Gå til innhold

Hun er som et lite lam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn reagerer man jo gjerne når man ikke er interessert i noe mer. Og spesielt hvis hun merker at mannen er av typen som tenker "jamen hun vil jo egentlig...".

Anonymkode: 84862...4d6

Nå er vi opptil flere jenter her inne som sier at det aldeles ikke trenger være slik, men at det hun behøver er noe helt annet enn det flertallet/internett har sagt hun behøver. Og TS virker som en oppegående fyr.

Så kan dere occam's razor-tilhengere vennlig ta et steg til siden og overlate oss emosjonelle treginger til oss selv? ;) 

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stort sett enig med deg. Men når det gjelder de tingene jeg har streket under, så legger jeg merke til at du bruker ord som dating og fremstøt. Hvorfor tror vi at jenter liker dating og fremstøt? Jo, fordi vi har blitt lært det!

Men alle som kjenner jenter, vet egentlig innerst inne at jenter liker vennskap, trygghet, noen å henge med, noen som får henne til å le, åpne opp. Akkurat som gutter gjør.

Det irriterer meg også litt at TS sammenligner med et lam. Jenter er ikke "spesielle" vesener som man må høre med andre om hvordan man skal gå frem med, og vips så åpner de plutselig opp og imøtekommer menns emosjonelle behov.

Man må faktisk snakke med jenter, som om de var av samme art som en selv, med styrker og usikkerheter og særheter som en selv. Det som er annerledes er ikke noe man bør forske på og dyrke i all ensomhet, men oppleve og glede seg over - sammen!

Anonymkode: e9e94...476

Jeg bruker ordene dating og fremstøt i betydningen av at man prøver å vise interesse. Det behøver ikke bety at man farer frem med klisjeer fra filmverdenen for å få henne på kroken, men at man rett og slett viser tydelig at man ønsker å ta det til neste nivå. Om det ikke er noen av partene som gjør det så utvikler ikke forholdet seg videre, og mens vi først er inne på det - la oss stikke fingeren i jorden, i de aller fleste tilfellene så er det menn som gjør dette. Hadde ikke menn på et eller annet tidspunkt (og før det er for sent) forstøkt å eskalere forholdene så hadde det ikke vært spesielt mange langvarige relasjoner og ekteskap her i verden. 

Det du skriver om vennskap, trygghet, noen å henge med etc. utelukker jo på ingen måte seksuell spenning, romantikk og at man kan føle noe mer enn vennskap. Verden er ikke svart hvitt og de aller fleste gode relasjoner har alt du nevner i tillegg. 

Ja, man må snakke med jenter og ikke sette dem på en pidestall som kjøre porselensvaser som knuser om den velter - det er jo hele poenget mitt. Men hva skal man egentlig gjøre dersom hun ikke viser noen tegn til å åpne seg, ikke viser noen spesiell interesse i kommunikasjon og ikke gir han noe? Da har han jo som tidligere skrevet kun sine egne tolkninger å forholde seg til og man lander relativt lett på en konklusjon der man tipper at hun ikke egentlig er interessert. Selv om hun ofte ikke er det så innser jeg selvsagt at det ikke alltid er slik (at hun bare f. eks. er reservert og lukket), men resultatet blir jo det samme for han - hun er ikke villig til å åpne seg og da kan han jo like gjerne satse på en kvinne som gjengjelder tilnærmelsene hans. 

Anonymkode: 8a003...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Du beskriver jo nøyaktig hvordan det er å ha en mannlig venn man har blitt veldig glad i kun som en venn, imens han tydelig vil mer. 

Tåren er der fordi hun er glad i deg, men hun vil ikke være romantisk involvert med deg og hun innser at du ikke tar hintet når hun trekker seg unna eller tuller det bort, og at hun egentlig bør kutte det.

Ikke at jeg er en allvitende sjel, men du legger jo frem alle beviser og tegn på at det er akkurat sånn det er. Det inkluderer også teorien du har bygget i hodet ditt om at denne sterke kvinnen er et sårbart lam med en vegg som er satt opp av dype, hemmelige årsaker. Occam,s razor funker også i kjærlighetslivet, (s)he's just not that into you heter det vel da. Det handler om å akseptere avvisningen, at hun bare ikke er interessert i deg på den måten, ikke koke opp alle slags andre unnskyldninger for og årsaker til at man ble avvist. Ville hun hatt deg, hadde hun tatt deg, enkelt og greit.

Bra innlegg. Som regel er man ikke interessert når man selv etter lang tid ikke har ønsket å åpne seg noe særlig. Samtidig skal jeg gjerne gi debattmotstanderne som mener at det kan være dypere og mer hemmelige årsaker et poeng. Overraskende mange kvinner (uten at det gjelder flertallet i min erfaring) kan være ganske reserverte og personlig er jeg mer opptatt av å få frem at resultatet gjerne blir det samme for en mann som gjør fremstøt. Om jeg merker at en kvinne ikke ønsker å åpne seg og tar lite initiativ til kommunikasjon eller ting å gjøre sammen så vil det for meg ikke være tilstrekkelig i en seriøs relasjon, selv om hun likevel skulle være interessert. Da går jeg heller videre. Det koker ned til at relasjoner består av to mennesker som begge har behov som skal imøtekommes. Dersom den ene hele tiden må balansere på glasskår for å ikke krenke den andres grenser i forhold til intimitet så er det uansett ikke liv laga, da går det i dass før eller senere. 

Så for min del gir jeg ganske enkelt beng i å analysere situasjoner med kvinner som ikke er tydelige på hva de selv ønsker. Det kan være hun ikke er interessert, det kan være hun er interessert men veldig reservert, det kan være hun er en hemmelighetsfull seriemorder :P Men resultatet er det samme for meg og jeg går uansett videre. 

Anonymkode: 8a003...16f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne personen her har helt rett. Dette er riktige fremgangsmåten. Utfordre henne, få henne til å åpne opp. Dersom man ønsker å få mennesker til å åpne opp, bør hovedfokus være på å vise at at man ikke forsvinner, uansett hva hun åpner opp om.

Dessverre er dating og fremstøt noe som gir inntrykk av det helt motsatte.

En jente som tør åpne opp om hele seg, får lov til å være seg selv uten å legge bånd på seg, og som blir forstått og anerkjent for sin måte å være på, faller for deg.

Sånn er det bare.

(Enkelt demonstrert i denne tråden mellom @CaraEvingne og meg selv, forøvrig ;) )

Anonymkode: e9e94...476

Og hvor lang tid skal man gi damen for å åpne seg opp da, og hva mener dere egentlig med å "utfordre henne"? Og samtidig skal han også ikke bryte noen grenser på veien. Du vet, det er ikke gøy å være den eneste i en relasjon som forsøker å få ting til mens man samtidig er henvist til å balansere på glasskår. 

Det handler ikke om å ikke få lov til å være seg selv eller at man kan være seg selv uten å legge på bånd på seg - men til syvende og sist er det den som har disse problemene eller restriksjonene som må tørre å åpne seg - andre kan ikke gjøre det for deg. Et eventuelt forhold kommer absolutt ingen vei dersom man aldri tør å ta noen sjanser. Sånn er det i kjærlighetslivet, du kan ikke beskytte deg med sykkelhjelm og albuebeskyttere og forvente at menn du dater ønsker å vente med tålmodighet i all evighet. 

Anonymkode: 8a003...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lang tid skal man gi damen for å åpne seg opp da, og hva mener dere egentlig med å "utfordre henne"? Og samtidig skal han også ikke bryte noen grenser på veien. Du vet, det er ikke gøy å være den eneste i en relasjon som forsøker å få ting til mens man samtidig er henvist til å balansere på glasskår. 

 

Anonymkode: 8a003...16f

Hun gir mye mer av seg selv enn noen andre jenter jeg har datet. Hun gir meg noe hele tiden. Hun tar bare ikke i mot og trekker seg unna når jeg gir. Jeg oppfatter henne som redd for følelser og redd for trygghet, ikke uinteressert. Hun er en oppegående jente og vi går mye i dybden, men jeg er bekymret når hun ikke tar i mot for jeg vil at hun skal stole på meg. Jeg kan gjerne tenke meg at vi får ting til å fungere veldig bra sammen, men bare hvis hun slipper meg inn. 

Jeg skal ta ting litt mer med ro fremover, tror jeg har prøvd å pushe litt. Derfor hun tar skrittene tilbake for å holde meg på avstand. Jeg har ikke brukt noe bortkastet tid på dette til nå, så vidt jeg vet. Om jeg kaster bort tiden min så har jeg gjort det såpass mange ganger at jeg vet når jeg kaster bort tiden min på en jente og ikke. Vi snakker samme språk, vi har felles bekjente og felles interesser. Like verdier og dessuten er ikke jeg ukomplisert jeg heller.

ts

Anonymkode: b63aa...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ordene dating og fremstøt i betydningen av at man prøver å vise interesse. Det behøver ikke bety at man farer frem med klisjeer fra filmverdenen for å få henne på kroken, men at man rett og slett viser tydelig at man ønsker å ta det til neste nivå. Om det ikke er noen av partene som gjør det så utvikler ikke forholdet seg videre, og mens vi først er inne på det - la oss stikke fingeren i jorden, i de aller fleste tilfellene så er det menn som gjør dette. Hadde ikke menn på et eller annet tidspunkt (og før det er for sent) forstøkt å eskalere forholdene så hadde det ikke vært spesielt mange langvarige relasjoner og ekteskap her i verden. 

Det du skriver om vennskap, trygghet, noen å henge med etc. utelukker jo på ingen måte seksuell spenning, romantikk og at man kan føle noe mer enn vennskap. Verden er ikke svart hvitt og de aller fleste gode relasjoner har alt du nevner i tillegg. 

Ja, man må snakke med jenter og ikke sette dem på en pidestall som kjøre porselensvaser som knuser om den velter - det er jo hele poenget mitt. Men hva skal man egentlig gjøre dersom hun ikke viser noen tegn til å åpne seg, ikke viser noen spesiell interesse i kommunikasjon og ikke gir han noe? Da har han jo som tidligere skrevet kun sine egne tolkninger å forholde seg til og man lander relativt lett på en konklusjon der man tipper at hun ikke egentlig er interessert. Selv om hun ofte ikke er det så innser jeg selvsagt at det ikke alltid er slik (at hun bare f. eks. er reservert og lukket), men resultatet blir jo det samme for han - hun er ikke villig til å åpne seg og da kan han jo like gjerne satse på en kvinne som gjengjelder tilnærmelsene hans. 

Anonymkode: 8a003...16f

Jeg er enig med deg i mye av det du skriver - særlig i at ting ikke er svart/hvitt og vennskap/romantikk/seksuell spenning! - men ikke i det at gutter behøver å være den som tar ting videre. Jeg mener tvert i mot at jenter vil oppsøke guttene de liker, trekke nærmere og nærmere dem de vil ha.

Det blir litt som et fyrtårn, det kan ikke begynne å hoppe bortover mot båten bare fordi båten ikke ser fyrtårnet. Nei, det må pent bli stående på sin plass og lyse, ellers vil det bare villede.

Dersom jenta ikke åpner opp, nei da er hun faktisk ikke interessert.

Jeg tror det er en god grunn for at man faller for dem man har kjent lenge, og ikke har hatt noe press på å like (barndomsvenner, kollegaer, slike ting). Der er det ikke noe mas eller press om å eskalere.

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lang tid skal man gi damen for å åpne seg opp da, og hva mener dere egentlig med å "utfordre henne"? Og samtidig skal han også ikke bryte noen grenser på veien. Du vet, det er ikke gøy å være den eneste i en relasjon som forsøker å få ting til mens man samtidig er henvist til å balansere på glasskår. 

Det handler ikke om å ikke få lov til å være seg selv eller at man kan være seg selv uten å legge på bånd på seg - men til syvende og sist er det den som har disse problemene eller restriksjonene som må tørre å åpne seg - andre kan ikke gjøre det for deg. Et eventuelt forhold kommer absolutt ingen vei dersom man aldri tør å ta noen sjanser. Sånn er det i kjærlighetslivet, du kan ikke beskytte deg med sykkelhjelm og albuebeskyttere og forvente at menn du dater ønsker å vente med tålmodighet i all evighet. 

Anonymkode: 8a003...16f

Jeg forstår at det ikke er noe gøy. Men er hun ikke interessert, ja så er hun ikke interessert. Sånn er det liksom bare. Man kan ikke presse henne til å bli det, selv om man er aldri så interessert selv.

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun gir mye mer av seg selv enn noen andre jenter jeg har datet. Hun gir meg noe hele tiden. Hun tar bare ikke i mot og trekker seg unna når jeg gir. Jeg oppfatter henne som redd for følelser og redd for trygghet, ikke uinteressert. Hun er en oppegående jente og vi går mye i dybden, men jeg er bekymret når hun ikke tar i mot for jeg vil at hun skal stole på meg. Jeg kan gjerne tenke meg at vi får ting til å fungere veldig bra sammen, men bare hvis hun slipper meg inn. 

Jeg skal ta ting litt mer med ro fremover, tror jeg har prøvd å pushe litt. Derfor hun tar skrittene tilbake for å holde meg på avstand. Jeg har ikke brukt noe bortkastet tid på dette til nå, så vidt jeg vet. Om jeg kaster bort tiden min så har jeg gjort det såpass mange ganger at jeg vet når jeg kaster bort tiden min på en jente og ikke. Vi snakker samme språk, vi har felles bekjente og felles interesser. Like verdier og dessuten er ikke jeg ukomplisert jeg heller.

ts

Anonymkode: b63aa...799

Jeg har troa! :) 

Vil absolutt anbefale deg den tråden jeg lenket til helt tidlig i denne tråden. Den som heter "Hvorfor?"

Anonymkode: e9e94...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JSelv om hun ofte ikke er det så innser jeg selvsagt at det ikke alltid er slik (at hun bare f. eks. er reservert og lukket), men resultatet blir jo det samme for han - hun er ikke villig til å åpne seg og da kan han jo like gjerne satse på en kvinne som gjengjelder tilnærmelsene hans. 

Anonymkode: 8a003...16f

Problemet mitt er ikke å finne meg en jente som gjengjelder "tilnærmelsene" mine. Problemet er at jeg har møtt en jente som muligens er redd for å bli såret av meg, rett som det er. Har skjønt problemet mer og mer og jeg vil ikke at hun skal gå fra meg bare fordi hun er redd for det. Jeg er seriøs, men da må hun forstå at hun må våge å ta i mot. Hun kan jo ikke gå rundt å være redd for sånne ting og ikke åpne seg opp for meg, så hun må skjerpe seg. Men jeg drar ikke fra henne bare på grunn av at hun er redd for å bli såret og redd for å ta i mot, herregud.

Anonymkode: b63aa...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun gir mye mer av seg selv enn noen andre jenter jeg har datet. Hun gir meg noe hele tiden. Hun tar bare ikke i mot og trekker seg unna når jeg gir. Jeg oppfatter henne som redd for følelser og redd for trygghet, ikke uinteressert. Hun er en oppegående jente og vi går mye i dybden, men jeg er bekymret når hun ikke tar i mot for jeg vil at hun skal stole på meg. Jeg kan gjerne tenke meg at vi får ting til å fungere veldig bra sammen, men bare hvis hun slipper meg inn. 

Jeg skal ta ting litt mer med ro fremover, tror jeg har prøvd å pushe litt. Derfor hun tar skrittene tilbake for å holde meg på avstand. Jeg har ikke brukt noe bortkastet tid på dette til nå, så vidt jeg vet. Om jeg kaster bort tiden min så har jeg gjort det såpass mange ganger at jeg vet når jeg kaster bort tiden min på en jente og ikke. Vi snakker samme språk, vi har felles bekjente og felles interesser. Like verdier og dessuten er ikke jeg ukomplisert jeg heller.

ts

Anonymkode: b63aa...799

Hva er det hun gir deg, egentlig?

Du bruker store ord og fraser om å gi og motta og gå i dybden og diverse, men det er ikke veldig beskrivende om forholdet for oss som sitter og skal analysere det på andre siden av en PC-skjerm :tongue: Du må være mer konkret og presis om du skal ha utenforstående til å komme med mest mulig relevante råd. Hva har hun sagt eller gjort som gjør at du føler hun er interessert i et forhold? Har hun sagt at hun er forelsket i deg, ser for seg en fremtid med deg, at det ikke er noen andre enn deg eller lignende? Er dere fysiske, og hvordan? Kyss, sex, kos? Har du møtt foreldrene? Går dere hånd i hånd på gata? OK, sistnevnte var litt tull, samtidig noe som mange anser som den ultimate terskelen :ler:

Jeg foreslo at du kanskje har kokt opp litt av denne interessen fra hennes side i ditt eget hode, det hjelper liksom ikke når din beskrivelse av forholdet er preget av tåkeprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik selv, er veldig sterk og trygg som person alene, men er ikke trygg på relasjoner. Dermed blir man litt dobbel. For noen tar det lengre tid å bygge opp tillit via erfaring. Hvis man blir presset eller føler seg utrygg trekker man seg unna fysisk eller følelsesmessig. Det er ikke noe du kan si for å få personen til å stole på deg, det er noe de lærer over tid med erfaring. Så ta tiden til hjelp hvis du vil. 

Anonymkode: 05cac...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er ikke å finne meg en jente som gjengjelder "tilnærmelsene" mine. Problemet er at jeg har møtt en jente som muligens er redd for å bli såret av meg, rett som det er. Har skjønt problemet mer og mer og jeg vil ikke at hun skal gå fra meg bare fordi hun er redd for det. Jeg er seriøs, men da må hun forstå at hun må våge å ta i mot. Hun kan jo ikke gå rundt å være redd for sånne ting og ikke åpne seg opp for meg, så hun må skjerpe seg. Men jeg drar ikke fra henne bare på grunn av at hun er redd for å bli såret og redd for å ta i mot, herregud.

Anonymkode: b63aa...799

Du skriver så dype ting, som jeg ikke forstår. Hva men er du med gi og ta imot? Ta imot hva? Og åpne opp, mener du sexuelt? At hun åpner beina for deg? Jeg trenger å få høre ting rett ut, skjønner ikke sånne ting jeg.. 

Anonymkode: afeb9...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i mye av det du skriver - særlig i at ting ikke er svart/hvitt og vennskap/romantikk/seksuell spenning! - men ikke i det at gutter behøver å være den som tar ting videre. Jeg mener tvert i mot at jenter vil oppsøke guttene de liker, trekke nærmere og nærmere dem de vil ha.

Det blir litt som et fyrtårn, det kan ikke begynne å hoppe bortover mot båten bare fordi båten ikke ser fyrtårnet. Nei, det må pent bli stående på sin plass og lyse, ellers vil det bare villede.

Dersom jenta ikke åpner opp, nei da er hun faktisk ikke interessert.

Jeg tror det er en god grunn for at man faller for dem man har kjent lenge, og ikke har hatt noe press på å like (barndomsvenner, kollegaer, slike ting). Der er det ikke noe mas eller press om å eskalere.

 

Jeg forstår at det ikke er noe gøy. Men er hun ikke interessert, ja så er hun ikke interessert. Sånn er det liksom bare. Man kan ikke presse henne til å bli det, selv om man er aldri så interessert selv.

Anonymkode: e9e94...476

Ofte så er det slik at det er guttene som må trekke nærmere, det skjer i mindre grad at kvinner trekker mot de guttene de ønsker. Det betyr ikke at det ikke skjer, men det er mindre vanlig. Og uansett om de gjør det, så forhindrer det ikke det faktum at en av partene må tørre å forsøke å eskalere, som regel er også det mannen. 

Fyrtårnlignelse blir ikke helt korrekt her, i en optimal situasjon så tilnærmer jo begge seg hverandre. Det er ikke statisk der den ene står på stedet hvil og den andre bare surrer rundt. 

Nei, åpner hun aldri opp så er hun ikke interessert - det er jo hele poenget mitt. Hvorfor skal man da vente i evighet når svaret i ni av ti tilfeller er manglende interesse fra hennes side?

Det behøver på ingen måte være noe press eller mas i en datingsituasjon, optimalt sett kommer tilnærmelser også naturlig. Dersom man ikke er interessert i tilnærmelser så er man kun interessert som en venn. 

Anonymkode: 8a003...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er ikke å finne meg en jente som gjengjelder "tilnærmelsene" mine. Problemet er at jeg har møtt en jente som muligens er redd for å bli såret av meg, rett som det er. Har skjønt problemet mer og mer og jeg vil ikke at hun skal gå fra meg bare fordi hun er redd for det. Jeg er seriøs, men da må hun forstå at hun må våge å ta i mot. Hun kan jo ikke gå rundt å være redd for sånne ting og ikke åpne seg opp for meg, så hun må skjerpe seg. Men jeg drar ikke fra henne bare på grunn av at hun er redd for å bli såret og redd for å ta i mot, herregud.

Anonymkode: b63aa...799

Jeg tror mye av problemet hennes ligger i at gutter er vant med å eskalere og at jenter er vant med å "måtte gjengjelde tilbærmelsene". Og at hun ikke er sånn, men antar at du er det.

Du må vise at du er annerledes. Si at du har forstått at hun kanskje tror du er som alle andre gutter, men at hun ikke skal være redd, for du er seriøs og du ønsker å være den hun behøver. Men da må hun også åpne opp, for at du skal kunne være den personen for henne.

Og - nettopp ved å si dette - viser at du ikke er som de andre ;) 

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er ikke å finne meg en jente som gjengjelder "tilnærmelsene" mine. Problemet er at jeg har møtt en jente som muligens er redd for å bli såret av meg, rett som det er. Har skjønt problemet mer og mer og jeg vil ikke at hun skal gå fra meg bare fordi hun er redd for det. Jeg er seriøs, men da må hun forstå at hun må våge å ta i mot. Hun kan jo ikke gå rundt å være redd for sånne ting og ikke åpne seg opp for meg, så hun må skjerpe seg. Men jeg drar ikke fra henne bare på grunn av at hun er redd for å bli såret og redd for å ta i mot, herregud.

Anonymkode: b63aa...799

At hun må våge å ta imot er hele essensen i innlegget mitt, for hvor lenge skal du gidde å vente dersom hun ikke gjør det? en måned, tre måneder. Et år? To år? 

Jeg hadde ikke giddet det i mange, mange måneder hvertfall, men du velger selvfølgelig selv :) 

Anonymkode: 8a003...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

Hva er det hun gir deg, egentlig?

Du bruker store ord og fraser om å gi og motta og gå i dybden og diverse, men det er ikke veldig beskrivende om forholdet for oss som sitter og skal analysere det på andre siden av en PC-skjerm :tongue: Du må være mer konkret og presis om du skal ha utenforstående til å komme med mest mulig relevante råd. Hva har hun sagt eller gjort som gjør at du føler hun er interessert i et forhold? Har hun sagt at hun er forelsket i deg, ser for seg en fremtid med deg, at det ikke er noen andre enn deg eller lignende? Er dere fysiske, og hvordan? Kyss, sex, kos? Har du møtt foreldrene? Går dere hånd i hånd på gata? OK, sistnevnte var litt tull, samtidig noe som mange anser som den ultimate terskelen :ler:

Jeg foreslo at du kanskje har kokt opp litt av denne interessen fra hennes side i ditt eget hode, det hjelper liksom ikke når din beskrivelse av forholdet er preget av tåkeprat.

Ja. Vi holder hverandre i hånda, hun elsker å ligge inntil meg og i armkroken min, masse sex og kos, hun gjør smått av ting i hverdagen som viser at hun setter pris på meg og tenker på meg, hun smiler mye til meg og sier mye fint til meg. Hun viser interesse, men jeg vil at hun skal ha like mye tro på oss som jeg har, og da må hun våge å ta i mot følelsene jeg gir henne og skjønne at jeg er ekte.

Anonymkode: b63aa...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vi holder hverandre i hånda, hun elsker å ligge inntil meg og i armkroken min, masse sex og kos, hun gjør smått av ting i hverdagen som viser at hun setter pris på meg og tenker på meg, hun smiler mye til meg og sier mye fint til meg. Hun viser interesse, men jeg vil at hun skal ha like mye tro på oss som jeg har, og da må hun våge å ta i mot følelsene jeg gir henne og skjønne at jeg er ekte.

Anonymkode: b63aa...799

Men hva mener dumed å ta imot følelsene? Sånn helt konkret? Jeg skjønner seriøst ikke slike dype ting.. 

Anonymkode: afeb9...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte så er det slik at det er guttene som må trekke nærmere, det skjer i mindre grad at kvinner trekker mot de guttene de ønsker. Det betyr ikke at det ikke skjer, men det er mindre vanlig. Og uansett om de gjør det, så forhindrer det ikke det faktum at en av partene må tørre å forsøke å eskalere, som regel er også det mannen. 

Fyrtårnlignelse blir ikke helt korrekt her, i en optimal situasjon så tilnærmer jo begge seg hverandre. Det er ikke statisk der den ene står på stedet hvil og den andre bare surrer rundt. 

Nei, åpner hun aldri opp så er hun ikke interessert - det er jo hele poenget mitt. Hvorfor skal man da vente i evighet når svaret i ni av ti tilfeller er manglende interesse fra hennes side?

Det behøver på ingen måte være noe press eller mas i en datingsituasjon, optimalt sett kommer tilnærmelser også naturlig. Dersom man ikke er interessert i tilnærmelser så er man kun interessert som en venn. 

Anonymkode: 8a003...16f

Jeg tror dessverre ikke det er noe mer jeg kan si om den saken. For jeg vet jeg har helt rett, men jeg kan jo ikke akkurat demonstrere det for deg.

Anonymkode: e9e94...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vi holder hverandre i hånda, hun elsker å ligge inntil meg og i armkroken min, masse sex og kos, hun gjør smått av ting i hverdagen som viser at hun setter pris på meg og tenker på meg, hun smiler mye til meg og sier mye fint til meg. Hun viser interesse, men jeg vil at hun skal ha like mye tro på oss som jeg har, og da må hun våge å ta i mot følelsene jeg gir henne og skjønne at jeg er ekte.

Anonymkode: b63aa...799

Ville advart henne mot å stole på deg, da du har slik hastverk. Mennesker som er in it for the long run har ingen grunn til hastverk og det er kjennetegn på både langvarige gode vennskap og forhold, nettopp fordi man ikke har behov for å hoppe på en hver impuls. Med tiden vil hun jo lære deg å kjenne uansett på et virkelig vis. Hva skal man da med tro?

Anonymkode: 05cac...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener dumed å ta imot følelsene? Sånn helt konkret? Jeg skjønner seriøst ikke slike dype ting.. 

Anonymkode: afeb9...48c

Hva jeg mener med å ta imot følelser? Prøver du å være vanskelig med vilje eller? Hvis du ikke forstår hva jeg har skrevet til nå så forstår du neppe resten av det. Så bare glem det.

Anonymkode: b63aa...799

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg mener med å ta imot følelser? Prøver du å være vanskelig med vilje eller? Hvis du ikke forstår hva jeg har skrevet til nå så forstår du neppe resten av det. Så bare glem det.

Anonymkode: b63aa...799

Du trenger ikke være frekk, er jo du som skriver så flytende og svevende at man skulle tro du var scientolog. Er forøvrig flere som ikke helt skjønner hva du mener.. 

Anonymkode: afeb9...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som hun ikke vil noe mer, men at du leser det du helst vil inn i situasjonen. Hun er ikke interessert.

Anonymkode: da7b9...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...