Gå til innhold

Vondt i hode etter bilulykke - noe å bry seg om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Du har dratt til legevakten etter en bilulykke og du har blitt avvist? Eller når du har kommet med noe helt annet?

 

Bilulykke. Ringte og spurte om vi skulle komme, men fikk bare beskjed om at de ville at vi helst skulle kontakte fastlege og få time der. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bilulykke. Ringte og spurte om vi skulle komme, men fikk bare beskjed om at de ville at vi helst skulle kontakte fastlege og få time der. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Høres helt merkelig ut. Uansett ville jeg aldri tatt medisinsk råd fra en sykepleier/helseassistent, hadde dratt på legevakten uansett. Hvis jeg hadde vondt i nakken hadde jeg ringt en ambulanse. Mye bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite, spesielt i bilulykker siden det bokstavelig talt er snakk om å risikere flere millioner kroner (og liv og helse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilulykke. Ringte og spurte om vi skulle komme, men fikk bare beskjed om at de ville at vi helst skulle kontakte fastlege og få time der. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Tull, dette er i mot en hver innstruks for svar når man svarer telefon eller sitter på et akuttmottak/legevakt. 

Anonymkode: fcdbb...6a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, dette er i mot en hver innstruks for svar når man svarer telefon eller sitter på et akuttmottak/legevakt. 

Anonymkode: fcdbb...6a1

Det er aldeles ikke tull! 

7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Høres helt merkelig ut. Uansett ville jeg aldri tatt medisinsk råd fra en sykepleier/helseassistent, hadde dratt på legevakten uansett. Hvis jeg hadde vondt i nakken hadde jeg ringt en ambulanse. Mye bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite, spesielt i bilulykker siden det bokstavelig talt er snakk om å risikere flere millioner kroner (og liv og helse).

Nå var det ingen som nevnte noe om vondt noe sted da, men det har jo med å gjøre at vi var veldig fulle av adrenalin og ikke klarte å kjenne helt etter. 

Ble ikke stiv og støl og litt vondt før utpå kvelden og dagen etter, men tenkte at det ikke var så ille siden vi bare hadde fått beskjed om å kontakte fastlegen. 

Det gjorde uansett ikke noe, da i alle fall jeg ikke har opplevd noen plager i ettertid. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldeles ikke tull! 

Nå var det ingen som nevnte noe om vondt noe sted da, men det har jo med å gjøre at vi var veldig fulle av adrenalin og ikke klarte å kjenne helt etter. 

Ble ikke stiv og støl og litt vondt før utpå kvelden og dagen etter, men tenkte at det ikke var så ille siden vi bare hadde fått beskjed om å kontakte fastlegen. 

Det gjorde uansett ikke noe, da i alle fall jeg ikke har opplevd noen plager i ettertid. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Det kan ta mange år før du merker nakkesleng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det kan ta mange år før du merker nakkesleng. 

Da kan man jo uansett ikke gjøre noe med det, og da skjønner jeg jo at det ikke er vits å bruke opp tiden til legevakta. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man jo uansett ikke gjøre noe med det, og da skjønner jeg jo at det ikke er vits å bruke opp tiden til legevakta. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Nei, men du kan få erstatning fra forsikringsselskapet når det er dokumentert. Denne erstatningen kan være betydelig dersom skaden fører til at du blir ufør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Nei, men du kan få erstatning fra forsikringsselskapet når det er dokumentert. Denne erstatningen kan være betydelig dersom skaden fører til at du blir ufør.

Men hvordan kan det dokumenteres før man merker det? 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan det dokumenteres før man merker det? 

Anonymkode: 33dd5...27d

Hvis du er påkjørt bakfra (ofte slik sånne skader oppstår), og så går til legen men du kjenner egentlig ingenting, så har du dokumentert at du var i en ulykke og at denne ulykken kunne ført til skade. Så når du da senere oppdager nakkesleng kan disse knyttes sammen og legen kan si at det sannsynligvis er sammenheng mellom ulykken og nakkesleng. 

Hvis du ikke drar til legen blir det vanskeligere, da har du ingen journal og kun det du husker, og det vil jo bli spurt hvorfor du i strid med sunn fornuft unnlot å gå til legen. Notisen i journalen er gull verdt for å sannsynliggjøre at ulykken førte til skaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Hvis du er påkjørt bakfra (ofte slik sånne skader oppstår), og så går til legen men du kjenner egentlig ingenting, så har du dokumentert at du var i en ulykke og at denne ulykken kunne ført til skade. Så når du da senere oppdager nakkesleng kan disse knyttes sammen og legen kan si at det sannsynligvis er sammenheng mellom ulykken og nakkesleng. 

Hvis du ikke drar til legen blir det vanskeligere, da har du ingen journal og kun det du husker, og det vil jo bli spurt hvorfor du i strid med sunn fornuft unnlot å gå til legen. Notisen i journalen er gull verdt for å sannsynliggjøre at ulykken førte til skaden.

Det var ikke påkjørsel bakfra. Var relativt høy fart der bilen kræsjet i en kant for så å bli slengt litt til siden. Ulykken er jo dokumentert, da politiet dukket opp og sånn. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke påkjørsel bakfra. Var relativt høy fart der bilen kræsjet i en kant for så å bli slengt litt til siden. Ulykken er jo dokumentert, da politiet dukket opp og sånn. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Du bør uansett dra til legen. Politiloggen er ikke tilstrekkelig, og du vet aldri om den nevner navnet ditt eller at du får tilgang til den i framtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Du bør uansett dra til legen. Politiloggen er ikke tilstrekkelig, og du vet aldri om den nevner navnet ditt eller at du får tilgang til den i framtiden.

Jeg vet jo at den inneholder navnet mitt, da vi som satt i bilen ble "avhørt" av politiet der, og fordi jeg i ettertid har fått brev om at det ble opprettet sak, og også hvilken straff personen som kjørte fikk. 

Anonymkode: 33dd5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Jeg har vært på legevakta. Det kostet bare 280 kr, så orker ikke begynne med noe forsikringsgreier. Så gnien er jeg ikke :P

Fikk i hvert fall beskjed om at jeg kommer til å måtte gå ganske lenge med hodepine, så jeje...

Tre timer på venterommet for en fem minutters samtale med legen :rolleyes: 

Anonymkode: 5db73...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...