Gjest gjest- silje Skrevet 14. juni 2016 #161 Del Skrevet 14. juni 2016 Ja takk til oppskrift på sjokolade - chiapudding Åh, så herlig med tur, forstod jeg det slik at du skal til Irland ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 14. juni 2016 #162 Del Skrevet 14. juni 2016 Her vil jeg gjerne følge med, om det går greit? Prøver selv å starte opp igjen med å skrive positive ting fra dagene om kvelden, men sliter helt latterlig med å komme i gang Så kanskje jeg blir inspirert av de fine postene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #163 Del Skrevet 14. juni 2016 5 timer siden, Rainbow skrev: Ja, du ser råbra ut! Og du ga meg en tankevekker med det med vekta. Jeg veier meg egntlig ikke noe særlig lenger annet enn før og etter et program fordi jeg må oppgi mål for å få premien min. Men jeg blir jo så sur og skuffa om det ikke er endringer, og hvorfor har en kilo eller to drimye å si for hvordan jeg føler meg den dagen? Det er jo egentlig absurd. Sjokolade-chiapudding? Hvordan? 3 timer siden, gjest- silje skrev: Ja takk til oppskrift på sjokolade - chiapudding Åh, så herlig med tur, forstod jeg det slik at du skal til Irland ? I går lagde jeg det slik: - 1 1/4 cup usøtet soya melk - 1/4 cup chia frø - 4 dråper med stevia vanilje - 3 ss rå kakao - 1 ss yacon sirup Rørte fort med en skje, satt på lokket på beholderen jeg hadde det i og ristet til alt var godt blandet. Aner ikke hvor god den er altså, men samboeren min likte den veldig godt. Ja, jeg skal til Irland. Eller, vi lander i Dublin men kjører til Nord-Irland med en gang. Første overnatting er i Newcastle. Vi skal ta den Game of Thrones rundturen, så vi sover et nytt sted hver natt. Det første hotellet vi skal være på er Slieve Donard hotell da, og det er første dagen som vi skal være mest på hotell, så passende at det er et så luksushotell, er det ikke? Gleder meg masse! Har på følelsen av at jeg har glemt noe da, hm. 1 time siden, Rumle skrev: Her vil jeg gjerne følge med, om det går greit? Prøver selv å starte opp igjen med å skrive positive ting fra dagene om kvelden, men sliter helt latterlig med å komme i gang Så kanskje jeg blir inspirert av de fine postene dine Så koselig! Selvfølgelig kan du følge med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #164 Del Skrevet 14. juni 2016 Ukesmål, uke 5 Mål, fysisk helse: - Gjøre alle dagene i 30 day squat challenge - Gjøre litt yoga hver dag, selvom det bare er en 5-10 minutters økt - Gå masse Mål, mental helse: - Skrive hva som har vært bra i dag hver kveld - Skrive hva jeg har gjort bra i dag hver kveld ------------------------------------------------------------------- Antar at jeg får til å skrive fra telefonen på hotellet hver kveld, men om jeg ikke skulle orke/gjøre det så får det heller bli en oppsummering når jeg kommer hjem igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #165 Del Skrevet 16. juni 2016 Tirsdag: Dagens trening: 30 min yoga strength 30 min yoga relaxation Hva som var bra i dag: Pent vær, samboer kom hjem før jeg dro så fikk kost litt ekstra, ingen forsinkelser på toget, god kveldsmat med mamma og søster. Hva jeg gjorde bra i dag: Pakket ferdig, gjorde en time yoga selvom jeg ville prøve å bli ferdig med en TV-serie før jeg dro, presset meg selv i yogaen til å holde alle stillingene selvom muskulaturen brant som bare det. Onsdag: Ble ikke noe trening denne dagen. Ble en del gåing da, gikk 15 000 skritt. På tross av mye bil og fly-sitting. Ble også en del svømming, så det var vel dagens trening? Hva som var bra i dag: Vi dro til Irland ingen problemer med flyet, fikk ikke så veldig dotter i øra av flyturen denne gangen så det var ikke såååå vondt, vi sjekket inn på dette fantastiske hotellet, koste oss i spa-bassenget, nøt en fantastisk middag på hovedbordet på dette 5-stjerners hotellet (mange som har stirret på oss under hele oppholdet, og spesielt da så dollet opp som vi var i tillegg), gått tur langs stranda, fantastiske fjell rundt om her, kystlinje så langt du kan du se, fikk besøk av en måke som satt inntil hotellvinduet til meg og søsteren. Også fikk jeg en ny bamse. Kanini. Hva jeg gjorde bra i dag: Var på flyplassen uten å ha angst, fløy uten å ha angst, var på flyplassen i Dublin uten å ha angst. Dette er første gangen jeg flyr på lenge uten å ha angst så dette var utrolig deilig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 16. juni 2016 #166 Del Skrevet 16. juni 2016 Yay for flytur uten angst! Knallbra! Høres ut som dere har kommet til et fantastisk hotell. Dublin er helt utrolig herlig, så dere får det nok kjempefint! Hihi, jeg liker også bamser. Samboeren min holdt på å klikke da jeg samla inn små plastbiter på Serla-tørkerull og dorull så jeg fikk tilsent et kjempeekorn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 16. juni 2016 #167 Del Skrevet 16. juni 2016 Høres fantastisk ut! Og go you for flytur uten angst :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 17. juni 2016 #168 Del Skrevet 17. juni 2016 Så spennende med Irlands - tur Kjenner at jeg rett og slett ble litt sjalu her ja Det høres ut som en veldig fin tur, altså nytt hotel hver natt? Rekker ikke å kjede dere da nei, åååh for en opplevelse! Kose deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #169 Del Skrevet 17. juni 2016 Må spesifisere at det er i Nord-Irland vi er. Irland er et annet land altså. Ble 30 446 skritt i går. Første turen var i opp i et fjell, deretter var det mye ulendt terreng, opp og ned i en skogpark. Med andre ord har jeg satt squad challenge på vent, for beina og rumpa mi klarer ikke mer. Var ikke så heldig med været i går da. Det regnet som bare det og jeg var den eneste som ikke hadde regntett tøy så det ble jo til at jeg gikk lenger våt enn jeg burde ha gjort siden de andre somla litt mer enn jeg ville. Kjenner det på formen i dag. Veldig sår i halsen. Men, men. Satser på at det ikke blir verre i alle fall siden jeg føler meg ganske dårlig nå. I dag kom jeg opp i 20 000 skritt og har gått en del høydemetre i dag også. Opp et fjell, opp og ned i en skogpark igjen. Fikk gangsperre på vei opp fra en foss, så var bra det ikke var veldig mye gåing i dag. Sånn, i forhold til i går. Sammendrag: Fantastisk så langt! Deler nok noen bilder med dere når jeg kommer hjem igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #170 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Nå kommer en ganske så lang oppdatering siden jeg tenkte jeg kunne skrive litt mer om hva jeg gjorde dagene jeg var i Nord-Irland, samt legge ved bilder for hver dag. Bare generelt: Game of Thrones tur var en fantastisk idé. Beste ferien på lenge! Torsdag: Ekstremt mye gåing. Vi startet dagen med å dra til Mourne Mountains hvor vi gikk litt i Leitrum Lodge. Fantastisk fint fjell-landskap, men hadde selvfølgelig yr og tåke så vi fikk ikke gått så høyt opp før vi stod i skyene. Dro deretter til Tollymore Forest Park. FOR EN VAKKER NATUR. Tollymore brukes til å filme blant annet The Haunted Forest, så det var kjempeartig å se. Ble helt trollbundet av naturen der, det var virkelig unikt. Neste stopp var Inch Abbey. Fantastiske ruiner. Vi møtte også på et søtt eldre ektepar som var ute å gikk med hundene sine. De var veldig snakkesalige og hundene sååå menneskeglade. Til slutt dro vi til Castle Ward. Vi var litt sent ute, så de hadde stengt Game of Thrones tingene der: Archery og møte med hundene som spiller ulvene. Synd, det hadde jeg gledet meg veldig til, men får ta det igjen en annen gang! Denne dagen hadde vi dårlig vær. Tøyet mitt var vannavprellende, men ikke vanntett. Det startet å regne ganske kraftig når vi kom til Castle Ward så der ble jeg gjennomvåt, som førte til en forkjølelse resten av turen. Denne dagen ble det 30 446 skritt på meg. Fredag: Mye gåing denne dagen og, men ikke like mye som dagen før. Første stopp denne dagen var Shillanavogy Valley. Også et fantastisk fjell-landskap. Det blåste veldig mye her da, så vi bestemte oss for å ikke gå så langt opp i fjellet. Neste stopp var Cairncastle. Her var det generelt landskap som ble brukt, så vi slet litt med å finne spesifikt dit vi skulle. Kunne sikkert ha spurt noen, men vi bestemte oss for heller å dra videre. Vi så jo landskapet i alle fall! Så var det Cushendun Caves. Fantastisk! Porten ut hulen på andre siden var stengt, så tenkte de kanskje filmet der enda? Hvem vet. Vakkert i alle fall! Siste stopp var Glenariff, hvor vi tok en tur i Glenariff Forest Park. Igjen, fantastisk landskap. Antall skritt: 20 318 Lørdag: Mer gåing igjen. Første stopp var Ballintoy Harbour. Utrolig vakkert landskap, litt spesielt siden det har vært vulkanisk aktivitet der. Vi klatra masse i skjærene for å se mer, såklart. Neste stopp var Giant's Causeway. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan naturen kan lage hexagonale steiner, men kjempekult! Vi dro så til Murlough Bay. Kjempevakkert, og deilig at det ikke var turister der. Vi så også rådyr med kje. Kjempesøte! Videre dro vi til The Dark Hedges. Unike trær, så det var artig å se! Siste stopp denne dagen var Downhill Strand. En utrolig land sandstrand. Vi kjørte bilen ut på sanda, det var visst ganske vanlig. Totalt antall skritt: 26 070 Pssst. Her ser dere rådyret hvis dere ser godt etter. Ungen er gjemt i det høyet løvet dog. Søndag: Siste dagen vi kikket på Game of Thrones lokasjoner. Ble en del kjøring denne dagen fordi det var langt mellom stedene. Første stopp var Portstewart Strand. Været var så dårlig at vi ikke gadd å gå ut av bilen engang. Jeg var jo i ganske dårlig forfatning, så ville ikke bli enda mer syk. Andre stopp var Binevenagh Mountain. De har satt opp vindmøller i deler av området hvor de filmet GOT så der var det ikke lov å gå. Vi fant en gammel Quarry som vi parkerte ved og gikk ut, men fy for en vind og regn! Ble ganske våt etter bare 5 min spasering rundt der, så jeg gikk å satt meg i bilen igjen ganske kjapt. Det siste stedet vi dro var Pollnagollum Caves. Utrolig vakkert, men det var ikke lov å gå inn i hulene (det var en labyrint av huler, så skjønner jo hvorfor). Vi gikk likevel lenger ned til hulene enn det var lov til, for nysgjerrige er vi jo ikke. Deretter gikk vi en runde i Belmore Forest på 7 km. Ganske tung runde, for det ble en del høydemetre vi måtte stige. Totalt antall skritt: 21 667 Endret 21. juni 2016 av KaDust 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #171 Del Skrevet 21. juni 2016 Og nå er det egentlig helt greit at forkjølelsen tar helt overhånd. Kroppen og beina trenger likevel hvile etter mangel på restitusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #172 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Tok testen @Rainbow linket til i sin dagbok også, og mitt resultat ble slik: Tar den igjen når jeg ikke er syk, siden pulsen min nå ikke er helt riktig og dette er derfor ikke heeelt korrekt, men uansett fornøyd med det resultatet altså! Endret 21. juni 2016 av KaDust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KittenOfDoom Skrevet 21. juni 2016 #173 Del Skrevet 21. juni 2016 Så utrolig fine bilder fra ferien din!! Ser ut som du hadde en fantastisk tur! Håper forkjølelsen slipper taket fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 21. juni 2016 #174 Del Skrevet 21. juni 2016 For en fantastisk tur! Kjipt at du ble syk, men du har jo opplevd (og gått!) masse likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 21. juni 2016 #175 Del Skrevet 21. juni 2016 Wow, for noen bilder, for en tur frøken! Skal si dette så rett og slett magisk ut Dumt du er blitt syk da, men det er jo typisk etter en tur - spesielt etter fly (aircondition). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 21. juni 2016 #176 Del Skrevet 21. juni 2016 Wow, det så virkelig fantastisk ut! For noen bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #177 Del Skrevet 21. juni 2016 5 timer siden, gjest- silje skrev: Wow, for noen bilder, for en tur frøken! Skal si dette så rett og slett magisk ut Dumt du er blitt syk da, men det er jo typisk etter en tur - spesielt etter fly (aircondition). Nå er det vel heller det at jeg vandret søkkvåt i kalde Irland (var vel 12 grader og regn) et par timer før jeg endelig kom meg på et hotell for å få i varmen. Så er trykket i dusjene i Irland så dårlig at jeg ikke ble varm av dusjen heller, som sørget for at jeg ble syk. Faktisk aldri blitt syk av flyreiser, bortsett fra vonde dotter i øra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 21. juni 2016 #178 Del Skrevet 21. juni 2016 18 minutter siden, KaDust skrev: Nå er det vel heller det at jeg vandret søkkvåt i kalde Irland (var vel 12 grader og regn) et par timer før jeg endelig kom meg på et hotell for å få i varmen. Så er trykket i dusjene i Irland så dårlig at jeg ikke ble varm av dusjen heller, som sørget for at jeg ble syk. Faktisk aldri blitt syk av flyreiser, bortsett fra vonde dotter i øra. Huff, men allikevel så høres det ut (og ser) som en fantastisk tur. Jeg har alltid hatt lyst å reise til Irland - ikke Nord Irland, men nå ønsker jeg å dra til begge disse landene! Hehe, så snakk om inspo Har blitt syk av fly, men også en kino - opplevelse i Danmark. Var frisk når jeg gikk inn, men akutt syk etterpå. Så aircondision for slike som meg, er no go. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 22. juni 2016 #179 Del Skrevet 22. juni 2016 Utrolig flotte bilder fra Nord-Irland! Det er det eneste landet på det kontinentet jeg ikke har vært i, så jeg har veldig lyst til det! Nå har jeg aldri sett Game of Thrones, men dette var fristende likevel! Kjipt du ble syk, været der er jo ikke akkurat noen høydare som oftest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diis Skrevet 23. juni 2016 #180 Del Skrevet 23. juni 2016 Her hadde det skjedd mye; for det første, du ser ssmashing ut, og for det andre, fy søren så fint det ser ut i Nord-Irland!! Kjedelig med sykdom da, men dere må jo ha hatt en superaktiv fin ferie Over 30 000 skritt tror jeg aldri jeg har sett på min egen skritteller i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå