pettersenper Skrevet 23. april 2016 #81 Skrevet 23. april 2016 (endret) 34 minutter siden, Cuntzilla skrev: Er på fora for å diskutere, ikke se film=) Lurer på om vi egentlig er litt enige, du er bare låst i at jeg liksom ikke vil innrømme at høy sosial status ligger bak. Det er jo det jeg gjør, jeg forklarer bare hvorfor du sjelden/aldri møter noen som bruker akkurat det begrepet om det. Synes mange i tråden har forklart det godt, og nå gadd jeg ikke se filmen din, men kan tenke meg at han også viser til det mer som en ubevisst greie, og ikke at jenter går rundt og har en veldig håndfast tanke om at sosial status er det de faller for slik at det gir mening for dem å sette det opp på smørbrødlisten over kvaliteter de liker i en mann. Men hvis du leser den listen over kvaliteter, så klarer du kanskje å lese om (hennes versjon av) høy sosial status ligger der mellom linjene. Men å etterlyse at de faktisk skal skrive begrepet "sosial status" på listen? Da skjønner du ikke mye om tiltrekning og menneskelig psykologi. Noenlunde enig da. Men å si at 'det er lite meningsfylt å si at sosial faktor er den bestemmende faktor' blir feil . Ja du traff noenlunde. + Smørbrødlisten de setter opp er bare beskrivelse av hva de tror de liker, ikke noe å rette seg etter.-.. De har rett og slett ikke peiling. De kan f.eks tro de liker midtpunktet som lager mye oppstyr og gøy, og så falle for 'the strong silent type' i sofan som i dette tilfellet egentlig hadde høyere status. Det blir feil å si at hun liker det ene eller det andre typen.(Selv om hun kommer til å si det basert på hvem av dem hun ser gir dem mest tingling i underbuksene der og da) Det blir bare en beskrivelse av hvordan jenta selv oppfatter sin oppførsel/tiltrekning der og da Men neida,er ikke vanskelig å forstå hvorfor damer ikke sier sosial status. 1: De vet det ikke selv fordi de kan bare si deres forståelse av det de observerer 2: Om de visste det ville de ikke sagt det Endret 23. april 2016 av pettersenper
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #82 Skrevet 23. april 2016 22 minutter siden, Tibbie skrev: Oh, lord! Som du kverulerer. Selvfølgelig er du dømmende når du påstår jeg er en usikker person KUN fordi jeg liker sosiale menn! Du merker VELDIG fort om ingen liker en person du møter. Kanskje ikke bare ved å se på han fra 10 meters avstand, men når du blir bare litt kjent med noen, så får du et inntrykk om det er en enstøing eller en med mange venner. Jeg trenger ikke stalke en person for å finne ut om han er populær, det tar meg en fem-minutters samtale å skjønne. Dropper ikke en kjæreste fordi et par av mine venninner ikke liker han. Det er jo ikke definisjonen på popularitet? Det er mange populære mennesker jeg ikke tåler trynet på, men det gjør dem ikke mindre populære av at jeg ikke liker dem? Vel, jeg liker ikke menn som er asosiale. De må være 100 prosent sosiale. Det er sånn man gjerne gjør i tyveårene, men litt mer voksne folk som gjerne har full kalender har ikke alltid tid til å være så ekstremt sosial at det gjør noe. Tipper pipen får en annen lyd den dagen du sitter der med familie, krevende jobb, eldre foreldre som trenger oppfølging, trening mm. Anonymkode: a2ccd...d50
pettersenper Skrevet 23. april 2016 #83 Skrevet 23. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Status, makt og penger er det som tiltrekker kvinner. Anonymkode: b5e44...e56 Det ser ut som at når det kommer til selve tiltrekningen så er grunnen til at kvinner liker menn med penger at det er indikator på de to andre punktene dine. Makt og status Bortsett fra det kan pengene være bare noe de vil ha tak i og er villige til å henge med fyren for å oppnå det, uten at de egentlig er tiltrukket
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #84 Skrevet 23. april 2016 33 minutter siden, Tibbie skrev: Oh, lord! Som du kverulerer. Selvfølgelig er du dømmende når du påstår jeg er en usikker person KUN fordi jeg liker sosiale menn! Du merker VELDIG fort om ingen liker en person du møter. Kanskje ikke bare ved å se på han fra 10 meters avstand, men når du blir bare litt kjent med noen, så får du et inntrykk om det er en enstøing eller en med mange venner. Jeg trenger ikke stalke en person for å finne ut om han er populær, det tar meg en fem-minutters samtale å skjønne. Dropper ikke en kjæreste fordi et par av mine venninner ikke liker han. Det er jo ikke definisjonen på popularitet? Det er mange populære mennesker jeg ikke tåler trynet på, men det gjør dem ikke mindre populære av at jeg ikke liker dem? Vel, jeg liker ikke menn som er asosiale. De må være 100 prosent sosiale. Og du snakker om å være dømmende...Jeg har ikke sagt at du er en usikker person KUN fordi du liker sosoiale menn! Les bedre hva jeg faktisk skrev, men mulig det er for dypt/avansert for deg... Takk for meg. Anonymkode: 87a30...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #85 Skrevet 23. april 2016 4 timer siden, Cuntzilla skrev: Men resultatet er jo ikke entydig, høy sosial status et sted kan være lav sosial status et annet! Derfor er det et helt meningsløst begrep i denne sammenheng, synes flere i tråden her har forklart godt hvorfor det er umulig både å identifisere seg med og å bruke for å beskrive hva man vil ha. Hvis jeg sier jeg ser etter en fyr med høy sosial status, hvilke(n) av karakterene jeg listet opp er det da jeg vil ha? Det er som datingstedet Elitesingles, har ei venninne som registrerte seg der for lenge siden fordi hun anser seg selv som smart og veldig pen, og har rett i det. Men eneste hun fant der var med hennes ord stygge trailersjåfører (og dama har et poeng, hun sendte noen screenshots til å le seg ihjel av). De anser seg som elite fordi de tjener over 600 000 i året eller eier Fredrikstad Pukk og Grus. Det var ikke elite for henne. Hun går etter sosial status og skjuler det ikke, men det er helt meningsløst å si at sosial status er viktig på en datingprofil, fordi det er så subjektivt. Så hun må heller si at hun foretrekker en fyr med høy utdannelse, dress og slips og whatever, og så må sånne som Summers som klager på at damer ikke sier høyt at de vil ha høy sosial status heller lære seg å lese mellom linjene. Vi sier det hele tiden, vi bruker bare ikke det noe fremmedgjørende og lite beskrivende begrepet på det. Men du forstår vel at det er meningsløst å skille mellom begrepsbruk "mellom linjene" versus det å si det rett ut, i praksis blir jo resultatet det samme for menn som ønsker kjæreste. Jeg vil faktisk si det er bedre å si det rett ut fremfor å gå rundt grøten slik at jeg som mann vet hva jeg går til, for jeg ønsker primært ikke å date noen som bare ser etter de tradisjonelle statussymbolene. Og tro meg, vi greier utmerket å lese mellom linjene, det er ikke veldig vanskelig dersom man er normalt oppegående, men enkelte av oss syntes det er bedre med kvinner som er mer tydelige på hva de ønsker i en mann fremfor forsøk på å fremstå som en som ikke er så opptatt av sosial status når det likevel er sterke indikatorer på at hun likevel ønsker det. Det å si at man som kvinne er opptatt av høy utdannelse, bra karriere, høy lønn hos mann blir jo nesten direkte oversatt til høy sosial status i klassisk forstand. Og jeg styrer unna slike tendenser som pesten Angående elitesingel så er man bra naiv dersom man kjøper markedsføringen fra selskapet som står bak. Som om de virkelig vellykkede henger på slike arenaer. Denne gruppen superrike/ekstremt vellykkede og andre som kan sies å være i samme kategori har som regel sine egne arenaer der de treffer på likesinnede. Anonymkode: a2ccd...d50 1
Tibbie Skrevet 23. april 2016 #86 Skrevet 23. april 2016 Den 23.4.2016 at 16.42, AnonymBruker skrev: Det er sånn man gjerne gjør i tyveårene, men litt mer voksne folk som gjerne har full kalender har ikke alltid tid til å være så ekstremt sosial at det gjør noe. Tipper pipen får en annen lyd den dagen du sitter der med familie, krevende jobb, eldre foreldre som trenger oppfølging, trening mm. Anonymkode: a2ccd...d50 Å ha et nettverk betyr ikke å være på byen med venner hver helg og dra på alt mulig. Å være godt likt er ikke bare for unge mennesker Tenk hvor mange jobber man ikke vil være kvalifisert til om man ikke har et nettverk? Hvor kjekt er det ikke med mange venner og gode bekjente når datteren din på 16 trenger hybel eller sommerjobb? Skjønner du nå hva jeg mener med nettverk? Snakker ikke om en 19-åring som har mange å dra på "fylla" med. Dessuten har sosiale mennesker bedre sosiale antenner. Hvor populær tror du den duden her inne som kaller folk for møkkakjerringer fordi de ikke får tilsendt et bilde er? Hadde han vært en populær person på utsiden, skulle ikke han måtte ty til anonyme forum for å få flørta med damer. Og en person med ingen venner og ikke noe sosialt liv, ville blitt en mer gnagende person å bo sammen med. Kverulerer og klager på småting! Jeg tviler på at de som sitter her inne og klager på at kjæresten har vært på fest for lenge er den med størst vennekrets eller mest aktivt privatliv.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #87 Skrevet 23. april 2016 1 minutt siden, Tibbie skrev: Å ha et nettverk betyr ikke å være på byen med venner hver helg og dra på alt mulig. Å være godt likt er ikke bare for unge mennesker Tenk hvor mange jobber man ikke vil være kvalifisert til om man ikke har et nettverk? Hvor kjekt er det ikke med mange venner og gode bekjente når datteren din på 16 trenger hybel eller sommerjobb? Skjønner du nå hva jeg mener med nettverk? Snakker ikke om en 19-åring som har mange å dra på "fylla" med. Dessuten har sosiale mennesker bedre sosiale antenner. Hvor populær tror du den duden her inne som kaller folk for møkkakjerringer fordi de ikke får tilsendt et bilde er? Hadde han vært en populær person på utsiden, skulle ikke han måtte ty til anonyme forum for å få flørta med damer. Og en person med ingen venner og ikke noe sosialt liv, ville blitt en mer gnagende person å bo sammen med. Kverulerer og klager på småting! Jeg tviler på at de som sitter her inne og klager på at kjæresten har vært på fest for lenge er den med størst vennekrets eller mest aktivt privatliv. Måtte bare kommentere dette : NEI, sosiale mennesker trenger ikke å ha bedre sosiale antenner enn mindre sosiale mennesker. Og igjen, man kan være både sosial og asosial, jeg er begge deler. Det er ikke så sort hvitt som du fremstiller det som! Anonymkode: 87a30...dfb
Tibbie Skrevet 23. april 2016 #88 Skrevet 23. april 2016 Den 23.4.2016 at 16.42, AnonymBruker skrev: Det er sånn man gjerne gjør i tyveårene, men litt mer voksne folk som gjerne har full kalender har ikke alltid tid til å være så ekstremt sosial at det gjør noe. Tipper pipen får en annen lyd den dagen du sitter der med familie, krevende jobb, eldre foreldre som trenger oppfølging, trening mm. Anonymkode: a2ccd...d50 Den 23.4.2016 at 16.57, Tibbie skrev: Å ha et nettverk betyr ikke å være på byen med venner hver helg og dra på alt mulig. Å være godt likt er ikke bare for unge mennesker Tenk hvor mange jobber man ikke vil være kvalifisert til om man ikke har et nettverk? Hvor kjekt er det ikke med mange venner og gode bekjente når datteren din på 16 trenger hybel eller sommerjobb? Skjønner du nå hva jeg mener med nettverk? Snakker ikke om en 19-åring som har mange å dra på "fylla" med. Dessuten har sosiale mennesker bedre sosiale antenner. Hvor populær tror du den duden her inne som kaller folk for møkkakjerringer fordi de ikke får tilsendt et bilde er? Hadde han vært en populær person på utsiden, skulle ikke han måtte ty til anonyme forum for å få flørta med damer. Og en person med ingen venner og ikke noe sosialt liv, ville blitt en mer gnagende person å bo sammen med. Kverulerer og klager på småting! Jeg tviler på at de som sitter her inne og klager på at kjæresten har vært på fest for lenge er den med størst vennekrets eller mest aktivt privatliv. Ups, jeg mistolket deg med den andre anonyme brukeren. Kanskje dette svaret vil være litt forvirrende for deg Haha. Den 23.4.2016 at 16.55, AnonymBruker skrev: Og du snakker om å være dømmende...Jeg har ikke sagt at du er en usikker person KUN fordi du liker sosoiale menn! Les bedre hva jeg faktisk skrev, men mulig det er for dypt/avansert for deg... Takk for meg. Anonymkode: 87a30...dfb Dette er hva du faktisk skrev: "Så andre må like han før du liker han? Det synes jeg er et tegn på usikkerhet ifra deg. Jeg liker å oppdage mennesker selv. Jeg trenger ikke at noen har oppdaget han/dem før meg..." " Du høres jo mye mer opptatt ut av hvordan denne mannen du skal være sammen med oppattes av andre. Det synes jeg er å være usikker. " Du skriver jo flere ganger at jeg er en usikker person! Les hva du selv skriver, kvinne. Av hvilket annet grunnlag kan du anklage meg dette for? Det eneste du vet om meg basert på denne debatten er at jeg liker sosiale menn. Har ikke fortalt noe annet om meg her, har jeg? Også slenger du med litt personangrep på slutten. Det er bra. Da vet jeg at jeg har rett i denne debatten
Tibbie Skrevet 23. april 2016 #89 Skrevet 23. april 2016 Den 23.4.2016 at 17.00, AnonymBruker skrev: Måtte bare kommentere dette : NEI, sosiale mennesker trenger ikke å ha bedre sosiale antenner enn mindre sosiale mennesker. Og igjen, man kan være både sosial og asosial, jeg er begge deler. Det er ikke så sort hvitt som du fremstiller det som! Anonymkode: 87a30...dfb Jeg har også møtt sosiale mennesker med null sosiale antenner, absolutt. Men de fleste mannlige enstøingene jeg møter, mangler sosiale antenner. Så skal man veie glassene, vet jeg hvilket som veier tyngst. Og jeg må da få lov til å kommentere at jeg liker sosiale menn uten at en flokk kvinner skal komme etter meg med høygafler? Jeezes.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #90 Skrevet 23. april 2016 24 minutter siden, Tibbie skrev: Å ha et nettverk betyr ikke å være på byen med venner hver helg og dra på alt mulig. Å være godt likt er ikke bare for unge mennesker Tenk hvor mange jobber man ikke vil være kvalifisert til om man ikke har et nettverk? Hvor kjekt er det ikke med mange venner og gode bekjente når datteren din på 16 trenger hybel eller sommerjobb? Skjønner du nå hva jeg mener med nettverk? Snakker ikke om en 19-åring som har mange å dra på "fylla" med. Dessuten har sosiale mennesker bedre sosiale antenner. Hvor populær tror du den duden her inne som kaller folk for møkkakjerringer fordi de ikke får tilsendt et bilde er? Hadde han vært en populær person på utsiden, skulle ikke han måtte ty til anonyme forum for å få flørta med damer. Og en person med ingen venner og ikke noe sosialt liv, ville blitt en mer gnagende person å bo sammen med. Kverulerer og klager på småting! Jeg tviler på at de som sitter her inne og klager på at kjæresten har vært på fest for lenge er den med størst vennekrets eller mest aktivt privatliv. Ok, da ser jeg hva du mener. Men man må jo fortsatt hat tid til dette likeve. Men skal uansett svare mer senere, må løpe til en avtale nå. God helg! Anonymkode: a2ccd...d50
Tibbie Skrevet 23. april 2016 #91 Skrevet 23. april 2016 Den 23.4.2016 at 17.18, AnonymBruker skrev: Ok, da ser jeg hva du mener. Men man må jo fortsatt hat tid til dette likeve. Men skal uansett svare mer senere, må løpe til en avtale nå. God helg! Anonymkode: a2ccd...d50 Et nettverk er noe man har samlet opp gjennom livet. Ikke noe man må ta seg tid til God helg til deg også!
Cuntzilla Skrevet 23. april 2016 #92 Skrevet 23. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du forstår vel at det er meningsløst å skille mellom begrepsbruk "mellom linjene" versus det å si det rett ut, i praksis blir jo resultatet det samme for menn som ønsker kjæreste. Jeg vil faktisk si det er bedre å si det rett ut fremfor å gå rundt grøten slik at jeg som mann vet hva jeg går til, for jeg ønsker primært ikke å date noen som bare ser etter de tradisjonelle statussymbolene. Og tro meg, vi greier utmerket å lese mellom linjene, det er ikke veldig vanskelig dersom man er normalt oppegående, men enkelte av oss syntes det er bedre med kvinner som er mer tydelige på hva de ønsker i en mann fremfor forsøk på å fremstå som en som ikke er så opptatt av sosial status når det likevel er sterke indikatorer på at hun likevel ønsker det. Det å si at man som kvinne er opptatt av høy utdannelse, bra karriere, høy lønn hos mann blir jo nesten direkte oversatt til høy sosial status i klassisk forstand. Og jeg styrer unna slike tendenser som pesten Angående elitesingel så er man bra naiv dersom man kjøper markedsføringen fra selskapet som står bak. Som om de virkelig vellykkede henger på slike arenaer. Denne gruppen superrike/ekstremt vellykkede og andre som kan sies å være i samme kategori har som regel sine egne arenaer der de treffer på likesinnede. Anonymkode: a2ccd...d50 Åh herre, ingen forstår hva jeg skriver.. og jeg skjønner det altså, jeg har formulert meg dårlig, men jeg prøver igjen: å si at man vil ha "høy sosial status", altså bruke dette begrepet stavet rett ut, føles unaturlig og gir ikke umiddelbar, intuitiv mening når en kvinne skal beskrive hva hun faller for. I den grad en kvinne går etter høy sosial status og er ærlig på det, så vil hun heller for eksempel si "jeg vil ha en mann som tjener godt" eller "jeg vil ha en mann i en lederstilling/som har makt" eller lignende. Å si "jeg vil ha en mann med høy sosial status" er altfor vagt og sier for lite. Kanskje du tenker "åja, da vil hun ha en av disse mennene som stadig er avbildet i Dagens Næringsliv", og så tenkte hun egentlig at hun ville ha en mann som var lege, fordi hun synes det er prestisjeyrke. Kanskje hun misliker disse finansmennene og aksjemeglerne du synes har høy sosial status, samtidig som hun selv også forbinder nettopp dem med begrepet høy sosial status, og følgelig ikke vil bruke det begrepet til å beskrive det hun vil ha. Det betyr forskjellige ting for forskjellige mennesker i forskjellige miljøer, derfor er det mye tydeligere å si nøyaktig hva man liker! Du går ikke til bilforhandleren og sier du vil ha en bil som gir høy sosial status og regner med at han vet akkurat hvilket merke du mener, eller at alle som sier dette mener akkurat den samme bilen. Du sier til bilforhandleren hvilken bil du vil ha, hvilken farge, modell, prisklasse, felger, motor, egenskaper, ekstrautstyr, kanskje et spesifikt merke og modell, og hvis bilforhandleren er så interessert i å vite om det er et statussymbol du vil kjøre så klarer han fint å dedusere det ut fra informasjonen du har gitt om hvilken bil du vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #93 Skrevet 23. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Status, makt og penger er det som tiltrekker kvinner. Anonymkode: b5e44...e56 Det er noe menn, som ser på seg selv som tapere, sier. Bare for å finne en unnskyldning/årsak fordi de er single. De har ikke tenkt tanken på at det er deres negative holdning som gjør at de er single. Anonymkode: 59646...a9f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #94 Skrevet 23. april 2016 Men hva er poenget med å skrive at vi liker sosial status, når ingen forstår hva vi mener med det? Anonymkode: 4ae85...3b4 2
Silfen Skrevet 23. april 2016 #95 Skrevet 23. april 2016 Folk kan jo faktisk bruke google om de er veldig usikker, eller så kan de legge i det hva de selv tenker. Slik som jeg gjør. For tross alt, selv om man kan si noe generelt om hva sosial status ER, så vil det være ulikt hva HØY sosial status er for den enkelte. Jeg har for eksempel lav sosial status og dermed skal det ikke så mye til før noen har høy, mens de som har ganske høy vil gjerne ikke tenke om høy sosial status slik som jeg gjør.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #96 Skrevet 24. april 2016 18 timer siden, Cuntzilla skrev: Åh herre, ingen forstår hva jeg skriver.. og jeg skjønner det altså, jeg har formulert meg dårlig, men jeg prøver igjen: å si at man vil ha "høy sosial status", altså bruke dette begrepet stavet rett ut, føles unaturlig og gir ikke umiddelbar, intuitiv mening når en kvinne skal beskrive hva hun faller for. I den grad en kvinne går etter høy sosial status og er ærlig på det, så vil hun heller for eksempel si "jeg vil ha en mann som tjener godt" eller "jeg vil ha en mann i en lederstilling/som har makt" eller lignende. Å si "jeg vil ha en mann med høy sosial status" er altfor vagt og sier for lite. Kanskje du tenker "åja, da vil hun ha en av disse mennene som stadig er avbildet i Dagens Næringsliv", og så tenkte hun egentlig at hun ville ha en mann som var lege, fordi hun synes det er prestisjeyrke. Kanskje hun misliker disse finansmennene og aksjemeglerne du synes har høy sosial status, samtidig som hun selv også forbinder nettopp dem med begrepet høy sosial status, og følgelig ikke vil bruke det begrepet til å beskrive det hun vil ha. Det betyr forskjellige ting for forskjellige mennesker i forskjellige miljøer, derfor er det mye tydeligere å si nøyaktig hva man liker! Du går ikke til bilforhandleren og sier du vil ha en bil som gir høy sosial status og regner med at han vet akkurat hvilket merke du mener, eller at alle som sier dette mener akkurat den samme bilen. Du sier til bilforhandleren hvilken bil du vil ha, hvilken farge, modell, prisklasse, felger, motor, egenskaper, ekstrautstyr, kanskje et spesifikt merke og modell, og hvis bilforhandleren er så interessert i å vite om det er et statussymbol du vil kjøre så klarer han fint å dedusere det ut fra informasjonen du har gitt om hvilken bil du vil ha. Jeg må nesten gjenta meg selv. Jeg ser hva du mener og forstår utmerket at det kan finnes forskjellige typer sosial status også for de yrker som av de fleste er karakterisert som gode som f. eks. lege, askjemegler, advokat osv. Jeg forstår også at en kvinne har preferanser innen denne kategorien yrker og at hun kanskje vil utelukke noen av dem. Men fellesnevneren er like fullt at dette er typiske høystatusyrker og som mange kvinner ser etter i en mann på et eller annet vis. Og sånn når den forståelsen er etablert så hadde det faktisk virket mer redelig at hun skriver at hun søker en mann med status, og så kan man jo heller videre definere hva man mener med det. For tro meg, det kommer likevel ganske åpenbart frem i mange tilfeller, når hun fisker etter hva du tjener, hva slags ambisjoner du har etc. Det blir veldig påtatt når hun ellers har gitt uttrykk for at hun ikke bryr seg så mye om disse tingene. Det er bedre å være ærlig fra første stund så slipper både hun og han å kaste bort tid i chat og samtale der han må tolke seg frem til disse tingene. Anonymkode: a2ccd...d50
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #97 Skrevet 24. april 2016 18 timer siden, Cuntzilla skrev: Du går ikke til bilforhandleren og sier du vil ha en bil som gir høy sosial status og regner med at han vet akkurat hvilket merke du mener, eller at alle som sier dette mener akkurat den samme bilen. Du sier til bilforhandleren hvilken bil du vil ha, hvilken farge, modell, prisklasse, felger, motor, egenskaper, ekstrautstyr, kanskje et spesifikt merke og modell, og hvis bilforhandleren er så interessert i å vite om det er et statussymbol du vil kjøre så klarer han fint å dedusere det ut fra informasjonen du har gitt om hvilken bil du vil ha. Nettopp, men denne deduksjonsfasen kan altså ta litt tid, og det er tull å kaste bort begges tid når hun ser etter en høystatuskar og han ikke kan tilby det. Anonymkode: a2ccd...d50
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #98 Skrevet 24. april 2016 18 timer siden, Tibbie skrev: Et nettverk er noe man har samlet opp gjennom livet. Ikke noe man må ta seg tid til God helg til deg også! Relasjoner skal også vedlikeholdes. Gjør man ikke det fader det ut, kanskje helt. Det er gjerne ikke slik at dette med relasjoner er noe som kun får "påfyll" i et livsløp, for det er normalt at noen relasjoner fases ut også, ikke nødvendigvis eksplisitt, men ofte fordi man "vokser fra" hverandre i betydningen av at man tar mange og forskjellige valg som fører til at man ikke lenger har noe særlig til felles. Uten at det behøver å bety at man misliker hverandre for øvrig. Men har du ikke hatt noe særlig kontakt med venninne X eller venn Y på mange år, så blir det nok vrient å hanke inn tjenester som å skaffe hybel til datteren. Anonymkode: a2ccd...d50
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #99 Skrevet 24. april 2016 18 timer siden, Tibbie skrev: Å ha et nettverk betyr ikke å være på byen med venner hver helg og dra på alt mulig. Å være godt likt er ikke bare for unge mennesker Tenk hvor mange jobber man ikke vil være kvalifisert til om man ikke har et nettverk? Hvor kjekt er det ikke med mange venner og gode bekjente når datteren din på 16 trenger hybel eller sommerjobb? Skjønner du nå hva jeg mener med nettverk? Snakker ikke om en 19-åring som har mange å dra på "fylla" med. Dessuten har sosiale mennesker bedre sosiale antenner. Hvor populær tror du den duden her inne som kaller folk for møkkakjerringer fordi de ikke får tilsendt et bilde er? Hadde han vært en populær person på utsiden, skulle ikke han måtte ty til anonyme forum for å få flørta med damer. Og en person med ingen venner og ikke noe sosialt liv, ville blitt en mer gnagende person å bo sammen med. Kverulerer og klager på småting! Jeg tviler på at de som sitter her inne og klager på at kjæresten har vært på fest for lenge er den med størst vennekrets eller mest aktivt privatliv. Nei, det er selvfølgelig ikke bare unge mennesker som kan være godt likt og ha et nettverk, poenget var at det ikke nødvendigvis er noen statusindikator som godt "godt voksen". Spør en barnefamilie hvor god tid de egentlig har til å følge opp nettverket sitt godt, sammenlignet med da de var unge og med færre forpliktelser. Når man får barn er det gjerne de nære og familiære relasjonene som står i fokus, og betydningen av mer perifere nettverk er gjerne mye mindre. Og du har sikkert lagt merke til noen som har fått egen familie, og som på grunn av det trekker seg litt tilbake fra det sosiale livet for øvrig, ikke nødvendigvis fordi de ønsker å være kjipe, men fordi de må prioritere hardt, og det er ikke unaturlig at man mister noen relasjoner i denne fasen. Det er for øvrig forskjell på rene private nettverk og profesjonelle nettverk. Hvordan folk oppfører seg for nett behøver ikke nødvendigvis å reflekteres det virkelige livs oppførsel. Vi ser da mange eksempler på folk som er normalt oppegående ellers kaster all folkeskikk og antenner vekk i diskusjoner i ulike fora. Anonymkode: a2ccd...d50
Cuntzilla Skrevet 24. april 2016 #100 Skrevet 24. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, men denne deduksjonsfasen kan altså ta litt tid, og det er tull å kaste bort begges tid når hun ser etter en høystatuskar og han ikke kan tilby det. Anonymkode: a2ccd...d50 Jeg sier som AB over her: 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva er poenget med å skrive at vi liker sosial status, når ingen forstår hva vi mener med det? Anonymkode: 4ae85...3b4 Som er å si akkurat det jeg mener, bare på en mye kortere og mer presis måte. Jeg ser du har kommet frem til et slags kompromiss, at man må si at man liker høy sosial status og så definere hva man mener med det. Greit, det hadde jo vært informativt, men jeg tror at man da også hadde prestert å skremme bort selv de som falt innenfor rammene. Tenk deg om da, "hei, jeg liker høy sosial status" er ikke århundrets sjekkelinje akkurat, det er bare dere menn som ikke har det som synes det er fint å si, og det er utelukkende fordi dere skal luke ut dama. Det er ikke noe man sier for å tiltrekke seg de som har det. Eller noen som helst, egentlig. At noen ikke har nok sosial intelligens til å skjønne mennesker og koder er ikke et spesielt godt argument for at alle kvinner skal legge seg på nivået til det svakeste ledd, og med det skremme bort de sterkere kandidatene. Du må bare lære deg å dechiffrere datinggamet, ingen kommer til å gå rundt med tre advarselsskilt og en bruksanvisning stiftet i pannen for din skyld, for da vil de som de faktisk vil ha også se rart på dem. Og jeg synes faktisk det å si ting som at man vil ha en mann med høy lønn/stilling er omtrent å gå rundt med advarselsskilt og en bruksanvisning i pannen, men du krever at man i tillegg skal oversette det til fem språk inkludert blindeskrift og døvespråk? Sorry mac, du må nok fortsette å lese mellom linjer, det gjør vi alle. Velkommen til det sosiale liv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå