Gå til innhold

Kjære, voksne ikke se på skam ogsånt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Hvorfor skal det ikke snakkes om? Jeg så på Grace & Frankie her om dagen og der var det noe så sjeldent som en sexscene mellom to på 70-80 år! Synes det er vakkert! Hvorfor skal man leve i den totalt usanne illusjonen  om at intimitet er forbeholdt ungdommer? Det er jo faktisk helt latterlig! 

Ungdom tror alle skulle ønske de var ungdom! Dere aner ikke hvor feil dere tar! Skulle ønske du kunne lese din egen tråd om 20 år. Da hadde du skammet deg!

Okei, så da snakker du om sex til alle, men da kan jeg love deg at mange vil synes det er utrygt siden de kanskje ikke kjenner deg så godt. Sex har vi alle, men uansett snakk med sex om du vil.

Anonymkode: 56e76...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men TS, du er jo også utenfor målgruppen. Anbefalt målgruppe er 15! Kleint.

Anonymkode: d80b0...fa0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så noen episoder av Skam i dag siden jeg mått sjekke hva det er for noe, og jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke syntes "guttene er kjekke og jentene kule" (eller jo, Noora, Shana (?) og Chris er jo artige, da :fnise: ) Jeg er dobbelt så gammel som de i serien, og mest av alt minner den meg om hvor gammel jeg er! Jeg hadde helt glemt hvor mye drama for ingenting det er på videregående, og syntes alle karakterene bortsett fra de nevnt ovenfor er usikre, keitete og kleine. I tillegg akker jeg meg over hvor lite kledelig antrukket ungdommen er (de har jo null peil på hvordan de skal kle seg for å fremheve sine gode sider, det handler bare om hva de andre kidsa syntes er "kult" og hva "alle andre" har på seg :fnise: )

Så slapp helt av, TS. Vi "oldinger" syntes ikke småungene i Skam er det minste "kule" eller "kjekke". Vi ser på fordi det er kleint :fnise: 

Anonymkode: 475cc...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen voksne som har klippet seg som Noora? Jaja, so what da..

Anonymkode: 9e102...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere

Hva er dette for noe ord?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mai 2016 at 17.00, AnonymBruker skrev:

Paradise hotel er ikke for dere voksne,lol. Vi 17 åringer synes ikke dere er så kule.

Anonymkode: 56e76...ba6

Syns det er utrolig kleint at 17-åringer ser på Paradise egentlig... Hvor mange 17-åringer er med på Paradise? INGEN! Så blir sykt teit syns jeg. PH er nok rettet mot dem som er ca 20-25 år, siden det er alderen på deltakerene. Tror du at deltakerene syns det er kult at et barn på 17 ser hva de gjør på tv? Eh, NEI! :roll:

Anonymkode: 74b65...090

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy at dagens ungdom tror at de er den første generasjonen med ungdommer som har eksistert på denne kloden :fnise: Det er ingenting i denne serien som sjokkerer oss som er over målgruppen, så hvis dere tror at dere blir "avslørt" på noen måte så tar dere temmelig feil. Vi ser på Skam og mimrer over den tiden da vi alle var usikre superegoister og ubetydelige ting var katastrofale. Samtidig som de fleste av oss mest sannsynlig er glad den tiden er over.

Anonymkode: 7b595...42f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/2/2016 at 17.29, AnonymBruker skrev:

***

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

***

Anonymkode: 56e76...ba6

Bare sånn FYI så har "hook" vært slang lenge. "Squad" er også et uttrykk som har blitt brukt lenge i f.eks hip hop kultur, men har nå også blitt "lånt" av deler av ungdomskulturen. Selv om du er 17 år kan du vel innse at språk og sjaronger er noe som deles av hverandre, og ingen har enerett på dette. Og iså fall, eh, om det skulle vært tilfellet, så har definitivt ikke mennesker født senere enn 1997 noen rett på disse slanguttrykkene.

Lykke til i voksenlivet da. Gleder meg til du er 25 og kanskje ser denne tråden igjen!

Anonymkode: 8304c...99a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial

Faktorer som at det er seertall som avgjør seriens skjebne og eventuelle fortsettelse har altså ikke slått deg? Hvis publikum var bregrenset til den aldersgruppen du foretrekker ville det antageligvis ikke vært like stor oppmerksomhet i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler forøvrig sterkt på at TS er 17 år. Ingen normal jente på 17 år ville skrevet på denne måten eller presentert meningene man ser i HI som rasjonelle. Sannsynligvis er TS et sted mellom 9-12 eller psykisk utviklingshemmet. 

Anonymkode: d80b0...fa0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler forøvrig sterkt på at TS er 17 år. Ingen normal jente på 17 år ville skrevet på denne måten eller presentert meningene man ser i HI som rasjonelle. Sannsynligvis er TS et sted mellom 9-12 eller psykisk utviklingshemmet. 

Anonymkode: d80b0...fa0

Jeg tenker det samme. Hun kan være maks 14 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
Den 2.5.2016 at 17.29, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er sytten år gammel og mine bestevenner på min egen alder liker ikke at voksne ser på skam. 

Dette er serie ment for oss tenåringer og det som er pinlig er faktisk at mange på 40 år forelsker seg i disse unge guttene og har disse jentene som forbilder. Nå kommer jeg til å bruke ordet "dere" selv om mange her kanskje ikke ser på skam. Gutta der er himmelsk deilige og jentene er kule. Desverre er dette siktet til oss tenåringer, slik av vi får noe å kose oss med. Se heller andre serier med tenåringer inkludert som sykt perfekt og fuck my life, les bloggene til tenåringer ( noe som faktisk er knyttet til virkeligheten)

Dere sitter å prater og bruker ungdoms ord som, hook, squad og mye mere. Dette er rett og slett pinlig. Mange begynner også å kle seg som oss tenåringer. Dersom dere tror dere kommer mer innpå oss ungdommer med det, tar dere feil. Vi mister tilliten til dere, siden dere prøver å være noe dere ikke er. Ingen vil lenger snakke med voksne lenger fordi da prøver de å være "kule" som oss. Vi tenåringer trenger voksne som har plantet begge bena på jordet.  

Flere opplever at deres forhold til tanter, lærere og mødre ødelegges siden de skal være fjorten, noe som skaper usikkerhet og flauhet hos den unge jenta\gutten som trenger hjelp eller en god samtale.

I virkeligheten snakker vi om alt, ja, men egentlig bruker vi ikke disse såkalte tenårings ordene som, hook osv. Det er pinlig når en voksen klipper håret sitt for å ligne nora i skam. Hva faen, kan dere ikke finne dere selv enn å bli noe dere ikke er? 

 

Anonymkode: 56e76...ba6

Ok..... skam... ok... aner ikke hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Ok..... skam... ok... aner ikke hva det er. 

Leser ikke avisen?

Anonymkode: 16adf...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leser ikke avisen?

Anonymkode: 16adf...d5e

Nei, jeg leser ikke avisen. Jeg misliker bilder av døde mennesker og sånt, noe avisene er glade i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn FYI så har "hook" vært slang lenge. "Squad" er også et uttrykk som har blitt brukt lenge i f.eks hip hop kultur, men har nå også blitt "lånt" av deler av ungdomskulturen. Selv om du er 17 år kan du vel innse at språk og sjaronger er noe som deles av hverandre, og ingen har enerett på dette. Og iså fall, eh, om det skulle vært tilfellet, så har definitivt ikke mennesker født senere enn 1997 noen rett på disse slanguttrykkene.

Lykke til i voksenlivet da. Gleder meg til du er 25 og kanskje ser denne tråden igjen!

Anonymkode: 8304c...99a

Ja nettopp. Jeg er 25 og alle de uttrykkene har blitt brukt når jeg var tenåring. Bortsett fra "rulle" da, som jeg helt ærlig syns høres ut som et "pappa ord." ser det for meg. Meg som russ, i mine yngre dager, sminker meg og drikker øl. Far kommer inn på badet. "ja, ser du er klar til å "rulle " hahahahhah"  

Det er tvserie folkens. Voksne ser jo også på disney og alt mulig annet. 

Anonymkode: 16adf...d5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En 17-åring som bruker ordet sytten, troverdig.... :ph34r:

Ikke sett serien, har ikke tenkt å gjøre det heller. Og om vi absolutt skal fordele noe som helst av skyld eller ansvar eller whatnot - dagens ungdom har bare overtatt "vår" verden. 

Anonymkode: 29c0e...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer for 16-19-åringer og ingen vanlig oppegående 17-åring skriver slik som TS. I tillegg reagerer ikke ungdom så sterkt på at voksne ser Skam som TS liksom hevder. Ja, serien er en ungdomsserie og det er lov å synes det er kleint når voksne diskuterer hovedpersonene i serien. Men først og fremst er Skam en serie med masse viktige og gode spørsmål og dilemmaer, som både ungdom og voksne bør bruke tid på. Og de siste episodene nå med overgrep, bilder, trusler etc er veldig aktuelle og viktige temaer, som jeg synes det er flott at serieforfatterne bruker såpass mye tid på. Sånn sett er serien helt unik og noe helt nytt, og fenger derfor ikke bare den såkalte målgruppa men mye bredere. Og et utgangspunkt for å snakke om disse vanskelige temaene, fordi de kan diskuteres med utgangspunkt i personene i serien. 

 

Anonymkode: 4c6ad...28e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.5.2016 at 17.51, Mayoo skrev:

I don't care. I love it. Lol lizm. 

Jeg har ikke et behov for å bli beundret av 17-åringer eller at de skal syns jeg er "kul". Helt ærlig så ofrer jeg ikke 17-åringene en tanke en gang. Beklager. 

Målgruppen til Paradise Hotel er fra 15-49 år. Altså er den største delen av målgruppen voksne mennesker. 

I don't care. I love it. Lol lizm. 

Hva slags ord var det fra noen som prøver å være voksen.

Anonymkode: 56e76...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I don't care. I love it. Lol lizm. 

Hva slags ord var det fra noen som prøver å være voksen.

Anonymkode: 56e76...ba6

Vedkommende prøver nok å få et poeng frem her. At du ikke ser det, er merkverdig.

Anonymkode: 8304c...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...