noe skulle hende med de to jentene mens de overnatter på taket, vil jeg påpeke at det er styret i bygget som vil få smekk på fingrene fra politi og andre offentlige instanser for å ikke ha håndhevet og tydeliggjort et evt forbud mot å sove på taket. I tillegg, om den ene jenta er leieboer, risikerer hun å bli kastet ut av bolig om utleier finner det hele graverende nok. Eier, risikerer å bli pålagt å selge leiligheten om det viser seg at han ikke følger opp sine leieboere. For eksempel. Derfor råder jeg ts til å undersøke om det foreligger et forbud, og innhente datert tillatelse fra styret til den slags bruk. Forøvrig nevnte jeg brannvesenet, men for å være ekstremt pirkete snakk også med byggetaten. Slik er det å bo i blokk. Man kan ikke bare ta seg til rette. Det ville virkelig tatt seg ut om flere beboere etterfulgte eksemplene til flere av kg brukerne, hvorpå fellesarealet blir fullt av folk som sksl sove, drikke og hva mer der. Det koster så lite å være på forskudd og svir så mye mer å være etterpåklok. Takk for meg. Anonymkode: a432a...0e5
PaperFlower Skrevet 8. mai 2016 #54 Skrevet 8. mai 2016 Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg tatt sjansen og bare sovet der uten å bry meg om eventuelle brannalarmer, voldtektsmenn og andre skumle ting. Livet er farlig. Det kan ramle ned en komet i trynet ditt akkurat nå... En gal morder kan bryte seg inn i huset ditt, voldta deg og hele familien din før han kutter over halsen deres... Strømledninger i huset ditt kan kortslutte mens du sover, brannalarmen kan koble ut og i en rar samling av tilfeldigheter vil du og alle andre i huset DØ i søvne... Noen kan komme oppå taket mens dere sover, være forberedt på det, finne ut at han skal voldta og/eller skade dere uten at dere får kjempet imot såppass at dere kommer dere vekk... - Men aller mest sannsynlig, går det bra. Lev livet, og sats på det beste. Det har folk gjort i alle år. Sjansen for at noe skal gå galt er såppass liten at én natt går nok mest sannsynlig bra. Når det er sagt anbefaler jeg å sove der en ukedag, så slipper du å risikere at noen som er ute og drikker finner veien opp dit. Kan det hende russ går dit om natten? Isåfall ville jeg ha ventet til etter russetiden, så slipper man eventuelt styr med russ som vil ha dere med på drikking og lignende. Også er det selvsagt lurt å fortelle noen, f.eks. familien til venninna di, at dere sover der, bare i tilfelle noe skulle skje. 3
Martine-1337 Skrevet 8. mai 2016 #55 Skrevet 8. mai 2016 Kommer jo an på hvor denne blokken er hen. Hadde aldri tatt sjansen på å overnattet på taket av blokken vi bodde i. Likte ikke å være der om dagen heller.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #56 Skrevet 8. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: La meg bare få påpeke noe før jeg forlater tråden. Om noe skulle hende med de to jentene mens de overnatter på taket, vil jeg påpeke at det er styret i bygget som vil få smekk på fingrene fra politi og andre offentlige instanser for å ikke ha håndhevet og tydeliggjort et evt forbud mot å sove på taket. I tillegg, om den ene jenta er leieboer, risikerer hun å bli kastet ut av bolig om utleier finner det hele graverende nok. Eier, risikerer å bli pålagt å selge leiligheten om det viser seg at han ikke følger opp sine leieboere. For eksempel. Derfor råder jeg ts til å undersøke om det foreligger et forbud, og innhente datert tillatelse fra styret til den slags bruk. Forøvrig nevnte jeg brannvesenet, men for å være ekstremt pirkete snakk også med byggetaten. Slik er det å bo i blokk. Man kan ikke bare ta seg til rette. Det ville virkelig tatt seg ut om flere beboere etterfulgte eksemplene til flere av kg brukerne, hvorpå fellesarealet blir fullt av folk som sksl sove, drikke og hva mer der. Det koster så lite å være på forskudd og svir så mye mer å være etterpåklok. Takk for meg. Anonymkode: a432a...0e5 Oi, kan de virkelig bli pålagt å selge leiligheten sin? Det vil vi jo ikke skal skje! Vi kommer jo ikke til å drikke eller lage noe bråk, om noen skulle komme skal vi selvsagt gå dra tilbake til leiligheten og legge oss der. Kan de virkelig bli kastet ut? 1 time siden, PaperFlower skrev: Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg tatt sjansen og bare sovet der uten å bry meg om eventuelle brannalarmer, voldtektsmenn og andre skumle ting. Livet er farlig. Det kan ramle ned en komet i trynet ditt akkurat nå... En gal morder kan bryte seg inn i huset ditt, voldta deg og hele familien din før han kutter over halsen deres... Strømledninger i huset ditt kan kortslutte mens du sover, brannalarmen kan koble ut og i en rar samling av tilfeldigheter vil du og alle andre i huset DØ i søvne... Noen kan komme oppå taket mens dere sover, være forberedt på det, finne ut at han skal voldta og/eller skade dere uten at dere får kjempet imot såppass at dere kommer dere vekk... - Men aller mest sannsynlig, går det bra. Lev livet, og sats på det beste. Det har folk gjort i alle år. Sjansen for at noe skal gå galt er såppass liten at én natt går nok mest sannsynlig bra. Når det er sagt anbefaler jeg å sove der en ukedag, så slipper du å risikere at noen som er ute og drikker finner veien opp dit. Kan det hende russ går dit om natten? Isåfall ville jeg ha ventet til etter russetiden, så slipper man eventuelt styr med russ som vil ha dere med på drikking og lignende. Også er det selvsagt lurt å fortelle noen, f.eks. familien til venninna di, at dere sover der, bare i tilfelle noe skulle skje. Hehe ja, det er jo sånn jeg bruker å være, angrer nesten litt på at jeg tok det opp på kvinneguiden nå Anonymkode: ae2ad...489
Honey Dew Skrevet 8. mai 2016 #57 Skrevet 8. mai 2016 2 timer siden, Juami skrev: Ja, og tenkt om det ikke skulle brenne akkurat den natten de sover og da. Det er jo tross alt en mulighet det også! Det er tross alt ikke vanskeligere enn å få noen til å ringe om det skulle bli brann. Ser det er noen som frykter droner også. Folk er jo helt hysteriske, sannsynligheten er større for at noe ikke skjer den natten de sover ute, enn at noe merkelig skal skje. De kan også bli truffet av lynet akkurat den natten de sover ute. Muligheten er minimal for at en brann skal oppstå akkurat den natten 1
slask Skrevet 9. mai 2016 #58 Skrevet 9. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler sterkt på at dette er lovlig. Og ikke bare det, det er veldig enkelt å skaffe seg adgang på slike områder for den som vil det. I tillegg, hvor mange har ikke kopier og kort liggende som de aldri leverte tilbake når de flyttet ut? Anonymkode: a432a...0e5 En systemslaves tankegang? Ulovlig å sovne på et tak? Til TS: Prøv alt du har lyst til, så lenge det ikke skader noen. Ikke vær så redd for ting. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #59 Skrevet 9. mai 2016 Jeg trodde jeg var nevrotisk og nervøs, jeg, men etter å ha lest denne tråden skjønner jeg jo at jeg tydeigvis bekymrer meg altfor lite fremfor altfor mye. Det hadde da aldri falt meg inn å kontakte brannvesen, lage provisoriske alarmer, bekymre meg for droner og/eller kontakte gud og hvermann for tillatelse. Selvsagt skal TS la være, eller eventuelt spørre veldig pent om å få lov til å gjøre et unntak for seg og sin andre tenåringsvenninne, hvis det fremgår klart av husordensreglene at dette ikke er tillatt. Utover det synes jeg oppriktig det er fullstendig galskap å skulle gardere seg mot alle helt fjerne og teoretiske risikoer. Jeg har vokst opp midt i Oslo sentrum (og bor fortsatt her), og jeg hadde da faen ikke følt meg utrygg på en forbanna takterrasse en natt. Jeg har forsåvidt sovet på en selv, og den kunne hvem som helst kommet seg opp på uten nøkkel (noe de riktignok ikke kunne vite uten å prøve å ta i døren), da låsen var i ustand. Jeg ble, såvidt jeg kan huske, ikke drept en eneste gang. Selvsagt skal man ikke være kjempenaiv og aldri vurdere en eneste risiko, det er lite jeg forakter så inderlig som de som aldri tenker over en eneste konsekvens før de gjør noe, men det får være grenser. Alt er en evig balanse mellom nytte og risiko. Noen risikoer, som faren for at TS og hennes venninnes siste øyeblikk er mens de brennes levende mens de voldtas av ørner og tredve middelaldrende menn følger det hele via dronekameraet sitt, er så mikroskopiske at det definitivt koster mer enn det smaker å skulle sikre seg mot dem. Og nei, man kastes ikke ut for dette. Det skal betraktelig mer til enn en natt med soving på taket før noe sånt skjer. Det er til og med en del tilfeller av at man har måttet vurdere om det var solgt nok narkotika fra en leilighet til å forsvare utkastelse eller ei. Jeg tror to fredelige tenåringsjenter som sover på taket og flytter seg om noen ber dem om det skal gå fint. Leietakere er etter mitt syn vernet altfor godt i Norge, men her er det sånn sett bra. Huseier risikerer heller ikke å tvinges til å selge for å "ikke følge opp sine leieboere" basert på noe slikt. Det finnes regler for å få tvangssolgt seksjoner, det er riktig, men de slår ikke inn for milevis etter dette her. Sov på taket, dere, om dere ikke får klare signaler om at det ikke er greit. Det går helt fint. Gi foreldre beskjed om hvor dere er og kos dere Anonymkode: e386e...8d5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #60 Skrevet 9. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde jeg var nevrotisk og nervøs, jeg, men etter å ha lest denne tråden skjønner jeg jo at jeg tydeigvis bekymrer meg altfor lite fremfor altfor mye. Det hadde da aldri falt meg inn å kontakte brannvesen, lage provisoriske alarmer, bekymre meg for droner og/eller kontakte gud og hvermann for tillatelse. Selvsagt skal TS la være, eller eventuelt spørre veldig pent om å få lov til å gjøre et unntak for seg og sin andre tenåringsvenninne, hvis det fremgår klart av husordensreglene at dette ikke er tillatt. Utover det synes jeg oppriktig det er fullstendig galskap å skulle gardere seg mot alle helt fjerne og teoretiske risikoer. Jeg har vokst opp midt i Oslo sentrum (og bor fortsatt her), og jeg hadde da faen ikke følt meg utrygg på en forbanna takterrasse en natt. Jeg har forsåvidt sovet på en selv, og den kunne hvem som helst kommet seg opp på uten nøkkel (noe de riktignok ikke kunne vite uten å prøve å ta i døren), da låsen var i ustand. Jeg ble, såvidt jeg kan huske, ikke drept en eneste gang. Selvsagt skal man ikke være kjempenaiv og aldri vurdere en eneste risiko, det er lite jeg forakter så inderlig som de som aldri tenker over en eneste konsekvens før de gjør noe, men det får være grenser. Alt er en evig balanse mellom nytte og risiko. Noen risikoer, som faren for at TS og hennes venninnes siste øyeblikk er mens de brennes levende mens de voldtas av ørner og tredve middelaldrende menn følger det hele via dronekameraet sitt, er så mikroskopiske at det definitivt koster mer enn det smaker å skulle sikre seg mot dem. Og nei, man kastes ikke ut for dette. Det skal betraktelig mer til enn en natt med soving på taket før noe sånt skjer. Det er til og med en del tilfeller av at man har måttet vurdere om det var solgt nok narkotika fra en leilighet til å forsvare utkastelse eller ei. Jeg tror to fredelige tenåringsjenter som sover på taket og flytter seg om noen ber dem om det skal gå fint. Leietakere er etter mitt syn vernet altfor godt i Norge, men her er det sånn sett bra. Huseier risikerer heller ikke å tvinges til å selge for å "ikke følge opp sine leieboere" basert på noe slikt. Det finnes regler for å få tvangssolgt seksjoner, det er riktig, men de slår ikke inn for milevis etter dette her. Sov på taket, dere, om dere ikke får klare signaler om at det ikke er greit. Det går helt fint. Gi foreldre beskjed om hvor dere er og kos dere Anonymkode: e386e...8d5 Hehe helt utrolig at du og flere her oppmuntrer til mulig lovbrudd, brudd på ordensregler og samtidig ikke evner å se hva som kan bli resultatet om det verste skulle skje. Men greit nok, dere vil sikkert ha alt dette på samvittigheten om uhellet er ute. Ikke rart det foregår så mye dritt med en så liten evne til å ta ansvar og følge regler som er der av bestemte årsaker. Anonymkode: a432a...0e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå