Gå til innhold

"Outlander" - noen fler som ser på?


Upadiela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, Vippe skrev:

Åååh, jeg dør. Hva skal jeg bruke tiden på nå lilsom?

Du finner bøkene som lydbok på storytel.no Gratis prøveperiode så du kan høre masse i ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Que_pasa skrev:

Du finner bøkene som lydbok på storytel.no Gratis prøveperiode så du kan høre masse i ferien. 

Lydbøkene finnes også på engelsk (med en behagelig, britisk oppleser som takler det skotske språket ganske bra) på youtube. 

Du kan begynne fra begynnelsen her: 

 

Eller hoppe rett inn i bok (og sesong) 3 her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....eller om du vil ha den engelske lydboken med deg, får du den på Audible. De har gratis førstemåned. (Kjøp billige bøker sånn at du kan bruke månedens poeng til å kjøpe dyre bøker). Bøkene finnes selvfølgelig til Kindle og om det finne til disse (jeg har lest bøkene for lengst, så jeg har ikke sjekket), så kan du koble Kindle og Audible sammen og da kan du høre fra der du leste sist og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. mai 2016 at 12.37, sofie777 skrev:

I forhold til GoT er det så og si ikke vold i denne serien. Det store unntaket var de scenene i slutten av sesong 1. I sesong 2 er det noen sverdkamper og lignende og mest sannsynlig krig (i forskjellige grader) mot slutten, men det er reelle historiske hendelser og da er de lettere å svelge, synes jeg. Krig var det mye av på den tiden og det skal godt gjøres å unngå det. I fortsetningen (senere bøker) klarer ikke Jamie og Claire å unngå krig helt heller, men det er også historiske kriger og uten dem blir ikke historien drevet fremover. Det kan ikke bare være "lovey-dovey" hele tiden heller. Men mesteparten i ses. 2 er konflikter som må løses og kan løses uten vold.

Det finnes faktisk en mellomting mellom det du kaller "lovey-dovey" og ekstrem vold. Herlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, OPIgirl skrev:

Det finnes faktisk en mellomting mellom det du kaller "lovey-dovey" og ekstrem vold. Herlighet...

Har jeg sagt noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EnKoppTe skrev:

Noen som vet når sesong 3 kommer? 

 

I løpet av 2017. På våren om de fleste får det som de vil, på høsten for at det ikke skal kræsje totalt med GoT og for at de skal få god tid til å gjøre opptak og få frem historien skikkelig. Jeg er i den siste gruppen, ses. 2 var litt for rotete for min smak. 

Sesongen vil for en stor del foregå på sjøen, og en god del til på en sydhavsøy, men de har kontakter med de som lager Black Sails som også er på Starz (samme som lager musikken osv.), så den delen fikser de nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

youtube kontoene som har lydbøkene forsvinner veldig fort. Så nå ble jeg dritt lei og kjøpte heller alle bøkene.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så glad jeg ble av sesongavslutningen. Gleder meg helt sykt til sesong 3 :laugh: Klarer nesten ikke å vente, så vurderer å kjøpe meg bøkene. Hvordan er de å lese på engelsk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....begynner bok 2 der sesong 2 sluttet...? Tørr ikke høre videre før jeg har fått det bekreftet 😮 

Storytell har lydbøkene, har vært redningen min på biltur i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hørt på lydbøkene, men regner med at de følger bøkene, så du kan trygt høre bok 2 som er sesong 2. Bok 3 derimot KAN bli delt, men det vet vi ikke enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok nummer 2 starter med det vi så i siste episode i sesong 2. Så du kan fint starte der uten å gå glipp av viktige hendelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 30.4.2016 at 12.19, Frøken888 skrev:

Anbefaler å lese bøkene :) 

Hei! Har akkurat bestilt nummer tre og fire i bokserien. Tror du at du kunne hjulpet meg med rekkefølgen av de tre siste bøkene. Det kommer ikke klart frem der hvor jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen på bøkene:

1 - Outlander/Cross Stitch - Under Jegermånen

2. Dragonfly in Amber - På fremmed jord

3. Voyager - Fanget i tiden

4. Drums of Autumn - Blå netter

5. Fiery Cross

6. A breath of Snow and Ashes

7. An Echo in the Bones

8. Written in my own Heart's Blood

 

Litt usikker på om de norske bøkene blir helt de samme som de engelske. Da jeg leste de for sikkert 10 år siden så var de engelske bøkene delt opp i 2 norske. Lurer på om de er slått sammen nå. Har ikke de bøkene tilgjengelig her så får ikke sjekket om de 4 norske bøkene dekker de 4 første engelske. Mener de kalte bokserien for Hekseringen da den kom ut for litt over 10 år siden.

Endret av Poledra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 21.29, Upadiela skrev:

Oppdaget nylig serien Outlander, og er HELT hekta. Har foreløpig kommet meg ut i sesong 1, og har 5 episoder igjen (så vær så snill legg på spoilertag dersom det er noe viktig som jeg ikke har sett ennå, hehe). 

For de som ikke har sett den; det handler om en dame, Claire, som lever i Skotland rett etter krigen. Hun og ektemannen drar på bryllupsreise, til "the Highlands" og noe skjer som gjør at Claire havner 200 år tilbake i tid. Syns serien er gripende spennende, utrolig godt laget og denne tidsreisen virker nesten troverdig! 

Typisk at jeg oppdaget den i eksamensperioden! Jeg blir helt opphengt i sånne serier. Flere som liker den? :) 

Jeg begynte, men fant ut at magen min er ikke er sterk nok til å holde følge. Avsluttet etter sesong en og har ikke tenkt til å se mer. Bestiller heller bøkene hvis jeg skal tilbake enn å se på det der. 

Anonymkode: 930df...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte, men fant ut at magen min er ikke er sterk nok til å holde følge. Avsluttet etter sesong en og har ikke tenkt til å se mer. Bestiller heller bøkene hvis jeg skal tilbake enn å se på det der. 

Anonymkode: 930df...a9a

Da kan jeg opplyse om at når du har sett sesong 1, så har du sett det absolutt verste fysiske i hele serien. Det er verdt å se resten, men det er jo opp til deg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...