Gå til innhold

Hvor tidlig "kan" man gå ut med barna på fridager/helg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to små barn under fire, som jo er tidlig våkne. Jeg er veldig redd for å være til bry og å forstyrre naboer, så vi venter gjerne til ti før vi går ut i hagen eller bort til lekeplassen. 

Hva gjør dere andre? Det er et ganske tett nabolag, og det er ikke så lett å dempe normal lek (tillater sjeldent overdrevent hyling og skriking). Men samtidig kjenner vi jo alle på at 10 egentlig er ganske sent for oss, da har vi vært oppe i i fire-fem timer. 

Anonymkode: 50f54...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker åtte, jeg. Men da hadde jeg begrensa roping og skriking, og oppfordra til relativt rolig lek. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så omtenksom du er! 

Tenker at det må være greit å leke på lekeplasser, strand og lignende fra klokka åtte. Siden dere bor i et tett nabolag så tror jeg nok jeg ville drøyet det til 9.00-9.30 før jeg lekte høylytt i Hagen :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to små barn under fire, som jo er tidlig våkne. Jeg er veldig redd for å være til bry og å forstyrre naboer, så vi venter gjerne til ti før vi går ut i hagen eller bort til lekeplassen. 

Hva gjør dere andre? Det er et ganske tett nabolag, og det er ikke så lett å dempe normal lek (tillater sjeldent overdrevent hyling og skriking). Men samtidig kjenner vi jo alle på at 10 egentlig er ganske sent for oss, da har vi vært oppe i i fire-fem timer. 

Anonymkode: 50f54...898

?? 

Du kan vel gå ut når du vil?

De fleste drar vel på jobb tidlig uansett! Og tror ikke folk blir forstyrret av to små barn som er ute for å lufte seg! 

Anonymkode: 03242...b60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det skal være nattero mellom 07 og 23.

Men jeg må si at jeg ikke hadde synes noe om hoiing og støy før kl 09-10. Er det helt imulig å aktivisere barna inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut med de når det passer dere, kanskje har dere et turområde i nærheten som er mindre bebygd? Snakk med barna om at nå er det tidlig og at mange sover, og at dere derfor ikke skal skrike og hoie. 

Det er mye god læring i å ta hensyn til andre, og en kombinasjon av at dere kan leve slik dere ønsker samtidig som at naboene kan leve slik de ønsker er vel kanskje det beste? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to små barn under fire, som jo er tidlig våkne. Jeg er veldig redd for å være til bry og å forstyrre naboer, så vi venter gjerne til ti før vi går ut i hagen eller bort til lekeplassen. 

Hva gjør dere andre? Det er et ganske tett nabolag, og det er ikke så lett å dempe normal lek (tillater sjeldent overdrevent hyling og skriking). Men samtidig kjenner vi jo alle på at 10 egentlig er ganske sent for oss, da har vi vært oppe i i fire-fem timer. 

Anonymkode: 50f54...898

 Kanskje ventet til ni på søndag, ellers ville jeg bare gått ut når det passet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på snart tre år, og vi går ut når det passer oss. Tidligere brukte han å stå opp kl 05 og da gikk vi bort til en lekeplass etter frokost, rundt kl 07. Han bråker ikke så veldig mye og vi har brukt å gå til barnehager eller lekeplasser hvor det er litt avstand til nærmeste nabo. Vi bor i blokk og jeg tror det ville vært mer forstyrrende om han skulle herje innendørs fra kl 05-06..

Anonymkode: 10b15...b56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Vi tar hensyn til naboer, og drøyer med lekeplassen til 9-10 i helgene, og andre fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?? 

Du kan vel gå ut når du vil?

De fleste drar vel på jobb tidlig uansett! Og tror ikke folk blir forstyrret av to små barn som er ute for å lufte seg! 

Anonymkode: 03242...b60

Les trådtittelen da, det er snakk om fridager/helg. Og man kan gjøre hva man vil, men verden er et litt bedre sted når man tenker på andre enn bare seg selv.

Hyggelig at du tar hensyn, TS =) 

Jeg tenker 9-10 er greit, B-menneskene og de som var ute dagen før ligger nok fremdeles i koma, men SÅ mye hensyn skal du ikke ta!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før ti hvertfall.. 

Anonymkode: 1ee8a...26b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk akkuart nå skikkelig irritert. Nyinnflyttede naboer i borettslag (rekkehus) i fjor er ute med sine to små kl 9 mellom rekkene her. Der har vært en "stille regel" her, ingen hoing og bråk før 11 i helgene. Her bor 12 barn, og alle andre klarer å respektere dette. Det er ikke stille barn, det er type brøling, hyling og gråting. Forstår at mor vil hvile inne og far

tar med barna ut, men for et bråk!!

 

Anonymkode: d04c3...238

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere bor i et tett nabolag så synes jeg man egentlig bør drøye det til kl 10. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker motsatt av de fleste andre ser jeg. Har man valgt å bosette seg i tettbebygde strøk må man også tåle at man hører naboene. Bodde i tomannsbolig før, og det hadde vært helt uaktuelt at jeg f.eks. ikke skulle kunne spise frokost på min egen terrasse fordi ungen min kanskje lager litt lyd. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter 8 bør være greit. Hvis man ikke tåler lyd, så bør man ikke plassere seg i tettbebyggde strøk. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
1 time siden, Blondie65 skrev:

Det skal være nattero mellom 07 og 23.

Men jeg må si at jeg ikke hadde synes noe om hoiing og støy før kl 09-10. Er det helt imulig å aktivisere barna inne?

Når en har aktivisert unger siden 04-05, ja.

Jeg har hatt unge ute kl sikkert 08, og siden naboene hadde høylytt fest og nachspiel til langt på natt tenkte jeg det gikk greit :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raindrops
5 minutter siden, Sariou skrev:

Jeg tenker motsatt av de fleste andre ser jeg. Har man valgt å bosette seg i tettbebygde strøk må man også tåle at man hører naboene. Bodde i tomannsbolig før, og det hadde vært helt uaktuelt at jeg f.eks. ikke skulle kunne spise frokost på min egen terrasse fordi ungen min kanskje lager litt lyd. 

Det avhenger nok veldig av bråket. Her har naboen trampoline ikke langt unna soveromsvinduet mitt, og ungene hopper og skriker fra klokken 6 hver morgen. Ja, de skriker. "MAMMAAAA ÆÆÆHÆHÆHÆHÆ", og mamma ligger sikkert inne med ørepropper, for hun kommer faen meg aldri ut. Jeg tror ikke det er bråkete spising folk sikter til når de etterspør ro i nabolaget. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sariou skrev:

Jeg tenker motsatt av de fleste andre ser jeg. Har man valgt å bosette seg i tettbebygde strøk må man også tåle at man hører naboene. Bodde i tomannsbolig før, og det hadde vært helt uaktuelt at jeg f.eks. ikke skulle kunne spise frokost på min egen terrasse fordi ungen min kanskje lager litt lyd. 

Hva slags bråkete lyd mener du barn lager når de spiser frokost? :klo:

Jeg vil si 10 som de andre her. Kanskje 09 på lørdager, men søndag, aldri bråk ute før 10! 

Anonymkode: 5db15...d66

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raindrops skrev:

Det avhenger nok veldig av bråket. Her har naboen trampoline ikke langt unna soveromsvinduet mitt, og ungene hopper og skriker fra klokken 6 hver morgen. Ja, de skriker. "MAMMAAAA ÆÆÆHÆHÆHÆHÆ", og mamma ligger sikkert inne med ørepropper, for hun kommer faen meg aldri ut. Jeg tror ikke det er bråkete spising folk sikter til når de etterspør ro i nabolaget. :) 

Vet du, da har du faktisk lov å ringe politiet. Det skal være ro mellom 23 - 07, uansett hva som lager bråket. 

Anonymkode: 5db15...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sariou skrev:

Jeg tenker motsatt av de fleste andre ser jeg. Har man valgt å bosette seg i tettbebygde strøk må man også tåle at man hører naboene. Bodde i tomannsbolig før, og det hadde vært helt uaktuelt at jeg f.eks. ikke skulle kunne spise frokost på min egen terrasse fordi ungen min kanskje lager litt lyd. 

Nå er det slik at ikke alle kan bo på landet, de fleste arbeidsplassene er i byene.  Selv om man man bor i blokk eller nabolag, skal man ta hensyn til de rundt seg, og da kan man tenke på at mange fortsatt sover kl 07 på fridager, selv om ordensreglene tillater støy så tidlig. Jeg synes 9-10 for støyete lek er ok. Du må må også skille mellom normal lyd som kommer av at folk bor der og støy. 

Man kan jo gjerne tenke som deg å ta null hensyn fordi man må tåle det om man har valgt å bo der, men da blir du nok ikke den mest populære i nabolaget. 

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...