Pentu Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #281 Del Skrevet 31. oktober 2016 24 minutter siden, Weebs skrev: Utelys av betyr ikke ring på. Det vet alle! Du er ikke teit. Kan du skru av ringeklokka i sikringsskapet? Da er du sikret enda mer Kom noen etterpå. Når jeg ikke åpnet etter at de ringte på 3 ganger så begynte de å hamre på døren. Da ble Pentu skikkelig sint. Roet meg heldigvis til jeg åpnet. Forklarte de at det er en grunn for at folk ikke åpner. Her i huset er folk syk og da holder vi heller sengen. Han eldste som var med beklaget seg veldig. En av de små spurte hvor mye snop de fikk. Humf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 31. oktober 2016 #282 Del Skrevet 31. oktober 2016 Vi har skrudd av utelyset men har ringt på to ganger her likevel. I fjor ble det ringt på én gang, da var det til og med en voksen med. Da ble jeg ganske oppgitt. Vi feirer ikke halloween og de kommer jo gjerne midt i leggetiden så det passer fryktelig dårlig liksom. Litt irriterende at ungene ikke har fått gode nok instrukser av de voksne. Skulle ønske det var sånn at man ikke skulle ringe på med mindre det var pyntet på utsiden eller noe. Da kunne vi grinebitere fått være i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #283 Del Skrevet 31. oktober 2016 29 minutter siden, A4-livet skrev: Vi har skrudd av utelyset men har ringt på to ganger her likevel. I fjor ble det ringt på én gang, da var det til og med en voksen med. Da ble jeg ganske oppgitt. Vi feirer ikke halloween og de kommer jo gjerne midt i leggetiden så det passer fryktelig dårlig liksom. Litt irriterende at ungene ikke har fått gode nok instrukser av de voksne. Skulle ønske det var sånn at man ikke skulle ringe på med mindre det var pyntet på utsiden eller noe. Da kunne vi grinebitere fått være i fred Jeg syns jo det er litt forskjell om de ringer på en gang for så å gå sin vei når de ikke får svar og på å ringe på gang på gang på gang på gang når folk ikke åpner. Det syns jeg bare er drit frekt. Mannen sliter mye med migrene. Da hadde det vært skikkelig god stemning hvis de holdt på på den måten utenfor og han lå flatt ut. Nå var det jo bare feber her, men virkelig. Ta et hint a folkens. Og skal barna gå så bør foreldrene gå med. Ihvertfall når de er så små at de ikke vet bedre. Gjør jobben deres foreldre! er litt morsomt å se utover nabolaget. Etter kl 19 ble det SVART! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 1. november 2016 #284 Del Skrevet 1. november 2016 Du var absolutt ikke teit! Du hadde skrudd av utelysene og det burde være signal nok. Forstår ikke barna det, så er de for små til å gå uten foreldre. Jeg er ikke vilt begeistret for Halloween, men har vært med og feire i USA som barn og husker hvor fantastisk det var så jeg er ingen grinebiter. Det er jo sikkert årets høydepunkt for mange barn, så jeg tar gjerne i mot barn på døren! Men nei takk til større barn, uoppdragne barn og dårlige kostymer Og det er selvsagt ikke lov å være truende eller gjøre hærverk! Vi hadde ikke skrudd av utelysene her, men har heller ikke gjort noe for å oppfordre til besøk. Det endte med fire gjenger på døren og en relativt rolig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiver Skrevet 1. november 2016 #285 Del Skrevet 1. november 2016 Så kjedelig når det ikke blir respektert at man har utelyset av! Jeg føler meg som en grinebiter for vi har hatt utelysene av de siste årene. Mye på grunn av gneldrebikkja, jeg har rett og slett ikke orket den bjeffingen ved hver gang noen ringer på! Hehe. Og det var uaktuelt i år når vi har ei som skal sove på kvelden og. Om et par år kanskje, når hun er stor nok til å ville delta selv, tar vi nok del i det igjen for jeg syns egentlig sånt er veldig morsomt! Men for nå får vi bare være grinebiterne i nabolaget Jeg var veldig spent på om noen skulle komme hit, men var ingen som ringte på her da utelyset var av, og det er jeg veldig glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 1. november 2016 #286 Del Skrevet 1. november 2016 Skjønner deg godt! Hadde av utelysene selv. Hørte at det gikk folk utenfor men de ringte heldigvis ikke på her. Hadde ikke åpnet uansett hvor hardt de dundret på døren Gammel tante her, men altså! Holder meg til julebukkene, jeg de synger ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 2. november 2016 Forfatter #287 Del Skrevet 2. november 2016 20 timer siden, Carouselle skrev: Du var absolutt ikke teit! Du hadde skrudd av utelysene og det burde være signal nok. Forstår ikke barna det, så er de for små til å gå uten foreldre. Jeg er ikke vilt begeistret for Halloween, men har vært med og feire i USA som barn og husker hvor fantastisk det var så jeg er ingen grinebiter. Det er jo sikkert årets høydepunkt for mange barn, så jeg tar gjerne i mot barn på døren! Men nei takk til større barn, uoppdragne barn og dårlige kostymer Og det er selvsagt ikke lov å være truende eller gjøre hærverk! Vi hadde ikke skrudd av utelysene her, men har heller ikke gjort noe for å oppfordre til besøk. Det endte med fire gjenger på døren og en relativt rolig kveld! 18 timer siden, Shiver skrev: Så kjedelig når det ikke blir respektert at man har utelyset av! Jeg føler meg som en grinebiter for vi har hatt utelysene av de siste årene. Mye på grunn av gneldrebikkja, jeg har rett og slett ikke orket den bjeffingen ved hver gang noen ringer på! Hehe. Og det var uaktuelt i år når vi har ei som skal sove på kvelden og. Om et par år kanskje, når hun er stor nok til å ville delta selv, tar vi nok del i det igjen for jeg syns egentlig sånt er veldig morsomt! Men for nå får vi bare være grinebiterne i nabolaget Jeg var veldig spent på om noen skulle komme hit, men var ingen som ringte på her da utelyset var av, og det er jeg veldig glad for. 17 timer siden, Strikkesokken skrev: Skjønner deg godt! Hadde av utelysene selv. Hørte at det gikk folk utenfor men de ringte heldigvis ikke på her. Hadde ikke åpnet uansett hvor hardt de dundret på døren Gammel tante her, men altså! Holder meg til julebukkene, jeg de synger ihvertfall Så godt å høre at jeg ikke er helt på tryne. Får dere ikke svar så gå videre, ikke begynn å smell på døren! 😡 Hunden holdt jo på å klikke og Lille trodde det var kusinen som kom hver gang det ringte på, så hun var helt i hundre 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 2. november 2016 #288 Del Skrevet 2. november 2016 Enig i det med julebukk vs. Halloween! Jeg synes det blir for "lettvint" bare å spørre etter snop. Mye koseligere med unger som synger julesanger enn unger som har gjort et halvhjertet forsøk på å kle seg ut med å dra på seg en maske. Vi hadde av lyset vi også, og det ble respektert. Jeg møtte mange ungeflokker da jeg gikk kveldstur, men ingen av dem ringte på hos oss. De kan komme tilbake til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 3. november 2016 Forfatter #289 Del Skrevet 3. november 2016 I dag har jeg vært hos jordmor. Jeg var jo hos henne i forrige uke på hastetime, så i dag ble det bare masse preiking om filmer som går på kino osv På planen skal man egentlig snakke om amming på den timen, men jeg føler at jeg har såpass kontroll på ammingen at vi snakket om alt mulig annet. Hun lurte på om jeg hadde planer om å føde før tiden. Hodet har festet seg og jeg har mye nedpress og murringer. Ikke helt enda lillesøster. Etter timen dro jeg på senteret her ute. Etter en time hadde jeg så vondt i både rygg og mage at jeg måtte sitte meg ned på an krakk inne i en butikk. Da fant jeg ut at jeg måtte komme meg hjem. Men fikk kjøpt en julegave, en bursdagsgave og en del julepynt. Nissedrakten er og kjøpt inn. Jeg samler på en spesiell type julekule så nå er den i hus. Nå skal jeg ligge her til Lille og mannen kommer hjem. Det er snart jul folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. november 2016 Forfatter #290 Del Skrevet 4. november 2016 Lille holdt på å ta fyr i går. Så hun er hjemme fra barnehagen i dag. Feberen er helt vekke, så hun er i fin form. Ble langhelg på pappaen og. For jeg har ikke sover i natt. Har svettet og hatt vondt i magen. Følte sengen var 10 000 grader. Niesen min ringte å spurte etter sånne rosa susser. Så tanten har laget pikekyss i dag. Eller, de står i ovnen nå. Der skal de stå til i morgen tenker jeg. Godt jeg lagde så mye middag i går at det blir micromiddag i dag. Mannen lurte på om det var klikket for meg når det sto kalkun og fløtepoteter på bordet på en torsdag. Men får man cravings så får man cravings. Da spiller det ingen rolle hvilken dag det er. I dag har jeg veldig lyst på pinnekjøtt, men jeg har ikke det i hus. Planlegger å gå i pysjen i hele dag nemlig. 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. november 2016 #291 Del Skrevet 4. november 2016 Å herregud, pinnekjøtt Gleder meg sånn til julaften og pinnekjøtt, jeg har ikke ORD! Hvis babyen griner midt i spisinga får noen andre ta ansvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. november 2016 #292 Del Skrevet 4. november 2016 Herregud, jeg trodde først atlille hadde vært borti et lys eller noe og tatt fyr. Bra det "bare" var feber. Kalkun og fløtepoteter hørtes digg ut! Men skjønner at mannen lurte på om det hadde klikket for deg, du skal jo liksom slappe av Pinnekjøtt hørtes også digg ut. Mannen elsker det og kunne tenke seg å ha det på julaften, men vi spiser det hvertfall to-tre ganger rundt jul uansett så jeg har satt ned foten og sagt at det blir ribbe hvert år. Eventuelt har vi to julemiddagen. For meg blir det ikke skikkelig jul uten (har prøvd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. november 2016 Forfatter #293 Del Skrevet 4. november 2016 56 minutter siden, Weebs skrev: Å herregud, pinnekjøtt Gleder meg sånn til julaften og pinnekjøtt, jeg har ikke ORD! Hvis babyen griner midt i spisinga får noen andre ta ansvar Pinnekjøtt er så fantastisk! Tipper det er mange som kan ta seg av en skrikende baby sånn at du kan få mat. Du må jo bruke barseltiden for det den er verdt. 😜 30 minutter siden, A4-livet skrev: Herregud, jeg trodde først atlille hadde vært borti et lys eller noe og tatt fyr. Bra det "bare" var feber. Kalkun og fløtepoteter hørtes digg ut! Men skjønner at mannen lurte på om det hadde klikket for deg, du skal jo liksom slappe av Pinnekjøtt hørtes også digg ut. Mannen elsker det og kunne tenke seg å ha det på julaften, men vi spiser det hvertfall to-tre ganger rundt jul uansett så jeg har satt ned foten og sagt at det blir ribbe hvert år. Eventuelt har vi to julemiddagen. For meg blir det ikke skikkelig jul uten (har prøvd). Haha. Nei heldigvis ingen barn i fyr her. Bare veldig veldig varm. Hun er ikke helt tipp topp. Var ganske misfornøyd før legging. Men hun kræsjet totalt. Så godt mulig hun bare var stupings. Det er jo ganske avslappende med kalkun. Den hiver jeg jo bare i ultraproen i ovnen. Potetene skreller jeg mens jeg sitter i sofaen, foodprosessoren kutter de og kokingen klarer de helt selv 😜 Jeg skjønner mannen din godt. Her er det ikke en diskusjon en gang. Pinnekjøtt må man ha på julaften. Godt mannen er vokst opp 5 min unna meg og ikke i en annen den del av landet. Kunne fort blitt krig hvis han kom med noe annet 😜 Heldigvis kommer han fra en familie med fint lite tradisjoner. Det tar min side seg av. Vi har så mange tradisjoner at mannen blir helt svett 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 4. november 2016 #294 Del Skrevet 4. november 2016 Åh don't get me started på pinnekjøttet igjen du må gjerne komme hjem her og lage middag anytime forresten vi har ikke sånne staselige greier midt i uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. november 2016 Forfatter #295 Del Skrevet 4. november 2016 1 time siden, Strikkesokken skrev: Åh don't get me started på pinnekjøttet igjen du må gjerne komme hjem her og lage middag anytime forresten vi har ikke sånne staselige greier midt i uken Ja du skjønner det at vi har alltid sånn middag. Det skjer ikke at jeg ikke orker å lage salat til maten en gang og bare setter en boks med mais på bordet 🙈 Ofte er det lettere å lage sånt midt i uken enn i helgen. Midt i uken får jeg ladet i mange timer. I helgen så er jo Lille propell hjemme 😜 Kanskje det blir staselig barselmiddag her hos meg 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 4. november 2016 #296 Del Skrevet 4. november 2016 Haha ja jeg ser for meg buffet på kjøkkenbenken hver dag hos dere jeg nå Jeg stiller på staselig barselmiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. november 2016 Forfatter #297 Del Skrevet 4. november 2016 42 minutter siden, Strikkesokken skrev: Haha ja jeg ser for meg buffet på kjøkkenbenken hver dag hos dere jeg nå Jeg stiller på staselig barselmiddag Nærmeste vi kommer til buffet i det daglige er taco Jeg hadde barseltreff hos meg desember når jeg var hjemme med lille. Gjett hva vi spiste?! Pinnekjøtt! kan ikke love deg det samme da. Spørs når vi føder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 5. november 2016 #298 Del Skrevet 5. november 2016 Herregud serverte du virkelig pinnekjøtt på barseltreff?! Jeg er såå glad vi bor på samme øy pinnekjøtt er godt i januar og det, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 5. november 2016 #299 Del Skrevet 5. november 2016 Pinnekjøtt Jeg må komme på barseltreff hos deg altså! Må bli før min kommer da, sånn at det fremdeles er sesong for det. Skal vi si januar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 5. november 2016 Forfatter #300 Del Skrevet 5. november 2016 5 timer siden, Strikkesokken skrev: Herregud serverte du virkelig pinnekjøtt på barseltreff?! Jeg er såå glad vi bor på samme øy pinnekjøtt er godt i januar og det, altså 4 timer siden, sitronkake skrev: Pinnekjøtt Jeg må komme på barseltreff hos deg altså! Må bli før min kommer da, sånn at det fremdeles er sesong for det. Skal vi si januar? Haha. Søtinger. Jeg skal lage middag til dere jeg. Men hvis dere venter urøkt pinnekjøtt så må dere gå et annet sted. For her er det bare røkt å få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå