Gå til innhold

Hvorfor ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎2016‎-‎05‎-‎03 at 22.23, AnonymBruker skrev:

Ja, gå litt i deg selv først. Jeg skal være så ærlig og si at mennesker som "er redd for å miste" meg ofte er de som skremmer meg fortest  bort. Jeg føler meg superlett skremt dersom det blir for mye date/romantikk/følelsespreg når jeg treffer noen jeg liker, og føler meg kun trygg dersom det ikke er noe press. Redsel for å miste noen oppleves svært lett som press!

Derfor er det så mye bedre å bli kjent med mennesker som har klare og tydelige grenser for seg selv og som viser at de ikke er villig til å gi opp disse grensene for å "få meg på kroken".

 

Du har fått noen skikkelig gode råd her, ser jeg:

 

Særlig dette med å ikke sjekke opp, kun se på som venn, en ny person i livet :) 

 

Jeg vil anbefale deg å ikke forsøke å være "spennende", men heller tydelig og trygg.

Anonymkode: 048ed...2e6

Ja prøver å være sånn og hun opplever meg nok sånn. Hun sier at med meg kan hun være akkurat seg selv, ingen behov for skuespill eller maske. Hun føler seg så fri når vi er sammen.

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, MannosloN skrev:

Takk,jeg prøver alt det der, utfordringen er jo at jeg vet hun treffer eller dater sin X også

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja prøver å være sånn og hun opplever meg nok sånn. Hun sier at med meg kan hun være akkurat seg selv, ingen behov for skuespill eller maske. Hun føler seg så fri når vi er sammen.

Anonymkode: f2a03...051

 

Jeg kan i grunn bare råde deg til å følge de rådene jeg gav i det aller første innlegget mitt her;

Den 3.5.2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Hun er mest sannsynlig slik pga tidligere erfaringer, og får litt panikk når noen behandler henne bra. Dette er hva jeg tenker:

1. Sett grenser for deg selv, si at du ikke vil ha alle impulsene fra henne sendt til deg. Det går utover dine følelser/trygghet. Vær tydelig på dine behov.

2. Finn ut om du ønsker og takler å være med et menneske som krever ekstra omsorg.

3. Dersom du ønsker det; Ikke forvent kjærlighet, men forvent seriøsitet. Ikke spill kul, men vær nådeløst ærlig. Krev at dere åpner opp om alt, om bakgrunn, historie, erfaringer, særheter, flauser, lyster, samt hvordan dere er og fungerer. "Fortell meg om...!" Gjør gjerne dette over tid, men sett dere som mål å fortelle litt av gangen. Vær tydelig på at ingenting er galt å fortelle. Jeg er nokså sikker på at du er på rett spor til å få henne til å knytte seg til deg, dersom du lærer henne å kjenne på den måten der. Dersom hun blir vant med å åpne opp for deg, vil hun selvfølgelig også fortelle om følelsene sine for deg etterhvert.

4. Ikke bekymre deg for eksen dersom du er en bedre mann enn han ;) 

5. Dersom du ikke ønsker dette; gjør det slutt som date, og fortsett eventuelt som venner.

Anonymkode: 048ed...2e6

 

Det virker som du er veldig fokusert på alt annet enn deg selv (eksen, om hun vil være bare venn), og så tror du kanskje at det er det som gagner deg selv til syvende og sist? Jeg er ikke enig. Det er ved å holde fokuset på DEG SELV, hva DU ønsker, hva DU er villig til, hva DU ikke er villig til, og så videre, at du kommer frem til hva som er greia mellom dere.

Finn ut hva du selv ønsker og formuler dette for deg selv.
Noen eksempler; du ønsker å bli bedre kjent med henne, du ønsker å ha sex med henne, du ser for deg en fremtid med kone og barn, du ønsker å være kjæresten hennes, du blir usikker på hvor du har henne når hun melder sjelden (bare la meg legge til at et døgn ikke er sjelden blant mange).

Vær tydelig på dine ønsker og grenser overfor henne!
Det vil si; si hva du ønsker og gi blaffen i henne og eksen, ikke kom med krav eller forventninger til hva som skjal skje med de to, bare si hva du ønsker deg med henne og hva du ikke kan gå med på (f.eks. at hun stadig lar eksen behandle henne dårlig eller dater han samtidig, at hun kommer med utydelige meldinger til deg).

Se hva som skjer.
Dersom hun holder seg til deg eller kanskje tilmed trekker nærmere (fysisk, mentalt), så vet du at dere vil det samme.
Dersom hun trekker seg unna, så er ikke hun der at hun vil det samme.

Dere gutter som "er redd for å ende opp som venn" med en jente;
1) et vennskap med en jente er gull verdt, og en god mann bør vite hva som er verdt noe her i livet
2) dere står i fare for å bli verken eller fordi en jente senser den holdningen der

Det å la seg bruke er ikke noe den andre er skyld i.
Det er noe man selv er skyld i ved at man ikke sier tydelig nok fra om hva man faktisk ønsker eller ikke holder seg til de grensene man setter for seg selv. Si derfor fra!

Jeg er litt hard mot deg her nå, TS. Men jeg synes det virker som du vingler veldig mye, og ikke aner hvordan du skal gripe saken fatt, til tross for mange gode - og forenklende - råd her inne. Særlig bekymrer det meg at alle sier du bør fokusere på vennskap, mens du er så fokusert på å ikke ende opp som "bare venn". Den redselen er noe hun ser. Så legg den fra deg, okei? :)

Anonymkode: 048ed...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...