Gå til innhold

Hvor nøyaktig er egentlig distansen som vises på Happn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette høres nok veldig stalkerish ut, men jeg våger meg å spørre likevel. Det  har seg sånn at jeg ganske nylig har begynt å date en fyr og det virker flott så langt. Han virker interessert, vi har hatt sex og det er fint å være sammen. Vi har ikke snakket om hvor vi går, og har har ikke hatt noen prat om å være eksklusive. Vi bor i samme nabolag og derfor så er han mindre enn 250 meter unna når han er hjemme, i følge den Happn-distansen.

Greia er at forrige tirsdag, så var jeg på besøk hos hans han om ettermiddagen, med tidlig middag og sex. Han hadde planer om å jogge, sa han, så derfor gikk jeg i syv-tiden. Jeg prøvde å hjelpe han med å rydde opp etter maten jeg hadde lagd, men han sa at jeg skulle la være og at han skulle ta det senere. Det virket i grunn som han hadde det litt travelt med å få meg ut. Tenkte ikke noe mer over det der og da. 


Senere på kvelden, dette var i ni-tiden, så sendte jeg han noen snapper. Han bruker som regel å se disse ganske fort, men den kvelden åpnet han dem ikke i det hele tatt. Faktisk ikke før langt ut på ettermiddagen dagen etterpå. Som sagt, vanligvis bruker han å se disse fort. Samme kvelden så gikk jeg inn på Happn og så at han var "Less then 500 m away" og ikke 250 m som han pleier å være når han er hjemme. Greitt nok, kanskje han var på besøk hos en kompis. Prøvde å ikke tenke så mye over det. Sjekket igjen tidlig neste morgen i 7-tiden da jeg våknet, og da var han fremdeles "less then 500 m away", i tillegg til at han enda ikke hadde åpnet snappene mine. Fikk en klump i magen av det. Dersom jeg skal stole på det Happn viser, så virker det som han har overnattet en annen plass  den natten? Hvorfor skulle han ellers ikke åpne snappene mine og ha en annen distanse på Happn enn han pleier?

Han tok ikke kontakt i løpet av den dagen og senere på ettermiddagen, så jeg at han var på plass på 250 meters avstand igjen, altså var han hjemme. Sjekket igjen senere på kvelden, og da var han plutselig 500 m borte igjen. Jeg fikk en skikkelig dårlig følelse da jeg så det, og bestemte meg for å sende han en melding for å spørre hva som stod på, siden han var blitt så stille, for så å skrive  at jeg begynte å få følelser for han og at jeg lurte på om han traff andre og for å få avklart litt hvor vi stod. Han har jo ikke direkte gjort noe galt, siden vi ikke har definert noe, og la opp til at han kunne være ærlig og at det var greitt om han hadde gjort det til nå, men at jeg helst så til at han ikke datet andre.

Denne meldingen sendte jeg i ni-tiden, da han samtidig også var 500 m borte, i følge Happn. Jeg forventet ikke å få et svar den kvelden, da jeg mistenkte at han var på date. Jeg fikk imidlertid et kort og helt uforståelig svar. Han svarte bare "At han det var fotballkamp på TV" den kvelden, uten å skrive eller svare på noe annet av det jeg skrev. I det hele virket det som han hadde skrevet det i full fart. 

Det var ikke før neste dag, at jeg fikk et skikkelig svar, ettersom jeg lot være å svare på han det unnvikende svaret hans. Da skrev han midlertidig: "Svaret er vel nei, er ikke noe som står på, men det er vel ikke lurt å forplikte seg nå når vi har litt ulike fremtidsplaner". Det siste er forsåvidt sant, vi har litt andre planer for fremtiden, men samtidig la jeg vekt på at jeg i meldingen at jeg ikke var så interessert i møtes, tross omstendighetene, om han skulle treffe andre. Samtidig unngikk han egentlig å svare på om han traff andre, han bare svarte på at han det ikke var noe på gang, per hans definisjon. 

Vi fikk ikke avtalt noe om at vi ikke skulle treffe andre, selv om jeg uttrykte min redsel for å bli såret og ditchet, siden jeg nå har fått følelser, men at jeg ser min egentlig urimelighet i forhold til situasjonen. Til det svarte han bare det var lite sannsynlig at noe som skulle skje med noen andre og om vi ikke bare kunne nyte det vi hadde, uten å komplisere det med krav.

Jeg bestemte meg for å treffe han på lørdag, til tross for min redsel for å bli såret og selv om jeg ikke føler meg trygg på at han faktisk er ærlig med intensjonene sine. Når jeg er med han, får jeg følelsen av at han oppriktig liker meg. Han holdt rundt meg og sov tett inntil meg hele natten og tok hånden sin inn i meg. Kysser lidenskapelig o.s.v. Så jeg føler handlingene hans når vi er sammen, sier at han faktisk liker meg veldig godt. Men nå synes jeg det var stille igjen siden vi møttes. Har igjen ikke hørt noe fra han på et døgn.

Men igjen, jeg får ikke tirsdagen ut av hodet. Jeg har senere sett på avstanden på Happn for å prøve å finne ut om at den kanskje er litt unøyaktig og har kunnet henge seg opp, men siden har han vært 250 m fra eller mye lenger avstand (Når han er på jobb). Og jeg får ikke de 500 m ut av hodet og har fortsatt på følelsen han faktisk overnattet hos en annen kvinne den natten. Både siden avstanden visste det og han ikke åpnet snappene mine og ble stille. Men om det er tilfelle, har han jo ikke vært ærlig med meg og det skremmer meg isåfall at han lyver når jeg spurte han rett ut og gav han en mulighet til å være ærlig om han datet flere. 

Jeg har mest lyst til å tro at Happn bare har spilt meg et puss og at han faktisk var hjemme den kvelden, men jeg har dessverre på følelsen at den appen er pinlig nøyaktig på de avstandene?

Noen som gjør seg noen tanker? Tar jeg av i hodet mitt eller har jeg faktisk grunn til å være skeptisk?




 

Anonymkode: 899d7...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm.. Kan jo være at happn er korrekt me avstand, men hvis det er fotball på tv så er jo sjansen stor for at han satt hos en kompis å så på kamp. Hvis han ikke har fortalt kompisene om deg dropper han nok å åpne snap også da.. Jeg vet ikke, men man trenger jo ikke alltid anta det verste..

Anonymkode: 33851...b14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ehm.. Kan jo være at happn er korrekt me avstand, men hvis det er fotball på tv så er jo sjansen stor for at han satt hos en kompis å så på kamp. Hvis han ikke har fortalt kompisene om deg dropper han nok å åpne snap også da.. Jeg vet ikke, men man trenger jo ikke alltid anta det verste..

Anonymkode: 33851...b14

Det er snakk om to forskjellige dager. Kvelden han ikke åpnet snappene og var 500 m unna både kveld og neste morgen, så hadde jeg ikke sendt han melding. Og greia var at han ikke åpnet snappene på sånn 20 timer. Hadde han vært med en kompis, så kunne han jo ha åpnet det når han kom hjem eller tidlig på morningen. Det var dagen etterpå jeg sendte melding og han samtidig også, denne kvelden, var 500 m unna. Han svarte dessuten på meldingen om at det var fotballkamp, i 23.00-tiden. Da var kampen ferdig. Så han burde jo ha tatt seg tid da til å svare skikkelig? 

Anonymkode: 899d7...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør la dette ligge, ts. Avslutt kontakt.

Anonymkode: 9ec1f...0b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på happn delen som hovedproblemet her. Det virker som du er ganske emosjonelt involvert, og for meg virker det som han, ut i fra svarene han gir, har lyst til å ha deg som fuckfriend og ikke noe mer. Hvis det er forhold du er ute etter, er det nok allerede en tapt sak.

Vanskelig å si noe klart rundt happn appen, men igjen ut fra svarene han gir, tror jeg han trekker seg unna deg så fort han finner noen han syns er mer passende.

Anonymkode: 538ab...b4e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Denne usikkerheten har jeg hatt også. Det er sånn fordi du mangler tillit til han og ikke klarer å slappe av. Kanskje møter han andre, kanskje ikke. Han gjør vel ikke noe galt så lenge dere ikke har avtalt at dere er sammen? Det er akkurat dette som er så vanskelig med dagens dating, det er så uforpliktende å holde på, og derfor roter man jo med følelser og evnen til å binde seg...

 

Men ts: Ikke driv og send meldinger om slike ting. Du må snakke med han når du er sammen med han. Og da må du jo faktisk risikere at han ikke vil være i forhold med deg. Ditt valg da er enten å la han gå eller kose deg med han så lenge det varer, i god tro om at han også møter andre (så husk kondom!)

 

Anonymkode: 46b89...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...