AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Blokken til en venninne av meg har en sånn stor takterasse som er tilgjengelig for alle. Den er dog kun tilgjengelig for de som bor i blokken, da man trenger nøkkel for å komme seg inn på boligområdet og en annen nøkkel + kode for å komme seg opp på takterassen. Denne venninnen vil gjerne at vi to skal henge opp henge en hengekøye og sove ute der en dag! Det høres jo kjempekoslig ut, men må innrømme at jeg er litt redd med tanke på voldtektsmenn eller kidnapping, eller rett og slett bare at noen kan komme og stirre på oss når vi sover. Hvis vi legger oss sånn 12 og står opp før 6 er det jo lite sannsynlig at noen fra blokka vil komme opp dit, og for folk som ikke bor i blokka er den jo nærmest utilgjengelig. Fortsatt.. kan det skje at noen finner på å ha vosj eller nach eller en annen form for "fest" eller liknende midt på natten? Eller av andre grunner skulle finne på å dra opp dit midt på natten? Og hvis noen skulle komme, er det fare for voldtekt eller liknende? Hvis de er fulle? Jeg er 16 og venninnen min 17, begge jenter. Anonymkode: ae2ad...489
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Hei. Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt men Er det tillatt å sove der? Hva står det i husordensreglene? I tilfelle brann, er det risikabelt om dere er der og sover uten at noen vet at noen sover der. Et areal i en bygning som ikke er beregnet til soving, blir kanskje ikke undersøkt raskt nok av Brannvesen. Det er jo årsaker til at lokaler skal være godkjent for soving, og er de ikke godkjent for dette, bør man ikke sove der. Anonymkode: ef341...d35 3
ajarRun Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt men Er det tillatt å sove der? Hva står det i husordensreglene? I tilfelle brann, er det risikabelt om dere er der og sover uten at noen vet at noen sover der. Et areal i en bygning som ikke er beregnet til soving, blir kanskje ikke undersøkt raskt nok av Brannvesen. Det er jo årsaker til at lokaler skal være godkjent for soving, og er de ikke godkjent for dette, bør man ikke sove der. Anonymkode: ef341...d35 Hvis du sover en plass det ikke er lov å sove er det verste som skjer at du blir bedt om å gå en annen plass. Hvis man er redd for brann kan man bare si fra til noen som sover inni bygget at man sover på taket, de kan si ifra til brannvesenet. 3
Lauge Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Dersom det dukker opp en voldtektsmann (som forresten er veldig lite sannsynlig), så er det fortsatt ikke deres feil for å ikke ha passet på bedre, dersom dere på noe vis blir utsatt for noe vondt. Det er veldig viktig å huske det. Ikke begrense deg selv fordi du er redd for at noen skal skade deg. Slik lever man ikke et liv. Sov der oppe og ha det gøy er mitt råd. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Jeg tviler sterkt på at dette er lovlig. Og ikke bare det, det er veldig enkelt å skaffe seg adgang på slike områder for den som vil det. I tillegg, hvor mange har ikke kopier og kort liggende som de aldri leverte tilbake når de flyttet ut? Anonymkode: a432a...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler sterkt på at dette er lovlig. Og ikke bare det, det er veldig enkelt å skaffe seg adgang på slike områder for den som vil det. I tillegg, hvor mange har ikke kopier og kort liggende som de aldri leverte tilbake når de flyttet ut? Anonymkode: a432a...0e5 Kanskje ikke helt lovelig, men står da ikke noe sted at det er ulovelig Til dere med brann: bygget har gansje sikre branndører, det er ikke det det står på Anonymkode: ae2ad...489
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Ja, det kan jo komme en ørn. Anonymkode: 052c3...c5f 2
Invicta Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Høres koselig ut. Hadde hengt en bjelle/blikkbokser el på døren, så hadde jeg hørt om noen kom. Ellers er det vel ok? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 jeg har sovet utenfor en kino en uke..... Anonymkode: 07ae1...231
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke helt lovelig, men står da ikke noe sted at det er ulovelig Til dere med brann: bygget har gansje sikre branndører, det er ikke det det står på Anonymkode: ae2ad...489 Som en nevnte over, ved brann går mannskap ut fra at folk sover i leiligheter og ikke på taket. Det nytter fint lite med sikre branndører om ts befinner seg på toppen og hele bygget står i lys lue. En annen ting jeg nettopp kom på, hva gjør dere i disse dronetider? Om noen av dere foretar visse aktiviteter og tror at dere ikke blir observert eller filmet.... Anonymkode: a432a...0e5 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke helt lovelig, men står da ikke noe sted at det er ulovelig Til dere med brann: bygget har gansje sikre branndører, det er ikke det det står på Anonymkode: ae2ad...489 Hva hjelper dette, dersom dere blir bevisstløse og dør av forgiftning fra røyken fra brannen? Anonymkode: ef341...d35 2
helloAdele Skrevet 8. mai 2016 #13 Skrevet 8. mai 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som en nevnte over, ved brann går mannskap ut fra at folk sover i leiligheter og ikke på taket. Det nytter fint lite med sikre branndører om ts befinner seg på toppen og hele bygget står i lys lue. En annen ting jeg nettopp kom på, hva gjør dere i disse dronetider? Om noen av dere foretar visse aktiviteter og tror at dere ikke blir observert eller filmet.... Anonymkode: a432a...0e5 Droner? 12 minutter siden, Invicta skrev: Høres koselig ut. Hadde hengt en bjelle/blikkbokser el på døren, så hadde jeg hørt om noen kom. Ellers er det vel ok? Det var jo veldig lurt Endret 8. mai 2016 av helloAdele 1
Invicta Skrevet 8. mai 2016 #14 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, helloAdele skrev: Det var lurt! Det har jeg ikke tenkt på, da har vi jo full kontroll hvis noen kommer Fordelen med å være Walking dead- fan og tilhenger av dystopisk litteratur er at man tenker på sånt 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #15 Skrevet 8. mai 2016 1 time siden, ambivalentReaction skrev: Hvis du sover en plass det ikke er lov å sove er det verste som skjer at du blir bedt om å gå en annen plass. Hvis man er redd for brann kan man bare si fra til noen som sover inni bygget at man sover på taket, de kan si ifra til brannvesenet. Dersom de ikke selv er røykforgiftet allerede eller noe annet har gjort de ute av stand til å si fra til Brannvesenet, så. Anonymkode: ef341...d35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #17 Skrevet 8. mai 2016 4 minutter siden, helloAdele skrev: Droner? Det var jo veldig lurt Droner ja. I min by er det mange mannfolk som har lagt sin elsk på flyvende droner med kamera... Noen ble sågar anmeldt for å bryte inn i privatlivets fred der de filmet naboer og da spesielt kvinner i sine stuer.. Anonymkode: a432a...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis det var et nach eller lignende på taket? Påstår du virkelig at de på festen ikke hadde hørt en eventuell brannalarm (som forresten går av ved den minste kontakt med røyk og varme), og deretter at brannvesenet ikke hadde sjekket takterrassen for folk? Tror du ikke forresten det bare er for TS og venninna hennes å våkne av 50-100 alarmer som går av, deretter titte over terrassekanten og kanskje rope "her er vi!"? Tar to sekunder for brannvesenet å hive opp en stige. Eller hva med de branntekniske kravene til blokka, f.eks brannhemmende dører som hindrer brannen å spre seg + at de absolutt færreste blokkene er bygget i et brannfarlig materiale? Samtidig står de jo oppå taket, de dør trolig ikke av røykforgiftning med så fri tilgang på frisk luft. Blokka skal ha blitt påsatt hensiktsmessig med kraftige midler dersom den skal brenne som de blokkene du ser på bilder fra tidlig 90-tallet med flammer ut alle vinduene og folk som hopper ut i desperasjon. Anonymkode: f6552...2c8 Hvis jentene sover på takterassen, er det ikke sikkert at de hører eventuelle brannalarmer som går andre steder i bygningen. TS: er det brannklokker på takterassen? Og er disse koblet sammen med brannklokkene til hele bygget? Spør noen om dette, om dere ikke vet. Anonymkode: ef341...d35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #19 Skrevet 8. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jentene sover på takterassen, er det ikke sikkert at de hører eventuelle brannalarmer som går andre steder i bygningen. TS: er det brannklokker på takterassen? Og er disse koblet sammen med brannklokkene til hele bygget? Spør noen om dette, om dere ikke vet. Anonymkode: ef341...d35 Det er jo meningen at folk skal være der, ganske stort område med stoler og sånn, men skal høre med venninnen min Anonymkode: ae2ad...489 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #20 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo meningen at folk skal være der, ganske stort område med stoler og sånn, men skal høre med venninnen min Anonymkode: ae2ad...489 Det er fint at du undersøker dette Lykke til Anonymkode: ef341...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå