Gå til innhold

Tips for å kutte ned på matbudsjettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Chibi skrev:

Har selv prøvd flere forskjellige merker tunfisk...Hvilken kjøper du?
For jeg...Synes det smaker pyton av alle de jeg har prøvd..

Helt vanlige typer, de som står i hylla på Kiwi og Spar. Jeg pleier bare å se etter proteininnhold, og kjøpe den med høyest. :)

Man skal virkelig presse ut aaaaaaalt vannet da. Synes det er ganske hæslig ellers. 

Anonymkode: 51fd1...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlige typer, de som står i hylla på Kiwi og Spar. Jeg pleier bare å se etter proteininnhold, og kjøpe den med høyest. :)

Man skal virkelig presse ut aaaaaaalt vannet da. Synes det er ganske hæslig ellers. 

Anonymkode: 51fd1...c68

Jeg liker det fortsatt ikke :P 
Like ikke konsistensen av tunfisk...
Jeg liker tunfisk, bare ikke i boks ^^ -Fersk tunfisk, i sushi, mmm nydelig!
Men på boks, det minner meg om kattemat :fnise: 

Men altså noen liker det jo :)  Og har man dårlig råd så bør man iallefall prøve det :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, April 29, 2016 at 19.34, AnonymBruker skrev:

Hei! Samboeren min har dessverre måttet gått ned i stilling pga nedbemanninger på jobben hans. Jeg jobber bare 80% men tar på meg alle ekstravakter jeg kan. Dessverre blir det lite av de nå i denne perioden pga lave timesbudsjett. Siden samboeren min har kuttet ned står mer på meg, fler regninger og betale osv. Derfor må vi kutte i matbudsjettet for å få det til å gå rundt.

Sjekket gjennomsnittet for i fjor og fant ut at vi på dagligvarebutikker bruker mellom 6-8000 kr i mnd, som er helt vilt mye. (tenkte aldri over at det var så mye!) 

Noen som har tips til hvordan senke matbudsjettet? Det jeg har skrevet opp til nå er:

- Kjøpe billig ris, pasta osv på innvandrerbutikker i store kvanta

- Kutte ut unødvendige ting som brus, godis osv 

- Lage mer og større porsjoner fra bunnen av og ta vare på rester til lunsj på jobb

- Lage brød og rundstykker hjemme

- være flinkere til å handle store kvanta av kjøtt osv når det er tilbud og fryse ned 

- Kjøpe ting som dopapir, vaskemiddel osv på tilbud 

noen som kan gi flere tips til ting som har fungert for dere? :) har søkt litt etter billige middager på nett og skrevet ned flere! :) 

tusen takk! 

Anonymkode: 40e95...6f4

Hei.

Du har jo her sjøl lagt et fint grunnlag for kostnadskutt. Kjøp alt billigst mulig..billigmerker er like bra som dyre. Hamstring av holdbare varer når de er på tilbud... ja, men som sagt...du ser fint sjæl iflg HI hva du kan gjøre. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 20.23, Chibi skrev:

Jeg liker det fortsatt ikke :P 
Like ikke konsistensen av tunfisk...
Jeg liker tunfisk, bare ikke i boks ^^ -Fersk tunfisk, i sushi, mmm nydelig!
Men på boks, det minner meg om kattemat :fnise: 

Men altså noen liker det jo :)  Og har man dårlig råd så bør man iallefall prøve det :) 

 

Tunfisk til 3 kroner boksen i en god salat er da bra? Eller? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...