Gå til innhold

Vi skal selge huset vårt og første visning gikk ikke så bra 🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere satt prisantydningene lavere enn det dere er villig til å selge for? Prisantydningen bør speile dette dere er villige til å selge boligen for, og det er den budgiverne tar hensyn til. Vet det er relativt vanlig med lokkepriser, men det er veldig irriterende for kjøpere og meglere har fått en god del kritikk for dette. 

Nå skal det sies at at budet med forbehold om at alle møbler må følge med var veldig merkelig, så mener ikke det var et godt bud.

Anonymkode: 78ab2...d37

Vi hadde vel kanskje tatt imot budet men det var med møbler inkl, og det kom ikke på tale. De ville ha med alt som på bilder av soverommene, stuen og spisestuen, alle lampene og møbler.

 

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente under taksten. Prisantydning er 100.000 mindre enn verditaksten.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

En høyst uvanlig kombinasjon av prising. Særlig i et populært område. Dette er en god skrønetråd! 

Anonymkode: c0374...b1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En høyst uvanlig kombinasjon av prising. Særlig i et populært område. Dette er en god skrønetråd! 

Anonymkode: c0374...b1a

Hva skulle hensikten med å skrøne om dette være? Det er ikke akkurat en underholdende tråd. 

Anonymkode: 6323e...d16

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En høyst uvanlig kombinasjon av prising. Særlig i et populært område. Dette er en god skrønetråd! 

Anonymkode: c0374...b1a

Hva mener du med det?

Det er ikke jeg som har satt på prisantydning og heller ikke takstpris. Og lager heller ikke ikke tulletråd som andre kan le av, men for å få råd.

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling. Du kan le av det, men det fungerer. Les deg opp og gjør det selv. Lei lager og fjern alt annet enn basismøbler. Vi hadde 24 bud etter 1. visning. Bestill nedvask og vindusvask fra byrå, og server boller. 

1461676415321.jpg

1461675954900.jpg

1461675945081.jpg

DSC_0108.JPG

DSC_0103.JPG

received_10156785837805494.jpeg

Anonymkode: ecb99...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styling. Du kan le av det, men det fungerer. Les deg opp og gjør det selv. Lei lager og fjern alt annet enn basismøbler. Vi hadde 24 bud etter 1. visning. Bestill nedvask og vindusvask fra byrå, og server boller. 

1461676415321.jpg

1461675954900.jpg

1461675945081.jpg

DSC_0108.JPG

DSC_0103.JPG

received_10156785837805494.jpeg

Anonymkode: ecb99...47f

Styling. Du kan le av det, men det fungerer. Les deg opp og gjør det selv. Lei lager og fjern alt annet enn basismøbler. Vi hadde 24 bud etter 1. visning. Bestill nedvask og vindusvask fra byrå, og server boller. 

DSC_0150.JPG

DSC_0143.JPG

DSC_0050.JPG

DSC_0047.JPG

DSC_0037.JPG

Anonymkode: ecb99...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styling har jeg vært flink med, jeg stylet det til minste detalj, uten boller da. Alt var vasket, luktet rent, alt var ryddig. Og alle som var innom har sagt at det var et fantastisk hus, som fra et ukeblad. Flere måpte og sa flere ganger hvor fint det var. 

Så sånn sett syns jeg at jeg ga all in. Mer kunne jeg ikke.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styling. Du kan le av det, men det fungerer. Les deg opp og gjør det selv. Lei lager og fjern alt annet enn basismøbler. Vi hadde 24 bud etter 1. visning. Bestill nedvask og vindusvask fra byrå, og server boller. 

1461676415321.jpg

1461675954900.jpg

1461675945081.jpg

DSC_0108.JPG

DSC_0103.JPG

received_10156785837805494.jpeg

Anonymkode: ecb99...47f

Boller, epler og jordbær er ikke årsaken til at så mange ville kjøpe boligen din. Fint interiør og ren leilighet ja, men det er nok beliggenhet og planløsning som veier tyngst når alt kommer til alt. Det er ikke boller og frukten din de skulle kjøpe.

Anonymkode: e347e...0d5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styling har jeg vært flink med, jeg stylet det til minste detalj, uten boller da. Alt var vasket, luktet rent, alt var ryddig. Og alle som var innom har sagt at det var et fantastisk hus, som fra et ukeblad. Flere måpte og sa flere ganger hvor fint det var. 

Så sånn sett syns jeg at jeg ga all in. Mer kunne jeg ikke.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Er det lurt å være tilstede på visning? Er det ikke bedre å la megler ta seg av den biten? 

Anonymkode: ecb99...47f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Boller, epler og jordbær er ikke årsaken til at så mange ville kjøpe boligen din. Fint interiør og ren leilighet ja, men det er nok beliggenhet og planløsning som veier tyngst når alt kommer til alt. Det er ikke boller og frukten din de skulle kjøpe.

Anonymkode: e347e...0d5

Sånn tenkte jeg også, før jeg skulle selge selv og innså at vi kvinner spesielt  kjøper en drøm snarere enn et bosted. 

Anonymkode: ecb99...47f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det lurt å være tilstede på visning? Er det ikke bedre å la megler ta seg av den biten? 

Anonymkode: ecb99...47f

Vi var ikke til stede under visning.

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styling har jeg vært flink med, jeg stylet det til minste detalj, uten boller da. Alt var vasket, luktet rent, alt var ryddig. Og alle som var innom har sagt at det var et fantastisk hus, som fra et ukeblad. Flere måpte og sa flere ganger hvor fint det var. 

Så sånn sett syns jeg at jeg ga all in. Mer kunne jeg ikke.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Ukeblad er ikke det samme som hjemmekos / føle seg hjemme 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styling har jeg vært flink med, jeg stylet det til minste detalj, uten boller da. Alt var vasket, luktet rent, alt var ryddig. Og alle som var innom har sagt at det var et fantastisk hus, som fra et ukeblad. Flere måpte og sa flere ganger hvor fint det var. 

Så sånn sett syns jeg at jeg ga all in. Mer kunne jeg ikke.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Lykke til i neste runde. Kanskje ikke annonsert nok / feil timing? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, KvinneguidenBruker skrev:

Ukeblad er ikke det samme som hjemmekos / føle seg hjemme 

 

Lykke til i neste runde. Kanskje ikke annonsert nok / feil timing? 

Det var på en ukedag, nå blir det på en søndag, kanskje blir det bedre. Takk!

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det bare kom feil folk på visning :) 

Anonymkode: fb93a...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det?

Det er ikke jeg som har satt på prisantydning og heller ikke takstpris. Og lager heller ikke ikke tulletråd som andre kan le av, men for å få råd.

Anonymkode: 372b4...3bf

Hvem er det da som har satt prisantydning? 

Prisantydning er jo et markedsprisforslag fra megler som aksepteres eller revideres av selger, og avtales med megler. 

Taksten får du ikke endret, ikke om den er utarbeidet av en sertifisert takstmann og reflekterer korrekt antall rom og rommenes bruksområde. 

Dere sjekket prospektet og boligsalgsrapporten før det gikk til print, gjorde dere ikke? Luket ut eventuelle trykkfeil o.l. som meglerfirmaet egentlig skulle ha funnet selv og rettet opp i (hender de gjør feil de også).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev:

Hvem er det da som har satt prisantydning? 

Prisantydning er jo et markedsprisforslag fra megler som aksepteres eller revideres av selger, og avtales med megler. 

Taksten får du ikke endret, ikke om den er utarbeidet av en sertifisert takstmann og reflekterer korrekt antall rom og rommenes bruksområde. 

Dere sjekket prospektet og boligsalgsrapporten før det gikk til print, gjorde dere ikke? Luket ut eventuelle trykkfeil o.l. som meglerfirmaet egentlig skulle ha funnet selv og rettet opp i (hender de gjør feil de også).

Den ble avtalt med megler ja.

Vi har sjekket alt, flere ganger.

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ble avtalt med megler ja.

Vi har sjekket alt, flere ganger.

Anonymkode: 372b4...3bf

Da har dere jo satt prisantydningen, - i samarbeid med megler.

Direkte spørsmål, fordi det er det eneste området jeg kan tenke meg at markedspris kan tenkes være lavere enn takst;

- er det i et oljerammet område dere skal selge? Og er det en av de boligtypene det er svært mange av i markedet for øyeblikket (altså leilighet med 2 soverom)?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En høyst uvanlig kombinasjon av prising. Særlig i et populært område. Dette er en god skrønetråd! 

Anonymkode: c0374...b1a

Hvorfor skulle noen skrøne om det her? Ingen finner det vel provoserende eller særlig underholdende?:klo:

TS: at det faktisk var 4 budgivere gir meg god tro på at du får solgt for prisantydning eller mer neste gang. Når en først gir et skambud så er det flere som får det for seg at de kan få den "billig". 

Har dere et tidspress for å flytte? Du skriver jo at dere ikke har kjøpt enda, da sitter dere jo i en luksusposisjon egentlig. Går ikke neste visning som dere ønsker så ville jeg tatt den av markedet noen måneder og forsøkt igjen litt senere:) Lykke til!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Da har dere jo satt prisantydningen, - i samarbeid med megler.

Direkte spørsmål, fordi det er det eneste området jeg kan tenke meg at markedspris kan tenkes være lavere enn takst;

- er det i et oljerammet område dere skal selge? Og er det en av de boligtypene det er svært mange av i markedet for øyeblikket (altså leilighet med 2 soverom)?

Nei, det er det ikke. Det er et hus, i et område som er veldig godt egnet for familie med barn. 4 soverom.

 

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, hironakamura skrev:

Hvorfor skulle noen skrøne om det her? Ingen finner det vel provoserende eller særlig underholdende?:klo:

TS: at det faktisk var 4 budgivere gir meg god tro på at du får solgt for prisantydning eller mer neste gang. Når en først gir et skambud så er det flere som får det for seg at de kan få den "billig". 

Har dere et tidspress for å flytte? Du skriver jo at dere ikke har kjøpt enda, da sitter dere jo i en luksusposisjon egentlig. Går ikke neste visning som dere ønsker så ville jeg tatt den av markedet noen måneder og forsøkt igjen litt senere:) Lykke til!

Vi har ikke noe tidspress på oss, det er riktig. Men vi har heller ikke lyst å bo her lenger enn vi må. Derfor håper jeg så inderlig at neste visning går bedre. Som megler sa, om neste visning blir som denne så er det markedet som har bestemt at den ikke er verdt mer enn taksten eller prisantydning.

tusen takk !

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...