Gå til innhold

Lønn i kommunen (administrasjonen) med mastergrad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde 430.000 som startlønn da jeg var nyutdannet med master, stilling arealplanlegger i kommune. Regner med det vil ligge noe høyere i dag. Jeg forhandlet min egen lønn da jeg startet (det var ikke lønnet med lønnstrinn) og hadde sjekket lønnsstastistikk i fagforeninen og med venner som hadde fått jobb året før.

Vet ikke hvor du bor, men jeg begynte i en mindre kommune, noe som ga meg en veldig bred erfaring før jeg byttet til en større kommune og jobbet mer spesialisert.

Veldig spennende yrke!

Anonymkode: 391fb...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg glemte årstall, det var i 2010.

Anonymkode: 391fb...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "tilsvarende" stilling som rådgiver i Oslo kommune men som statsviter(dog kunne du også fått den stillingen om du hadde samme erfaring som meg). Her lønnes en bedre enn statlig(eksempelvis lønner departementet kjapt nesten 100.000 mindre altettersom).

Jeg har lønn som rådgiver, og tjener 581.000 med en 5-6 år ansiennitet. 

Som førstekonsulent tjente jeg 501.000 med 4-5 års ansiennitet(tror lønnstrinnet startet på 470).Dette er oftest stillingen man får som nyutdannet, eller om man har typisk saksbehandlerstilling. 

De andre jeg jobber med er stort sett førstekonsulent, eller ledere. Ikke mange rådgivere. 

I andre kommuner ville jeg nok gått ned 100.000 iallefall om jeg fikk en stilling som nyutdannet, ligger ofte på 430-470.000.

Som nyutdannet hadde jeg 430.000. 

Anonymkode: 53a68...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nyansatt i 2011 fikk jeg 450'. Ved siste lønnsforhandlinger endte jeg på 555'.

Master i arealplanlegging og har jobbet som arealplanlegger kommunalt hele tiden.

Anonymkode: 4743b...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig startlønn for Tekna-medlemmer i 2015 lå på 495'. 

Anonymkode: 4743b...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittlig startlønn for Tekna-medlemmer i 2015 lå på 495'. 

Anonymkode: 4743b...284

Får man mer i lønn bare fordi man er medlem i Tekna, uavhengig av hvor man jobber? Så jeg kan melde meg inn nå, før jeg får jobb, og forvente høyere startlønn om jeg ikke hadde vært medlem? :klo:

Anonymkode: 97074...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får man mer i lønn bare fordi man er medlem i Tekna, uavhengig av hvor man jobber? Så jeg kan melde meg inn nå, før jeg får jobb, og forvente høyere startlønn om jeg ikke hadde vært medlem? :klo:

Anonymkode: 97074...89b

Nei. Snittlønnen viser gjennomsnittlønn for medlemmene i fagforeningen. Tekna ligger høyt i fht mange andre fagforeninger fordi alle har master. I statistikken skilles mellom snittlønn i stat, kommune og privat. 

Men dersom du ikke er medlem i en fagforening vil jeg anbefale at du melder deg inn i en. Du kan bl.a få juridisk bistand i fht kontrakt, fagforeningen forhandler lønn for deg, og du har bistand i en evt konflikt med arbeidsgiver. 

Anonymkode: 391fb...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...