Gå til innhold

Når tenkte du på barn nr 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri. Steriliserte meg etter første og siste graviditet. Synes det var den verste perioden i mitt liv. Mitt barn får bare tåle å være enebarn. Har dyr og venner og hunder er like bra som søsken synes jeg:-)

Anonymkode: bf442...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en vanskelig graviditet. Både fysisk og psykisk. Det var det verste jeg noen gang hadde opplevd. Sa til meg selv flere ganger mens jeg var gravid at jeg aldri måtte finne på dette igjen. Hadde også en vanskelig barseltid. To uker etter fødsel snakket jeg og samboer om når vi skulle ha neste :)

Anonymkode: dbc8c...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 20.58, noomi skrev:

Skal vi se... barn nr 2 ble helt uaktuelt sånn da jeg lå og fødte den første. Rett etter barnehagestart var nr 2 fortsatt ganske uaktuell, men det ser ut som at det går seg til nå...

Jeg hadde et uproblematisk svangerskap og en superfin barseltid (sovebaby) men opplevde fødselen og barnehagestart som tøft (mye sykdom!)

Samme her etter barnehagestart, var noen laaange måneder der hvor det ble i overkant mye oppkast og klein form på alle og enhver kombinert med alt for lite søvn(i betydning 0-4 timer oppstykket).

Men graviditet var virkelig ikke en drøm heller, og hadde unge med stort sett lakenskrekk særskilt på dagtid.  

Pga alder må vi bare begynne snart, og ungen er ca 2,5 når vi sannsynligvis begynner å prøve.

Ellers hadde jeg vurdert å vente noen år, bare så en kunne hentet seg godt inn og vært klar til ny runde.

Men jeg har ordentlig lyst på en baby jeg kan kose litt med, erfaring tilsier bare at jobben er usannsynlig krevende 😝 

Dog er det nå såpass gøy at jeg jo skjønner det går over akkurat dette med ekstremt lite søvn. Jeg bare gruer meg til å ta en eventuell runde med det og kanskje verre. Det er så fortvilende når det står på, liksom. Og spesielt når "bare en fase" strekker seg veldig lenge 

Anonymkode: 9534d...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når testen plutsrlig var possitivt :fnise:

Anonymkode: ae978...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor fort 😂 Var gravid igjen da første var 1 år. Mer enn tett nok synes jeg, med 20 mnd mellom barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok tenkt på nr 2 og 3 før jeg ble gravid med 1. 

Vi har snakket om neste osv uten å bestemme oss for hva vi vil. Jeg skal ihvertfall være i fysisk form til å gå gjennom en graviditet ;) Vi er enige om at vi helst vil ha tette barn og jeg vil gjerne ha ca 2 år mellom dem (eller mindre).

Så da blir det vel kanskje prøving om ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...