Gå til innhold

Helt sinnsyke strømregninger, what to do?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, 82girl skrev:

har de samme strømleverandør?

Men nå skal det sies at jeg nettopp fikk avlest måleren for han som betaler mest, og det viser seg at de har beregnet et for høyt forbruk, omtrent en måneds forbruk ekstra på tre år. Det blir jo ikke mange kronene fordelt på de årene, men det er kanskje en idé å be han andre sjekke måleren sin i tilfelle han betaler for lite. Vet ikke om det blir så populært om regningene blir høyere, men skal sjekke det ut på mandag :)  

Anonymkode: a507c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, 82girl skrev:

jeg bor også på en liten plass, men noen har norgesenergi, noen fjordkraft, noen kraftinor ... man må ikke ha samme selv om man bor på en liten plass:P

Nei selvsagt ikke. Men som sagt driver jeg med økonomistyring og har faktisk sittet med regningen til den ene personen, og måttet gå å lete opp strømregningen til den andre for jeg kunne ikke tro at det kunne være såpass stor forskjell :)

Anonymkode: a507c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
4 timer siden, Trinetrinetrine skrev:

Fant du noensinne ut av dette.....? 

På 2.5.2016 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Usikker om dette er riktig tråd, beklager om det er feil.

Må bare høre om dette er normalt, eller hva vi evt skal gjøre, for de strømregningene vi får er latterlige høye for ingenting.

Jeg og kjæresten min bor i en liten enroms leilighet på kanskje 30 kvm, jeg har bodd her med han i 2 år nå og har sett selv at strømregningene plutselig er mer og mer helt på avveie her. Strømregningene lå i starten på 3-400kr som er normalt (vi har også snakket med naboene våre som bor i samme "blokk" som har større leilighet enn oss men betaler maks 400kr i måneden), men det siste året har regningene vi har fått vært godt over 1000-lappen (1300, 1600, 1800 kr PÅ EN MÅNED). 

Vi har ikke oppvaskmaskin, vaskemaskin, vi har ikke en gang toalett i vår egen leilighet. Vi har en panelovn i stua og en liten panelovn på kjøkkenet og en vanlig varmeovn som vi bruker når det har vært veldig kaldt i vinter. I tillegg har vi et lite hybelkjøkken (med lite kjøleskap) og en dusj, det er vel de få tingene som faktisk trekker strøm annet enn vanlige greier som lys osv. Det skal ikke være nok til å få strømregninger på 1800kr selv om det har vært vinter. HALLOO, 30 KVM (Blir irritert bare av å skrive det her) 

Vet ikke om det har en sammenheng, men i tillegg så begynte plutselig hovedsikringen og gå hele tiden, har kjøpt sikkert 3-4 pakker med sikringer det siste året (i tillegg til å låne sikringer fra naboer) fordi de går hele tiden. 

Har prøvd å snakke med utleier om dette, men han er ikke akkurat kjent for å faktisk gjøre tingene som han sier (som å ringe elektriker), endte opp med at han skiftet panelovnen i stua bare, that's it. 

Har snakket med Hafslund, de sier ring elektriker, snakker med utleier og han sier ring Hafslund. Endte opp med å bytte fra Hafslund til en annen strømleverandør, får strømregning på nesten 1700kr fra den nye strømleverandøren og nettleieregning fra Hafslund på hele 918kr for EN MÅNED I NETTLEIE HERREGUD. 

Trodde aldri jeg skulle skrive et så langt innlegg om strømregninger, men dette er sykt, ikke sant? 

Noen som vet hva vi skal gjøre? For helt ærlig, vi drukner i regningene her og har ikke råd til å betale så mye hver eneste måned. 

Anonymkode: 677db...fcb

Hvorfor dra frem en tråd fra det Herrens år 2016 i 2019? 

Anonymkode: 013d3...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter eltilsynet. Da må huseier utarbeide eventuelle feil innen en viss frist. Eltilsynet er til for deres sikkerhet. Hvis det er noe feil i leiligheten, så kan det være ganske farlig. 

Har akkurat hatt dem her. Og det var en hyggelig opplevelse.

Anonymkode: a812e...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...