Belbus Skrevet 19. april 2016 #41 Skrevet 19. april 2016 (endret) Jeg elsker 17. Mai! Er mange som ikke liker 17. Mai, alltid sett på de som litt sære, men man får gjøre som man vil 17. Mai er kanskje min favorittdag etter julaften Endret 19. april 2016 av Belbus 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #42 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, deedee_ skrev: Hvorfor er det så vanskelig å innse at ikke alle folk i hele verden syns bunad er fint? Det er stortsett kun nordmenn eller folk med tilknytning til Norge som synes det. Har sjeldent møtt noen fra andre land som syns det er pent. Ser ut som en usexy versjon av oktoberfest-antrekk. Ser ut som noen amishbudeier hele gjengen. Du sliter jo åpenbart med å akseptere at noen synest det er fint. Anonymkode: 8875f...541 1
deedee_ Skrevet 19. april 2016 #43 Skrevet 19. april 2016 Haha, det vet vel du alt om. Har masse familie som ikke er norske, og har bodd et år i USA da jeg var yngre. Folk lo seg ihjel når jeg viste bilder av folk med bunad. Igjen - er det SÅ vanskelig å innse? Folk ser jo dessuten 10 kilo større ut i bunad. 1
deedee_ Skrevet 19. april 2016 #44 Skrevet 19. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sliter jo åpenbart med å akseptere at noen synest det er fint. Anonymkode: 8875f...541 Jeg aksepterer at folk syns det er fint. Men jeg forstår ikke hvorfor. 1
Jolene Skrevet 19. april 2016 #45 Skrevet 19. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg syns bunad er uglamorøst. Anonymkode: 534d4...bcb Bunader er ikke ment for å være glamorøse heller 3
Chizue Skrevet 19. april 2016 #46 Skrevet 19. april 2016 I år skal jeg og en venninne og sønnen hennes dra rett til fjæra etter barnetoget x) så skal vi grille og kose oss resten av dagen ^^ guttungen er en type unge som hverken liker is eller pølser og spør aldri etter ballonger, men ut i fjære og natur, der storkoser han seg x) Barnet er så lite enda,at det å miste en 17.mai er ikke verdens undergang :-)
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #47 Skrevet 19. april 2016 Elsker 17. mai. Fri fra helvetesjobben, masse hockeykamper på TVn, sove lenge, daffe rundt i joggings, spise pølser, drikke øl. Går jo nesten ikke an å få det bedre. Anonymkode: 168e0...450 1
hog Skrevet 19. april 2016 #48 Skrevet 19. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistenker dette stikker litt dypere....har du opplevd rasisme i Norge ? bunader er forresten veldig vakre, det synes til og med utlendinger.Da er det i såfall du som har dårlig smak hehe Anonymkode: 90338...a46 Utlendingene var nok bare høflige, man drar jo ikke til andre land og gjør narr av nasjonalsymboler. Bunader er kraftig overpriset og de fleste av dem er direkte stygge, men noen få eksempler er vel det som kan kalles ok i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #49 Skrevet 19. april 2016 4 minutter siden, hog skrev: Utlendingene var nok bare høflige, man drar jo ikke til andre land og gjør narr av nasjonalsymboler. Bunader er kraftig overpriset og de fleste av dem er direkte stygge, men noen få eksempler er vel det som kan kalles ok i mine øyne. At bunader er kraftig overpriset er en påstand helt uten rot i virkeligheten, og forteller meg at du ikke aner noe om verken tidsbruk eller materialkostnader. Anonymkode: 4d259...f28 3
Purple Basil Skrevet 19. april 2016 #50 Skrevet 19. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere som er litt som meg? Anonymkode: 534d4...bcb Nei. Eller, bortsett fra det med rivieraen da, men jeg stikker ikke dit før i september.
Djungelvrål Skrevet 20. april 2016 #51 Skrevet 20. april 2016 Jeg er litt ambivalent, jeg liker at jeg har litt av den samme spente følelsen som jag hadde da jeg var barn...jeg liker ikke at jeg må jobbe nesten hvert år...og jeg liker heller ikke store folkemengder i bevegelse. Men liker at jeg kan gå ut med venner, pynte meg, se tog og drikke champis, har aftenvakt dagen etter så der har jeg en liten fordel
hog Skrevet 20. april 2016 #52 Skrevet 20. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: At bunader er kraftig overpriset er en påstand helt uten rot i virkeligheten, og forteller meg at du ikke aner noe om verken tidsbruk eller materialkostnader. Anonymkode: 4d259...f28 Du må gjerne tro hva du vil, men jeg kjenner flere som syr bunader og så hele designprosessen med syersker og husfliden når de skulle lage herrebunad for en del år tilbake. Blir litt for gjenkjennende å legge ut hvilken bunad dessverre.
Alice123 Skrevet 20. april 2016 #53 Skrevet 20. april 2016 Jeg feirer med å stå opp en gang på formidagen, spise lang og god frokost (lunch) med champagne. Så slapper jeg av, ser på toget i Oslo på TV og er dødsglad jeg ikke er der. Senere på dagen drar jeg til familie eller venner og har grillfest eller rekelag. Bruker ikke bunaden, kler meg i en sommerkjole. Syntes det er en fin dag slik jeg feirer den. Det er bare jordbær og champagne hele veien. Men da jeg var barn og alle måtte opp i otta og rekke barnetoget som begynte kl 0815 (!) for å så stå i kø og ete pølser på den lokale ungdomsskolen syntes jeg det var helt jævlig. Har i voksen alder vært i byen på 17 mai og det er også helt grusomt.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #54 Skrevet 20. april 2016 Jeg misliker også 17.mai. Synes bare det er mas og stress. Og så er det så overdrevet, folk blir jo helt tullete på 17.mai. "Alle" skal være glade, gå i tog, pynte seg, spise, kjøpe, delta o.s.v. Mas, stress, tvang. 17.mai er en sånn dag det er vondt å være annerledes.. I fjor reiste vi til utlandet på 17.mai, og håper vi kan gjøre noe sånt i år også. 17.mai er så oppskrytt. Jeg synes også bunader er stygge. Godt å få det ut. Føler det er veldig tabu å ikke like 17.mai, og å mislike bunader... Ja, det er fint vi kan feire 17.mai, men la de som ikke vil feire være i fred så får dere som liker den dagen gå i tog, stresse hit og dit, spise for mye, og bruke penger o.s.v så mye dere vil. Bare godta at ikke alle vil være med på kalaset, av diverse grunner. Anonymkode: 35fe5...37b
Cuntzilla Skrevet 20. april 2016 #55 Skrevet 20. april 2016 Hadde lyst til å reise bort i år, men alle de jeg spurte om å bli med elsker 17. mai såpass at det var helt uaktuelt å tilbringe dagen på et fly fra New York e.l. Selv så betyr ikke dagen veldig mye for meg. Jeg liker dagfylla og at folk har kledd seg fint og gratulerer hverandre med dagen, samtidig så er det altfor mye folk og bråk, vonde sko og krav/forventning om å være sosial. I tillegg har jeg ofte bakrus, tilfeldigvis. Tror kanskje det er den frokosten jeg misliker mest egentlig, kanskje jeg skal droppe den i år og slappe litt mer av første del av dagen. Men har hatt noen veldig fine 17. maier og da På listen over favorittdager er den definitivt over nyttårsaften, men langt under julaften. Men liker mye bedre Oslo Pride, det føles som 17. mai, bare morsommere og færre barn! 1
Fjaselina Skrevet 20. april 2016 #56 Skrevet 20. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Rasisme..? Absolutt ikke Syns bare 17,mai er kjedelig. Alle mine venner i UK og Frankrike syns bunader er sykt uglamorøst. Gleder meg til rivieraen. Du er sikkert bare misunnelig Anonymkode: 534d4...bcb Dei støttar deg når du syns bunadar er uglamorøst.... Det kan vel hende at dei syns det er litt flott med bunad, men glamorøst er det ikkje.
Tabris Skrevet 20. april 2016 #57 Skrevet 20. april 2016 Bunad skal da ikke være glamorøst? Det er mange måter å feire 17.mai på, man må ikke gå i tog og spise is og pølser. Mange feirer den i naturen, champagnefrokost og grilling hjemme hos noen osv. Men det er forskjell på å ønske å feire den på annen måte enn tog og is, og det og stå og sutre og klage over hvor fæl dagen er. SIstnevnte gjør at jeg føler vi har det litt for godt i Norge, jeg synes det er viktig å se ting litt i perspektiv og se hvor heldige vi faktisk er. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #58 Skrevet 20. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt norsk, men etter jeg var ferdig på skolen har jeg aldri feiret 17.mai. Makan til styr. Hater bunader, barn, pølser, is, korps, norske flagg, ja generelt liker jeg ikke mas og bråk. Så i år igjen stikker jeg til den franske rivieraen. Virker som jeg er ganske alene om dette, venner blir alltid sure når jeg ikke feirer 17.mai med de. Bunaden solgte jeg, makan til stygt plagg. Flere som er litt som meg? Anonymkode: 534d4...bcb Vi kunne ha giftet oss! Jeg synes 17. mai er hyklersk, og at bunader er stygge. Det er en dag for å bekrefte nasjonale myter og løgner, og siden sørpe seg vekk i grøftefylla. Jeg har aldri følt meg hjemme i dette landet, og kommer neppe til å gjøre det heller. Selv om jeg har bodd her hele livet forstår jeg ikke en døyt av den norske folkesjelen. Jeg tar ikke del i noen feiring 17. mai. Det er ikke annet enn den dagen man tradisjonelt slipper hestene på beite. Anonymkode: 6b588...bfc 1
Kamikatze Skrevet 20. april 2016 #59 Skrevet 20. april 2016 Kan ikke bare en eller annen designe en bunad med kort skjørt opp til trusekilen, og med kløft? Da først vil den dagen bli perfekt! 1
prt90 Skrevet 20. april 2016 #60 Skrevet 20. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man skal ha respekt for nasjonaldagen. Råtpeiser som sitter inne og surmuler denne dagen må skjerpe seg kraftig. Anonymkode: 8875f...541 Jeg sitter da vitterlig ikke inne, jeg tilbringer vanligvis dagen på en eller annen strand
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå