Summers Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 (endret) Har vært noen tråder på KG om hva som får kvinner til å like menn. Hvor kvinner skal skrive hva de ser etter hos menn. Ingen kvinner skriver "sosial status" som noe som får dem til å bli tiltrukket av en mann. Det jeg lurer på er: tror kvinner at sosial status ikke har noe å si eller er det bare "alle andre" kvinner som bryr seg om sosial status? Om det er det siste, hvorfor tror dere at ingen kvinner skriver at de liker menn pga hans sosiale status? Er det fordi det er flaut å innrømme eller at kvinnene ikke har nok selvinnsikt? Edit: Sier ikke at ALLE kvinner legger vekt på sosial status. Spørsmålet er om INGEN kvinner legger vekt på sosial status. Endret 22. april 2016 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Herregud for en drøvtygging det er på dette med kvinner og sosial status. Anonymkode: a590e...a74 14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Jeg driter i mannens sosiale status. Men han må være deilig og sjarmerende. Anonymkode: d4eba...7a6 4
Gjest FruPotter Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 (endret) Hm, igjen er jeg dessverre ikke mye til hjelp, men jeg synes det var en interessant tråd uansett så jeg skriver nå her. Jeg personlig synes ikke sosial status har mye å si i det hele tatt for å være ærlig. Da jeg ble sammen med min kjæreste var det ikke i tankene en gang og jeg brydde meg ikke om hvor han lå an sosialt, om han hadde penger eller ikke, om han hadde mange venner eller ingen. Jeg likte han, han var snill og fikk meg til å le... jeg falt for han og that's it. Vi har slitt mye med penger i løpet av årene, men vi elsker hverandre og står side ved side. Verken sosial status eller penger betyr noe for meg. Og det er jeg glad for, for da hadde man jo vært stresset og desperat hele tiden, noe som sikkert er slitsomt. Dersom de "fleste" eller mange kvinner bare tenker penger og sosial status er det jo synd for dem da. Jeg synes i alle fall det høres slitsomt ut. Glemte å skrive det jeg egentlig skulle skrive... Ops; brain fart. Det kan jo hende de er flaue over å innrømme det fordi de kanskje føler at de høres litt kravstor ut eller noe... jeg har ikke peiling. Eller så finns det vel mange som meg, som faktisk driter i det. Endret 22. april 2016 av FruPotter
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Forstår ikke hvorfor kjærlighet må gjøres om til noe så klinisk som her på KG. Jeg er forelska i en som er 'kun' (etter KG-standard) 173 cm, ikke fullført vgs og psykisk diagnose. Men for en mann han er! Veldig omsorgsfull og gentleman, og de øynene og smil <3 Anonymkode: 9accc...69e 5
Marie90 Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Synes det er et legitimt spørsmål. Vi vet at kvinner bryr seg om sosial status - ikke alle selvsagt, og i ulik grad - men menn med høy sosial status har betraktelig bedre sjanser på datingmarkedet enn de med lav. Jeg tror grunnene til at "sosial status" ikke blir listet som et krav er; - Det er et begrep som rommer mange ting, og som er noe subjektivt. Du har alt fra høyde, utdannelse, karriere, sosial selvtillit, formue og inntekt til nettverk og 'berømmelse'. Hvis du bryr deg om noen av disse tingene, men ikke alle, så vil du kanskje ikke tenke at du er blant de som "bryr deg om sosial status". - Det er mindre stuerent for kvinner å vedkjenne seg å være overfladisk. At menn bryr seg om utseende og ungdom er opplest og vedtatt - og de har sjelden noen problemer med å anerkjenne hvor viktig det er at en kvinne er pen. "Golddigger"-stempelet sitter løst om kvinner nevner preferanser innenfor denne kategorien. En viss kynisme er forventet av menn, og sett ned på blant kvinner. - Tiltrekning oppleves annerledes for kvinner. Det er en grunn til at mange menn blir irritert når de leser hva kvinner skriver at de går etter - fordi erfaringen deres fra det virkelige liv er en annen. Tiltrekning for kvinner er litt som en "svart boks" - mannen gir deg en følelse, og det er vanskelig å plukke fra hverandre akkurat hva det er ved ham som appellerer. Sosial status er nok inni miksen en sted, men selvtillit er som regel den største triggeren (og går ofte hånd i hånd med sosial status). 13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 1 time siden, Summers skrev: Har vært noen tråder på KG om hva som får kvinner til å like menn. Hvor kvinner skal skrive hva de ser etter hos menn. Ingen kvinner skriver "sosial status" som noe som får dem til å bli tiltrukket av en mann. Det jeg lurer på er: tror kvinner at sosial status ikke har noe å si eller er det bare "alle andre" kvinner som bryr seg om sosial status? Om det er det siste, hvorfor tror dere at ingen kvinner skriver at de liker menn pga hans sosiale status? Er det fordi det er flaut å innrømme eller at kvinnene ikke har nok selvinnsikt? Edit: Sier ikke at ALLE kvinner legger vekt på sosial status. Spørsmålet er om INGEN kvinner legger vekt på sosial status. Enkelt. Kvinner flest nevner ikke sosial status som et kriterie, fordi det ligger implisitt i de andre ønskene: Om jeg skriver at jeg ser etter en opprgående og ambisiøs mann med utdannelse og sunne fritidsaktiviteter, så behøver jeg ikke nevne 'sosial status'. Det har jo de menn som innehar de egenskaper jeg nevner. 'Sosial status' er ingen egenskap i seg selv. Det er et biprodukt av andre egenskaper man måtte ha. Anonymkode: 49e94...81c 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 16 minutter siden, Marie90 skrev: Sosial status er nok inni miksen en sted, Menn agerer på det de ser andre menn har suksess med. Utseende/kropp = Pumper jern, trener Makt , penger, anseelse = Lederstilling yrker som gir dette. Det er et element av "women say=Women do" her. I den politiske debatten så er det et erklært ønske at menn skal velge såkalte kvinne/omsorgsyrker. De forsøkene vil ha begrenset suksess sålenge menn oppfatter at de reduserer egen attraktivitet hos kvinner ved å velge yrker med lavere lønn og status. Man ønsker flere kvinner inn ledelser, det gir liten ingen gevinst hos menn dvs det giør dem ikke nevnenerdig mer attraktive. Kanskje faktisk mindre aktuelle da menn veit at kvinner vil velge opp eller likestillt statusmessig.. Så dette bestemmer dere damer. Dropp ingeniøren med millioninntekt, gi avkall på fet Range Rover, hytte på Hafjell og New York shopping. Gå heller for den mannlige sykepleieren med campingsvogn på Rokosjøen, eldre Mazda og shopping i Charlottenberg. Ikke såå fristende nei... Vel, ante meg det ja Anonymkode: d7923...276 3
Tibbie Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Jeg vil gjerne date menn med sosial status. Heller det enn det motsatte! Er han midt på tréet, er det ok. Men han må veldig, veldig gjerne være populær. Det sier jo mye om den personen, og alle vil vel date en godt likt person?
Marie90 Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: I den politiske debatten så er det et erklært ønske at menn skal velge såkalte kvinne/omsorgsyrker. De forsøkene vil ha begrenset suksess sålenge menn oppfatter at de reduserer egen attraktivitet hos kvinner ved å velge yrker med lavere lønn og status. Man ønsker flere kvinner inn ledelser, det gir liten ingen gevinst hos menn dvs det giør dem ikke nevnenerdig mer attraktive. Kanskje faktisk mindre aktuelle da menn veit at kvinner vil velge opp eller likestillt statusmessig.. Anonymkode: d7923...276 Politikk er en sak for seg. Det politiske "målet" er at vi ikke skal se forskjell på kjønn. Kvinner skal inn i mannsroller, menn skal inn i kvinneroller. Biologien sier det motsatte, og det er i stor grad den som styrer våre valg på partnermarkedet. Det er opp til alle og enhver om de velger å følge sin naturlige inklinasjon eller om de vil velge det samfunnet sier de skal velge. Hverken kvinner eller menn har det "verre" her, vi har alle frihet til å velge karriere som vi vil. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dette bestemmer dere damer. Dropp ingeniøren med millioninntekt, gi avkall på fet Range Rover, hytte på Hafjell og New York shopping. Gå heller for den mannlige sykepleieren med campingsvogn på Rokosjøen, eldre Mazda og shopping i Charlottenberg. Ikke såå fristende nei... Vel, ante meg det ja Anonymkode: d7923...276 Vi bestemmer hva da? Hva er poenget ditt? Jeg har aldri hevdet at jeg er interessert i mannlige sykepleiere eller at kvinner foretrekker det fremfor ingeniører. Blir for dumt å legge ord i munnen på folk for å ha mulighet til å motsi dem. 3
Kattekvinne Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Jeg tror det oppleves som litt direkte å si det, og at kvinner ikke egentlig tenker på at de tiltrekkes av det i seg selv. Man tiltrekkes av mot, selvsikkerhet, at man fikser det sosiale og kan ta ledelsen. "Sosial status" klinger ikke godt. Ikke mange menn som sier de søker "fruktbarhet" heller. Selv om det ligger under sier man heller man ser etter slank kropp, pent ansikt, sunt hår, ungdom osv. 4
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Fordi damer tenker ikke 'oj han har høy sosial status, jeg vil ha sex med ham'. Men underbevisstheten hjelper dem å velge ut gode potensielle partnere. Så om en mann har høy sosial status så vil underbevisstheten la mannen fremstå som kjekkere. Så mann høy status -> Dame tenker:'oj for en kjekk mann! pen, hyggelig, og morsom ikke minst!'. Så hva tror dere en dame kommer til å svare på hvorfor de liker ham? jo: '' for en kjekk mann! pen, hyggelig, og morsom ikke minst!" Underbevisstheten påvirker også menn, men nå var det kvnner som var i søkelyset 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 55 minutter siden, Marie90 skrev: Synes det er et legitimt spørsmål. Vi vet at kvinner bryr seg om sosial status - ikke alle selvsagt, og i ulik grad - men menn med høy sosial status har betraktelig bedre sjanser på datingmarkedet enn de med lav. Jeg tror grunnene til at "sosial status" ikke blir listet som et krav er; - Det er et begrep som rommer mange ting, og som er noe subjektivt. Du har alt fra høyde, utdannelse, karriere, sosial selvtillit, formue og inntekt til nettverk og 'berømmelse'. Hvis du bryr deg om noen av disse tingene, men ikke alle, så vil du kanskje ikke tenke at du er blant de som "bryr deg om sosial status". - Det er mindre stuerent for kvinner å vedkjenne seg å være overfladisk. At menn bryr seg om utseende og ungdom er opplest og vedtatt - og de har sjelden noen problemer med å anerkjenne hvor viktig det er at en kvinne er pen. "Golddigger"-stempelet sitter løst om kvinner nevner preferanser innenfor denne kategorien. En viss kynisme er forventet av menn, og sett ned på blant kvinner. - Tiltrekning oppleves annerledes for kvinner. Det er en grunn til at mange menn blir irritert når de leser hva kvinner skriver at de går etter - fordi erfaringen deres fra det virkelige liv er en annen. Tiltrekning for kvinner er litt som en "svart boks" - mannen gir deg en følelse, og det er vanskelig å plukke fra hverandre akkurat hva det er ved ham som appellerer. Sosial status er nok inni miksen en sted, men selvtillit er som regel den største triggeren (og går ofte hånd i hånd med sosial status). Husk, du snakker ikke for alle kvinner. Synes du høres noe overfladisk ut, beklager. Jeg har aldri brydd meg om sosial status. De som er opptatte av det finner jeg ofte usikre. De må på en måte ha en mann som er "godkjent" om du vil. Du skriver ofte at det går hånd i hånd, er uenig. Godt mulig mange selvsikre har sosial status, men de har ikke behov for å flagge med det, men det gjør gjerne usikre. De som er sikre i seg selv, trenger ikke en tittel... Jeg ser alltid etter helheten i en mann. Anonymkode: 87a30...dfb 4
Jegern Puahate Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 (endret) Sosial status = Bra utseende + lav inhibisjon. Det som har dette blir vinnere. De som mangler det, blir tapere. Endret 22. april 2016 av Jegern Puahate
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 2 timer siden, Summers skrev: Har vært noen tråder på KG om hva som får kvinner til å like menn. Hvor kvinner skal skrive hva de ser etter hos menn. Ingen kvinner skriver "sosial status" som noe som får dem til å bli tiltrukket av en mann. Det jeg lurer på er: tror kvinner at sosial status ikke har noe å si eller er det bare "alle andre" kvinner som bryr seg om sosial status? Om det er det siste, hvorfor tror dere at ingen kvinner skriver at de liker menn pga hans sosiale status? Er det fordi det er flaut å innrømme eller at kvinnene ikke har nok selvinnsikt? Edit: Sier ikke at ALLE kvinner legger vekt på sosial status. Spørsmålet er om INGEN kvinner legger vekt på sosial status. Beklager, men høres ut som du jobber i statistisk sentralbyrå... Tror du det er sånn folk finner/leter etter en partner? Håper virkelig ikke det... Anonymkode: 87a30...dfb 5
Marie90 Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Husk, du snakker ikke for alle kvinner. Synes du høres noe overfladisk ut, beklager. Jeg har aldri brydd meg om sosial status. De som er opptatte av det finner jeg ofte usikre. De må på en måte ha en mann som er "godkjent" om du vil. Du skriver ofte at det går hånd i hånd, er uenig. Godt mulig mange selvsikre har sosial status, men de har ikke behov for å flagge med det, men det gjør gjerne usikre. De som er sikre i seg selv, trenger ikke en tittel... Jeg ser alltid etter helheten i en mann. Anonymkode: 87a30...dfb Derfor skrev jeg "ikke alle" og "i ulik grad". Det er ingenting som gjelder alle, men det er slitsomt at folk alltid skal sette stopper for debatten med personlige anekdoter eller hvordan ting ikke gjelder dem spesifikt. Tror heller ikke du forstod hva jeg skrev. Tema var jo ikke "de som har behov for å flagge med det". Tema var sosial status objektivt sett, ikke hvordan gitte menn presenterer seg selv eller ser seg selv. 3
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men høres ut som du jobber i statistisk sentralbyrå... Tror du det er sånn folk finner/leter etter en partner? Håper virkelig ikke det... Anonymkode: 87a30...dfb Tror du at man selv bestemmer hvem man finner attraktiv?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Et øyeblikk siden, pettersenper skrev: Tror du at man selv bestemmer hvem man finner attraktiv? Er det ikke magen som bestemmer Anonymkode: d7923...276
Silfen Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Selvsagt betyr sosial status noe. Jeg har for eksempel ikke lyst på noen med for høy sosial status da jeg generelt ikke passer sammen med slike mennesker og det livet de ofte lever. 1
pettersenper Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke magen som bestemmer Anonymkode: d7923...276 Stemmer. F.eks de med løs mage har èn måte å oppføre seg på. Hard mage en annen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå