Gå til innhold

Artige julesyssler.


lille mor

Anbefalte innlegg

Lei for at det er på dansk, men jeg orket ikke å skrive om. :oops:

Dette er en hygge juleleg til under maden... Man placerer et lys foran alle personerne ved julebordet i et overskåret æble (kan dække æblet med sølvpapir det ser pænere ud). Alle skal tænde sit lys og lysene passer sig selv under middagen.(hvis man køber de små juletræslys passer det ca. med at man er færdig med at spise når legen slutter). Det lyser der brænder sidst ud vinder en gave.

REGLER:

1. Skal tændes samtidig (Jeg var lige på WC, min tændstik gik ud osv. INGEN UNDSKYLDNINGER det skal være fair)

2. Når ens lys går ud må det ikke tændes igen (man er ude af legen,og må bare nyde maden)

3. Det er strengt forbudt at kaste/puste/vifte eller andre former for hærværk på andres lys (I tilfælde af at dette skulle ske bliver personen diskvalliseret og lyset pustes ud)

4. Det er dog tilladt at rykke og flytte på sit ejet lys (går lyset ud gælder regel 2)

:nisse::nisse::nisse::hjerte::hjerte::nisse::nisse::nisse::hjerte::hjerte::nisse::nisse::nisse:

Man tager nogle sedler (hvis der skal være 6 med tager man 6, hvis man er 34 tager man 34). Der skal stå hver persons navn og så skal de krølles sammen så de ikke kan kendes igen. Nu skal man så trække et navn. Den persons navn man trækker skal man være "være nisse for" igennem hele december...

Man kan både være en sød nisse eller en drillenisse. Så giver man hinanden gaver eller "drillegaver". Tilsidst skal man gætte sin nisse.

Klem lille mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...