Gå til innhold

Er det ikke på tide og slutte å sammenligne alt med nazismen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke på tide og slutte å sammenligne alt med nazismen?

Anonymkode: 6d5d2...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klaveret

Hvorfor det? Det som er på tide er at flere faktisk setter seg inn i hva nazismen gjorde - og huske det, slik at det aldri, aldri, aldri skjer igjen. Om noe minner om nazismen er det faktisk viktig å påpeke det. Det som skjedde under 2. verdenskrig er så grusomt at man nesten ikke tror det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klaveret skrev:

Hvorfor det? Det som er på tide er at flere faktisk setter seg inn i hva nazismen gjorde - og huske det, slik at det aldri, aldri, aldri skjer igjen. Om noe minner om nazismen er det faktisk viktig å påpeke det. Det som skjedde under 2. verdenskrig er så grusomt at man nesten ikke tror det. 

 

Som om vi noensinne har lært av historien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klaveret skrev:

Hvorfor det? Det som er på tide er at flere faktisk setter seg inn i hva nazismen gjorde - og huske det, slik at det aldri, aldri, aldri skjer igjen. Om noe minner om nazismen er det faktisk viktig å påpeke det. Det som skjedde under 2. verdenskrig er så grusomt at man nesten ikke tror det. 

 

Det du skriver har ingenting å gjøre med det jeg skrev

Anonymkode: 6d5d2...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klaveret
3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Som om vi noensinne har lært av historien.

Det er vel ikke dermed sagt at vi skal slutte å snakke om den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver har ingenting å gjøre med det jeg skrev

Anonymkode: 6d5d2...c01

Om du er TS, så jo det har det. Sammenligne, trekke likhetstrekk, og være litt framsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Klaveret skrev:

Om du er TS, så jo det har det. Sammenligne, trekke likhetstrekk, og være litt framsynt.

Jeg tolker ts slik at h*n mener her på KG. 

Anonymkode: 38ef9...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker ts slik at h*n mener her på KG. 

Anonymkode: 38ef9...599

Haha - da burde kanskje TS sagt det i HI ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på høy tid.

Som oftest blir sammenligningen helt usaklig og ikke engang delvis sann, og i de tilfellene der det er et snev av sannhet er bruken av nazismen mest av alt et uttrykk for intellektuell latskap. Man vil vise at noe er skikkelig fælt, og griper det eneste man kommer på. I så godt som alle tilfellene finnes det dessuten så store forskjeller at en sammenligning med nazismen blir absurd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er på høy tid.

Som oftest blir sammenligningen helt usaklig og ikke engang delvis sann, og i de tilfellene der det er et snev av sannhet er bruken av nazismen mest av alt et uttrykk for intellektuell latskap. Man vil vise at noe er skikkelig fælt, og griper det eneste man kommer på. I så godt som alle tilfellene finnes det dessuten så store forskjeller at en sammenligning med nazismen blir absurd.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å slutte å være høyreekstrem, eventuelt en høyrepopulist. Det er ikke "inn" liksom. Det er på tide å slutte å kalle det asylbarn. Kall det barn i stedet. 

Anonymkode: 9fb3e...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, når man ser at historien er i ferd med å gjenta seg, og hvor fort folk glemmer, så er det absolutt et tegn på at man bør sammenligne med nazismen der det faktisk er relevant.

Dog kan jeg ikke se at man sammenligner "alt" med nazismen - hva vil det si? Det har jeg aldri vært ute for.

Anonymkode: 001a1...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...