Gå til innhold

Han skal i fengsel....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Jeg har undersøkt litt rundt og spurt omgangskretsen hans om han og jeg har enda kun fått positive svar.  Han er den i gjengen som tar ansvar, er ærlig, åpen og har respekt for alle rundt seg. Han har ingen fordommer mot no eller noen, er inkluderende og positiv som dagen er lang. Men så er det ikke alle vennene hans som vet om dette heller, så de ser jo bare den han er og ikke hva han har gjort.

Men ja jeg føler ikke jeg er naiv. Jeg har antennene ute og føler jeg sitter på valt hele tiden. 

Når det gjelder venner så er det kanskje en venn jeg tør snakke om dette med. Hun vet hvem han er men vet ikke om dette. Jeg får prøve å være ærlig med henne. 

Ts 

Anonymkode: 98f55...f89

Det var en tråd for noen dager siden der en bruker trakk frem personlighetstrekk og lenket til dette for å vise en annen ts hvordan psykopater opptrer. Så langtnjeg husker passer din beskrivelse av denne personen godt med personlighetstrekkene i både lenke og som du beskriver hos denne personen. Vær varsom med dine livsvalg. 

Anonymkode: d1025...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en tråd for noen dager siden der en bruker trakk frem personlighetstrekk og lenket til dette for å vise en annen ts hvordan psykopater opptrer. Så langtnjeg husker passer din beskrivelse av denne personen godt med personlighetstrekkene i både lenke og som du beskriver hos denne personen. Vær varsom med dine livsvalg. 

Anonymkode: d1025...605

Nå er hverken du eller den brukeren psykologer. Vær varsom med å opptre som en yrkesutøver du ikke er. 

Anonymkode: d7341...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lovedrug skrev:

Fire uker er jo ingenting , han kan være en god mann fordi om han skal sone i fire uker .

Han må bare sone på åpen soning uansett.

Enig dette

går ut i fra at det gjelder vold og legemsbeskadigelse siden det skjedde på fylla og du skriver han ikke drikker lenger fordi han ble redd for deg selv. Fyllebråk er veldig vanlig og noe som kan skje alle, ikke noe å dømme noen for selvom det har gått kraftig for seg én gang! 

Er detderimot voldtekt ved tvang eller overfallsvoldtekt ville jeg endret synet mitt på han og kuttet kontakten .

 

Anonymkode: 5b4d9...f22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt crush dro i fengsel i et år, jeg ventet på ham og endret ikke oppfattelsen min av han. Fortid er fortid. Alle kan gjøre feil eller trå utenfor loven uten å nødvendigvis være onde mennesker fordet.

Anonymkode: 5b4d9...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig dette

går ut i fra at det gjelder vold og legemsbeskadigelse siden det skjedde på fylla og du skriver han ikke drikker lenger fordi han ble redd for deg selv. Fyllebråk er veldig vanlig og noe som kan skje alle, ikke noe å dømme noen for selvom det har gått kraftig for seg én gang! 

Er detderimot voldtekt ved tvang eller overfallsvoldtekt ville jeg endret synet mitt på han og kuttet kontakten .

 

Anonymkode: 5b4d9...f22

Hvis du leser tråden, skriver TS at dette ikke omhandler vold/noe fysisk gjort mot noen andre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med et familiesenter som finnes i alle større kommuner. Forklar at du har har fått en usikkerhet knyttet til fengsling av typen. Si at du ønsker et møte med han på familiesenteret med psykolog til stede. Legg frem saken for ham på familiesenteret ofg still krav til ham for fremtiden.  Er han villig til å møte på familiesenteret og er han villig til å imøtekomme dine krav på et oppriktig vis da er det bevis for at han er noe satse på når han har sonet sin straff.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Frank5099 skrev:

Ta kontakt med et familiesenter som finnes i alle større kommuner. Forklar at du har har fått en usikkerhet knyttet til fengsling av typen. Si at du ønsker et møte med han på familiesenteret med psykolog til stede. Legg frem saken for ham på familiesenteret ofg still krav til ham for fremtiden.  Er han villig til å møte på familiesenteret og er han villig til å imøtekomme dine krav på et oppriktig vis da er det bevis for at han er noe satse på når han har sonet sin straff.

De har kjent hverandre i 5 uker!!!

Anonymkode: 458ad...65a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Han har sluttet å drikke fordi han er livredd for å gjøre det samme igjen. Selv om han har jobbet med seg selv og har forandret seg, så er det jo fortsatt sånn at brent barn skyr ilden. Det betyr ikke at han ville gjort det igjen men han tar iallfall ansvar, og sørger for at sjansen for at han før det igjen er minimale ved at han dropper alkohol en god stund fremover. Eg er glad han gjør det jeg. Det viser at han er seriøs og tar ansvar. Hadde han vært på fylla helga rett etter dommen hadde det vært hakket verre tenker jeg. 

 

DETTE gjorde meg bekymret. Han sluttet altså ikke å drikke etter selve hendelsen, men etter at han fikk dommen? Og det er bare "for en god stund framover"?

Jeg trodde han sluttet å drikke etter hendelsen for et par år siden, og altså hadde vokst en del siden da. Nå virker det litt mer som en midlertidig endring....

Anonymkode: 458ad...65a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner velger ikke badboys sier kvinnene på KG...

Anonymkode: 21c38...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at dem får være med i røverradioen og sånn og får gjøre aktiviteter utenfor stedet. De får dra til badeland, møte barna sine innimellom, lære seg en del kreative ting, etc. til og med filminnspilling leste jeg at noen hadde vært med på. :) Så jeg ville ikke sett helt sett helt svart på det hvis det er så kort tid. Jeg ville heller bekymret meg over det at han faktisk er voldelig slik noen andre her skriver. 

Anonymkode: a8704...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at dem får være med i røverradioen og sånn og får gjøre aktiviteter utenfor stedet. De får dra til badeland, møte barna sine innimellom, lære seg en del kreative ting, etc. til og med filminnspilling leste jeg at noen hadde vært med på. :) Så jeg ville ikke sett helt sett helt svart på det hvis det er så kort tid. Jeg ville heller bekymret meg over det at han faktisk er voldelig slik noen andre her skriver. 

Anonymkode: a8704...2e1

Hvilket fengsel er det? Åpen soning? Ingen fanger forlater bergen kretsfengsel er faktisk det som er poenget.

Anonymkode: 69e7d...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fengsel er det? Åpen soning? Ingen fanger forlater bergen kretsfengsel er faktisk det som er poenget.

Anonymkode: 69e7d...3e2

vet ikke hvor hun bor da men altså det er fengsel

Anonymkode: 69e7d...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan traff du han TS?

Anonymkode: 87bc1...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har så vidt begynt å bli kjent med hverandre.  Du har fått et godt inntrykk av ham.  Mitt råd:  Gjør det du ønsker og tror på! 

Folk flest har svært dårlige kunnskaper til hva slags mennesker som sitter i fengsel, og hvorfor.  Tror f.eks. ikke mange er klar over at de fattige fengsles når de ikke kan gjøre opp for seg til Staten.  Blir man f.eks. skyldig skatt, vegavgift osv.  og ikke kan betale for seg, gjør man opp for seg ved å sone i fengsel.   Det er dette som kalles bøtesonere, og de soner under samme sikkerhetsnivå som alle andre "kriminelle". 

Mytene om fengsel og -innsatte er mange.  Innsatte er ingen homogen gruppe som har behov for sinnemestringskurs og psykolog.  Mange har rett og slett gjort en dumhet. De har ikke et kriminelt sinnelag. Men de må gjøre opp for seg, og så skal de videre i livet. 

Du spør hva åpen soning er?  Det kan sammenlignes med å være i 1stegangstjeneste i Forsvaret.  Kravet for å få åpen soning er at man går på skole eller er i jobb.  Hjemmesoning med fotlenke er et nyere alternativ.  


     

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og forherligelse av brudd på norsk lov.

-Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig dette

går ut i fra at det gjelder vold og legemsbeskadigelse siden det skjedde på fylla og du skriver han ikke drikker lenger fordi han ble redd for deg selv. Fyllebråk er veldig vanlig og noe som kan skje alle, ikke noe å dømme noen for selvom det har gått kraftig for seg én gang! 

Er detderimot voldtekt ved tvang eller overfallsvoldtekt ville jeg endret synet mitt på han og kuttet kontakten .

 

Anonymkode: 5b4d9...f22

Enig i denne. Det er stor forskjell på fyllebråk hvor det ikke engang er sikkert at han slo først og på voldtekt. En kamerat satt inne en stund etter at en fyr seriøst prøvde å slå han ned og han svarte for å beskytte seg selv. Dessverre var min kamerat mye sterkere og "traff godt" slik at denne andre fyren ble skadet. Jeg har aldri sett ned på han av den grunn.

Det er umulig å råde deg hverken i den ene eller den andre retningen uten å vite hele historien TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg ikke skremme deg Ts, men jeg har erfaring med en far som har sittet inne 4 ganger (og skal inn nå for 5 gang) fordi han har banket samboeren sin i fylla. Han finner lett nye damer og denge løs på, fordi han da "virker så snill og hyggelig". Takk Gud for at jeg ikke har noen kontakt med mannen, sier jeg bare. Men jeg vil virkelig råde deg til å ikke tråkke i den fella som mange kvinner gjør: Han SER så hyggelig ut. Han SER så snill ut og VIRKER så god. Er det noe disse mennene kan, så er det å spille... De er jo nesten for god til å være sann. Faren min jobbet i en dyr dressbutikk, han gikk alltid fint kledd og kunne virke som en kjempe søt Ole Brum lignende bamse-pappa, som var så hyggelig å hilse på og snakke med -  mens han på hjemmebane kastet han samboeren sin veggemellom og ned trappa... 

Nå sier jeg ikke at denne fyren er som faren min, men jeg har hvertfall lært meg å se etter visse tegn og ting for å gjøre meg selv oppmerksom på hvor jeg "tråkker". Som andre skriver, vær på vakt. Du har kjent han i kun 5 uker, og det er ikke lenge... Faren min giftet seg og fikk barn med henne som han nesten banket ihjel etter 1,5 år... Så 5 uker, det er ingenting å "stole på". Lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

DETTE gjorde meg bekymret. Han sluttet altså ikke å drikke etter selve hendelsen, men etter at han fikk dommen? Og det er bare "for en god stund framover"?

Jeg trodde han sluttet å drikke etter hendelsen for et par år siden, og altså hadde vokst en del siden da. Nå virker det litt mer som en midlertidig endring....

Anonymkode: 458ad...65a

Støtter den her forresten... 

Ts, dette er mest sansynlig en fyr som har "tatt seg sammen" fordi han da fikk en dom. 
For alt du vet så har han ikke lært noe av hva han har gjort... Og for alt du vet så kan du bli hans "neste offer" når han kommer ut igjen. Syns man skal være veldig varsom og på vakt, om man så skal begynne å date noen som skal / har sittet inne for vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har kjent hverandre i 5 uker!!!

Anonymkode: 458ad...65a

Hun er usikker.  Det er derfor viktig for henne bli sikker.  Det blir hun hvis han er villig til å imøtekomme henne på et seriøst vis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, May 02, 2016 at 10.05, lovedrug skrev:

Fire uker er jo ingenting , han kan være en god mann fordi om han skal sone i fire uker .

Han må bare sone på åpen soning uansett.

Når man er stormende forelsket er fire uker ulidelig lang tid.

Endret av OPIgirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...