Gå til innhold

Å beklage seg når man har fortalt sannheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, ops2 skrev:

 

Islam i det 21 århundre kan best sammenlignes med kristendom i middelalderen..

Det han skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, ops2 skrev:

Nå, det er nok begått nok av grusomheter i både Allah og Kristus navn. Mens europeiske ledere har anerkjent tidlige generasjoners grusomheter. Visste du for eksempel at Tyrkia aldri har godtatt at folkemordet på kristne Armenere var et folkemord? https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide_denial

Visste du at mens slavehandelen er tatt fram som et yndet eksempel på kristne overgrep, så gikk slavehandelen mot øst og Arabia livlig helt fra år 700 og langt inn i det tjuende århundre? Og at mengden slaver de handlet med er sammenlignbar med de som ble sendt over Atlanterhavet? Nå kan du kanskje nevne en eneste statsleder fra denne siden anerkjenne deres deltagelse i slavehandelen?

Forskjellen er, som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, er at islam ikke er reformert og ikke tar ansvaret for noe som er gjort i Allahs navn, mens vestlige land anerkjenner det som har skjedd i fortiden og tar et oppgjør med det.

Islam i det 21 århundre kan best sammenlignes med kristendom i middelalderen..

Du kommer med noen gode poenger, men...

 

hva er det du mener kristendommen har gjort av elendighet som har betydning? Inkvisasjonen? Et par tusen lik? Heksebrenning? Et par tilfeller her og der? Alt dette har jo forekommet, det kan ikke unskyldes. Det som detimot er problemet er hvor overdrevet det er blitt. På folkemunne vel å merke. Ikke i historiske kilder. Hele denne ideen om at det var et grusomt svart bibeltyranni som drepte millioner og lagde bål av dem er oppspinn, propaganda og overdrivelser med stor O.

 

Korstogene? 3 stykker... Som var et forsvarstog mot den voldelige spredningen av islam. Har dere sett et kart der alle angrep MUSLIMER har gjort på Europa er merket med røde prikker?! Det ser ut som noen har slaktet en høne over kartet.

 

Jeg synes fortsatt folk skal lese artikkelen jeg postet av Raymond Ibrahim på side 1. Den jeg ble omtalt som "lite oppegående" etter jeg la ut.

 

Det er tydelig at folk med et ulogisk fientlig syn på kristendom prøver å bruke islam som et slags "våpen". Slik at de kan dra de "fæle og dumme kristne" ned i søla sammen med det jævligste livssynet dette universet har greid frembringe. Altså "Profete" Mohammed og guden hans...og de som har rasert alt de kommer over i 1400 år på grunn av de to. Ingen, og da mener jeg ingen, har noen gang tjent på å alliere seg med islam fordi de er "min fiendes fiende". Det er en "deal" der du alltid taper.

 

Og det skriver jeg, som var black metaler på 90-tallet, svart fra topp til tå med femkantet stjerne rundt halsen. Denne "antikristne bølgen" som folk flest hev seg på lenge etter disse greiene er latterlig. Det var ikke dette de fleste av oss mente eller ville ha. Selv er jeg dypt skuffet av resultatet når jeg ser hva det er blitt av oss. Det jeg tenkte var galt med kristendom da har ikke blitt erstattet med noe bedre. Folk flest er bare blitt dummere, veikere og mer irasjonelle enn noen gang. Det hadde vært bedre at de gikk i kirkene. Har jeg innsett de siste årene :(

 

skål!

Anonymkode: 6bfbc...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer med noen gode poenger, men...

 

hva er det du mener kristendommen har gjort av elendighet som har betydning? Inkvisasjonen? Et par tusen lik? Heksebrenning? Et par tilfeller her og der? Alt dette har jo forekommet, det kan ikke unskyldes. Det som detimot er problemet er hvor overdrevet det er blitt. På folkemunne vel å merke. Ikke i historiske kilder. Hele denne ideen om at det var et grusomt svart bibeltyranni som drepte millioner og lagde bål av dem er oppspinn, propaganda og overdrivelser med stor O.

 

Korstogene? 3 stykker... Som var et forsvarstog mot den voldelige spredningen av islam. Har dere sett et kart der alle angrep MUSLIMER har gjort på Europa er merket med røde prikker?! Det ser ut som noen har slaktet en høne over kartet.

 

Jeg synes fortsatt folk skal lese artikkelen jeg postet av Raymond Ibrahim på side 1. Den jeg ble omtalt som "lite oppegående" etter jeg la ut.

 

Det er tydelig at folk med et ulogisk fientlig syn på kristendom prøver å bruke islam som et slags "våpen". Slik at de kan dra de "fæle og dumme kristne" ned i søla sammen med det jævligste livssynet dette universet har greid frembringe. Altså "Profete" Mohammed og guden hans...og de som har rasert alt de kommer over i 1400 år på grunn av de to. Ingen, og da mener jeg ingen, har noen gang tjent på å alliere seg med islam fordi de er "min fiendes fiende". Det er en "deal" der du alltid taper.

 

Og det skriver jeg, som var black metaler på 90-tallet, svart fra topp til tå med femkantet stjerne rundt halsen. Denne "antikristne bølgen" som folk flest hev seg på lenge etter disse greiene er latterlig. Det var ikke dette de fleste av oss mente eller ville ha. Selv er jeg dypt skuffet av resultatet når jeg ser hva det er blitt av oss. Det jeg tenkte var galt med kristendom da har ikke blitt erstattet med noe bedre. Folk flest er bare blitt dummere, veikere og mer irasjonelle enn noen gang. Det hadde vært bedre at de gikk i kirkene. Har jeg innsett de siste årene :(

 

skål!

Anonymkode: 6bfbc...4c6

Og visste du at denne faenskapen kristendommen holdt på med er flere 100 år siden, mens muslimene fortsatt driver på med det? DET er forskjellen. Til tross for at slike som deg gjerne vil at man skal skamme seg for noe noen gjorde får 400 år siden og dermed sier "A er MINST like ille som B, siden A for 400 år siden gjorde det samme som B gjør i dag!"

Anonymkode: a6277...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen virker litt i overkant negativt vinklet mot Islam. Samtidig tror jeg den har momenter som kan bidra til å forklare noen av de viktige forskjellene mellom Kristendommen og Islam, som den offentlige skolen ikke er flink nok til å fortelle. Mange av disse momentene er viktige for å forstå forskjellene, men også som huskeregler til en eventuell skoleprøve om hvem de var. Ellers er en del av momentene temmelig nøytrale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 21.23, AnonymBruker skrev:

Det er vel svartmalingen av islam og helliggjøringen av kristendommen som blir kritisert her. Poenget er at man ikke skal oppfordre til fremmedfrykt og fordømmelse av en hel religion basert på noe som er skrevet i koranen - som er ganske utdatert i forhold til hvordan de fleste muslimer lever i dag.

Eh nei, koranen er fasiten, og alt som står der er riktig i følge islam. Og Muhammed er det perfekte menneske og man skal gjøre som han gjorde. Dvs. voldta, drepe og plyndre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...