Gå til innhold

Bare i Sverige: Barn tåler ikke at IKEA nevner at en familie har pappa og mamma


ops2

Anbefalte innlegg

http://www.side2.no/aktuelt/beatrice-fikk-ikea-til-a-fjerne-dette-skiltet/3423217087.html

Bare et profesjonelt offer som nå får sine fem minutter i rampelyset.

.Den svenske mammaen mener videre overfor avisen at hun synes det er ille at en slik lapp er rettet mot barn.

- Det er jo barna som skal lese lappen. Tenk på et barn som bor med sin mormor, eller har en forelder som ikke lenger er til stede eller har foreldre som helt enkelt ikke kjenner at de tilhører de tradisjonelle kategoriene. Ikea er et fint sted å besøke, og det bør være bra for alle, sier hun.

Hva i hel... blir det neste en skal ta hensyn til? Hva med alle som ikke kan få barn, skal IKEA slutte å nevne barn i reklamen?

Nå skulle jeg si at bare i Sverige går sånt an, men så holdt jeg kjeft, for vi har da våre Beatrice her også...:nei:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Jeg er faktsik litt glad for at trans-bevegelsen styrkes for tiden. Den kommer til å bane vei for en individualistisk likestillingspolitikk der kvotering og den slags tiltak vil bli virkningsløse.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke skal mer til for at hun får "klump i magen" har hun et stort problem. At overfølsomme folk går rundt og blir støtt er synd, men det blir for dumt når resten av samfunnet skal tilpasses disse. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk. Folk skal ta seg nær av alt mulig for tiden.

 

Og jeg er lesbisk, og alenemor.

Anonymkode: ea0b5...70b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg spørre dere som mener at dette er unødvendig, kunne ikke IKEA bare skrevet "foreldrene dine"? Jeg kjønner godt at folk blir støtt av dette, ikke alle har en mor og far vi lever i 2016. Blir så provosert av dere som mener at dette ikke er en viktig sak, så mitt svar er : OK, din mening, IKKE min, og du er veldig heldig som ikke må oppleve denne diskrimineringen (lenge leve å være hetro :fart2:)... (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, lille humla skrev:

Da vil jeg spørre dere som mener at dette er unødvendig, kunne ikke IKEA bare skrevet "foreldrene dine"? Jeg kjønner godt at folk blir støtt av dette, ikke alle har en mor og far vi lever i 2016. Blir så provosert av dere som mener at dette ikke er en viktig sak, så mitt svar er : OK, din mening, IKKE min, og du er veldig heldig som ikke må oppleve denne diskrimineringen (lenge leve å være hetro :fart2:)... (:

Jo det kunne de. Det tror jeg ikke noen er uenig i at de kunne. Poenget er at om man blir så voldsomt støtt av dette har man et stort problem, og så sarte mennesker prøver å tvinge andre til å være like følsomme har vi alle et problem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg sa: familier er ikke så a4 lengre. Greit, jeg hadde ikke reagert på ett slikt skilt, men hadde jeg vært i en annen situasjon så kan det hende jeg hadde det.Jeg synes det er BRA at folk tar opp slike ting, for diskriminering skjer hele tiden. Oftes merker man det ikke selv, da man ikke er den som blir diskriminert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
29 minutter siden, lille humla skrev:

Da vil jeg spørre dere som mener at dette er unødvendig, kunne ikke IKEA bare skrevet "foreldrene dine"? Jeg kjønner godt at folk blir støtt av dette, ikke alle har en mor og far vi lever i 2016. Blir så provosert av dere som mener at dette ikke er en viktig sak, så mitt svar er : OK, din mening, IKKE min, og du er veldig heldig som ikke må oppleve denne diskrimineringen (lenge leve å være hetro :fart2:)... (:

Woo-Woo-Woo :kjempesinna: PK-alarm. Det finnes også de som har færre enn to foreldre, så forslaget ditt kunne også vært støtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Woo-Woo-Woo :kjempesinna: PK-alarm. Det finnes også de som har færre enn to foreldre, så forslaget ditt kunne også vært støtende.

Voksent svar. (: :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om noen går rundt å leter etter ting å bli støtt over. Selv om man ikke har en mamma og pappa og ja de kan skrive foreldre så må man ikke bli støtt fordet. Hva med de som ikke har foreldre da? Fosterbarn ol? 

Noen kan jo bli støtt, vi kan ikke passe oss for absolutt alt. Normal oppførsel får holde.

Anonymkode: 67570...c1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
1 minutt siden, lille humla skrev:

 

Voksent svar. (: :baby:

Men sånn seriøst. Nå har dus ett at selv du som mener godt og er henynsfull kan formulere deg på måter som kan være sårende eller støtende for sarte sjeler. Hva mener du de burde skrevet for å ikke kunne støte noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang en lærer sa at det måtte være en mor, en far og et barn, for at det skulle være en familie. Det var verre sagt. :( 

Anonymkode: 1a5e2...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, kanskje "de du er med"? Kan jo også hende ungen er med morfaren sin for alt jeg vet (; Nei, men fra spøk til alvor, dette handler jo om stigmatiseringn av hvordan en familie er bygget opp på, dvs (hvis du ikke skjønner det): mor+ far=barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Men sånn seriøst. Nå har dus ett at selv du som mener godt og er henynsfull kan formulere deg på måter som kan være sårende eller støtende for sarte sjeler. Hva mener du de burde skrevet for å ikke kunne støte noen i det hele tatt.

Og hvem er sarte sjeler, tør jeg spørre? Når JEG tenker på  sarte sjeler tenker jeg på sånne som ikke skjønner at samfunnet har utviklet seg siden 1940-tallet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lille humla skrev:

Og hvem er sarte sjeler, tør jeg spørre? Når JEG tenker på  sarte sjeler tenker jeg på sånne som ikke skjønner at samfunnet har utviklet seg siden 1940-tallet? :D

Da tenker du ikke særlig logisk. Å være sart er ikke det samme som ikke å skjønne at samfunnet har utviklet seg. Det tror jeg er ganske selvsagt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Da tenker du ikke særlig logisk. Å være sart er ikke det samme som ikke å skjønne at samfunnet har utviklet seg. Det tror jeg er ganske selvsagt. 

OK, takk for belæring, det fikk jeg stor nytte av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lille humla skrev:

OK, takk for belæring, det fikk jeg stor nytte av :D

Når noen baserer seg på fullstendig usammenhengende og irrasjonelle argumenter er det lurt å gjøre dem oppmerksomme på det ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget hennes, men samtidig så lærer man unger opp til at alt er feil eller farlig. Blir slitsomt hvis man skal ta seg nær av alt. 

Anonymkode: 30421...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, herzeleid skrev:

Når noen baserer seg på fullstendig usammenhengende og irrasjonelle argumenter er det lurt å gjøre dem oppmerksomme på det ;)

Så bra at du gjør det da! Tror mange lærer av deg (: For det er jo strengt talt det som er viktig, ikke det man har å si, eller budskapet :D  takk takk takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...