Gå til innhold

Helikopterstyrten - en stille tråd med medfølelse


Mis(s)Understood

Anbefalte innlegg

Dekningen av denne saken er egentlig dratt litt ut av proporsjoner. Heile situasjonen er jo selvfølgelig veldig tragisk, men det er egentlig veldig lite mer nyhetsmessig, som kan dras ut av denne saken nå. Men TV 2 Nyhetskanalen ryddet jo vekk omtrent ALT av nyheter i halvannet døgn.

I tillegg forsøkte de vel å få tak i alt som muligens  kunne krype og gå av naboer, Nordsjø-arbeidere, politikere, helikopter-pilotorer, psykologer og så videre. Samtidig som de konstant nører opp under forskjellige spekulasjoner. Som blant annet da de forsøkte å stille helikopter-selskapet til veggs, i forhold til vedlikehold - selv om årsaken til styrten fremdeles ikke var klarlagt enda.

Anonymkode: 959cd...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig trist. Føler med de etterlatte. 

Tenker også på de etterlatte til gutten som druknet i en foss på skoletur på samme tidspunkt som helikopterulykken skjedde. Den tragiske drukningsulykken fikk nesten ingen oppmerksomhet. Jeg tenker det kan være ekstra tungt for dem å oppleve alt fokuset på helikopterulykken. Det er vondt å miste en av sine kjære uansett, men jeg tror de etterlatte får mer støtte og hjelp hvis de mister sine kjære i en stor ulykke. Kontrasten blir sikkert ekstra stor når to slike ulykker skjer samtidig. 

Anonymkode: 4b5d4...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at mediene er i full gang med å melke tragediene nå når navnene er frigjort. Utbrodering av personlige tragedier og historien om "måbarnspappaen som aldri kom hjem", etc.

Det er respektløst å lage dette til en tabloid klikkfest.

La nå for Guds skyld familiene få sørge i fred.

Anonymkode: 82343...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forferdelig trist. Føler med de etterlatte. 

Tenker også på de etterlatte til gutten som druknet i en foss på skoletur på samme tidspunkt som helikopterulykken skjedde. Den tragiske drukningsulykken fikk nesten ingen oppmerksomhet. Jeg tenker det kan være ekstra tungt for dem å oppleve alt fokuset på helikopterulykken. Det er vondt å miste en av sine kjære uansett, men jeg tror de etterlatte får mer støtte og hjelp hvis de mister sine kjære i en stor ulykke. Kontrasten blir sikkert ekstra stor når to slike ulykker skjer samtidig. 

Anonymkode: 4b5d4...388

Det er ikke bare noe du tror, det er helt korrekt. Bare å se på ofrene etter Utøya. Der fikk de spesialbehandling alle sammen pga at det var en så vanvittig handling, og at det var ungdomspolitikere. Men sorgen for hver enkelt er jo ikke noe annerledes. Dette husker jeg ble tatt opp flere ganger. Staten lempen på kravene til lånekassen bl.a. Det ble gjort lovendring med tilbakevirkende kraft slik at alle skulle få mer penger i voldsoffererstatning. Hvor var disse tiltakene når f.eks. Baneheieadrapene skjedde? Eller andre grusomme ulykker? Jeg leste nylig at det fortsatt er mange som går sykemeldte etter Utøya. Vi "vanlige" får kun gå sykemeldt i ett år før man må over på AAP, og mister store deler av inntekten vår. Jeg er sterkt uenig i at overlevende og etterlatte etter Utøya skal få slik særbehandling. Problemet er at man ikke kan si det høyt fordi da er man ufølsom.

Anonymkode: 82343...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og min dypeste medfølelse for de involverte. 

 

Valgte selv å slutte offshore pga usikkerhet rundt sikkerheten med blandt annet helikopter. Det kunne vært meg på det helikopteret. Er i dag glad for at jeg valgte et trygt yrke fremfor bare penger.

Anonymkode: 98abe...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...